Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
@Sharry Ik heb vanavond ook maar vast mijn treintickets geboekt via www.thairailticket.com Ik ga naar het zuiden (Surat Thani). Heen (op 1 jan) kon ik nog precies boeken wat ik wilde, terug (op 8 jan) moest ik al genoegen nemen met een seat in plaats van een sleeper.
Ik ging vorig jaar zomer 2 weken van tevoren boeken op het station voor een nachttrein en kon alleen nog maar 2e klasse. Zou dus zeker via internet boeken.

In de 2e klasse was echt geen lolletje. Licht en fans vielen uit zodra we het station uit reden en hebben het nooit meer gedaan. Bloedheet. Ramen stonden open en smerige dieseldampen zorgden voor enorme koppijn. Never again....
Ik heb gisteren ook via internet geboekt. Er zat al veel vol en we vertrekken nu op 28 december naar Chiang mai met de nachttrein maar idd wel 2e klas want er was geen andere keus meer! waren zelfs de laatste 2 bedden.

@Neele wat shit dat alles uitviel, hoop maar dat het bij ons niet het geval is.

@rasa waar ga je heen Rasa? wij willen ook rond 1 januari naar het zuiden om te relaxen maar ben er nog niet uit wat het gaat worden, als de zon maar schijnt!
Ik snap er echt geen hol van dat je dan niet gaat vliegen. Dan ben je er binnen een uur en voor het geld hoef je het ook niet te laten.
@mayou dat snap ik zelf ook niet hahaha, iedereen zei dat het zo leuk moest zijn. Had idd beter heen kunnen vliegen en met de trein weer terug kunnen gaan naar Bangkok! maar goed het is nu niet anders.
Sharry, ik ben ook een keer met de trein gegaan, om dezelfde reden als jij nu gaat en halverwege uitgestapt. Vond het echt helemaal niets. Ding is hartstikke langzaam en staat om de haverklap stil. Het was er stervenskoud en een teringherrie. Ik reis in Azië veel liever per vliegtuig of met de bus (als ik niet kan fietsen dan he)

Maar goeie reis en veel plezier in ieder geval! (ook in de trein :-)
Mayou, naar Koh Tao is vliegen gewoon niet handig. Of je vliegt naar Samui en neemt de boot. Maar die vluchten waren niet te betalen toen wij gingen. Dus heen met die klote trein. Terug vliegen....

Maar idd, als je lang van tevoren weet wat je gaat doen is vliegen de beste oplossing!
Oh, maar Neele ik had het alleen over de trein naar Chang Mai, die je gedaan moet hebben. Was denk een beetjes onduidelijk. De vliegtickets naar Samui zijn inderdaad altijd reteduur, met dank aan Bangkok Air. Trouwens, met Firefly vanaf KL is een stuk goedkoper.
Mayou waar zit jij op het moment in Azië?
quote:luni schreef op 04 december 2011 @ 16:36:

Mijn vriend gaat za voor een week en ik wil graag een souvenir daarvandaan, maar wat is leuk?

Ik hou wel van waaiers en sjaals van zijde etc, maar misschien weet iemand iets anders?Niemand?
Luni, Het is een beetje een open deur intrappen om te vragen naar souvenirs in een land als Thailand. Je wordt er echt doodgegooid met souvenirs. You name it.

Om je lijstje dan toch nog maar even aan te vullen:

Boeddha beeldje

Masker

Schilderij

Sieraden

Kleding

Houtsnijwerken

Horloges

Schoenen

Audio

Telefonie e.d.

DVD's

CD's

Tassen

Messen

Foto's

Parfum

Bodylotion

Drank

Zakjes met currypasta

zoiets?
Ja dank je

Ik zal m een extra tas meegeven
De vluchten naar Samui blijven gvd veel te duur, maar ja reizen met een baby wil je zo comfortabel mogelijk. Ik heb nu 16.000 bath betaald voor 2 personen en voor de baby moeten we nog betalen vlak voor vertrek, kan helaas niet online.

Hotels op Samui en omstreken zijn ook eigenlijk niet meer te betalen. Westerse prijzen. Het hotel waar we normaal gesproken verblijven was in februari 2010 1800 bath incl. ontbijt. Nu is dat 2650 bath. Het is dan wel aan het strand met een zwembad.
quote:sharry schreef op 06 december 2011 @ 11:33:

@rasa waar ga je heen Rasa? wij willen ook rond 1 januari naar het zuiden om te relaxen maar ben er nog niet uit wat het gaat worden, als de zon maar schijnt!Ko Phayam. Klein eilandje voor de kust van Ranong (zonder auto's en volgens mij ook zonder reguliere elektriciteitsvoorziening). Drie nachtjes en dan slaap ik hier: http://www.payampplandbeach.com/index.html Daarvoor nog een paar dagen naar Khao Sok.
quote:luni schreef op 06 december 2011 @ 16:23:

[...]

Niemand?

Ik niet in ieder geval. Vind het een beetje een suffe vraag. Laat vriend lekker zelf iets leuks uitzoeken. Geen idee wat zijn budget is. Een vriend van mij kwam terug uit Thailand met twee houten leeuwtjes waar hij had afgedongen van 1600 euro voor 1000 euro. Antiek.

Zelf kwamen dochter en ik terug met een paar suffe doosjes met zeepjes in de vorm van bloemen voor de juf etc.

Dus nee, ik heb geen idee....
quote:kaar schreef op 06 december 2011 @ 16:45:

De vluchten naar Samui blijven gvd veel te duur, maar ja reizen met een baby wil je zo comfortabel mogelijk. Ik heb nu 16.000 bath betaald voor 2 personen en voor de baby moeten we nog betalen vlak voor vertrek, kan helaas niet online.

Hotels op Samui en omstreken zijn ook eigenlijk niet meer te betalen. Westerse prijzen. Het hotel waar we normaal gesproken verblijven was in februari 2010 1800 bath incl. ontbijt. Nu is dat 2650 bath. Het is dan wel aan het strand met een zwembad.

Wanneer ga je Kaar?

Goeie tip met baby is ook koh Tao en dan Sensi Paradise resort. Kijk maar eens. Ik zat vorig jaar op de terugweg van Tao naar BKK twee nachten op Samui in een uber ranzig resort en dat kostte 2800 baht!!!!! Niet normaal meer joh die prijzen daar. Ben er weggegaan omdat het zo vies was en midden in de nacht met mijn kind in een taxi naar Chaweng waar ik eerder in een heel luxe hotel had gezeten de nacht voor dat ik door vloog naar BKK. Dat was 2 jaar daarvoor. Toen kostte dat hotel 3600 baht, vorig jaar betaalde ik 5700!!!! Niet normaal echt....
Ik ga 18 februari. Het plan was weekje samui, weekje phangan en een weekje tao. Ik ga 'ns kijken bij Sensi.
Oooooooh JALOERS!!!!!! Enjoy it!

Waar ga je zitten op Samui?
quote:Rasa schreef op 05 december 2011 @ 22:30:

@Sharry Ik heb vanavond ook maar vast mijn treintickets geboekt via www.thairailticket.com Ik ga naar het zuiden (Surat Thani). Heen (op 1 jan) kon ik nog precies boeken wat ik wilde, terug (op 8 jan) moest ik al genoegen nemen met een seat in plaats van een sleeper.Tjeee is dat al zo lastig dan? Moet ik dan toch vooraf al reserveren (en betalen in NL)? Mijn planning is om begin januari de trein te pakken naar Surat Thana en later (half jan) weer terug te gaan vanaf Krabi naar Bangkok (of evt te vliegen). Maar moet ik dit (treinreizen) allemaal al gaan vastleggen? Ik vond het wel prettig om wat vrijheid te hebben eigenlijk... mmh dilemma!
Als je niet perse in een airco coupe wil zitten hoef je het niet van tevoren vast te leggen hoor. Betalen doe je niet in NL maar gewoon met je credit card...
Ok, thanks Neele. Maar een airco coupe is wel aan te raden denk ik?
Met credit card betalen, tja oftewel als je het ticket niet gebruikt (omdat je planning toch wijzigt) dan ben je het geld kwijt..?
Wij spraken gister mensen die de nachttrein hadden genomen naar chiang mai...ze hadden er 18uur over gedaan omdat de trein toch nog overlast ondervond van de overstromingen.... Ze kwamen om 14u smiddags aan ipv 8u smorgens en waren gebroken. Blij dat wij de trein hebben geschrapt en voor het vliegtuig hebben gekozen. Vandaag laatste dag in Chiang Mai!
Trouwens nog een restaurant tip voor Chiang Mai: Pak Dang restaurant.

Net geopend, prachtige locatie aan de rivier, heeeerlijk thais eten, en de hele ambiance is zo mooi dat de tranen je zowat in de ogen springen als je binnenkomt oh ja, ook erg mooie live muziek: akoestische versies van o.a. John Denver, U2, Eagles, Coldplay. Echt een heerlijke avond gehad daar!
Voor de volgende keer in CM: The house! Wat een geweldig eten!!!!!! Net buiten de oude stadsmuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven