Poes overleden

27-07-2010 21:00 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist Poes laten inslapen. Ze at al een paar weken weinig tot niet en de laatste dagen dronk ze ook niet meer.

Vanavond naar de dierenarts geweest. Helaas had hij slecht nieuws voor Poes en mij. Ze had gal in haar bloed. Dit wijst op het uitvallen van haar lever.

Ik ben zo verdrietig en ik mis haar nu al.

Poes is 14,5 jaar oud geworden.

Dag Poes, ik ga je missen.

Maar inderdaad, ik kan me voorstellen dat het overlijden van je vader nog veel zwaarder was, dat heb ik gelukkig nog niet mee hoeven maken!
Ik dacht vandaag ook dat ik morgen niet zou gaan werken (ik had duidelijk het gevoel dat het Poes haar laatste dag was) maar toch ga ik morgen werken. Bij het overlijden van mijn vader ben ik een week thuis gebleven, maar een kat, hoeveel verdriet ik ook heb, is niet vergelijkbaar met een ouder.

Ik ga morgen dus gewoon werken. Ik weet dat ik veel steun zal krijgen en het allemaal rustig op mijn gemak mag gaan doen.
quote:Very Cherry schreef op 27 juli 2010 @ 23:01:

Twompie en VC verwelkomen je in de hel van de dierenrouw. Links naast de sterke drank staan de dozen tissues, en voor de valium ga je door de chocoladefontein, dan de derde gang rechts.

Dank je wel VC. En bedankt voor je berichtje op mijn haaifs

Voor sterke drank en chocola mag je me altijd wakker maken
quote:Hiplon1 schreef op 27 juli 2010 @ 22:52:

Ik zat dit topic te lezen met mijn kat Donder in mijn nek waar hij wel vaker lag, na hem even wat geaaid te hebben, viel hij op de grond, gebeurd ook wel vaker, een beetje een onhandig dier zeg maar..

Maar nu.. Normaal gesproken stond hij weer op, keek even om zich heen van 'wat is dit??' en liep weer verder, nu bleef hij liggen....

Ben naar hem toegegaan en hij keek me heel raar aan.. Ik dacht eerst nog dat zijn pootje gebroken was ofzo..

Hij begon een beetje te rochelen en toen bleef het stil...........

Helaas is mijn lieve Donder niet meer..

Ik ben met hem naar de dierenarts gegaan, die denkt dat het een longbloeding is geweest, waarschijnlijk heeft Donder geen pijn gehad. Al met al heeft het zo'n 20 seconden geduurd...

Ik mis hem nu al vreselijk, denk steeds dat ik hem zie lopen in mijn ooghoek, maar dat is helaas niet zo..

[afbeelding]Wat een drama. Wat een ongelukstopic. Heel veel sterkte .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Och lieverd wat een drama!

Hiplon jij ook heel veel sterkte!

Veel liefs,

ADM
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Hiplon, nogmaals....
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 22:58:

Hiplon, ik hoor de hele avond mijn kattenluik open en dicht gaan. Maar dat kan niet, het luikje zit op slot en Poes is begraven. Vreselijk he, zo'n dier verliezen.

Nou moet ik het wel relativeren. Mijn vader is 3 jaar geleden overleden en dat is nog veel zwaarder. Toch heb ik ook nu heel veel verdriet. Om Poes.Hè wat ongelooflijk naar lieve Chardonnay. Natuurlijk is het verlies van een huisdier onvergelijkbaar met dat van een menselijke dierbare, maar mèn wat zou ik het missen wanneer ik geen kattepootjes, mauwen, snurken of geeuwen meer om me heen zou horen. Laat je lekker troosten door die fijne vent van je en hou je haaks!
Hiplon, wat een schok zeg. Ook voor jou sterkte en een
quote:Ann Liv schreef op 27 juli 2010 @ 23:07:

[...]

Hè wat ongelooflijk naar lieve Chardonnay. Natuurlijk is het verlies van een huisdier onvergelijkbaar met dat van een menselijke dierbare, maar mèn wat zou ik het missen wanneer ik geen kattepootjes, mauwen, snurken of geeuwen meer om me heen zou horen. Laat je lekker troosten door die fijne vent van je en hou je haaks!

Liefie, ik weet toch dat wij samen zijn

Thanks voor je lieve woorden.
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 23:10:

[...]

Liefie, ik weet toch dat wij samen zijn

Voor immer en altijd (of in elk geval voor zolang we forummen )

De lieve woorden zijn dik verdiend. Mooi hoe jij over Poes praat en over het mooie leven dat ze heeft gehad, laat me even extra stilstaan bij het nu. Het lijkt mij een slim plan om morgen te gaan werken. Helpt je je gedachten te verzetten. Daarbij lijkt het me vooral confronterend om thuis te zijn en het katteluikje te horen die niet op en neer gaat. Wees vooral lief voor jezelf.

Mocht je in de toekomst toch een nieuw poezebeest uit het asiel gaan halen, open dan even een topic: samen moeten we toch op een creatieve kattenaam kunnen komen?
Ach, wat een lieve poes...

ik las het net al op mijn mobiel, maar zag toen nog geen foto's.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:Chardonnay schreef op 27 juli 2010 @ 21:00:

Ik heb zojuist Poes laten inslapen. Sterkte.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Nou ja, Hiplon!. Wat een verdriet! Klinkt als die stoere zwarte kater van mij, vorig jaar. Ik kwam thuis, meneer nog kerngezond en een kwartier later een slappe hap. Naar de dierenarts gesjeesd, maar meneer had een bloedprop in zijn aorta. Viel niets meer aan te doen.....behalve inslapen.

Waarom gaan huisdieren dan ook dood, verdorie. Het zou verboden moeten worden.
Dank Shahla en Courage, En natuurlijk Ann Liv.

Ik ga naar bed. Hopen dat ik een beetje kan slapen. Al zal het moeilijk worden aangezien Poes altijd naast me lag. Maar gelukkig is mijn vriend hier om me vast te houden. Love him!!!
Heel veel sterkte met dit grote verdriet

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.

Als een dier waar je veel van houdt doodgaat,

dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.

Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden,

zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen.

Er is genoeg eten, water en zonneschijn

en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.

Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.

Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond,

precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.

De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding:

Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje

achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar,

maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen

en in de verte tuurt.

Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding.

Plotseling verlaat hij de groep,

rent over het groene gras, sneller en sneller.

Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen,

houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging.

Om nooit meer uit elkaar te gaan.

De vrolijke kussen overstelpen je gezicht,

je handen aaien zijn liefdevolle kop

en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien,

maar die altijd in je hart zijn gebleven.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Goeie troost. Welterusten, hopelijk.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Trusten, Char!
Char!
Goedemorgen,

Ik heb gisteravond in bed nog vreselijk moeten huilen maar ik heb verder goed geslapen (lang leve de wijn )

Vanmorgen wel even wennen. Poes geen eten geven, geen gemauw, geen knuffel op bed.

Net gewandeld naar mijn werk (zo'n 45 minuten) en ook alleen maar aan Poes moeten denken. Het moet natuurlijk nog gaan slijten.

Hiplon, hoe is het met jou?
Klinkt als heel normaal. Goede dag gewenst!
Je zult de komende dagen vast nog veel aan hem denken, zo niet de hele dag. En hoe je gewend was aan de aanwezigheid van je kat.

Het is zwaar, zo´n verlies.

Sterkte Chardonnay
Viva naar de knoppen.
Het is zo stom, ik zit steeds te kijken waar Poes nou is en dan denk ik weer oh nee ze is er niet meer. 5 minuten later weer hetzelfde. Ach het is pas dag 1, ik wen er vast snel aan dat ze er niet meer is.
Vanmorgen met wakker worden was het inderdaad even heel moeilijk, even flink gehuild.. Donder lag ook altijd naast me, zodra hij door had dat ik wel eens wakker zou kunnen zijn begon het koppies geven :-) Net zo lang tot ie zn zin had: Eten en aandacht..

Verder de hele dag gewerkt, was druk op het werk, dus afleiding gehad.. Toen ik thuiskwam stond ie niet aan de deur te wachten

Pfff..
quote:Ann Liv schreef op 27 juli 2010 @ 23:07:

[...]

Laat je lekker troosten door die fijne vent van je en hou je haaks!

Shit al te lang niet gespiekt op je topic Char, toch een piloot weten te crashen ? Zo lees je nog eens wat nieuwtjes .

Hoe is het vandaag?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Chardonnay schreef op 28 juli 2010 @ 18:29:

Het is zo stom, ik zit steeds te kijken waar Poes nou is en dan denk ik weer oh nee ze is er niet meer. 5 minuten later weer hetzelfde. Ach het is pas dag 1, ik wen er vast snel aan dat ze er niet meer is.

Het is dat ik al jarenlang twee katten heb, maar de laatste keer dat ik nog maar een kat had, heb ik na zijn dood ook dagenlang steeds de neiging gehad om hem te zoeken.

Vooral omdat hij altijd overal om me heen was, ook als ik in de tuin bezig was.

Na een week was ik er wel aan `gewend´, als in niet meer steeds op zoek.
Viva naar de knoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven