Voor de Tetterettes

12-10-2010 22:29 2997 berichten
Wat kunnen we kletsen. Heerlijk, het 14e deel alweer.

Off topic is niet erg. Iedereen is welkom! Klets lekker met ons mee, deel je lief en leed met ons (en foto's en verhalen over je huisdieren)

In het kader van verandering van spijs doet eten een nieuwe openingsfoto.

ik heb zelf al bedacht dat ik maar wat meer afstand ga nemen.

Ik hoop gewoon dat hij zijn mond eens opendoet.

Grrrr ik hou me nu ook stil en dat is niet hoe het zou moeten zijn.

Dat deed ik al een beetje waardoor ik juist vond dat hij veel initiatieven nam (qua uitjes plannen,langskomen enzo)

nu nog het praatgedeelte...

Wat een gedoe met die benzine zeg!

Maar het is iig gelukt.

En hoe handig,een kattenallergie als je katten hebt
Mogguh

iedereen druk of in diepe rust?

Ik weer op het werk.

Vanmorgen de auto bevroren...brrrr,het begint weer de winter.

olijf al je matrassen binnen?
Alle reacties Link kopieren
Mogge! Ik ben er...en nu even naar de ha vanwege mijn gedrochtelijke kleine teen . Straks meer dus, want de knop gaat om naar optie 1 hoor Splint .
Ehh?? We staan eerste voor het huis, kreeg ik net te horen. Morgen om 15.45 uur aanbiedingsgesprek en Olief is in alle staten (want geen rekening meer mee gehouden en bovendien is het een verandering -> dus eng )
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh ja, de matrassen

Die komen tussen nu en half 1. De bezorgers moeten het dus maar doen met mijn huispak want ik stond op het punt te gaan douchen toen ik werd gebeld voor het huis en nu durf ik niet meer te gaan douchen, want je zal zien dat de bel dan gaat.

Tutteretut, wat een consternaaaaaaaasie ineens.
Jaaaaaaa goed Olijf!!!!!!!

Is het matras er al?

Deze ontaarde moeder is gewoon gaan werken Vanmiddag ga ik naar de huisarts met haar vanwege die oorpijn en nu is ze met een zetpilletje erin bij de gastouder Vind t ook wel lekker om even iets anders te doen
Het Viva forum is papaja.
Spannend Olijf!!
Zo, verhuurdersveklaring geregeld, wordt vandaag opgestuurd. Vanavond ff naar Gemeentehuis voor uittreksel GBA en dan zien we het verder wel. Ik zei tegen Olief dat 'ie gewoon moest doorademen; we zitten nog nergens aan vast
Olijf, wat leuk!! En spannend natuurlijk ook: kunnen jullie straks op nieuwe matrassen slapen in een nieuw huis .

Tonks, niks ontaard, er moet brood op de plank . En dochter vermaakt zich vast ook wel.

Ik mag met mijn teen naar de polikliniek kleine verrichtingen: ik heb in plaats van een nagel een hompje wild vlees en dat irriteert al zeker 2 jaar en gaat nu weggesneden worden. Zo maar eens bellen voor een afspraak. En nu koffie
Gheghe, ik zie een Beter Bed vrachtwagen rondrijden (veel mensen raken hier de weg kwijt)
Zo, matrassen zijn geleverd! En 2 slaapzakken, was ff vergeten dat we die als kado erbij kregen.

Hèhè, nu ben ik wel ernstig toe aan koffie!!

TH, fijn dat teen geholpen kan worden, ik hoop alleen dat het niet pijnlijk is. Maar goed, het is voor het goede doel nietwaar?

Tonks, ik hoop dat Kaatje gauw weer opknapt, oorpijn is zo naar!
Fijn dat Beter Bed al geweest is! En leuk om een cadeautje te krijgen, vooral als je dat even vergeten was. Kruip je zo lekker in die nieuwe slaapzak op het nieuwe matras . Of projecteer ik hier mijn eigen behoefte om nog even te slapen .

Het zal wel even bloederig worden, maar daar ga ik volgende week uitvoerig verslag van doen: di. 26-10 kan ik al terecht. Best handig, zo'n herfstvakantie.
Moge!

Olijf, spannend!! Heel goed, praat maar rustig op Olief in dat hij gewoon moet doorademen. En komende zomer heerlijk in de tuin kan zitten. Moet er veel aan het onderhoud gebeuren van dat huis, of is dat door de woningbouwvereniging goed bijgehouden?

Gheghe, lollig om die wagen van Beterbed te zien rijden. Nou ja, dan weet je in elk geval dat je bijna kunt gaan douchen.

Is Olief weer een beetje minder snotterig trouwens?

Bieb, ik herken dat helemaal hoor, van dat dichtklappen. Heb ik ook. Hoewel, de laatste keer bedacht ik me dat ik helemaal geen zin had om me de rest van de dag op te gaan vreten over een opmerking van man, terwijl hij daar niks van merkt. Dus toen heb ik er wel iets van gezegd en dat werkte wonderwel. Het mondde zomaar uit in een Gesprek.

Maargoed, mijn situatie is wel een beetje anders dan de jouwe, qua stabiliteit en vertrouwen in elkaar.

Misschien wel goed om wat afstand te nemen, hoewel dat (denk ik) eigenlijk niet is wat je wilt.

Hoe heerlijk moet het toch zijn als je totaal geen moeite hebt om je mond open te trekken en gewoon te zeggen wat je dwars zit. Daar kan ik echt bewondering voor hebben. En jaloers op worden...

TH, weet je al wanneer je terecht kunt op die poli? Het klinkt wel een beetje als een 'praktijk voor kleine huisdieren'.

(en roept de vraag op: wat als het aan je grote teen was, kon je daar dan ook terecht? )

Ben blij met optie 1 trouwens!

Ik ben weer op mijn werk beland. Beetje laat vertrokken thuis en in een trein vol herfstvakantiekinderen terecht gekomen. Ahum, morgen maar weer eens op tijd de deur uit. Kreeg ik net het bericht dat ik a.s. maandag om 9u op vliegveld Maastricht moet zijn voor m'n werk. Lekker dan, dan moet ik dus wel een auto regelen, anders moet ik al om 6u de deur uit. Fijn dat dat even wordt overlegd van te voren.

Kheb er weer zin in, deze week. Kuch.

Tonks, goed zo toch? Als oppasmoeder het niet erg vindt is dit een mooie oplossing. En Kaatje vindt het toch leuk daar? Nou, dan heb je dus goed voor haar gezorgd.
Fijn dat je volgende week al terecht kan! Heb je het maar gehad. Oh jaaa, jij hebt natuurlijk nu de schoolvakanties vrij!! Hier hebben ze deze week vakantie.

Pff, hèhè, ik zou ook nog wel ff mijn oogjes dicht willen doen. Doe ik niet, ik ga zo maar eens stofzuigen en dweilen. En een was draaien en de afwasserT uit- en inruimen. En psychologische hulplijn spelen want Olief schiet in de flipperitis omdat verhuizen natuurlijk weer geld kost. Dat is zo en we moeten ook echt wel wat aan het huis doen maar ik zei al: dit wordt evt. een huis waar we lang kunnen wonen dus het hoeft niet allemaal meteen. Olief is altijd erg van elk risico van te voren in kaart brengen en alles indekken. Verstandig, weet ik ook wel, maar hij si daardoor soms wat star. Hij kijkt meer naar nadelen terwijl ik me op de voordelen richt

Ja, we zijn vast wel geld kwijt aan verhuizen en ja, we zitten idd niet ruim qua spaargeld maar daar is vast wel een mouw aan te passen.
Onderhoud van het huis is goed. Buitenschilderwerk (incl. houtrot behandeling) is al uitgevoerd of wordt op korte termijn nog gedaan, dat weet ik even niet meer. Binnen ziet alles er ook ok uit (dubbel glas enzo) maar ja, diegene heeft er wel 30 jaar gewoon ofzo dus echt heel recent geschilderd is het niet van binnen. Maar dat hoeft allemaal niet meteen ben ik van mening. Olief kan nu even niks bedenken, de arme vent. Zucht, soms best lastig hoor, zo'n man die het leven als een schaakspel ziet (10 stappen vooruit denken en je voor alles indekken).
Kijk, komende zomer gaat TH heel mooi op teenslippertjes in de nieuwe tuin van Olijf zitten. Klinkt dat idylisch of niet?

Fijn dat je al snel terecht kan, TH!

Olijfje, lastig! Het zal misschien helpen om de kosten een beetje voor te rekenen? Of kijken wat je kunt en wilt uitgeven en dan een plan maken van de dingen die in elk geval moeten gebeuren? Je kunt duur verhuizen of minder duur. Maar het kost inderdaad wel altijd geld.

Misschien ook het alternatief ernaast leggen: als je in deze flat blijft, moet er misschien ook wel wat worden opgeknapt om het voor dezelfde lange tijd leefbaar te houden.

Morgen dat gesprek, heb je daarna nog bedenktijd?

Spannend altijd, dit soort 'grote beslissingen'!
Pfff Olijf, hij heeft het er echt even moeilijk mee. Maar ik denk dat Bieb nog wel een paar leuke tips heeft als het gaat om leuk maken voor weinig geld . En verder is het precies wat jij zegt: het hoeft niet allemaall op 1 dag gedaan te worden. En voor het verhuizen kan je misschien ook familie en vrienden inschakelen? Huur je een vrachtwagen (de grootste die je met een gewoon rijbewijs mag besturen) en beloof je ze koffie en broodjes voor de verhuisdag en een gezellige bbq in die riante tuin voor komend voorjaar . Werkt prima: broer is zo verhuisd en wij trouwens ook, ooit.
Na het gesprek morgen hebben we nog bedenktijd hoor. Ik rij er straks ff langs (want dochter en schoonzoon zijn deze week bezig met spullen weghalen en schoonmaken enzo) om te vragen of we vanavond ofzo ff kunnen komen kijken met z'n tweeën. Dat zei schoonzoon (aardige vent, was vorige week ook aanwezig tijdens de groepsbezichtiging) vrijdag ook al toen ik vertelde dat we 2e stonden en ik dus alleen was komen kijken.

Voor wie ff wil loeren op Google Earth (streetview is er ook): het gaat om Bepaalde Straat in Olijfdorp. (dit haal ik straks weer weg dus niet quoten svp!!)
olijfje_ wijzigde dit bericht op 18-10-2010 12:04
Reden: privéinfo verwijderd, zie elders
% gewijzigd
Oh, verhuizen zelf is geen probleem. Helpers zat en Oliefbroer is vrachtwagenchauffeur en heeft ook al gezegd dat hij de vrachtwagen kan lenen voor verhuizen.
Ziet er echt goed uit hoor! En ik heb even op routebeschrijving geklikt: tis maar 1 uur en 19 minuten rijden . Zonder files natuurlijk .
Haha TH, jij loopt gelukkig helemal niet op de feiten vooruit.

Kan hier jammer genoeg niet op google maps kijken, dus ik heb het adres maar in mijn hoofd geprent voor als ik straks thuis ben.

Ik heb nog geen drol gedaan op mjin werk, ga nu toch maar eens iets doen. Echt gezellig, in m'n uppie op een kantoor waar ook nog eens de verwarming kapot is. Vanmiddag heb ik hier een afspraak, dus ik moet wel blijven. Bluh.
Ik zet het wel ff aan de andere kant!
Splinter: een slimme meid is op de toekomst voorbereid .

Balen trouwens, in je uppie in een koud kantoor. Ik heb een warme knuffel voor je gevonden

en voor iedereen die m even kan gebruiken.
Getverderrie Splinter, een koud kantoor in je uppie is geen lolletje! Alsjeblieft, een lekkere voetenzak:
Olijfje, wat lees ik nu?! Je bent eerste voor het huis? Van harte meid. Ik hoop dat alles doorgaat. Het zag er echt heel leuk uit.

Als ik het goed heb onthouden hoor je het morgen?

En je bed is er. Al opgemaakt? Wat zal dat heerlijk liggen vanavond. Of straks voor een eerste tukje in het nieuwe bed?

Ghehe, die voetenzak... maar hoe stom ook, je hebt wel lekker warme voeten.

Ik heb net het 2e minihondje van de ex gezien. Een pupje van 7 maanden... wat een poppie zeg. En het is nog kleiner dan het eerste hondje. Pupje weegt 600 gram. Tara's hoofd weegt zwaarder...

Hoe is t met de teen TH? Zit ie er nog aan? Alles meegevallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven