zijn jullie ook tevreden?

04-03-2020 10:18 166 berichten
Met jullie huisje boompje "beestje" in een simpele woonwijk met een mix van sociaal huur en koop met 1 wc in huis 1 badkamer een simpel tuintje zoals je zo vaak ziet met 1 auto voor de deur?
Gewone mensen zo als jij en ik die het redelijk goed voor elkaar hebben? Ook al gaat het over simpele dingen maar toch tevreden zijn?
To begint ja ik ben te vrede heb geen geld op stapels de verhuurder doet de verbouwingen af en toe kan er een nieuw behangetje op de muur. Zomers hoef ik de tuin niet te doen kan ik heerlijk zitten op mijn balkon.
Alle reacties Link kopieren
Grappig hier had ik het laatst met vriendinnen over. Wij wonen in een prima huurhuis (eengezinswoning), hebben twee auto’s, twee wc’s en een prima tuin. Ik zei: nou als je me 15 jaar geleden had gevraagd hoe ik er bij zou zitten als ik 30 zou zijn, had ik dit niet gezegd. En toen vroegen ze; maaar waarom niet? Je hebt in principe alles wat je nodig hebt, leuke vriend, leuk kind, zwanger en een baan? Wat wil je nog meer?

Tja, toch een koophuis. Maar ben wel redelijk tevreden, baal er alleen van dat je een huurhuis niet zo snel “eigen” maakt.
Maar wat als het koophuis niet lukt maakt dat een stuk ongelukkiger?
Jazeker, heel tevreden. Leuk huis, tuin, auto voor de deur. Gewoon gewoon.
Mijn leven is niet spannend, maar ik hou ook wel van sleur. Ik ben tevreden.
ik geef mn bek ook maar een douw
*2020* schreef:
04-03-2020 10:24
Maar wat als het koophuis niet lukt maakt dat een stuk ongelukkiger?

Dat betwijfel ik.
Ik woon royaal.
Vrijstaande koopwoning, ruime voor en achtertuin etc..
Het is allemaal heel leuk maar het komt allemaal niet uit de lucht vallen. Ik betaal me blauw aan de energiekosten en was vorig jaar echt bijna door al mijn spaargeld heen toen de dakgoten en boeidelen vervangen moesten worden.
Het is echt niet enkel goud wat er blinkt.
Mijn zus klaagt regelmatig steen en been over haar huurwoning en haar onkosten.. ze vind dat ik niet mag zeuren met mijn optrekje,, maar ze heeft echt geen idee denk ik wel eens.
Ik zou soms best wel willen ruilen met haar 2 kamer flatje en bij ieder mankement de huurbaas bellen.
Ik wás heel tevreden met precies alles wat jij omschrijft, tot op een dag het huis naast ons gekocht werd door een stel enorme Tokkies. Toen was het dag met het leuke leventje. :bye:

Sorry voor deze negativiteit, maar zo kan het dus ook gaan. :(
Pindakaasjes schreef:
04-03-2020 10:34
Dat betwijfel ik.
Ik woon royaal.
Het is allemaal heel leuk maar het komt allemaal niet uit de lucht vallen. Ik betaal me blauw aan de energiekosten en was vorig jaar echt bijna door al mijn spaargeld heen toen de dakgoten en boeidelen vervangen moesten worden.
Mijn zus klaagt regelmatig steen en been over haar huurwoning en haar onkosten.. ze vind dat ik niet mag zeuren met mijn optrekje,, maar ze heeft echt geen idee denk ik wel eens.
Ik zou soms best wel willen ruilen met haar 2 kamer flatje en bij ieder mankement de huurbaas bellen.
Klopt ik heb net de prijzen gehoord van het isoleren en nieuwe kozijnen van een simpel voormalig huurwoning. Wat een bedragen en dat moet je maar kunnen ophoesten ook of je kunt er een lening voor afsluiten,
Pindakaasjes schreef:
04-03-2020 10:34
Dat betwijfel ik.
Ik woon royaal.
Waarom woon je dan in eem vrijstaande woning? Je had toch een kleiner huis kunnen kopen? Dan had je toch een koophuis gehad en meer geld om te besteden.
RikM schreef:
04-03-2020 10:35
Ik wás heel tevreden met precies alles wat jij omschrijft, tot op een dag het huis naast ons gekocht werd door een stel enorme Tokkies. Toen was het dag met het leuke leventje. :bye:

Sorry voor deze negativiteit, maar zo kan het dus ook gaan. :(
Inderdaad hier is ook een deel koop en deel sociaal huur. Het is altijd wachten wat je naast je of boven je krijgt.
Ik woon al bijna dertig jaar heel prima en tevreden in een soortgelijke buurt. Eerst in een eengezinswoning, tegenwoordig in een appartement. Ik heb het gelukkig wel altijd goed getroffen met mijn buren.
Heel tevreden. Maar we hebben wel 2 wcs met ons twee. En twee auto's en een motor.

Als ik iets hier kon veranderen dan zou het onze ongewenste kinderloosheid zijn, rokende buren en mijn astma.
En ik zou het vrijstaande huis hiernaast inpikken en ons huidige plekje erbij houden. (Ik ben opgegroeid in een normaal huis met een grote schuur en tuin. Ons huidige perceel is bejaardenschattig.
Nee. ik woon in een kutbuurt, vooral nu mooiere weer er weer aankomt is er altijd herrie, gedoe, rare figuren achter mijn huis, dingen die gejat of gesloopt worden en heel veel herrie. Buurt is mix van koop en sociale huur.

En ben chronisch ziek. Hebben het alles behalve breed. Maar ach. Ik vind vakantie toch geen hol aan. Mijn 17 jarige auto is aan vervanging toe. Helaas. Ik ben gehecht aan mijn Honda Civic.

Als ik dit huis ansich op een andere plek zou kunnen neerzetten. En wat meer te besteden zou fijn zijn, maar alleen het huis verplaatsen/verhuizen zou echt helpen.
Dan zou ik denk ik zeker een stuk tevredener zijn met ons verder gezapige leventje met mijn leuke gezin.

Koop of huur maakt verder niks uit denk ik.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 04-03-2020 10:47
14.40% gewijzigd
Ik ben ook tevreden maar dan met mijn grote huis in een koopwijk, 2 auto’s, oprit, twee toiletten,HR++ glas, vloerverwarming, open woonkeuken en grote tuin met gigantische bomen aan het bos :thumbsup:

Voorheen woonde ik ook zoals TO en was ik heel tevreden. Tot ik verhuisde en er achter kwam wat echte rust betekend.
anoniem_394789 wijzigde dit bericht op 04-03-2020 10:45
2.71% gewijzigd
Oh gaat t erom of je gelukkiger bent in een huurhuis of een koophuis?
Geen idee, heb nooit gehuurd. Het fijne van een koophuis vind ik idd wel dat alles wat je erin stopt van jezelf is. En na 30 jaar woon je "gratis", dat hebben wij nu. Betaald mn vriendin nog elke maand 600 euro huur tot haar dood, kunnen wij die 600 euro aan andere dingen besteden.,
ik geef mn bek ook maar een douw
watdachtjehiervan schreef:
04-03-2020 10:37
Waarom woon je dan in eem vrijstaande woning? Je had toch een kleiner huis kunnen kopen? Dan had je toch een koophuis gehad en meer geld om te besteden.
Nou dit. Koop een 2 kamerflatje en besteed het onderhoud uit. Dus huurketel met serviceabbo, abbo dakgotenveger, potje onvoorzien voor reparaties.

Wij hebben een hoekwoning en ik ben er erg blij mee.
petra123456 schreef:
04-03-2020 10:41
Heel tevreden. Maar we hebben wel 2 wcs met ons twee. En twee auto's en een motor.

Als ik iets hier kon veranderen dan zou het onze ongewenste kinderloosheid zijn, rokende buren en mijn astma.
En ik zou het vrijstaande huis hiernaast inpikken en ons huidige plekje erbij houden. (Ik ben opgegroeid in een normaal huis met een grote schuur en tuin. Ons huidige perceel is bejaardenschattig.

Bejaardenschattig? Wat is dat? :-D
watdachtjehiervan schreef:
04-03-2020 10:37
Dat is 20 jaar geleden gewoon zo gelopen.
En ik woon ook echt heel fijn en ruim.. waar ik op doelde is dat overal een prijskaartje aanhangt.
Ik betaal me blauw aan de huur maar ben wel heel blij met mijn eigen kleine optrekje met groot balkon in een leuke buurt, lekker centraal in de grote stad, dichtbij mijn werk. Mijn eerste "eigen" huisje (na studentenkamers en gemeenschappelijk apartement met ex) dat ik voor het eerst helemaal naar mijn eigen smaak kon inrichten! Zonder inspraak van anderen! Zonder gezeik! Daar geniet ik na ruim een jaar nog elke dag intens van. :)
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Hetismogelijk schreef:
04-03-2020 10:43
Nou dit. Koop een 2 kamerflatje en besteed het onderhoud uit. Dus huurketel met serviceabbo, abbo dakgotenveger, potje onvoorzien voor reparaties.

Wij hebben een hoekwoning en ik ben er erg blij mee.

Helemaal niet: 'nou dit!' en koop dan even 'dit of dat!'
Ons bedrijf is naast ons huis
s gevestigd, dan verkas je niet even.. al helemaal niet naar een flat.
Je kunt ook eerst vragen stellen i.p.v meteen te oordelen.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 04-03-2020 11:12
1.20% gewijzigd
Ik heb heel lang gehuurd, in hartstikke leuke huisjes en leuke buurten, maar het kwam er altijd op neer dat ik aso's en idioten naast me of boven me had wonen. Zodra het kon ben ik verhuisd naar een koopwoning in het centrum.

Oh en ik heb 1 auto. En drie wc's. :biggrin:
Hier zeer tevreden met mijn huis. :thumbsup:
Leuk appartement, sociale huur, betaalbaar, perfecte locatie, erg leuke gemengde buurt (hier woont van alles wat: alleenstaanden, samenwonenden, gezinnen, studenten, huur en niet al te dure koop).
Heb geen auto, maar die hoef en wil ik ook niet.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Heel tevreden hier. Driekamerwoning (huur) met ons drieën, maar wel in een hele fijne buurt. Geen auto, want niet nodig in de stad. Ik ben een vaag kunstzinnig type en mijn man ook. De dromen die we hadden en hebben gaan niet over geld of een koophuis.
Ik ben tevreden met mijn appartement (huur). Ruim appartement voor mezelf, prima buren en vind het ook wel fijn dat ik niet hoef om te kijken naar het onderhoud, want dat hoef ik zelf niet te doen. En de buurt waarin ik woon bevalt ook prima. En voorzieningen ook dichtbij genoeg, en toevallig nu ook lekker dicht bij mijn werk. en fijn balkon.
En hou hierbij ook nog genoeg over om ook nog gewoon leuke dingen te kunnen doen/op vakantie te kunnen.
Wat een leuk topic.
Ik voel me de koning te rijk met mijn gezonde familie, lieve man en lief kind, in mijn huis aan een hele gemiddelde straat in Nederland.
Ik realiseer me namelijk maar al te goed wat een geluk ik heb gehad om hier geboren te worden.
Elke dag tel ik mijn zegeningen. Ik weet niet wat gebrek, armoede of ernstig lijden is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven