Geld & Recht alle pijlers

Inkomen snel en tijdelijk vergroten, hoe?

14-11-2011 20:44 144 berichten
Ik heb een flinke tegenvaller gehad. Moet nu binnen anderhalve maand 600 euro extra zien te krijgen.

Hoe?

- verkopen op marktplaats (maar aanbod is zo enorm, dat het niet echt opschiet)

- baantje voor de avonduren zoeken (vandaag bij een uitzendbureau geweest, maar die hadden enkel schoonmaakwerk vanaf 17.00 en ik werk tot 18.00)

- geen idee

Wat kan ik? Ik heb een afgeronde pabo opleiding, veel ervaring met oppassen (nu geen oppaskindjes meer sinds twee maanden), verkopen, schoonmaken.

Ik weet echt niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken. Hebben jullie een idee? Ik wil alles aanpakken behalve deur aan deur verkoop en werken op een callcenter. Werk nu trouwens alle dagen behalve de dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
Bol, Marktplaats.

Als je mooie/goede boeken hebt kun je er best wat voor krijgen. Hier op het prikbord wordt ook regelmatig wat aangeboden
In een stripclub gaan werken
quote:ossiepossie schreef op 14 november 2011 @ 21:02:

Uitstel vanbetaling vragen van je hypotheek/huur en daarvan die E 600 betalen. Dan ga je wel gaten met gaten vullen maar goed. Ik vind het wel vreemd dat je helemaal geen geld hebt als je 6 dagen werkt.

Ik wil geen uitsel aanvragen. Ik heb al mijn spaargeld in mijn zaak gestopt (stom? Ja achteraf misschien wel), heb een fikse aanslag van de belastingdienst gehad en nog wat 'tegenvallers' (klachtpartijen, etc.).

Ik heb alles zo goed en kwaad als het ging opgelost, maar die 600 euro moet ik gewoon extra zien te krijgen.

Ik ben niet vies van hard werken, maar zie even niet zo goed meer wat ik nog voor mogelijkheden heb.
Bijles geven aan middelbare scholieren in de avonduren? Je zou briefjes kunnen ophangen bij plaatselijke scholen>? Je kunt wel 12 e per uur vragen.
Krabpaal, waarom wil je niet in het call-center werken? Je hebt de hele dinsdag vrij die je daarvoor zou kunnen gebruiken.
quote:krabpaal schreef op 14 november 2011 @ 21:01:

[...]

Hoe vind ik een nieuw oppasgezin? Marktplaats staat bomvol, geen kinderen in mijn directe omgeving.

Bijbaantje in de kroeg wordt denk ik lastig aangezien ik alle dagen om half 9 begin en het echt niet trek om tot diep in de nacht te werken.

Qua postbezorgen zijn er geen vacatures in mijn directe omgeving. Ochtendkrant ga ik even opzoeken.

gewoon zelf een advertentie plaatsen op Marktplaats, je wordt vast wel gebeld, hoe uitgebreider, hoe beter. Kun je ook voor strijkwerk (verdient goed) of schoonmaakwerk doen. ben je ook in andere klusjes zoals gordijnen maken goed? Zet daar dan ook een advertentie voor.

Maar je werkt dus 6 dagen per week? dan hou je weinig tijd over voor extra werk. Maar als smsoperator werken voor sexsmsjes kan misschien tussendoor (als het je eigen bedrijf is, tijdens lesgeven zou het ongemakkelijk kunnen zijn )

Verder: ruim je hele huis, berging, schuur ed op en vraag je vrienden of ze dingen willen wegdoen of de zolder op willen ruimen. Misschien kun je van hen dingen krijgen die ze niet gebruiken, evt kun je afspreken dat je een deel van de verkoopprijs zelf houdt en een deel aan hen geeft.

Heb je het afgelopen jaar wat bij ikea gekocht en heb je de bon nog en ben je ikea familylid, dan kun je dat terugbrengen en je geld terugkrijgen.

Schroef je maandbedrag voor energie terug, kun je zelf aanvragen. Vergeet dit wel niet weer terug te zetten na een paar maanden.

Laat je inhuren als zwarte piet en zet jezelf op marktplaats.
quote:Primabella schreef op 14 november 2011 @ 21:09:

In een stripclub gaan werkenik serieus over nagedacht, maar kan me niet voorstellen dat je dan geen mega strenge selectie moet doorlopen. Anders zou ik het direct doen (mits t een beetje goed betaald).
Wat voor zaak? Is die failliet gegaan dan?
Gebruik de kerstvakantie om twee weken flink te buffelen. Dan moet je echt wel 600 euro bij elkaar kunnen krijgen.
quote:flowerbombje schreef op 14 november 2011 @ 21:12:

Krabpaal, waarom wil je niet in het call-center werken? Je hebt de hele dinsdag vrij die je daarvoor zou kunnen gebruiken.

Ik heb daar zo'n rotervaring gehad als tiener, dat ik het niet zo goed meer aandurf. Had een hele 'strenge' vent die mij moest begeleiden en ik kreeg eindeloos veel k*tmensen aan de telefoon die helemaal niet wilden dat ik hun belde.

Ben daar jankend weggegaan.
Heb je niet toevallig nog (oude) gouden sieraden? Die verkopen aan een juwelier?
quote:helene31 schreef op 14 november 2011 @ 21:14:

Gebruik de kerstvakantie om twee weken flink te buffelen. Dan moet je echt wel 600 euro bij elkaar kunnen krijgen.

De zaak bestaat nog steeds en er komt ook wel geld binnen, maar momenteel alleen genoeg voor de vaste lasten en een eigen inkomen van +/- 500 euro wat ik ook weer gebruik voor mijn privé vaste lasten.

Ik heb dus geen kerstvakantie om het zo te noemen.
Callenterwerk is niet altijd leuk nee, maar hey, jij hebt geld nodig toch?
Dus je werkt 4 dagen in het onderwijs en je hebt nog aanvullend inkomen van 500 euro?

Waar laat je al dat geld? Heb je zoveel vaste lasten?
quote:krabpaal schreef op 14 november 2011 @ 21:14:

[...]

Ik heb daar zo'n rotervaring gehad als tiener, dat ik het niet zo goed meer aandurf. Had een hele 'strenge' vent die mij moest begeleiden en ik kreeg eindeloos veel k*tmensen aan de telefoon die helemaal niet wilden dat ik hun belde.

Ben daar jankend weggegaan.Ik kan me voorstellen dat dat een nare ervaring was. Maar nu ben je tig jaar verder, sta je sterker in je schoenen en heb je meer levenservaring. Bovendien de meeste call-center mensen zijn echt geen bullebakken van kerels. Heb er zelf jaren gewerkt en alleen maar leuke mensen als baas en collega's gehad.
Contact opnemen met thuiszorg bij je in de buurt,en kijken of ze daar op dinsdag mensen nodig hebben.

Boeken zou je kunnen verkopen via de slegte.
twee poetsadressen op je vrije dinsdag.

Kom je een heel eind
Ze heeft de pabo gedaan maar ik lees niet dat ze in het onderwijs werkt. Volgens mij werk je 6 dagen in je eigen zaak/winkel o.i.d.?
quote:helene31 schreef op 14 november 2011 @ 21:18:

Dus je werkt 4 dagen in het onderwijs en je hebt nog aanvullend inkomen van 500 euro?

Waar laat je al dat geld? Heb je zoveel vaste lasten?Ik werk niet meer in het onderwijs, ik werk 6 dagen per week voor mijzelf. Ben gebonden aan vaste tijden dus kan daar niets aan veranderen. Mijn grote vrienden de ABN en de belastingdienst verdienen momenteel het meeste aan mij.
Alle/veel vrije dagen opnemen (die worden dan doorbetaald) en in die tijd tijdelijk werk gaan doen. Honden uitlaten bvb. of iets anders wat nu wel kan, omdat je niet aan tijd gebonden ben.

Hou je er ook nog rekening mee v.w.b. de belasting straks, als je meer inkomen hebt tijdelijk?
quote:krabpaal schreef op 14 november 2011 @ 21:27:

[...]

Ik werk niet meer in het onderwijs, ik werk 6 dagen per week voor mijzelf. Ben gebonden aan vaste tijden dus kan daar niets aan veranderen. Mijn grote vrienden de ABN en de belastingdienst verdienen momenteel het meeste aan mij.Doe je dan niet structureel iets verkeerd? 6 dagen werken niet voldoende verdienen om jezelf te kunnen onderhouden klinkt niet best. Verwacht je dat je inkomsten toe gaan nemen?
Ze heeft geen vrije dagen, is eigen baas.
quote:flowerbombje schreef op 14 november 2011 @ 21:19:

[...]

Ik kan me voorstellen dat dat een nare ervaring was. Maar nu ben je tig jaar verder, sta je sterker in je schoenen en heb je meer levenservaring. Bovendien de meeste call-center mensen zijn echt geen bullebakken van kerels. Heb er zelf jaren gewerkt en alleen maar leuke mensen als baas en collega's gehad.Oké, streep hem niet door. Denk wel dat ik het aangeef bij het uitzendbureau dat ik het liefst callcenter werk wil doen waarbij ik mensen bel, die zelf ook gebeld willen worden.
Bij de Makro zoeken ze elk jaar eindejaarskrachten, ook dit jaar weer:

http://www.ontmoetmakro.nl/index.php?id=7&t=7

Ze hebben ook avond- en nachtdiensten.
Honden uitlaten vind ik ook wel een goede. Of een hond opvangen (als dit te combineren is met je werkzaamheden). Moet je natuurlijk wel van honden houden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven