zijn jullie ook tevreden?
woensdag 4 maart 2020 om 10:18
Met jullie huisje boompje "beestje" in een simpele woonwijk met een mix van sociaal huur en koop met 1 wc in huis 1 badkamer een simpel tuintje zoals je zo vaak ziet met 1 auto voor de deur?
Gewone mensen zo als jij en ik die het redelijk goed voor elkaar hebben? Ook al gaat het over simpele dingen maar toch tevreden zijn?
Gewone mensen zo als jij en ik die het redelijk goed voor elkaar hebben? Ook al gaat het over simpele dingen maar toch tevreden zijn?
woensdag 4 maart 2020 om 11:13
nessemeisje schreef: ↑04-03-2020 11:04Ik heb heel lang gehuurd, in hartstikke leuke huisjes en leuke buurten, maar het kwam er altijd op neer dat ik aso's en idioten naast me of boven me had wonen. Zodra het kon ben ik verhuisd naar een koopwoning in het centrum.
Want naast koopwoningen wonen geen aso's? Was het maar zo makkelijk.
woensdag 4 maart 2020 om 11:18
Ja hier hetzelfde: mooi huis, leuke buurt totdat de supervriendelijke en rustige buurvrouw besloot om bij haar vriend in te trekken en haar huis verkocht aan een 24uur per dag scheldend anabooltje en een krijsend viswijf met inmiddels 4 onopgevoede kinderen.
Leuk hoor een koophuis in een op papier goede buurt, totdat je erachter komt dat tokkies met geld natuurlijk ook gewoon bestaan
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
woensdag 4 maart 2020 om 11:20
Toen ik hals over kop moest verhuizen vanwege het beëindigen van mijn relatie, schrok ik eerst heel hard van de sociale huurwoningen waarvoor ik in aanmerking kwam. Dus ik wees veel woningen af in de hoop dat er toch iets beters voorbij zou komen... En ja, na al die kleine donkere appartementjes was ik toen eerste kandidaat voor een klein licht huis met tuin in zo'n wijk met sociale huur en koopwoningen en zelfs wat studentenflats. Er moet nog van alles gebeuren, maar ik ben echt zo blij met dit huis. En ook met de buren overigens, die ik nauwelijks hoor, en de vrij rustige buurt.
woensdag 4 maart 2020 om 11:21
woensdag 4 maart 2020 om 11:23
Leuk te lezen. Fijn hè dat je dankbaar kunt zijn met iets waar je in beginsel zo anders tegenaan kijkt.Rinepine schreef: ↑04-03-2020 11:20Toen ik hals over kop moest verhuizen vanwege het beëindigen van mijn relatie, schrok ik eerst heel hard van de sociale huurwoningen waarvoor ik in aanmerking kwam. Dus ik wees veel woningen af in de hoop dat er toch iets beters voorbij zou komen... En ja, na al die kleine donkere appartementjes was ik toen eerste kandidaat voor een klein licht huis met tuin in zo'n wijk met sociale huur en koopwoningen en zelfs wat studentenflats. Er moet nog van alles gebeuren, maar ik ben echt zo blij met dit huis. En ook met de buren overigens, die ik nauwelijks hoor, en de vrij rustige buurt.
woensdag 4 maart 2020 om 11:28
Ik ga van een erg grote hoekwoning met 7 kamers heel binnenkort naar een maisonnette met 4 kamers (beiden koop)
Heb twee auto's waarvan 1 best heel luxe en één oude bak speciaal voor mijn grote lobbes.
En 2 wc's maar één wc zit in de badkamer en dat vind ik smerig, dus denk dat ik die eruit ga halen (tot ergenis van mijn kinderen)
De wijk waar ik nu kom te wonen is ouder, meer koop en sociale huur door elkaar heen. Geeft mij niets, hou wel van wat reuring.
Heb twee auto's waarvan 1 best heel luxe en één oude bak speciaal voor mijn grote lobbes.
En 2 wc's maar één wc zit in de badkamer en dat vind ik smerig, dus denk dat ik die eruit ga halen (tot ergenis van mijn kinderen)
De wijk waar ik nu kom te wonen is ouder, meer koop en sociale huur door elkaar heen. Geeft mij niets, hou wel van wat reuring.
woensdag 4 maart 2020 om 11:30
De kans is kleiner. Wijken met goedkope huurwoningen lopen vol met mensen met forse issues. Dat is in koopwijken wel minder. Niet onmogelijk maar minder. De probleemwijken zijn vrijwel nooit wijken met veel koopwoningen. De kans op 1 rotte appel in de straat bestaat, in sommige straten met huur ben je de enige níet rotte appel als je pech hebt.
woensdag 4 maart 2020 om 11:32
wat dacht je van de nieuwe trend; scheefkopen.Curley schreef: ↑04-03-2020 11:18Ja hier hetzelfde: mooi huis, leuke buurt totdat de supervriendelijke en rustige buurvrouw besloot om bij haar vriend in te trekken en haar huis verkocht aan een 24uur per dag scheldend anabooltje en een krijsend viswijf met inmiddels 4 onopgevoede kinderen.
Leuk hoor een koophuis in een op papier goede buurt, totdat je erachter komt dat tokkies met geld natuurlijk ook gewoon bestaan![]()
je verkoopt je stadsvilla/vrijstaande woning voor een vermogen, koopt dan hypotheekvrij een veel goedkoper huis in mijn straat.
je verbouwt het maximaal, met een enorme uitbouw waar je puberkinderen in kunnen feesten met hun vrienden.
dat je buren amper nog zon hebben boeit je niks, 4 auto,s moet kunnen, tenslotte heb jij veel geld en heb je compleet scheit aan je modale buren.
wij slapen nooit.
Ik heb helaas andere ervaringen. Maar misschien komt het omdat de helft ondertussen koopwoningen zijn maar ooit als huurbuurt begon.Th∅rdis schreef: ↑04-03-2020 11:30De kans is kleiner. Wijken met goedkope huurwoningen lopen vol met mensen met forse issues. Dat is in koopwijken wel minder. Niet onmogelijk maar minder. De probleemwijken zijn vrijwel nooit wijken met veel koopwoningen. De kans op 1 rotte appel in de straat bestaat, in sommige straten met huur ben je de enige níet rotte appel als je pech hebt.
Ik was heel lang tevreden met mijn koop- tussenwoning maar dat wordt minder. Ik zou graag meer ruimte hebben en kleine dingetjes gaan me ergeren. Dus ik vermoed dat we ergens de komende 2 jaar gaan verhuizen naar iets met meer ruimte om ons heen. Ik geef weinig om ruimte in huis, maar ik word heel blij van naar buiten kunnen kijken en weiland of bos ofzo zien
woensdag 4 maart 2020 om 11:38
Niet meer zo heel tevreden.
Ik huur, vriend heeft koophuis.
Zijn al 10 jaar samen en willen nu wel wat anders, samen kopen.
Hij wilde eerst zijn huis niet verkopen, en ik wilde mijn huis met tuin niet kwijt.
En nu zit hij langdurig in de ziektewet, dus kunnen we samen niks anders dan eerst zo maar doorgaan. Tot de omstandigheden gunstiger zijn, hoop ik.
Ik huur, vriend heeft koophuis.
Zijn al 10 jaar samen en willen nu wel wat anders, samen kopen.
Hij wilde eerst zijn huis niet verkopen, en ik wilde mijn huis met tuin niet kwijt.
En nu zit hij langdurig in de ziektewet, dus kunnen we samen niks anders dan eerst zo maar doorgaan. Tot de omstandigheden gunstiger zijn, hoop ik.
justagirly wijzigde dit bericht op 04-03-2020 12:24
39.69% gewijzigd
woensdag 4 maart 2020 om 11:44
Redelijk tevreden met onze twee-onder-1 kapper in rustig buurtje en groen dorp. Op den duur zou vrijstaand met wat meer ruimte (en privacy) om de deur onze droom zijn. En een eigen paardje voor onze dochter. Maar verder niks te klagen, we zijn (redelijk) gezond, hebben alles wat we nodig hebben en vooral elkaar!
woensdag 4 maart 2020 om 11:44
Hier wordt de helft opgekocht door bedrijven ofzo en daar stoppen ze dan ik weet niet hoeveel Polen en Roemenen in. Daar heb ik verder geen last van, alleen in de zomer wil er een huis nogal eens buiten in zijn tuin hun liederen zingen.
Dan heb je nog de grote asielzoekersgezinnen.
Ooit was het niks, en nu is het echt niks.
Maar ik zal niet verhuizen, ik zit hier met lekker veel ruimte en 3 wc's.
De mensen die hier al meer dan hun halve leven lang wonen zijn ook niet echt spectaculair.
Ze weten alles van je, en als ze niks weten dan verzinnen ze wel wat.
Allemaal schijnheilen, aardig in je gezicht maar achter je rug om lasteren ze niet te zuinig.
En ik, ik laster en schijnheil lekker mee.
Dan heb je nog de grote asielzoekersgezinnen.
Ooit was het niks, en nu is het echt niks.
Maar ik zal niet verhuizen, ik zit hier met lekker veel ruimte en 3 wc's.
De mensen die hier al meer dan hun halve leven lang wonen zijn ook niet echt spectaculair.
Ze weten alles van je, en als ze niks weten dan verzinnen ze wel wat.
Allemaal schijnheilen, aardig in je gezicht maar achter je rug om lasteren ze niet te zuinig.
En ik, ik laster en schijnheil lekker mee.
woensdag 4 maart 2020 om 11:47
Heerlijk groot en vrij nieuw (na het millenium gebouwd) huurhuis met zolder, grote tuin en prima buurt met vrij uitzicht en vlakbij de stad.
Dus ja na jaren van crisis, klein wonen en het aflossen van de restschuld van de koopwoning met mijn ex ben ik meer dan dik tevreden met mijn huis.
We hebben afgelopen jaar nogal wat "theoretische onkosten" gehad en dan is het intens fijn dat je huurt en dus geen cent zelf hoeft te betalen (lees lekkage, nieuwe cv ketel, nieuwe rook en koolmonoxide melders), zo ook is de buitenboel voor en achter weer strak in de verf gezet.
Nee, wij gaan er voorlopig niet weg.
Dus ja na jaren van crisis, klein wonen en het aflossen van de restschuld van de koopwoning met mijn ex ben ik meer dan dik tevreden met mijn huis.
We hebben afgelopen jaar nogal wat "theoretische onkosten" gehad en dan is het intens fijn dat je huurt en dus geen cent zelf hoeft te betalen (lees lekkage, nieuwe cv ketel, nieuwe rook en koolmonoxide melders), zo ook is de buitenboel voor en achter weer strak in de verf gezet.
Nee, wij gaan er voorlopig niet weg.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
woensdag 4 maart 2020 om 11:49
eensgezinshuis, met royale kamers, grote schuifpuien, vloerverwarming en een bad
allemaal heerlijk maar het onderhoud doet mij als solo mama de das om, ik wil niets liever dan naar een compacte flat
ik droom absoluut niet van een oud huis, dat heeft mijn zus, koud en heel veel werk altijd, en ook niet van vrijstaand wonen, ik woon graag simpel heb liever buren
allemaal heerlijk maar het onderhoud doet mij als solo mama de das om, ik wil niets liever dan naar een compacte flat
ik droom absoluut niet van een oud huis, dat heeft mijn zus, koud en heel veel werk altijd, en ook niet van vrijstaand wonen, ik woon graag simpel heb liever buren
woensdag 4 maart 2020 om 11:55
woensdag 4 maart 2020 om 12:03
Ben ik tevreden met waar ik woon? Ja en nee.
Nee, omdat we aso achterburen hebben. Onze straat bestaat uit huur- en koopwoningen. Onze straat zelf is heerlijk rustig, maar ja, twee achterburen die van langdurige harde muziek houden als het lekker weer is buiten.
Ja, omdat de ligging prettig is. Het een fijn en leuk huis is met een kleine oprit voor onze auto. We betalen ons niet scheel aan de hypotheek. Leuk uitzicht aan de achterkant vanuit de slaapkamer en vooral vanuit het zolderraam.
Nu staat mijn droomhuis te koop. Met uitzicht op het heuvelland. Helaas blijkt het toch te duur te zijn.
Nee, omdat we aso achterburen hebben. Onze straat bestaat uit huur- en koopwoningen. Onze straat zelf is heerlijk rustig, maar ja, twee achterburen die van langdurige harde muziek houden als het lekker weer is buiten.
Ja, omdat de ligging prettig is. Het een fijn en leuk huis is met een kleine oprit voor onze auto. We betalen ons niet scheel aan de hypotheek. Leuk uitzicht aan de achterkant vanuit de slaapkamer en vooral vanuit het zolderraam.
Nu staat mijn droomhuis te koop. Met uitzicht op het heuvelland. Helaas blijkt het toch te duur te zijn.