Winterbanden

17-10-2011 09:32 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
echt nodig of geldklopperij?

Ik weet het niet, het is een enorme uitgave, maar de winters worden kouder.

Ik weet gewoon niet of ik het wel of niet moet doen

Wat doen jullie?
.
.
Ik ben eigenlijk wel een eind om.

Had er niet eens bij stilgestaan dat je zomerbanden dan ook weer langer meegaan. Opslaan kan gewoon in mijn eigen garage thuis.

Ik ga morgen eens bellen voor prijzen
En ik zie ook op tegen weer rijden met sneeuw en gladheid...
quote:pearle schreef op 17 oktober 2011 @ 21:41:

Dat gaat ook een stuk beter met winterbanden.

Maak z.s.m. een afspraak en bestel je banden, als het straks erg koud wordt zijn ze niet aan te slepen.

Ik heb bij de sloop goede velgen gehaald en daar de winterbanden om laten zetten, dan is het een kwartiertje werk om ze om te wisselen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:pearle schreef op 17 oktober 2011 @ 21:41:

Ik ook, maar met de winterbanden in het vooruitzicht, voel ik me al een stuk geruster.

Stiekem hoop ik eigenlijk, dat juist omdat IK winterbanden koop, het dit jaar niet gaat sneeuwen..... Zonde van de aanschaf natuurlijk, maar geen sneeuw is nog altijd stukken beter dan erdoorheen moeten ploegen. Zelfs met winterbanden.
quote:Lotte35 schreef op 17 oktober 2011 @ 18:37:

Iemand evaring met een slipcursus?

Ja...

Echt een aanrader!

Ik heb het cadeau gekregen, en ik zat trillend in de auto de weg ernaartoe. Maar WAT IS DAT GAAF! Je krijgt goede uitleg, het is echt niet eng maar gewoon super leuk!

Heb er ook zeker profijt van gehad. Als je namelijk 1 keer hebt gevoeld hoe je jezelf uit een slip krijgt, zit het er gewoon ingebakken! Heb daarna in m'n eigen auto eens een mega achterwielslip gehad, en door de slipcursus wist ik precies wat ik deed. Gaat dan automatisch!
quote:Lotte35 schreef op 17 oktober 2011 @ 18:37:

[...]

Iemand evaring met een slipcursus?Bij Groupon hebben ze regelmatig aanbiedingen op diverse plekken in Nederland.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
24 November krijg ik m'n winterbanden!

Nou ja, krijgen..... Het kost me een lieve duit, maar dat heb ik ervoor over.

En ik ga een keer een slipcursus doen, heb ik besloten.
ik woon niet in NL dus slecht voorbeeld maar goed...

Ik rij op spijkerbanden, 1 november gaan ze eronder. Oh ik wil nooit meer zonder en als we in NL gaan wonen (denk het niet) dan wil ik echt winterbanden.

Ik heb echt door sneeuwhoogtes van meer dan 50cm gereden zonder problemen, geen 4x4 hoor.

Geen sneeuwkettingen nodig ook niet in de heuvels.

En ook bij ijs sta ik stil als ik moet remmen zonder te gaan glijden!

Maar goed dat zijn spijkerbanden...

Nadeel is dat we met de spijkerbanden niet door Duitsland mogen (NL heeft geen aparte regels geloof ik) en we dus in de winter niet met de auto naar NL kunnen. Deze winter dus gevlogen en de auto van schoonmama gebruikt. Zonder winterbanden, voelde me echt niet prettig in de auto hoor!
Spijkerbanden zijn in Nederland verboden!!
Wij hebben helaas niet het geld voor winterbanden. Hier dus geen winterbanden. Maar ja, vroeger deden we het allemaal zonder.
aardappelhoofd, toch wel? Ik kon het me haast al niet voorstellen dat je op spijkerbanden in Nederland zou mogen rijden maar kon er niets over vinden.

Ik woon ook niet in NL maar in een land waar ze echt wel nodig zijn!

In de winter komen wij dus ook niet met de auto naar NL, in Duitsland zijn ze namelijk ook verboden en we kunnen Duitsland niet vermijden om in NL te komen.
Wij hebben dit jaar voor het eerst winterbanden, mijn vriendin woont in Duitsland dus als we af en toe dit kant op willen dan moet je wel, bovendien vind mijn echtgenoot en chauffeur van de auto het ook een stuk prettiger rijden. Het kostte zo rond de 600 euro, deze week aangeschaft.

Zomerbanden liggen opgeslagen bij schoonouders in de garage dat kost niks.
quote:nokiafan schreef op 22 oktober 2011 @ 15:05:

Wij hebben helaas niet het geld voor winterbanden. Hier dus geen winterbanden. Maar ja, vroeger deden we het allemaal zonder.Ik had vorig jaar het geld er ook niet voor. Daarom heb ik het afgelopen jaar elke maand geld opzij gezet, speciaal voor de banden. Vorig jaar stelde ik mezelf ook gerust met: 'Vroeger deden we het allemaal zonder'. En op zich heb ik het ook de afgelopen twee jaar weer gered, in de sneeuw zonder winterbanden. Maar om nou te zeggen dat het makkelijk ging, en dat ik me veilig voelde..... nee.
Winterbanden in NL???? Trlk niet!!!! Nog geen 5 meter sneeuw hierzo, wat een mop! Ik rij het hele jaar door gewoon demi-season banden.
quote:Silky schreef op 17 oktober 2011 @ 11:02:

Mijn winterbanden (op velg) waren in totaal 350 euro. Ik heb 14" en ze zijn van Michelin (nieuw gekocht).Silky, waar heb je ze gekocht? Want ik krijg prijzen door van 500 euro voor 14" (met velg).
quote:sexysexual schreef op 25 oktober 2011 @ 19:04:

Winterbanden in NL???? Trlk niet!!!! Nog geen 5 meter sneeuw hierzo, wat een mop! Ik rij het hele jaar door gewoon demi-season banden.

Winterbanden zijn al nuttig als het 7 graden (of kouder natuurlijk) is.

Bovendien, prima dat jij die sneeuw een lachertje vindt, maar wat te denken van ijzel? Of heb je daar ook geen problemen mee met je demi-season banden?
quote:Lotte35 schreef op 22 oktober 2011 @ 10:48:

24 November krijg ik m'n winterbanden!

Nou ja, krijgen..... Het kost me een lieve duit, maar dat heb ik ervoor over.

En ik ga een keer een slipcursus doen, heb ik besloten.Haha, moet jij ook al zo lang wachten? Wij verbaasden ons erover, kunnen pas half november terecht. Toch weer bijna 600 euro, maar dat is mijn leven en het leven van mijn lief wel waard.
Ook met ijzel nooit problemen gehad. Gewoon demi season banden rijden van een goed merk: Goodyear, Michelin, whatever... winterbanden heb je hier helemaal niet nodig...
quote:SeptemberGirl schreef op 25 oktober 2011 @ 19:22:

Haha, moet jij ook al zo lang wachten? Wij verbaasden ons erover, kunnen pas half november terecht. Toch weer bijna 600 euro, maar dat is mijn leven en het leven van mijn lief wel waard.

Ja, de 'setjes' waren nu nog niet binnen.

Als het dus volgende week enorm gaat sneeuwen, heb ik een probleem

En ik ben het helemaal met je eens hoor. Het is een sloot geld (ik ben trouwens ruim honderd euro goedkoper uit dan jullie, maar vind het alsnog een hele som), maar m'n veiligheid is niet in geld uit te drukken.

Waar ik het echter vooral voor doe, is een winter met iets minder stress. Een winter waarin ik niet elke dag drie kwartier bezig ben om van de parkeerplaats te komen. Een zeker, rustig gevoel is mij heel wat waard.
Ik krijg ze ook, 5 november worden ze erop gezet. Mocht het nou eerder gaan sneeuwen, dan kan ik eerder langskomen, want ze liggen klaar voor me. Ik ben 450 euro kwijt voor 4 banden + velgen, 15 inch. Mijn normale banden zijn 16 inch, maar om de kosten te besparen nu voor een maat kleiner gekozen.
quote:Lotte35 schreef op 25 oktober 2011 @ 19:35:

[...]

Waar ik het echter vooral voor doe, is een winter met iets minder stress. Een winter waarin ik niet elke dag drie kwartier bezig ben om van de parkeerplaats te komen. Een zeker, rustig gevoel is mij heel wat waard.Dit geldt ook voor mij, heb vorig jaar paar keer met klamme handjes achter het stuur gezeten, dat wil ik nu niet meer
Inderdaad, LadyPhoxy.

Bij mij was het elke keer maar weer de vraag of ik wel op tijd op m'n werk zou komen. De ene keer kwam ik wel de straat uit, de andere keer totaal niet. Vreselijk irritant was dat.
Bij mij hetzelfde, nou heb ik gelukkig een baan waar het niet zo erg is, als ik een keer een half uurtje later kom binnen vallen, maar bij jou is dat anders.

En ik herinner me nog de verhalen van collega's zonder winterbanden die vorig jaar op 24 december het parkeerterrein bij het werk niet meer afkwamen, terwijl de collega's met winterbanden zo wegreden. Ik was die dag gelukkig vrij, anders had ik daar ook gestaan en dat zal mij dit jaar niet gebeuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven