Slechte huisvrouwen

31-03-2011 12:39 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
zoals ik, hangen dus op dinsdag de was buiten op, constateren op woensdag dat de was nat is geregend en denken op donderdag een keer na over wat er met die was moet gebeuren.

Moet ik het nu nog een keer wassen, of kan ik het gewoon in de droger gooien? Dank u.
Ik weet de oplossing, ik ga een schoonmaker nemen!

Helaas heeft mijn makkelijk de keuken vetvrij krijgen idee niet gewerkt. Mijn kasten kunnen er niet tegen en de boel trekt dan krom, helaas helaas, wordt toch een keer boenen, of de vieze vette keuken maar zo laten( en het is niet eens mijn mislukte huishouden die het veroorzaakt heeft, maar dat van de vorige bewoner)
quote:Shenandoah schreef op 31 maart 2011 @ 15:26:

Helaas heeft mijn makkelijk de keuken vetvrij krijgen idee niet gewerkt.

O, wat erg, ik ga een schoonmaaktip geven!!!

Weet je wat ideaal is voor luie viezerikken zoals ik/wij: Muscle lemondoekjes, die ontvetten hartstikke goed!!
Heerlijk, herkenbaar en hilarisch topic!
En zieT hoe nuttig dit topic is! Ergens zei iemand iets over 'een filter van de wasmachine wat af en toe schoongemaakt moet worden'. Ik aan het zoeken en ja hoor..onderin de machine zit idd een filter. Geinig..ik heb een inbouwkeuken en vòòr dat filter loopt een plank. Ik wil nu dat filter losmaken om t schoon t maken maar hoe doet men dat zonder meteen de halve keuken te slopen zo vraag ik u??

*is érg handig in huis dus vandaar*
quote:Cacciatore schreef op 31 maart 2011 @ 17:02:

En zieT hoe nuttig dit topic is! Ergens zei iemand iets over 'een filter van de wasmachine wat af en toe schoongemaakt moet worden'. Ik aan het zoeken en ja hoor..onderin de machine zit idd een filter. Geinig..ik heb een inbouwkeuken en vòòr dat filter loopt een plank. Ik wil nu dat filter losmaken om t schoon t maken maar hoe doet men dat zonder meteen de halve keuken te slopen zo vraag ik u??

*is érg handig in huis dus vandaar*

Zit je wasmachine in je (inbouw)keuken?

Geen idee hoe je dat filter moet schoonmaken zonder de hele boel eruit te slopen.

Succes in ieder geval!
hahah geniaaal dit. Fijn dat ik niet de enige loser ben die tot dr enkels (oke, ik geef toe, knieën) in de troep verdwijnt soms.

Filter van de wasmachine? Serieus, ik heb geen idee waar dat ding zit en dat je het moet schoonmaken? Ik heb mijn wasmachine nu 8 jaar.... *sprint nu naar boven om te kijken waar dat ding zit*

edit: gevonden! maar kan iemand mij uitleggen wat ik ermee moet doen? Ik zie een aftapkraantje en een draaidop (heb een Siemens) kan nergens de gebruiksaanwijzing vinden en voordat ik wat opendraai en de hele zolder vol met water ligt....
@kreeftje, yep, wasmachine zit ingebouwd..dat hebben hullie (vorige bewoners) handig gedaan. T ziet er mooi uit maar of t handig is is een ander verhaal..

Inmiddels al flink aan t wrikken geweest met die rotplank die krijg ik er natuurlijk niet uit zonder t plintje te slopen wat weer voor die plank zit..grr..grr..

*gaat nu redelijk geïrriteerd op zoek naar een schroevendraaier om het plintje los te wrikken zodat daarna de plank losgewrikt kan worden*

Wordt vervolgd..
Dolfijntje:

leg een zeiltje neer, een stapeltje handdoeken, pak een teiltje en houd dat bij het gat (filter). Zodra je de schroefdop eraf draait, komt er al water uit.

Eigenlijk moet de wasmachine dan ook een beetje scheef gehouden worden, zodat het er echt goed uitloopt.

Ik doe het eens per jaar. Maarre.... waarom moet dat eigenlijk?
quote:Lizzl schreef op 31 maart 2011 @ 18:04:

Dolfijntje:

leg een zeiltje neer, een stapeltje handdoeken, pak een teiltje en houd dat bij het gat (filter). Zodra je de schroefdop eraf draait, komt er al water uit.

Eigenlijk moet de wasmachine dan ook een beetje scheef gehouden worden, zodat het er echt goed uitloopt.

Ik doe het eens per jaar. Maarre.... waarom moet dat eigenlijk?Bedankt! Er kwam een stank van jewelste uit en een heleboel bruine derrie...
Hier redelijk slechte huisvrouw. Ben maar alleen en heb een huishoudster en daarnaast iemand die voor mij de strijk doet. Ik gooi alle was bij elkaar. Vergeet dat ik gewassen heb en draai hem nogmaals met wat extra wasverzachter, gooi het in de droger, pluk het eruit en de strijk doe ik in een tas voor de strijkdame de rest mik ik mijn kast in. Zo opgelost!

south, 8 uur geleden

Gelukkig... Ik al bang dat ik binnenkort een troffee voor het smerigste huishouden toegestuurd zou krijgen. Zou niet weten in welke kast ik die dan weer zou moeten proppen...

En uiteraard ook nog 's van tijd tot tijd afstoffen en oppoetsen

Nee, je mag in je handjes knijpen dat je het ding niet gaat winnen
een filter???? Na 16 jaar voor huisvrouw te spelen hoor ik dat de wasmasjientje een filter heeft? Ik ben benieuwd of ik de kracht heb om deze dagen in de buurt van de wasmachinne te komen en zelfs op onderzoek te gaan.
*vraagt zich af hoe oud de wasmachine is, constateert dat hij echt heeeeel oud moet zijn, en vraagt zich af of het wel zo'n goed idee is dat filter schoon te maken omdat het daar toch minstens zo erg zal zijn als in Fukushima*

Gelukkig hoef ik, redelijk goede huisvrouw, me niet schuldig te voelen aangezien die machine hier(woongroep) al laaaaang stond toen ik hier kwam wonen.
Ik meld mij ook graag aan

Zal ook eens kijken naar dat filter. Kan ik meteen ook het bakje schoonmaken voor wasmiddel want daar zit schimmel in.

Dat zie ik dan en denk: oh schimmel, en dan doe ik m weer dicht. Weinig actie dus.

Heb wasmachine overgenomen van de vorige bewoonster dus geen idee wat ik in dat filter ga aantreffen.
misscnien een briefje van 50 euro?
Ik heb mijn zoon een gigantische raamschildering laten maken als excuus om niet te hoeven ramenwassen

M'n moeder komt komend weekend en die zal het wel doen. "Kind, dat kan echt niet zo hoor. Wat zullen de buren wel niet denken".
quote:mutsy20 schreef op 31 maart 2011 @ 12:58:

Oh dit soort gedrag, is dat bij jullie ook toepasbaar op de belastingaangifte? Toevallig kreeg in vanmiddag een boze brief dat ik die van 2009 nog moest doen
quote:MEFS schreef op 01 april 2011 @ 01:37:

misscnien een briefje van 50 euro?Of 100 gulden. Ik heb echt geen idee hoe oud dat ding is.
Ik heb bij psyche net ondekt wat met ons aane hand is. We hebben een ernstige motivatiestoornis!
Hahaha, ik kreeg net een ad voor een stofzuiger
quote:MEFS schreef op 01 april 2011 @ 01:37:

misscnien een briefje van 50 euro?als dat nou elke keer tevoorschijn kwam als ik het filter schoonmaak....
oh, ik krijg een ad voor stamboomonderzoek
Ik een van de strijkservice
De was is geloof ik het enige onderdeel van het huishouden dat ik wel op orde heb met de kanttekening dat ik niet strijk..

Opgeruimd ben ik ook wel, zelfs in de kasten, maar stof en spinnewebben zijn mijn vijand.. en zij winnen minstens 13 van de 14 dagen..

Misschien dat ik 2 x per jaar dweil..

Wc? 1 keer in de 2 weken?

Badkamer? Taak van man: 1 keer in de maand?

Ramen lappen.. buitenkant: 1 keer per jaar.. Binnenkant.. nog niet gedaan sinds wij hier 3 (!) jaar geleden kwamen wonen..

Zo'n studentenkamer was toch een stuk makkelijker schoon te houden en zo'n rooster werkte ook goed voor de gemeenschappelijke ruimten.. Maar nu is er niemand die controleert of ik iets heb gedaan.. en man kan het niet zo veel schelen.. die ziet veel minder dan ik... en ik ZIE het wel, maar dan heb ik er gewoon geen zin in.. "morgen heb ik er meer tijd voor" .. die ik vervolgens verdoe met dingen online bekijken, sporten en alles wat maar niet schoonmaken is....

*zucht*..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven