zijn jullie ook tevreden?
woensdag 4 maart 2020 om 10:18
Met jullie huisje boompje "beestje" in een simpele woonwijk met een mix van sociaal huur en koop met 1 wc in huis 1 badkamer een simpel tuintje zoals je zo vaak ziet met 1 auto voor de deur?
Gewone mensen zo als jij en ik die het redelijk goed voor elkaar hebben? Ook al gaat het over simpele dingen maar toch tevreden zijn?
Gewone mensen zo als jij en ik die het redelijk goed voor elkaar hebben? Ook al gaat het over simpele dingen maar toch tevreden zijn?
woensdag 4 maart 2020 om 14:48
Ik ben prima tevreden met wat ik heb. Koop tussenwoning, 3 ruime slaapkamers, zolder, 1 toilet (als we de badkamer gaan verbouwen komt er eentje bij, badkamer is ruim), ruime zolder. Best flinke tuin op het zuiden met vrij uitzicht, aardige buren.
Wel twee auto's, wonen in een klein dorp zonder winkels, dus dat geven we niet snel op.
Ben heel erg tevreden met wat ik heb. Ik hoop wel op een stabielere gezondheidstoestand.
Huisje boompje beestje, een standaard leven hebben, is wat ik wil van het leven. Ik heb een huisje, ik heb 3 bomen, en 8 beestjes. Ik ben dankbaar en trots.
Wel twee auto's, wonen in een klein dorp zonder winkels, dus dat geven we niet snel op.
Ben heel erg tevreden met wat ik heb. Ik hoop wel op een stabielere gezondheidstoestand.
Huisje boompje beestje, een standaard leven hebben, is wat ik wil van het leven. Ik heb een huisje, ik heb 3 bomen, en 8 beestjes. Ik ben dankbaar en trots.
woensdag 4 maart 2020 om 14:54
Misschien heb je een paar kinderen rondlopen waar je over op kan scheppen?
woensdag 4 maart 2020 om 14:54
Oh ja, heel tevreden. We wonen in een rustig dorp met een historische kern in een vrijstaand koophuis. Het staat aan de rand van het dorp, dus we hebben een mooi uitzicht achter de tuin. De tuin is ook groot genoeg, we gaan deze zomer er wel voor zorgen dat we meer schaduwplekken krijgen, de zon staat op het zuiden.
Ik woon er met man, 2 dochters en een kat en we zijn heel happy hier.
Ondanks dat man een goede reisafstand heeft met werk, wil hij ook niet verhuizen. We wonen dicht bij mijn en zijn familie. Ik heb ook een eigen auto en de kinderen zitten op een heel fijne basisschool.
Ik woon er met man, 2 dochters en een kat en we zijn heel happy hier.
Ondanks dat man een goede reisafstand heeft met werk, wil hij ook niet verhuizen. We wonen dicht bij mijn en zijn familie. Ik heb ook een eigen auto en de kinderen zitten op een heel fijne basisschool.
woensdag 4 maart 2020 om 15:05
Ja hoor tevreden hier!
Stadswoning met drie slaapkamers, 2 wc's, bad, tuintje, beestjes en kindjes. 2 auto's waarvan 1 meestal voor de deur, motor voor man.
Wel hutjemutje bovenop elkaar want hartje centrum. Tot nu toe veel mazzel met onze buren (iets verderop wel een gezin met enorme schreeuwkinderen, maar te ver om er last van te hebben). De mensen die daar in de buurt wonen hebben wel veel last van ze, maar overlast is ook relatief.
Ik wil nooit meer in een dorp wonen en ben gek op de stad en het feit dat alles op loopafstand is. Ik verheug me op de zomer als alle terrassen weer open gaan en er weer van alles op straat gebeurd. Heerlijk!
Ik denk dat wij nog de meeste herrie maken van onze directe buren, omdat wij graag in de tuin zitten en in vergelijking met anderen een behoorlijk grote tuin hebben voor stadsbegrippen. In de zomer zijn veel mensen de deur uit en hier geen trampolines, zwembaden of bbq's omdat de tuinen gewoonweg te klein zijn daarvoor en alle vertier op loopafstand is.
Ik realiseer me echter heel goed dat alles zomaar kan veranderen. Als wij 'tokkieburen' krijgen is het snel gedaan met de rust. Soms moeten nieuwe bewoners ook even gewezen worden op de gehorigheid hier. Als mijn buren in de tuin zachtjes praten, kan ik alles woordelijk verstaan. Daar moet je je wel van bewust zijn.
Maar hier zeker tevreden en hoop hier oud te worden!
Stadswoning met drie slaapkamers, 2 wc's, bad, tuintje, beestjes en kindjes. 2 auto's waarvan 1 meestal voor de deur, motor voor man.
Wel hutjemutje bovenop elkaar want hartje centrum. Tot nu toe veel mazzel met onze buren (iets verderop wel een gezin met enorme schreeuwkinderen, maar te ver om er last van te hebben). De mensen die daar in de buurt wonen hebben wel veel last van ze, maar overlast is ook relatief.
Ik wil nooit meer in een dorp wonen en ben gek op de stad en het feit dat alles op loopafstand is. Ik verheug me op de zomer als alle terrassen weer open gaan en er weer van alles op straat gebeurd. Heerlijk!
Ik denk dat wij nog de meeste herrie maken van onze directe buren, omdat wij graag in de tuin zitten en in vergelijking met anderen een behoorlijk grote tuin hebben voor stadsbegrippen. In de zomer zijn veel mensen de deur uit en hier geen trampolines, zwembaden of bbq's omdat de tuinen gewoonweg te klein zijn daarvoor en alle vertier op loopafstand is.
Ik realiseer me echter heel goed dat alles zomaar kan veranderen. Als wij 'tokkieburen' krijgen is het snel gedaan met de rust. Soms moeten nieuwe bewoners ook even gewezen worden op de gehorigheid hier. Als mijn buren in de tuin zachtjes praten, kan ik alles woordelijk verstaan. Daar moet je je wel van bewust zijn.
Maar hier zeker tevreden en hoop hier oud te worden!
woensdag 4 maart 2020 om 15:10
Hier ook heel tevreden. Leuke mix van huizen in de straat en buurt, alleen weinig appartementen. Merendeel is koop. Wij wonen 2 onder een kap, een niet al te grote tuin, oprit voor 2 auto's en binnen voldoet voor dit moment precies aan de eisen/verwachtingen maar tzt zou ik denk ik wel een huis met meer ruimte willen. Plek is prima, veel natuur en wandelmogelijkheden. Voorzieningen... nauwelijks, maar zou ik daarvoor kiezen dan wil ik op heel veel meer fronten dan ook echt totale verandering. Ik ga niet een huis in een rustige straat opgeven voor een plaats met vooral Albert Heijn, Blokker, C&A en een handjevol restaurants. Voorlopig zitten we dus helemaal prima. Ik ben echt niet minder tevreden dan toen ik in een stad woonde. Daar heb ik overigens leuker gewoond in een huur- dan in een koopappartement.
woensdag 4 maart 2020 om 15:15
Ik houd van in de stad wonen maar ook van rust en vooral geen buren horen. Mijn happy place was echt mijn studio van 26m2 aan de gracht. Het gebouw zelf was als een bunker met heel dikke betonnen verdiepingsvloeren. Hoorde nooit wat van de boven of onderburen. Dat was in mijn koophuis wel anders.
Een groot huis, luxe badkamers en auto's interesseren me echt helemaal niets. Rust binnen, reuring buiten... dat hoop ik te vinden in mijn nieuwe appartement. We zullen het zien.
Een groot huis, luxe badkamers en auto's interesseren me echt helemaal niets. Rust binnen, reuring buiten... dat hoop ik te vinden in mijn nieuwe appartement. We zullen het zien.
woensdag 4 maart 2020 om 15:19
Wel grappig dat dit topic gestart is vanuit de gedachte dat je ook tevreden kunt zijn met simpele dingen. Met gemiddelde omstandigheden, de 'gewone mensen zoals jij en ik'. En dat er toch veel mensen reageren die het financieel beter hebben dan Jan Modaal. Met vrijstaande huizen, enorme tuinen, meerdere auto's en 'alles kunnen kopen wat ze willen'
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
woensdag 4 maart 2020 om 15:21
Jij begrijpt het helemaal.mcsteamy schreef: ↑04-03-2020 15:19Wel grappig dat dit topic gestart is vanuit de gedachte dat je ook tevreden kunt zijn met simpele dingen. Met gemiddelde omstandigheden, de 'gewone mensen zoals jij en ik'. En dat er toch veel mensen reageren die het financieel beter hebben dan Jan Modaal. Met vrijstaande huizen, enorme tuinen, meerdere auto's en 'alles kunnen kopen wat ze willen'![]()
woensdag 4 maart 2020 om 15:22
Feit. Iedereen is anders en hecht waarde aan andere dingen. Gelukkig maar, anders zouden wel heel veel mensen ontevreden zijn.
Die 'enorme luxe' is tenslotte niet voor iedereen weggelegd
woensdag 4 maart 2020 om 15:26
Dat is geen garantie inderdaad.
Ik woon in een lange straat met enkel grote, vrijstaande woningen/Villa's.
Al veel huizen zijn opgekocht.. om ze vervolgens vol te proppen met Polen, Hongaren of Roemenen.
Ik moet bekennen, van overlast is geen sprake. Maar als we als buurt zijnde voor de zoveelste keer slachtoffer worden van inbraken aan woningen, schuren en auto's... dan kijkt men toch weer met argusogen naar ze... ik ook.
En ik weet dat dit een vooroordeel is welke ook totaal onterecht kan zijn.. en ik vind het ook onaardig van mezelf, maar toch borrelt dat dan op.
woensdag 4 maart 2020 om 15:31
Ik zou mijn droomhuis willen. Juist vanwege de tuin en het uitzicht. Enorme luxe hoef ik niet. Ik ben op zich erg tevreden met wat ik nu heb.
Mijn sociale huurwoning is de beste! Zo.mcsteamy schreef: ↑04-03-2020 15:19Wel grappig dat dit topic gestart is vanuit de gedachte dat je ook tevreden kunt zijn met simpele dingen. Met gemiddelde omstandigheden, de 'gewone mensen zoals jij en ik'. En dat er toch veel mensen reageren die het financieel beter hebben dan Jan Modaal. Met vrijstaande huizen, enorme tuinen, meerdere auto's en 'alles kunnen kopen wat ze willen'![]()
woensdag 4 maart 2020 om 15:34
Aan die 'enorme luxe' hangt vaak een prijskaartje en je hebt er veel zorgen van. Ik heb een tijdje een auto gehad. Heel leuk hoor, dat koekblik, het gaf me veel vrijheid maar ook best pittige onderhoudskosten. Als ik dat ding bij de garage had gedropt voor nieuwe banden kreeg ik al helemaal buikpijn als ik terug kwam en ik zag dat ding nog op de bridge staan want had nieuwe remmen nodig, of wat dan ook.
Ik heb nu een voordeelurenkaart van de NS. En ja, soms is het onhandig omdat je niet zelf kunt bepalen wanneer je weggaat en als je moet overstappen kost dat vaak tijd maar ik vind het ook een luxe om me niet druk te hoeven maken over onderhoudskosten en stijgende benzineprijzen.
Toen ik nog in mijn studiootje woonde had ik ook lage stookkosten en schoonmaken was in 20 minuten gedaan. Geld en tijd over, wat een luxe.
Ik heb vorig jaar mijn huis verkocht en ga nu naar een appartement. Geen tuin om te onderhouden. Al het onderhoud aan de buitenkant gaat via de VvE. Luxe.
Wat jij ook al aangaf, niet iedereen hecht waarde aan dezelfde dingen.
woensdag 4 maart 2020 om 15:39
Of een auto luxe is of "noodzaak" hangt denk ik ook wel sterk af van de plek waar je woont en wat je op loop/OV-afstand in je omgeving hebt.Lady_Day schreef: ↑04-03-2020 15:34Aan die 'enorme luxe' hangt vaak een prijskaartje en je hebt er veel zorgen van. Ik heb een tijdje een auto gehad. Heel leuk hoor, dat koekblik, het gaf me veel vrijheid maar ook best pittige onderhoudskosten. Als ik dat ding bij de garage had gedropt voor nieuwe banden kreeg ik al helemaal buikpijn als ik terug kwam en ik zag dat ding nog op de bridge staan want had nieuwe remmen nodig, of wat dan ook.
Ik heb nu een voordeelurenkaart van de NS. En ja, soms is het onhandig omdat je niet zelf kunt bepalen wanneer je weggaat en als je moet overstappen kost dat vaak tijd maar ik vind het ook een luxe om me niet druk te hoeven maken over onderhoudskosten en stijgende benzineprijzen.
woensdag 4 maart 2020 om 15:43
En welke auto je hebt. Als je je een splinternieuwe Tesla kunt veroorloven zul je ook niet wakker liggen van een APK waarbij ze ook de remblokjes moeten vervangen.
woensdag 4 maart 2020 om 15:43
Klopt. Waar wij wonen is het openbaar vervoer niet geweldig (understatement) dus wij zouden een auto erg missen als we hem niet hadden.
woensdag 4 maart 2020 om 15:44
woensdag 4 maart 2020 om 15:44
Nou hebben wij het financieel niet beter dan modaal, maar toch kwamen wij niet in aanmerking voor een sociale huurwoning. Ik hecht meer waarde aan financiele vrijheid dan aan veel/luxe woonruimte.mcsteamy schreef: ↑04-03-2020 15:19Wel grappig dat dit topic gestart is vanuit de gedachte dat je ook tevreden kunt zijn met simpele dingen. Met gemiddelde omstandigheden, de 'gewone mensen zoals jij en ik'. En dat er toch veel mensen reageren die het financieel beter hebben dan Jan Modaal. Met vrijstaande huizen, enorme tuinen, meerdere auto's en 'alles kunnen kopen wat ze willen'![]()
Dit huis was eerst een sociale huurwoning, dus dat is niets anders. We hebben hypotheek van 650 bruto, als we een soortgelijke woning zouden huren zouden we 1500 kwijt zijn. Natuurlijk zijn we wel meer geld kwijt aan onderhoud/belasting/verzekering, maar onder aan de streep houden we toch echt wel meer over..
Plus een spaarpotje voor de toekomst vind ik fijn.
We kunnen ook makkelijker een huis dat twee keer zo duur was betalen met een hogere hypotheek maar dat is het me gewoonweg niet waard. Alleen als ik de loterij zou winnen zou ik verhuizen, denk ik.
Dus ook al hebben we een koophuis en twee auto's (uit noodzaak, geen ov hier), toch ben ik tevreden met het 'simpele'