Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
woensdag 24 oktober 2012 om 21:27
quote:Vogelnestje schreef op 24 oktober 2012 @ 21:25:
Hallo creatieve breinen! Ik wil een lampionnetje knutselen met zoon van bijna 3, maar ik heb geen inspiratie! Het moet met niet al te ingewikkelde materialen te maken zijn... Wie kan mij tips geven? Alvast bedankt!
Gewoon papier:
Hallo creatieve breinen! Ik wil een lampionnetje knutselen met zoon van bijna 3, maar ik heb geen inspiratie! Het moet met niet al te ingewikkelde materialen te maken zijn... Wie kan mij tips geven? Alvast bedankt!
Gewoon papier:
donderdag 25 oktober 2012 om 08:16
Even een offtopic tussendoor vraagje......:
Mijn dochter heeft vorige week een mobieltje gekregen voor haar verjaardag. Ze is er he-le-maal gek mee; loopt er de hele dag mee in haar handen en bewaart het ding op een speciaal kussentje op haar bureau als ze gaat slapen. Ze is er erg zorgvuldig mee.
Maar.
Helaas.
Tot groot verdriet en drama, heeft een niet nader te noemen familielid de mobiel in de wasmachine gedaan....
Dat vond het ding niet fijn... Het verbaasde me dat-ie nog "iets" deed na dat uitgebreide wasprogramma. Het schermpje geeft nu andere kleuren, gisteren kon hij het telefoontje vd vaste telefoon nog met trillen ontvangen, maar geluid doet het niet meer...Vandaag zijn er weer meer functies uitgevallen...Ben bang dat-ie in de terminale fase zit...
Hoef niet uit te leggen dat dat hartverscheurende taferelen hier in huis heeft opgeleverd...
Heeft er iemand tips...? Wat moeten we nu doen? Terug naar de winkel..? Zou dat verzekerd zijn..? Is er een truuk om m nog aan de praat te krijgen...? Alvast bedankt voor het meedenken!!!
Mijn dochter heeft vorige week een mobieltje gekregen voor haar verjaardag. Ze is er he-le-maal gek mee; loopt er de hele dag mee in haar handen en bewaart het ding op een speciaal kussentje op haar bureau als ze gaat slapen. Ze is er erg zorgvuldig mee.
Maar.
Helaas.
Tot groot verdriet en drama, heeft een niet nader te noemen familielid de mobiel in de wasmachine gedaan....
Dat vond het ding niet fijn... Het verbaasde me dat-ie nog "iets" deed na dat uitgebreide wasprogramma. Het schermpje geeft nu andere kleuren, gisteren kon hij het telefoontje vd vaste telefoon nog met trillen ontvangen, maar geluid doet het niet meer...Vandaag zijn er weer meer functies uitgevallen...Ben bang dat-ie in de terminale fase zit...
Hoef niet uit te leggen dat dat hartverscheurende taferelen hier in huis heeft opgeleverd...
Heeft er iemand tips...? Wat moeten we nu doen? Terug naar de winkel..? Zou dat verzekerd zijn..? Is er een truuk om m nog aan de praat te krijgen...? Alvast bedankt voor het meedenken!!!
donderdag 25 oktober 2012 om 09:10
Ikbenik, is het een smarth-phone of een gewone mobiel? Smarth-phone kunnen niets hebben dus de terminale fase is heel erg snel afgelopen (dan kun je een nieuwe kopen). Mocht het een mobiel zijn dan legt die niet nader te noemen familielid het nog even op een handdoek op de verwarming te drogen. En anders nieuwe kopen.
Een niet nader persoon heeft dit met een mobiel meegemaakt, werkte iig goed (Nokia).
Succes ermee
Een niet nader persoon heeft dit met een mobiel meegemaakt, werkte iig goed (Nokia).
Succes ermee
donderdag 25 oktober 2012 om 15:02
Hoi Steph! Het is een gewone prepaid mobiel; simpel openklap-modelletje; maar ze was (is?) er zooooooooo trots op! Hij heeft nu de hele ochtend op de oplader gelegen; de kleuren in het schermpje zien er inmiddels normaal uit nu (?), hij geeft datum en tijd (kloppend!) aan, de batterij is nu wel opgeladen (zie je aan de streepjes), Tot zover allemaal erg hoopvol, maar als ik op knopjes druk doet hij niets...
Ik ..ehm...zal de tip vd handdoek&verwarming doorgeven aan het niet-nader-te-noemen-familielid .
Bedankt voor het meedenken! Ben ook benieuwd of we nog iets hebben aan de 25 euro beltegoed die oma er speciaal opgezet had....
Heb net even simkaartje en accu eruit gehaald, met de föhn voorzichtig geprobeerd te reanimeren. Beeldscherm doet het, datum staat inmiddels op 1 januari (?) maar hij zegt steeds; plaats SIMKAART. (Ookal zit die er goed in)
Is er nog hoop..?
Ik ..ehm...zal de tip vd handdoek&verwarming doorgeven aan het niet-nader-te-noemen-familielid .
Bedankt voor het meedenken! Ben ook benieuwd of we nog iets hebben aan de 25 euro beltegoed die oma er speciaal opgezet had....
Heb net even simkaartje en accu eruit gehaald, met de föhn voorzichtig geprobeerd te reanimeren. Beeldscherm doet het, datum staat inmiddels op 1 januari (?) maar hij zegt steeds; plaats SIMKAART. (Ookal zit die er goed in)
Is er nog hoop..?
donderdag 25 oktober 2012 om 16:08
Ikbenik: het heeft bij ons ook niet geholpen toen een niet nader te noemen persoon haar telefoon in de wc (...) had laten vallen, maar deze niet nader te noemen persoon kreeg toen wel de volgende tips:
* telefoon zoveel mogelijk uit elkaar halen
* alle onderdelen laten drogen
* niet tussendoor proberen aan te doen, gewoon een paar dagen (5 ofz0) helemaal van af blijven, anders heb je kans dat door kortsluiting de boel juist kapot gaat
* na die paar dagen telefoon weer in elkaar zetten en luid juichen als ie het nog doet
Misschien valt het onder de inboedelverzekering?
* telefoon zoveel mogelijk uit elkaar halen
* alle onderdelen laten drogen
* niet tussendoor proberen aan te doen, gewoon een paar dagen (5 ofz0) helemaal van af blijven, anders heb je kans dat door kortsluiting de boel juist kapot gaat
* na die paar dagen telefoon weer in elkaar zetten en luid juichen als ie het nog doet
Misschien valt het onder de inboedelverzekering?
donderdag 25 oktober 2012 om 18:23
Deegje, wat een goede tip zeg. Een-niet-nader-te-noemen persoon had een mobieltje in de broekzak laten zitten. Nadat die persoon de was uit de machine haalde en erachter kwam liet die persoon direkt het mobieltje laten drogen. Werkte perfect.
On-topic, vandaag niets geknutseld ivm spierpijn en verkouden en moe zijn.
On-topic, vandaag niets geknutseld ivm spierpijn en verkouden en moe zijn.
donderdag 25 oktober 2012 om 19:11
Och, ik ken ook een niet-nader-te-noemen persoon die dr telefoon ooit in de wc heeft laten vallen.
Die deed het overigens nog. IJzersterk ding was dat.
Mijn Samsung Galaxy nu is ook een goed ding trouwens. Die stuitert bijna elke week wel een keer van een meter op de tegelvloer en doet het ook nog.
Even praktisch dames:
WOENSDAG 31 OKTOBER zou ik willen voorstellen dat wij allen naar de KreaDoe trekken.
Zouden de mensen DIE MEE GAAN mij een mailtje willen sturen? Dan kan ik iets van een date plannen enzo.
MAILADRES: marelsmarels@gmail.com
Ik heb dus twee kaartjes goedkoop overgenomen via het prikbord, degene die me het eerste mailt krijgt het tweede kaartje voor weinig, deal?
Die deed het overigens nog. IJzersterk ding was dat.
Mijn Samsung Galaxy nu is ook een goed ding trouwens. Die stuitert bijna elke week wel een keer van een meter op de tegelvloer en doet het ook nog.
Even praktisch dames:
WOENSDAG 31 OKTOBER zou ik willen voorstellen dat wij allen naar de KreaDoe trekken.
Zouden de mensen DIE MEE GAAN mij een mailtje willen sturen? Dan kan ik iets van een date plannen enzo.
MAILADRES: marelsmarels@gmail.com
Ik heb dus twee kaartjes goedkoop overgenomen via het prikbord, degene die me het eerste mailt krijgt het tweede kaartje voor weinig, deal?
donderdag 25 oktober 2012 om 20:46
Dag iedereen en Niet Nader te Noemen Personen!
Ikbenik, wat balen van dat mobieltje van je dochter.
Leuk dat er nu echt een meet op stapel staat. En het erge is... ik ben woensdag gewoon op Utrecht CS. Omdat ik naar een vreselijk Suffe Training van mijn werk moet. En dan lopen jullie dus blij met je trolley over de KreaDoe, 200 meter verder!
Nou ja, niets aan te doen, volgende keer beter!
Ik ben zo brutaal om het hier ook even te doen: is er nog iemand die stapels kaartjes heeft liggen van de Superdierenactie? Zoon heeft vandaag bedacht dat hij toch eigenlijk ook wel een boek wil ( ).
En we hadden een kaartje of 30 ofzo.. dus we moeten nog heel veel. Dus mocht iemand ze kwijt willen....
Ikbenik, wat balen van dat mobieltje van je dochter.
Leuk dat er nu echt een meet op stapel staat. En het erge is... ik ben woensdag gewoon op Utrecht CS. Omdat ik naar een vreselijk Suffe Training van mijn werk moet. En dan lopen jullie dus blij met je trolley over de KreaDoe, 200 meter verder!
Nou ja, niets aan te doen, volgende keer beter!
Ik ben zo brutaal om het hier ook even te doen: is er nog iemand die stapels kaartjes heeft liggen van de Superdierenactie? Zoon heeft vandaag bedacht dat hij toch eigenlijk ook wel een boek wil ( ).
En we hadden een kaartje of 30 ofzo.. dus we moeten nog heel veel. Dus mocht iemand ze kwijt willen....
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 25 oktober 2012 om 21:19
Dat gaat hem ook niet worden Marels. Mijn ouders passen op en moeten 's avonds op tijd weg. En man moet ook weer werken. En die blagen van mij kunnen nog niet eens zichzelf naar bed brengen (2 en 4 jaar oud, dus het schiet niet op met ze...).
Ik zeg: plan jij maar snel een keer een nieuwe deet in een weekend en hoe dan ook, dan ben ik erbij!
Ik zeg: plan jij maar snel een keer een nieuwe deet in een weekend en hoe dan ook, dan ben ik erbij!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 26 oktober 2012 om 07:44
Oooh, bedankt voor alle tips!!!
Ben alleen bang dat het te laat is voor de goede droog-tips; heb de mobiel inmiddels al met accu eruit voorzichtig geföhnd, en hij ziet er al vrij droog uit. De actie met de droge-rijst-korrels heeft nu weinig nut meer denk ik, maar ik schrijf 'm op in m'n 'Eerst-Hulp-Bij-Mobiele-Ongelukken'-hulp-poster-die-aan-binnenkant-kast-hangt!
(*gaat niet mee maar bemoeit zich er toch ff mee*:)
Bij de blauw-gele blokkendoos kun je idd goedkoop eten! Met je family-pas kun je ook onbeperkt koffie/thee bijtanken. Ideaal als de maand te lang is voor je geld. Goeie tip, Snjo!
Ben alleen bang dat het te laat is voor de goede droog-tips; heb de mobiel inmiddels al met accu eruit voorzichtig geföhnd, en hij ziet er al vrij droog uit. De actie met de droge-rijst-korrels heeft nu weinig nut meer denk ik, maar ik schrijf 'm op in m'n 'Eerst-Hulp-Bij-Mobiele-Ongelukken'-hulp-poster-die-aan-binnenkant-kast-hangt!
(*gaat niet mee maar bemoeit zich er toch ff mee*:)
Bij de blauw-gele blokkendoos kun je idd goedkoop eten! Met je family-pas kun je ook onbeperkt koffie/thee bijtanken. Ideaal als de maand te lang is voor je geld. Goeie tip, Snjo!