Help ik claim te veel.

25-10-2011 19:55 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik (20) heb nu zo'n 7 maanden een relatie met mijn vriend (33). Ik merk echter aan mezelf dat ik in het begin altijd alles wel best vond, maar nu stel ik me zo ontzettend afhankelijk van hem op dat ik, net als nu, mezelf helemaal gek en verdrietig kan maken omdat hij belooft had om te bellen maar dit niet doet.

Ik weet dat hij het druk heeft met werk, maar ik voel me er gewoon zo waardeloos onder omdat dit al de zoveelste keer is dat hij beloofde me terug te bellen maar vervolgens gewoon de telefoon niet opneemt terwijl ik weet dat hij in de auto zit met zijn telefoon bij zich.

Echter moet ik hem hier niet de schuld van geven, ik wil gewoon dat ik me hier overheen kan zetten en hem niet 5 keer ga bellen en ook nog 3 smsjes stuur omdat ik het gewoon echt niet kan hebben dat hij me niet terug heeft gebeld.

Pas ook, maandag is zijn vrije dag en ik had toevallig ook een maandag vrij dus ik wilde graag afspreken maar hij had geen zin want hij was moe.. als je hier gewoon logisch overna denkt is het helemaal niet raar, maar ik kan daar zo onwijs emotioneel van worden en dat wil ik helemaal niet, ik wil hem los kunnen laten en hem de vrijheid geven zoals ik dat de eerste tijd ook kon maar het wordt alleen maar erger omdat hij me voor mijn gevoel al veel te vaak heeft laten zitten door gewoon weg te gaan als ik verdrietig ben, of gewoon 2 dagen niets van zich laat horen, of zoals het eerdere probleem dat hij vaak belooft terug te bellen maar dit zelden doet..(en dan is er ook nog een probleem met alcohol wat ik allemaal precies door heb hoe het zit maar hij niet de waarheid over spreekt, dit gaat echter al beter en hij accepteert mijn hulp want het gaat gewoon echt te ver en hij zegt dat het mijn taak ook is om hem te begrenzen maar speelt wellicht wel mee)

Overdag belt hij me gerust 6 keer, en als ik in de avond sms van wil je me alsjeblief morgen terug bellen krijg ik hem ook gewoon als hij in de auto naar zijn werk zit direct aan de lijn, dat verwart het gewoon voor mij. Als ik dan vraag waarom het dan wel kan is het 'ja sorry ik was het vergeten', maar hoe kan je na zeker 5 keer dat we er een woordenwisseling over hebben gehad nog vergeten? lijkt me eerder een stukje eigenwijzigheid omdat ik zo graag van hem verwacht dat hij gewoon nog even terugbelt om weltrusten te zeggen.. maar hij zei letterlijk net nog 'nu ga ik je echt zo terugbellen want ik weet dat je anders niet slaapt'.. waarom doet ie het dan niet

Als ik bij hem ben zit hij eigenlijk alleen achter zijn computer omdat hij wil genieten van zijn vrije dag, ik wil dan altijd gewoon samen iets doen.. eigenlijk slaap ik al 7 maanden elk weekend bij hem, en hij heeft twee keer bij mij geslapen ivm verjaardag. Nu vroeg ik hem 3 weken terug om eens bij mij te slapen maar dan is hij ineens ziek.. bij hem slapen kan dan wel en dan is hij gewoon fit.. de sfeer bij ons thuis is echt onwijs goed en hij past er goed bij maar ik snap gewoon niet waarom hij niet bij mij wil zijn

Ik hoop hier tips op te doen want dit moet echt niet verder gaan.. het breekt me nu emotioneel op (als ik niet even weltrusten tegen hem gezegd heb en niet weet dat alles goed met hem is dan kan ik gewoon de hele nacht niet slapen en dat gebeurt dus nogal heel erg vaak) en onze relatie krijgt hier ook spanning door

Moest het echt even van me afschrijven
huismuts, dank voor je verhaal, ik hoop idd dat het bij Aqua enigszins de ogen doet openen.

wat heb jij veel meegemaakt, en wat moet het een lange weg geweest zijn, die onmachtgevoelens waar je lang mee geworsteld hebt. Je schrijft : een verslaving heb je voor je leven. Dit is een waarheid waar je waarschijnlijk pas later bent achtergekomen, (na alle ellende) maar het klopt wel. Verslaafd blijf je voor de rest van je leven.....

Het ergste is nu dat je zoon ook erfelijk belast is met deze verslaving, ik hoop dat hij er ooit uitkomt, samen, met hulp.

ik hoop zo dat jij nu je leven wat meer op de rit hebt, want de impact van het leven met een verslaafde is zo vreselijk groot, al je vertrouwen in mensen is erdoor beschadigd op deze manier.

ergens, ooit, moet er een moment gekomen zijn dat jij de knop hebt kunnen omzetten, en stoppen met deze relatie. Dat doe je niet zomaar, en zeker niet als je er al zoveel in hebt geinvesteerd, dan is het vele malen zwaarder,

Dankjewel
Ach, ik ben ook een stukje ouder dan A.ua, dus ik heb iets meer meegemaakt. Omdat ik nu meer ervaring heb met het leven met een verslaafde, weet ik ook beter hoe ik mijn kind moet helpen/steunen. En helaas is dat niet echt een onbezorgd leven. Terugval blijft altijd bestaan. Een knop omzetten op een punt was niet echt het geval, het is er langzaam in geslopen en ik wist al heel lang dat ik ermee ging kappen. Tot het moment dat er alleen nog maar minachting was en toen was het klaar.

Hou ik er nu over op, want het is niet mijn topic.
Het klinkt allemaal wat koud en ongevoelig als ik het zo terug lees, maar het is natuurlijk een heel pijnlijk en emotioneel proces geweest hoor! Je wordt alleen wat harder omdat dat moet, anders red je het niet.
toch bedankt voor je verhaal, ik hoop zo dat aqua wat aan jouw verhaal hebt.....wij kunnen met zn alleen haar wel vertellen dat ze het niet goed doet op deze manier, maar jij bent wel een ervaringsdeskundige hierin.

En ja, als er op een gegeven moment alleen nog maar minachting is, dan heb je de weg naar de hel al gehad he?
Weet je, mijn moeder had mij ook al gewaarschuwd, die zag het ook al helemaal fout gaan. Maar ja, liefde he. Achteraf had ze natuurlijk wel gelijk. Maar ja, iedereen mag zijn eigen leven leiden en fouten maken. Elke situatie is toch anders.
Huismuts, heel erg bedankt voor je reacties en wat jij noemt is ook precies waar ik tegenaan loop/bang voor ben wat in de toekomst zal gebeuren

En dan zit ik weer te denken stel alles blijft goed samen etc dan zie ik het al helemaal voor me dat hij al met pensioen is maar ik nog elke dag moet werken en elke dag bij een bezopen kerel thuis kom..

Ik zie er gewoon ook echt geen toekomst in, eerlijk is eerlijk ook financieel niet want dat zit ook totaal niet goed terwijl ik zelf altijd soort heel verstandig ben met geld, maar ik kan het gewoon niet stoppen omdat ik het eigenlijk ook gewoon niet wil.

Gisteren kwam die me ophalen om samen wat te eten, rijdt ie vlak bij mn huis en dan weet ie gewoon ineens niet meer waar die is terwijl hij de weg normaal gesproken wel weet. Had gelijk moeten zeggen rot maar op maar ik plaats daarvan zeg ik, goh ik rij wel, en dan zie ik ook gelijk een leeg plasticje van n 8 pac bier naast de chauffeursstoel liggen dus ben soort echt heel boos geworden maar dan gaat hij weer huilen en zeggen dat het voor hem de enige uitweg is omdat zijn leven zo kut is en zonder mij had hij allang zelfmoord gepleegd etc etc en dan kan ik het gewoon niet om boos te blijven. En dan met eten betaald ie het eten, 10 seconden later, heb ik eigenlijk al betaald?

Maargoed zn berichten doorlezen is dan ook weer zo'n lekkere hele verkeerde tic geworden en voordat ie mij op kwam halen issie bij zijn ex langs geweest om iets langs te brengen en heeft ie gesmst dat hij het jammer vond dat ze elkaar maar zo kort konden zien etc. Echt k snap gewoon niet meer waar ik mee bezig ben, als ik het nu afkap is het altijd minder erg als dat ik er nog een jaar mee wacht maar dat wil gewoon allemaal niet
quote:aqua7 schreef op 25 oktober 2011 @ 21:15:

Ik maak mezelf niet wijs dat zijn problemen mijn schuld zijn, maar ik wil ze opgelost hebben, niet ervoor weglopen.. ik weet gewoon niet meer hoe

Ik pik even dit eruit. Want je zegt ten eerste dat je niet meer ZIJN probleem aan jezelf wijt.

Volgende zin ga je gelijk door dat je ze opgelost wilt hebben. Maar het zijn toch nog steeds ZIJN problemen, echt heel persoonlijk ZIJN probleem, want HIJ drinkt niet JIJ. Dus JIJ kan doen wat je wil uiteindelijk zal HIJ gewoon drinken.

Hou dus gewoon op met het willen oplossen, HIJ moet dit doen en ook willen!
jeetje meid wat is er met jou aan de hand joh?

wat vinden je ouders hiervan?
offtopic: hi snugje
Hi Kenau (ook weer off topich hehe)

Oh man en dan lees ik ook nog die ontrouw...

delete 'm uit je telefoon, blokkeer zijn nummer, start opnieuw.

Je bent toch meer waard dan deze ellende?
quote:DeKenau schreef op 17 november 2011 @ 15:23:

jeetje meid wat is er met jou aan de hand joh?

wat vinden je ouders hiervan?

Nja k denk dat mn vader hem wel een tik op zn neus geeft als ie nu hier thuis komt en hij hij probeert me ook wel wijs te maken maargoed k ben ook geen 14 meer dus hij kan me moeiljk echt beperkingen opleggen

Heel overdreven misschien maar ik voel me net soort gehersenspoelt ofzo en dan lees ik dit terug en dan denk ik echt wtf wat waarom verpest ik mn leven. 'k ben ook blij dat ik alles hier op kan schrijven, heb nogal de neiging dingen te relativeren en zo kan ik mezelf in ieder geval ietsie scherp houden
Ik hoop voor je dat je snel 'wakker' wordt en hem je leven uit schopt.
Aqua, je laat hem rijden terwijl hij gedronken heeft en niet weet wat hij doet. Je neemt wel veel risico. Dat gaat nog een keer fout.
Nee ik heb gereden zodra hij bij mij was, als ik ergens een schurfthekel aan mag hebben is het wel rijden onder invloed, maar wist ik veel dattie weer bier in zn auto had
Oke, dus de alcohol heeft zijn hersens al aangetast. Hij weet niet meer waar hij is, hij weet niet meer dat hij heeft betaald. Volgens mij voel jij je de basis van zijn bestaan. Zonder jou stort hij in, pleegt hij zelfmoord? Het probleem is dat het zijn probleem is wat jij wilt oplossen en dat lukt je nooit als hij niet inziet dat hij een probleem heeft. Maar goed, rationeel weet je het allemaal, alleen emotioneel ben je niet los van hem. Probeer eens te analyseren waarom je bij hem blijft. Wat is de hoofdreden?
Nou nu echt helemaal niets meer. heb (ja alweer) in zn telefoon gelezen waarin hij tegen zijn ex zegt dat ik gemene dingen over haar heb gezegd en dat hij het speciaal voor haar nu uit heeft gemaakt omdat het niet door de beugel kon wat ik heb gezegd etc. Zijn ex gaf aan geen relatie meer te willen, vervolgens vroeg hij doodleuk of ze anders wel alleen seks wilde.

Ik ken zijn ex, dus heb haar meteen gesmst wat hij haar wel niet heeft wijs gemaakt, ik heb nooit maar dan ook nooit een kwaad woord over haar gezegd tegen hem omdat ik me simpelweg niet bezig wil houden met een ex in een relatie, en dat ik op dat moment dus gewoon naast hem lag en er dus helemaal niks uit was.

Ben er nu echt heel heel heel erg klaar mee, dit is gewoon zijn karakter
Tsja het is heel simpel aqua,je accepteert hem zoals hij is incl. zijn gelieg en gezuip en dan verder ook niet meer lopen klagen of je maakt een einde aan de relatie en gaat met je eigen leven verder.
Ik kan niets meer doen dan je totaal gelijk geven.. had gewoon gehoopt dat er een oplossing bestond maar dat is gewoon te naief
quote:aqua7 schreef op 20 november 2011 @ 18:57:

Ik kan niets meer doen dan je totaal gelijk geven.. had gewoon gehoopt dat er een oplossing bestond maar dat is gewoon te naief

Lieve schat jij kunt dit niet oplossen.!

De drank is een onverslaanbare vijand tot het moment dat hij er iets aan wil en gaat doen.

Dat moment is nog mijlenver weg en komt misschien wel nooit.

Je bent nog veel te jong om je leven te laten vergallen door een alcoholist.
Ga jezelf maar eens bedenken waarom je zo zelfdestructief bent. Want dat ben je.

Ik hoop voor je dat dit rockbottom was en dat je jezelf niet nog meer aan (laat) doet(n).
Waarom zoek je niemand van je eigen leeftijd? [of IETSJE ouder, die de stappen/kroegtijgeren/bezoeken van voetbalwedstrijden met vrienden] net ontgroeid is? Maar niet zo'n ouwe lul die alleen maar bezig is met z'n werk en eigenlijk helemaal geen tijd voor jou heeft/wil maken? Kind je bent veel te jong voor hem.... Ga leven joh, je bent nog zo piepjong, zoek net zo'n spring in het veld als jij! Ik vind dat je verwaarloosd wordt, en dat is niet goed. Zeker op jouw leeftijd niet. Wat ik zie is een heel zielig, triest en klein vogeltje dat opgesloten wordt in een kooitje en eruit mag wanneer het je vriend toevallig uitkomt. Maak hier svp zsm een eind aan want hij gebruikt je (alleen zie jij dat waarschijnlijk niet).........

Big hug!
hoe gaat het?
Nja k zal eerlijk zijn niet zo goed eigenlijk.. probeer heel veel afleiding te zoeken in mn werk maar ben in 2 weken 6 kilo afgevallen en heb echt de hele tijd hoofdpijn maar wil me ook weer niet aanstellen dus in het echte leven heb ik het er niet over maar hier op t forum wel

Hij heeft weer contact gezocht, zegt dat ie aan het afkicken is maar en zondag en maandag hoorde je duidelijk dat ie het zwaar had maar het gaat laatste gewoon zo verdacht makkelijk dat ik eigenlijk niet geloof dat hij zijn goede voornemen gehouden heeft.. pff vind het echt niet leuk meer allemaal, als ik 100% zeker wist dat hij van me hield zou ik zoveel moeite willen doen om hem te steunen maar hij heeft zich totaal niet bewezen.

Doordat ik zoveel afleiding heb door werk en school hang ik gelukkig niet meer zoveel om de telefoon, alle initiatief komt van zijn kant, ik heb het eigenlijk helemaal gehad allemaal mn energie is echt op maar hoewel ik niet meer van hem hou geef ik wel heel veel om hem en daarom wil ik er aan de andere kant wel weer voor hem zijn als hij probeert te stoppen met drinken, anders heeft hij al helemaal geen drijfveer meer
Aqua hou nou toch eens op met jezelf zo voor de gek te houden.!
Ben blij te lezen dat je niet meer van hem houdt! Geloof hem niet als hij beweerd weer af te kicken. Na jarenlang alcohol gebruikt te hebben, kan hij niet op eigen houtje afkicken. Hij zal echt een verslavingskliniek in moeten en dan jarenlang heel sterk moeten blijven om niet weer de alcohol te pakken. En helaas, uit jouw verhaal, klinkt hij ontzettend zwak. Je geeft nog wel om hem, zeg je. Maar neem a.j.b. zijn probleem niet van hem over. Ik leef met een verslaafde, ze liegen, bedriegen en manipuleren. Berouw en schaamte over hun gedrag is er niet. Jij hoeft je leven niet te laten vergallen door deze relatie. Kies voor een man die voor JOU gaat en die jou helpt bij JOUW problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven