Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Dat soort verhalen ken ik ook Rasa, komen in allerlei landen voor. Ken een soortgelijk verhaal van een nederlandse man met een Filipijnse vrouw

Overigens wordt het voor mij nu tijd om een ticket te kopen. Ik wil ergens in maart naar Thailand, alleen.

Maar ik hik toch aan tegen het kopen van het ticket, is eng.

Alhoewle ik het als een enorme uitdaging zie om alleen zo´n grote reis te maken....het laatste definitieve stapje is eng
Als er nou iets niet eng is, is het Thailand. En als je wacht wordt het ticket duurder . Dom dus... Wat kan je gebeuren? In het ergste geval heb je een paar kut weken. En wat zijn een paar weken op een mensenleven?
Ik zeg ook: doen! Ik ga dit jaar voor het eerst naar Thailand en ook (min of meer voor het eerst) alleen. Tuurlijk spannend, maar ik heb er wel héél erg veel zin in! En zogauw mijn ticket was geboekt alleen maar meer!
Neele, doen!! Net als Rasa ga ik ook voor het eerst alleen op vakantie (en dus naar Thailand) en ook ik vind het heel erg spannend, maar nu ik geboekt heb voelt het heel goed en krijg ik er alleen maar steeds meer zin in. En net als jij, ben ik bang dat het tegen gaat vallen, maar in het ergste geval pak ik het vliegtuig weer terug naar huis. En het idee dat dat kan, geeft wel een soort van geruststelling. Al is dat natuurlijk niet de intentie van mijn reis!

Ik hoop toch wel dat het weer lekker is in dec/jan... verheug me toch wel op wat zon en warmte eigenlijk.
Oeps moest pearle zijn ipv neele
Nog een vraag: hoelaat is het in maart/april donker in Thailand?
Geen idee. Hoezo?
Heeft iemand nog tips voor waar ik het beste yogales / kookcursus in thailand kan doen? Ik ga niet richting het noorden, dus het liefst ergens omg bangkok, ko chang en vervolgens ga ik richting het zuiden (krabi, koh pi pi).
Kookcursussen zijn in het noorden beroemd. Weet niet van t zuiden.

Yoga cursussen zijn er vast op Koh Paghnan.

In Thailand is het volgens mij altijd om een uur of 18.00 donker...
Ik ben nu op Ko Chang en ja, hier worden kookcursussen gegeven.
Of ze goed zijn weet ik overigens niet.
Hoi Allemaal,

Wij (ik en mijn vriend) vliegen 24 december naar Bangkok en blijven 3 weken in Thailand. Zijn er nog meer mensen die tegen die tijd ook met Egypt Air vliegen?

Het is voor mij de 2e keer dat ik naar Thailand ga en de 4e keer dat ik naar Azie op vakantie ga.

We willen graag 2 weken rondreizen in het noorden en afsluiten met een week strand. Verder willen we graag een jungletocht maken die niet al te toeristisch is, iemand ervaring en tips?
Hoe is het op Koh Chang Chardonnay? Ik zit er over een paar weekjes! Welk strand zit je?

Sharry, ik vlieg dit weekend met Egypt Air, ga voor het eerst die kant op.
Maris.... ik ook!!!! WIe weet komen we elkaar nog tegen :-)

En hmm ik had geen plannen om naar koh pagnan te gaan.

Weet iemand nog een goede plek voor yoga oid?
Chardonnay, ik hoor ook graag hoe je het hebt daar. Ook tips ed zijn welkom! (enne is het mooi weer?)
Ach, yoga en kookcursussen zullen overal worden geboden. Of het kwaliteit heeft weet ik niet. Iedere Thai masseert immers ook maar ik let wel op waar ik me laat masseren.

Zoek eens op internet en kijk eens op tripadvisor. Daar zijn vast mensen met ervaringen.
I will, thanks!

Ik dacht alleen als er mensen met tips of aanbevelingen zijn dan is dat altijd meegenomen!
Iemand ervaring met Airasia?

Ik heb twee binnenlandse vluchten geboekt maar krijg van de één de boardingpasses toe gemaild, maar van de andere vlucht niet...
Het is hier prachtig weer. Ik heb een luxe resort geboekt 10 minuten van white sand beach vandaan. Maar ik zit nu iedere dag op white sand beach bij 15 Palms. Het seizoen is nog niet echt begonnen en het is hier nog erg rustig. 15 Palms is een heerlijke Chil plek. Heerlijk eten en lekkere zitzakken om de zonsondergang in te kijken. Maar over een paar weken zal het hier wel veel drukker zijn.

Ik weet verder niet veel van het eiland. Na 3 weken door Laos te hebben gereisd ben ik hier uitsluitend om te zonnen, te lezen, te zwemmen en te relaxen

Nog 3 dagen en dan vlieg ik weer naar Amsterdam had graag langer gebleven.
nog nooit problemen gehad met air asia en er al vaak mee gevlogen. betrouwbare en goede maatschappij.

Char, wat grappig, ik doe het straks ook zo, laos en dan ko chang. enjoy!
Toevoeging: je kan ook inloggen op air asia .com en daar je boarding pass opzoeken en uitprinten volgens mij. Volgens mij krijg je een bevestiging en daarna een mail met de boarding pass. Het je van de vlucht waarvan je de boarding pass niet hebt ontvangen wel de bevestiging van de boeking gekregen?
Dankje supersoul, ik heb in kunnen loggen op de site en mn boarding pass uitgeprint.
Kookcursussen genoeg inderdaad, in Bangkok net over de brug naar Samsen zitten er dacht ik een paar naast elkaar. Heb zelf in Chiang Mai een cursus gedaan, die was prima en gebruik het boekje daarvan nog steeds.
@maris ik ben erg benieuwd naar je ervaring met Egypt Air. Wanneer kom je weer terug uit Thailand?

Ik ben ook aan het kijken naar een mooi en niet al te druk eiland. Ik hoor juist dat Koh Chang niks aan moet zijn, smaken verschillen!!!
Volgens mij zijn er twee koh changs...

Ik kom halverwege december terug en zal dan uitgebreid verslag komen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven