zijn jullie ook tevreden?

04-03-2020 10:18 166 berichten
Met jullie huisje boompje "beestje" in een simpele woonwijk met een mix van sociaal huur en koop met 1 wc in huis 1 badkamer een simpel tuintje zoals je zo vaak ziet met 1 auto voor de deur?
Gewone mensen zo als jij en ik die het redelijk goed voor elkaar hebben? Ook al gaat het over simpele dingen maar toch tevreden zijn?
Niq schreef:
04-03-2020 12:01
Ik heb een vriendin met een heel heel groot vrijstaand huis, grote tuin, luxe badkamers, vrije opritlaan en wat al niet meer.
Daar ga ik dan een weekje naartoe, en als ik thuiskom val ik zowaar in een diepe depressie zoals we hier allemaal bovenop elkaar wonen.
Dat snap ik goed!
Hier om mij heen ook van die gezinnen die zodra het mooi weer is de muziek goed hard hebben staan. En dan de hele dag door.
Nu is het overigens lekker stil met de deur open.
Ik ben tevreden, wonen heel prima in een hoekhuis. Auto's in de garage, uitbouw op de planning en lekker grote tuin.

Veel kinderen in de buurt, scholen op loopafstand en toch genoeg rust. Wij hoeven hier niet meer weg.
Ja, ik ben best tevreden; mooie lichte (grote) woning met 2 wc's (geen 1 in badkamer), dakterras, mooie tuin en schuur is prima. Auto voor de deur.

Zo in aantal natuurgebieden maar ook dichtbij grote steden voor als je iets nodig hebt.
In zomer geen buren die veel herrie maken (of luide muziek hebben) dus kan prima buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik was echt super tevreden met mijn huis. Mooie jaren 30 tussenwoning op loopafstand van het centrum met fijne buren.

En toen kwam die klimaathysterie. We moeten zsm van het gas af. Alle woningen moeten super goed geïsoleerd zijn om alternatieven werkend te krijgen. Zit ik dan met mijn jaren 30 woning zonder spauwmuur en glas-in-lood ramen. Ik hou van mijn huis, maar als dit zo door gaat ga ik failliet aan investeringen die ik gedwongen moet gaan doen. :-(
Al een jaar of 30 een sociale huurwoning: flat, multicultibuurt, maar rustige buren. Heb door mijn lange woonduur ook een lage huur. Ik werk 4 dagen, omdat het kan (voor de snelle oordelers: nee, ik heb nog nooit van enige toeslag gebruik hoeven maken) en doe vrijwilligerswerk omdat ik dat leuk vind. En heb 1x per 2 weken iemand die mijn huis schoonmaakt, want daar heb ik zelf geen zin in :P

Heb geen geldproblemen, heb spaargeld, mijn gezondheid is goed en ik heb een auto. Hoef geen verjaardagscadeaus, heb dierbare vrienden en familie.

Ja, ik ben al jaren een heel tevreden mens.
himalaya wijzigde dit bericht op 04-03-2020 13:41
0.25% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fijne buurt, goede mix maar wel meeste koop, kleine vrijstaande woning uit de jaren 20. Gelukkig wel een hele handige man (scheelt zo veel als je het zelf allemaal kan) twee wc's ohhh en dat is zo fijn! Slaapkamers zijn niet groot maar alles past er in. Ik heb nooit een balzaal gewild. Wel een wat grotere tuin dan de meeste en dat was voor mij belangrijk, wij gaan niet veel op vakantie (eens in de paar jaar) ivm huisdieren dus die tuin is echt wel heel belangrijk!!! Ik kan onzettend genieten van een warme avond in de tuin met lekker eten en mijn gezin om me heen. Meer heeft een mens toch niet nodig? Ik niet veel, ik heb echt alles wat ik nodig heb en dus een zeer tevreden mens.
RikM schreef:
04-03-2020 10:35
Ik wás heel tevreden met precies alles wat jij omschrijft, tot op een dag het huis naast ons gekocht werd door een stel enorme Tokkies. Toen was het dag met het leuke leventje. :bye:
Wij hebben nu goeie buren maar ik ben echt wel bang dat ze straks verhuizen en dat we "slechte" buren krijgen.
Ik woon graag in mijn rijhuis met stadstuin en ik wil hier stokoud worden....

Gaan jullie verhuizen?
not all who wander are lost
knolselder schreef:
04-03-2020 13:18
Wij hebben nu goeie buren maar ik ben echt wel bang dat ze straks verhuizen en dat we "slechte" buren krijgen.
Ik woon graag in mijn rijhuis met stadstuin en ik wil hier stokoud worden....

Gaan jullie verhuizen?

Wij zijn uiteindelijk weggevlucht ja, het was niet te doen. Er was ook niet veel meer van over hoor, bijna alles was gesloopt of ingepikt.
Later hoorde ik dat we net op tijd waren, want het bleek een bekende van de politie en zijn vorige buren had hij het ziekenhuis in geslagen.
Zeer tevreden met 2-onder-1-kap, in een dorp met goede voorzieningen, een fijne rustige straat met aardige buren.
Hebben wel 2 auto's en 2 wc's, maar geen "beestje".
We leven zeker niet luxe, maar kunnen tot nu toe alles doen wat we nodig hebben en wat we echt heel graag willen. We zijn beiden gezond en blij met wat we hebben.
Natuurlijk hebben we dromen die we (nog) niet waar kunnen maken, maar dat vind ik soms ook wel het leuke eraan. Dromen en als het echt een wens blijkt, kijken hoe we dit kunnen realiseren.
RikM schreef:
04-03-2020 13:26
Wij zijn uiteindelijk weggevlucht ja, het was niet te doen. Er was ook niet veel meer van over hoor, bijna alles was gesloopt of ingepikt.
Later hoorde ik dat we net op tijd waren, want het bleek een bekende van de politie en zijn vorige buren had hij het ziekenhuis in geslagen.
Wat heftig, dat vind ik oprecht heel naar voor jullie! Goede buren hebben is heel veel waard...
Woon je nu wel (weer) fijn?
RikM schreef:
Oh ik had je al wel eerder gelezen over je buren maar dit had ik nog niet mee gekregen.
Ik heb om niet te veel in details te treden ook zo iets mee gemaakt.
Sterkte!
Nee, ik ben niet tevreden, maar dat heeft alles te maken met mijn mentale staat en niets met mijn bezittingen. Vorig jaar gescheiden en daarna veel geluk gehad en toch een ander huis kunnen kopen. Met alle voordelen van een rijtjeshuis én van een appartement. Ik heb een grote tuin, het balkon van de bovenburen zit een soort geïntegreerd in het dak, dus 'hangt' niet boven mijn tuin. Onderhoud gaat veelal vanuit de VVE die ik deel met 3 buren. Mijn buren links en rechts hoor ik nooit, mijn bovenburen zelden. Ik heb een hele lieve buurman, die altijd voor me klaarstaat en overal mee wil helpen. Ik woon op een hele rustige, fijne plek, aan de rand van Hilversum, waardoor ik zo bij de Loosdrechtse plassen ben, groot winkelcentrum in de buurt voor de boodschappen, meerdere speelpleintjes, een basisschool en de kinderopvang in de buurt, op precies de juiste fietsafstand van m'n werk (9 km enkele reis, waardoor ik me niet verplicht voel verder nog te sporten).

En ik heb een heerlijk kind :heart: Een vrolijk, levenslustig, slim en lief jongetje, waar ik helemaal stapelgek op ben. Ik heb fantastische ouders. Een leuke baan, met veel vrijheid en verantwoordelijkheid, een goed salaris en fijne collega's.

Wat mijn leven betreft mag ik dus niet klagen.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik ben heel tevreden en zou de rest van mijn leven op deze plek kunnen wonen.
We hebben een twee-onder-een-kapper, niet groot, wel een grote tuin, eigen parkeerplaatsen in een rustig dorp met overal uitzicht op de koeien, schapen en paarden.
We hadden een budget voor een groot vrijstaande woonboerderij, maar hebben bewust voor een stuk kleiner gekozen zodat we het financieel ruim houden. Wij hoeven nu namelijk nooit op te letten en kunnen financieel gezien eigenlijk alles doen en kopen wat we maar zouden willen.
OhDeer schreef:
04-03-2020 13:46
Ik ben heel tevreden en zou de rest van mijn leven op deze plek kunnen wonen.
We hebben een twee-onder-een-kapper, niet groot, wel een grote tuin, eigen parkeerplaatsen in een rustig dorp met overal uitzicht op de koeien, schapen en paarden.
We hadden een budget voor een groot vrijstaande woonboerderij, maar hebben bewust voor een stuk kleiner gekozen zodat we het financieel ruim houden. Wij hoeven nu namelijk nooit op te letten en kunnen financieel gezien eigenlijk alles doen en kopen wat we maar zouden willen.

Wat heerlijk :)
Ondanks dat ik niet 'mag klagen' kan ik hier toch best jaloers op zijn. Nooit financiële zorgen, lijkt me heerlijk.
Ik heb bijv. een motor, maar kan geen auto ernaast nemen. Terwijl dat met een zoontje best handig zou zijn. Maar ik wil mijn motor echt niet wegdoen. Kiezen of delen dus.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik klaag sinds 3 jaar niet meer, altijd buren gehad en dat vonden we niks, je moet altijd maar afwachten wat je krijgt (huur of koop maakt niet uit). Sinds 3 jaar een grote boerderij met enorm stuk land en wat een heerlijkheid, geen herrie, geen gejank, geschreeuw, keiharde muziek of de eeuwige verbouwingen van anderen. Bioscoop/Theater/eindeloze winkelstraten en festivals, niet te vinden hier maar wat een heerlijkheid om zoveel ruimte en rust te hebben.
Heel tevreden met ons hoekhuis. Eerst hebben we deze gehuurd en daarna werd hij te koop aangeboden. Wij zijn de eerste bewoners en we hebben het helemaal naar ons zin gemaakt. Het huis is niet veranderd nadat wij het gekocht hebben. Het heeft geen auto voor de deur, want 10 minuten van het centrum en het station. Wel 2 wc's een badkamer, een fijne eetkeuken en 5 slaapkamers naast een ruime zolder en een groot washok.
Aan het huis zit een ruime tuin op het noordoosten zodat we voldoende schaduw en zon hebben.
LieverLustDanLiefde schreef:
04-03-2020 13:34
Wat heftig, dat vind ik oprecht heel naar voor jullie! Goede buren hebben is heel veel waard...
Woon je nu wel (weer) fijn?

Onze relatie heeft het niet overleefd (vriendin was erg gehecht aan dat huis en kon niet aarden op de nieuwe plek) dus ik woon nu weer alleen, in een eenvoudig maar prima appartementje. Ben op zich best tevreden, heb momenteel rustige buren en redelijk wat groen om me heen dus het is goed te doen. Maar ik baal nog wel regelmatig van hoe het gelopen is. Je buren kun je niet uitkiezen, helaas.
In plaats van een mooi herenhuis te kopen toch gekozen voor een gewone twee- onder één- kapper omdat we die van één salaris konden betalen. Geen seconde spijt van gehad. Vrij uitzicht aan de voorzijde, rustige ‘alleen koop’ buurt, dichtbij voorzieningen en uitvalswegen.
De tuin had wat groter mogen zijn maar dat is niet onoverkomelijk. We wonen er nog maar met z’n tweetjes want de kinderen zijn de deur uit... Onze twee wc’s hoeven we dus verder met niemand te delen :-D
Alleen gaan we nu tegen flinke kosten aanlopen wat verduurzaming van ons huis betreft. Van de offerte voor het vervangen van kozijnen en ramen hebben we nachten niet geslapen. Voor een warmtepomp moet ons volledige verwarmingssysteem op de schop. Vanwege de ligging van het huis zijn zonnepanelen niet rendabel en zo zal er vast nog wel wat zijn.... dat gaat dus nog een dingetje worden wat betaalbaarheid betreft... :-?
Ik ben best tevreden met mijn ruime, goed geisoleerde hoekhuis met voldoende kamers en allerlei voorzieningen op loopafstand. Twee parkeerplekken op eigen grond + nog ruime openbare parkeergelegenheid voor de deur. Dat het in een Vinexwijk staat is vooral hier op Viva een probleem, in het echt doet niemand er moeilijk over. Ik zit in twee minuten op de snelweg, dat is ook fijn.

Het kan natuurlijk altijd wel beter. Ik zou de tuin anders willen, ik zou een tweede badkamer ook erg prettig vinden en zo zijn er nog wel wat dingen. Maar het kan ook heel veel slechter dus ik tel mijn zegeningen.
Ja ik ben tevreden met ons hoekhuis met redelijk grote tuin (met grote walnotenboom voor schaduw, om in te klimmen of aan te schommelen in de hangmatschommel) rondom, losstaande garage, carport voor 2 auto’s, 6 slaapkamers (samengevoegd tot 3 grote slaapkamers en een rommelzolder), eetkeuken met suitedeuren, aparte speel-/chillruimte voor de kinderen beneden, dubbele openslaande deuren naar buiten en niemand die vanuit een ander huis bij ons naar binnen kijkt voor en achter.

En dan ook nog eens een aardige buurvrouw die we nooit horen, genoeg speelplek en vriendjes voor de kinderen in de buurt, leuke mensen in de straat, supermarkt op kruipafstand en het centrum op een paar minuten fietsen.

En ook nog ruim binnen budget zodat ik niet megaveel hoef te werken zodat ik er voor de kinderen (1 nogal zorgintensief) kan zijn en we ook nog leuke dingen kunnen doen. Niks te klagen dus!
RikM schreef:
zo erg?
En heb je een nieuwe leuke plek gevonden?
not all who wander are lost
Rik, wat erg......

Ik ben zeer tevreden..... mag helemaal niet klagen, en kom alleen naar Nederland terug als ik hetzelfde huis en grondstuk op Ameland kan kopen...... Anders blijf ik heerlijk in Zwitserland wonen!
Ik woon groot, vrijstaand en heb een boel luxe!
.
retrostar wijzigde dit bericht op 04-03-2020 20:33
99.69% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
JobEva schreef:
04-03-2020 14:40
Rik, wat erg......

Ik ben zeer tevreden..... mag helemaal niet klagen, en kom alleen naar Nederland terug als ik hetzelfde huis en grondstuk op Ameland kan kopen...... Anders blijf ik heerlijk in Zwitserland wonen!
Ik woon groot, vrijstaand en heb een boel luxe!
Dat had ik al begrepen maar goed zoals je leest kunnen mensen ook te vrede zijn met een stuk minder.
Niet iedereen heeft 3 badkamers paarden en een grote villa om elke keer over op te scheppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven