Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Een iets anders dan andere rijles gehad.. Wel leuk voor een keer. Zo'n 20 km snelweg gedaan en toen door een drukke stad met heel veel op en afritten met enorme bochtige bochten

Ging wel goed, maar de instructeur vond dat ik nog niet ver genoeg vooruit keek.. Iets om aan te werken.

Morgen weer een les.

Urala en Elastiekje, veel succes vanmiddag!
Shit happens
Nou, net de 10e les gehad. Ik dacht: ik ga initiatief nemen en gewoon meteen mn ding doen. Had ik per ongeluk de handrem erop gezet ipv eraf, instructeur had de gordel nog niet om etc haha, oops. iets te enthousiast

Verder ging het wel lekker vandaag, veel lange weggetje gelukkig, eerst iemand afgezet in het centrum bij het station en daarna lekker karren. Op het eind nog een bijzondere verrichting gedaan, achteruit parkeren. Ging niet zooo, ik vind het nog lastig in te schatten hoe het moet met sturen. Ben iets te voorzichtig met het stuur volgens mn instructeur, maar verder ging het wel prima. De rust erin houden is zijn stopzin haha. Morgen les 11

Hoe ging het Urala?
Lessen is nu echt onbegonnen werk hier in het westen, echt het is een chaos! Iedereen rijdt stapvoets, of staat overdwars op de weg, er is niet of nauwelijks gestrooid, want het zout is bijna op, en om de woonwijk uit te komen ben je als ervaren rijder al effe bezig, dus laat ik er met mijn 5 lessen maar niet aan beginnen..... wel stoer dat t bij jullie gewoon doorgaat, ik baal er wel van hoor dat ik pas de 29e weer kan, maarja...ga ondertussen wel mijn theorie leren!
@ Elastiekje en Porec: Hee, dat is snel! Morgen alweer les?!

Ik heb dat ook hoor, dat het fout gaat als ik dingen ga doen zonder dat de instructeur het zegt.

Ik had vandaag ook iets doms, op de snelweg;

Instructeur: Urala, zie je dat bord boven de weg?

Ik: Ja

Instructeur: Wat is dat voor een bord?

Ik: Dat bord geeft een maximumsnelheid van 80 km/u aan.

Instructeur: Goed zo...

Ik:

Instructeur: WAAROM RIJD JE DAN 110???

Woeps... Verder ging het wel goed. Ik vind het wel leuk rijden op de snelweg, lekker hard. Als bijzondere verrichting moest ik op een achterafweggetje draaien door drie keer te steken. Ik vind het dan zo lastig om tegelijk te sturen en tegelijk de koppeling op een bepaald punt in te houden. Maar goed, dat komt nog wel.

Maandag mijn 9 en 10e les.
Hahaha 110 Ik ben ook geneigd harder te rijden dan mag, terwijl ik zo bang was voor de snelheid voordat ik begon met lessen!

Net de 11e les gehad. Wat bochtjes geoefend (niet leuk met die gladheid), stopopdracht gedaan, wat moeilijke kruispunten gepakt, drempels en de binnenstad van Groningen (vet frustrerend!). Ook nog geparkeerd. Moet zeggen dat dit een erg goed lesje was, op wat schoonheidsfoutjes na ging alles eigen wel prima. geeft me gelukkig wat meer zelfvertrouwen want als ik dingen fout doe kan ik me de hele les en erna wel rot voelen haha (kan niet zo goed relativeren

Morgen les 12, overmorgen les 13 en dan in het nieuwe jaar weer verder.
Pfff, stond vanmorgen keurig om 10h en op van de zenuwen klaar voor mijn allereerste rijles. Helaas om 10.15h nog geen auto van de rijschool en toen maar eens gebeld. Bleek dat zijn auto kapot was gegaan, hij een nieuwe had geregeld, het eerste meisje van vanochtend naar mijn timeslot had gedaan (want die moet overmorgen afrijden) en mij 100x had gebeld en gesmst maar dat mijn nummer steeds foutmeldingen had gegeven. Geen les dus voor mij vandaag, eerstvolgende mogelijkheid op 4 januari.

Begin dus niet meer in 2010 (wilde graag vóór 2011 beginnen) en een hele boel energie verspild aan trillende lichaamsdelen, allemaal voor niks. Ik baal, ondanks de spiegelgladde wegen...
Wat goed dat je al kan zeggen dat dingen goed gaan, na slechts 11 lessen, elastiek!
Ow dat is ook niet leuk JanneJip!

Ik denk dat je zelf nog versteld gaat staan hoe snel je dingen kunt met de auto hoor. Toen ik nog niet was begonnen dacht ik dat ik bij de 11e les pas rondjes kon rijden en een beetje schakelen haha, maar opzich kun je dan alle basisdingen al wel redelijk volgens mij Nu gaat het om het verfijnen daarvan en de bijzondere verrichtingen natuurlijk zoals fileparkeren en de hellingproef enzo. Er is natuuuurlijk altijd ruimte voor verbetering.

In groningen hebben ze gemiddeld 35 lessen en de TTT rond de 25 lessen. ben benieuwd. Ik denk dat ik een gemiddelde rijder ben, niet goed en niet slecht dus hoop rond de 35 uit te komen totaal

Succes in ieder geval en die zenuwen zijn nergens voor nodig hoor, ook al snap ik het heel goed want dat heb ik soms ook nog voor de les aan Eenmaal in de auto is er niks aan de hand
Haha, dank elastiek.

Ik heb zo'n respect voor die 1000 kg staal die je ineens in bedwang moet leren houden...
quote:JanneJip schreef op 21 december 2010 @ 15:24:

Haha, dank elastiek.

Ik heb zo'n respect voor die 1000 kg staal die je ineens in bedwang moet leren houden...Dat leer je snel genoeg, het zijn juist de mede-weggebruikers. Vooral van die leuke tieners op de fiets die met zijn 3-en naast elkaar blijven zwalken alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is. Ja, heb ik 'vroegah' ook gedaan
haha ja mijn instructeur zegt altijd dat je pas leert fietsen als je je rijbewijs hebt :P zit wel een kern van waarheid in! Schrik me soms dood hier in de binnenstad! Nu nog leren niet zo stijf van de zenuwen door het centrum te rijden haha.
Ik heb gister een kwartier rijles gehad...

Na zo'n 10 minuten voelde ik me in 1 klap helemaal niet lekker, misselijk en buikkrampen, dus omkeren en naar huis.

Net op tijd want toen sloeg de buikgriep in!

Je zal toch op de snelweg rijden en dan.... (vul maar in )

Ik mag de les wel helemaal kosteloos inhalen, klasse!

Vanavond weer een poging..

Wat jammer JanneJip!

Het is wel heeeeeel snel al 4 januari en dan mag je ook.

Leuke vakantie gehad?

Wow Elastiekje, je gaat goed hoor!

Urala, foei toch

Inmiddels helemaal alleen gereden Bittermoon?
Shit happens
Porec, met dit weer doe ik het uberhaupt bijna in mijn broek tijdens het autorijden... hoop dat je je weer beter voelt.

Heb nog steeds niet alleen gereden. Ik vind er ook helemaal niks aan zo. Ik reed de auto van de oprit af, gleed ik zo lekker de bosjes in. Echt drie keer niks.

Ik zit er aan te denken om straks in Australie nog een paar rijlessen te nemen. Ik weet niet of ik het zie zitten om meteen in een superdrukke stad die ik niet ken te moeten rijden, en dan ook nog aan de linkerkant en met de linkerhand schakelen....
Haha Porec, leuk dat je het vraagt. De vakantie was geweldig fantastisch. Wat een fijnland, Australie.

Bittermoon, ik kan je dan ook tot op zekere hoogte geruststellen. In Australie is het gebruik van automaten veel meer verbreid, en je kan er dus in ieder geval voor kiezen niet te hoeven schakelen... Mocht ik weer eens naar Australie gaan (ooit zal mijn broer toch wel trouwen?!) dan wil ik ook in het bezit zijn van een rijbewijs...
JanneJip.... ik heb al een auto geregeld daar... het is een schakelbak. Ach... het zal wel lukken...
Ik ben ook nog steeds bezig... vandaag mijn theorie gehaald (in 1x) morgen weer rijles en als het goed is gaan we het over aanvragen hebben... nog 2 weken dan ben ik 1 jaar bezig.
Gefeliciteerd met je theorie, Flashy! En leuk dat je nog even langskomt. Heb nog wel vaak aan je gedacht.
Heb gister ook in 1 keer mijn theorie gehaald. Zou daarna ook les hebben, maar die is afgezegd, want het is hier echt een rommel op de weg. Zo te lezen zijn bij de meeste mensen de lessen wel doorgegaan.

Moet morgen weer, hoop dat het dan wel doorgaat.
Gefeliciteerd met jullie theorie Flashy en Anie!!

Annie, mijn les ging woe-avond ook niet door. Een paar keer rijden in sneeuw en troep is wel goed, maar je moet verder ook andere dingen kunnen leren..

Flashy, jij lest nu in een automaat toch? Eindelijk afrijden! Ben je het ook flink zat nu, dat lessen?

Bittermoon, misschien wel een goed idee om met een paar lesjes (en nog even iemand naast je) de 'linkse' omstandigheden te leren kennen.

JanneJip, fijn dat de vakantie zo geslaagd was. We zijn inmiddels al een paar daagjes verder richting 4 januari!!!
Shit happens
Gefeliciteerd, Flash en Annie!

Haha Porec, je bent een leukerd . Hoewel ik de straten nog niet zo had gezien als nu (het heeft hier de hele nacht doorgesneeuwd) en ik vind bijna dat autorijden verboden moet worden, het is echt link. Gisteren toen ik uit mijn werk naar huis liep (normaal fiets ik) stak er een vrachtwagen het kruispunt over. Je had hem lopend in kunnen halen vanwege zijn doordraaiende wielen, en hj werd dan ook aan alle kanten door auto's gepasseerd. Echt een linke situatie. Was het ook nog eens een huurvrachtwagen, waarschijnlijk onervaren chauffeur. Ik had vreselijk medelijden met hem (maar oowwww wat dom om de weg op te gaan, onervaren en met zo'n grote bak!)
aaaahhhhhhhhhh ik heb zo examen. Voor de derde keer alweer. Hopen dat het dit keer wel lukt. De les van gister ging niet door. Nu hopen dat examen wel doorgaat. Ben ontzettend gespannen, maar goed ik kan het! (Dat hoopik maar). Na zoveeel lessen als ik heb gehad zou het belachelijk zijn om nu nog te zakken.
En....................????
Shit happens
Vertel!
Pfff, zo ik had vandaag theorie-examen en ik heb het niet gehaald!

Van de 40 gewone vragen had ik er 6 fout! Balen natuurlijk, want nu mag ik het over doen. Van de gevaarherkennings-vragen, waar ik tegenop zat, had ik er 21 goed, dus ook best goed.

Ik had en heb nog steeds, wat moeite met de voorrangs-vragen. Ik moet er over nadenken en vervolgens, omdat de bedenktijd maar kort is (in het echte leven ook ja), weet ik het niet en gok ik maar wat. Terwijl het me thuis wel lukt. Ik merk dat het vooral moeilijk is wanneer er meerdere bestuurders bij betrokken zijn. Dan moet je de volgorde aangeven en dan gaat het vaak fout.

Verder had ik software van Traffic Explorer en volgens mij 'beweert' men van Traffic Explorer dat dit officiele CBR-vragen zijn, maar de vragen die ik vandaag kreeg te zien waren totaal anders. Anders qua uiterlijk, soms qua vraagstelling en sommige dingen kwamen me ook echt onbekend voor. Dus ik was best verrast.

Volgende week donderdag mag ik in de herkansing en ik ga extra goed leren over het voorrang verlenen en op snelheid, want ik wil het nu echt halen.

Er waren er trouwens veel niet geslaagd en degenen die wel geslaagd waren, hadden het examen al eerder gedaan.

Ik vind het dus superknap als je in één keer slaagt, of het nu praktijk of theorie is.
Ik heb trouwens ook gewoon rijles ;)

Ben 2 jaar geleden begonnen en heb toen zo'n 30 lessen gehad. Helaas klikte het niet echt tussen mij en de instructeur. Beetje een opgewonden standje en ik voelde me telkens onder druk gezet. Maakte ik een fout, klein of groot, dan kreeg ik meestal een uitbrander. Op het moment dat je aan het rijden bent (althans ik wel dan) ben je toch gevoeliger voor kritiek. En van fouten moet je leren, je bent rijLES aan het nemen.

Ik begon er vreselijk tegenop te zien en vond het gewoon niet leuk meer. Ik heb erg vaak huilend in de auto gezeten, omdat het me te veel werd. Ondertussen kreeg ik het ook niet onder controle. Bij 30 lessen was ik nog niet toe aan het examen en omdat mijn geld op was (ik had een pakket), ben ik gestopt.

Ik zou weer gaan beginnen zodra ik het geld zou hebben.

Daar is dus bijna 2 jaar overheen gegaan en ik ben een maand terug weer begonnen. Ondertussen heb ik 13 lessen gehad bij mijn nieuwe rijschool. Hele rustige instructeur, erg vriendelijk en geduldig. Hij heeft goed in de gaten dat vette kritiek leveren niet werkt bij mij, en ik krijg gewoon goeie feedback. Had ik maar eerder bij deze rijschool gaan lessen en niet zo eigenwijs geweest. Ik wilde in de eerste instantie doorzetten en me niks van die eerste instructeur aantrekken, maar achteraf had ik gewoon om een ander moeten vragen....

Ik heb nog wel wat lessen staan nu, omdat het nu echt puntjes op de i zetten is, maar ik vind het een stuk leuker. Ik ben naar een grote stad wezen rijden en terug (3 uur achtereen) en dat was spannend, maar leuk en het ging goed!

Het enige wat ik echt nog pittig vind is ergens achteruit; ik moest achteruit over een vierkante parkeerplaats rijden, om de auto's heen, en ook in een rondje achteruit rijden (dus echt helemaal rond) en daar had ik nog moeite mee :S

Ik kan niet wachten tot ik examen mag doen, maar m'n volgende les is pas weer op 11 januari!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven