Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:Sensual_D schreef op 06 januari 2012 @ 11:50:

Ik geloof dat mijn posts niet aankomen...Laten we het daar maar op houden. Ik weet dat dit topic bedoeld is voor gelijkgestemden, zoals in de openingspost staat. En ik ben inderdaad niet gelijkgestemd.
quote:Sensual_D schreef op 06 januari 2012 @ 11:50:

Ik geloof dat mijn posts niet aankomen...

Trouwens, Sensual: jij hebt nu net precies gedaan wat ik beschreef. Je nummer 1 is op de hoogte, maar kiest ervoor om het te negeren en gewoon door te gaan. Hij heeft dus een keuze en zijn keuze is dit. Ik begrijp dus niet helemaal waarom jij vindt dat ik generaliseer. Natuurlijk betekent eerlijkheid niet dat je dan opeens een prettige, makkelijke open relatie krijgt. Een soort walhalla?

Of denk je dat ik denk dat het bij iedereen net zo zal uitpakken als bij mij?

Dat denk ik namelijk helemaal niet.
@ Alba, je ontkracht stellingen, gaat dus aan de essentie voorbij, ik heb daar geen probleem mee. Ik heb überhaupt geen problemen hier met posters, alleen als je draait geef ik je gewoon mijn mening maar niet omdat jij geen mening mag hebben. Daarnaast, hand in eigen boezem steken heb ik allang gedaan en voer hier regelmatig de discussie over openheid en eerlijkheid. Dat egocentrische stellingen mij niets lijken mag ik dus ook gewoon zeggen hier.

@ Roodhaar, nogmaals niets mis met je duidelijkheid maar aan elke stelling gaat een verhaal vooraf, misschien moet je duidelijker aangeven dat er ook een voorgeschiedenis aan een stellingname zoals jij die aangeeft zit?

@ All, ik veroordeel niet, iedereen mag zijn mening en ideeën hebben. Ik ben vóór openheid en eerlijkheid in een relatie en heb zelf juist de hand in eigen boezem gestoken en zit midden in een scheiding die ikzelf veroorzaakt heb met mijn gelieg en oneerlijkheid. Ik heb spijt, niet omdat mijn relatie naar de klote is maar om wat ik gedaan heb tegenover iemand die mij volledig vertrouwde.
quote:Roodhaarr schreef op 06 januari 2012 @ 11:41:

[...]

Ja, mijn verhaal is keihard. Inderdaad. Ik reageerde overigens in eerste instantie op Sensual die vertelde dat ze al diverse gesprekken met haar man gehad had. Dus als je al diverse dialogen gevoerd hebt, maar het lost niets op: dan stelde ik die aanpak voor. Duidelijk maken wat de consequentie is. Nooit iets bespreken en dan dit op tafel gooien, lijkt me knap waardeloos.

Maar daarna is het keihard. Keihard omdat ik denk dat je met vreemdgaan zelf zachte heelmeester, stinkende wonden veroorzaakt. Het is geen leuke boodschap, maar hem niet geven is naar mijn mening erger.@ Roodhaar, duidelijk verhaal, dit is ook iets waar een dialoog aan vooraf gaat. In deze context kan ik wel leven met de stelling. Maar nog steeds not my cup of tea.
quote:Roodhaarr schreef op 06 januari 2012 @ 12:10:

[...]

Laten we het daar maar op houden. Ik weet dat dit topic bedoeld is voor gelijkgestemden, zoals in de openingspost staat. En ik ben inderdaad niet gelijkgestemd.Dat is natuurlijk niet zo... Kritische posters juist welkom zou ik zeggen....
quote:JanJurk schreef op 06 januari 2012 @ 12:35:

Ik heb spijt, niet omdat mijn relatie naar de klote is maar om wat ik gedaan heb tegenover iemand die mij volledig vertrouwde.

Spijt impliceert dat je wilde dat je iets anders gedaan had. Als je nu terugkijkt: wat zou je dan anders gedaan kunnen of willen hebben? En wanneer was het moment waarop je dat dan anders had willen doen?

Of zie je achteraf ook geen mogelijkheden om andere keuzen te maken?
Wat ik anders had willen doen is de waarheid vertellen op het moment dat het er nog toe deed, niet om mijn relatie te redden maar om met respect af te kunnen sluiten. Ik had mijn keuze al gemaakt op basis van de dingen die ik zelf en van mijzelf terug vond de afgelopen jaren. Ik weet dat dat schuldgevoel is en dat ik zelf besloten heb dat niet te delen met mijn partner, ik heb daarmee mijn partner een kans en een keuze onthouden om haar nog in dat proces te betrekken.

Achteraf gezien is het geen eerlijk "gevecht" geweest voor mijn partner (ook al was er niets meer om voor te knokken vanuit mijn kant). Er zijn nu achteraf geen mogelijkheden meer dit anders te doen omdat de communicatie (buiten het zakelijke en regeltechnische) op dit vlak eenzijdig ongewenst is. Ik heb er nog wel alles aan gedaan dat achteraf (lees te laat) toch te realiseren maar begrijp heel goed alle boosheid en ongewenstheid om daar nog over te praten. Ik heb dat ook zelf veroorzaakt en moet daarmee dealen, bips branden en blaren verhaal.
quote:JanJurk schreef op 06 januari 2012 @ 13:26:

Wat ik anders had willen doen is de waarheid vertellen op het moment dat het er nog toe deed, niet om mijn relatie te redden maar om met respect af te kunnen sluiten. Ik had mijn keuze al gemaakt op basis van de dingen die ik zelf en van mijzelf terug vond de afgelopen jaren. Ik weet dat dat schuldgevoel is en dat ik zelf besloten heb dat niet te delen met mijn partner, ik heb daarmee mijn partner een kans en een keuze onthouden om haar nog in dat proces te betrekken.

Achteraf gezien is het geen eerlijk "gevecht" geweest voor mijn partner (ook al was er niets meer om voor te knokken vanuit mijn kant). Er zijn nu achteraf geen mogelijkheden meer dit anders te doen omdat de communicatie (buiten het zakelijke en regeltechnische) op dit vlak eenzijdig ongewenst is. Ik heb er nog wel alles aan gedaan dat achteraf (lees te laat) toch te realiseren maar begrijp heel goed alle boosheid en ongewenstheid om daar nog over te praten. Ik heb dat ook zelf veroorzaakt en moet daarmee dealen, bips branden en blaren verhaal.

Hoi JanJurk,

Dit is zo waar wat je hier schrijft. Ik heb ook het gevoel dat ik geen eerlijke kans heb gehad, ik heb nooit geweten dat ik ergens voor moest vechten. En dit is de reden waarom ik hem niet meer kan aankijken, hem eigenlijk helemaal uit mijn leven wil, maar dat gaat niet want we hebben kinderen. En het heeft inderdaad geen zin om hier achteraf nog over te praten, dat helpt niet meer. Ik hoef het toch in ieder geval niet meer te horen.

Ik begrijp wel dat het voor jou (en dus ook voor mijn ex) niet makkelijk is om daar mee om te gaan, maar het is jullie keuze geweest om het zo te doen, ook al weet ik zeker dat dit niet expres was en dat je het achteraf gezien liever anders had gedaan.

Bij mij is dit nog allemaal heel vers, en ik hoop dat die boosheid ooit nog wat slijt en dat ik weer een beetje normaal met de vader van mijn kinderen kan communiceren, niet voor hem, wel vooral voor mezelf.
Ha Libelle,

Natuurlijk heb ik ook alle begrip voor de bedrogene dat al die boosheid en verdriet een weg moeten vinden en dat je eerst met je verdriet en je boosheid om moet gaan. Ik heb pas in een andere post ook hier in dit topic verteld dat het echter wel essentieel is voor beide betrokken hier over te praten om van elkaar te leren en de vinger op de pijnlijke plaats te leggen. Misschien heb je nog heel veel vragen en twijfels over het hoe en waarom. Ook voor de vreemdganger is het iets essentieels om te weten waar hij of zei nou een verkeerde afslag heeft genomen.

Het is in elk geval voor beide partijen na een langdurige relatie heel hard en daarnaast krijg je beide het idee dat het allemaal niets waard is geweest, net alsof er voor de leugen geen leven met elkaar is geweest. Ik wil hiermee dus absoluut mijzelf en jouw partner niet verdedigen, het is de grootste en meest onvergefelijk fout die je in een relatie kunt maken.

Ik begrijp echter heel goed dat je dat gesprek met je ex nooit meer zou willen hebben....

Deze ervaring heeft mij in elk geval geleerd voortaan wel open en eerlijk te zijn naar mijn partner alhoewel ik die nu niet meer heb in een nr 1 situatie, als dat niet is met nr. 2 heb ik er altijd nog wat aan in andere relaties en vriendschappen
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

( ik kom even uit de mee lees stand)

Ik heb geproefd hoe het is om een nr2 te hebben , het is nu alweer een tijdje stil... maar toch ik mis het ;S

Ik mis de exclusiviteit, de aandacht, het flirten, de prikkelende mailtjes, ik mis gewoon datgene wat ik nu niet heb, ik mis een beetje de spanning denk ik.. ben al aan het kijken op die vage sites, waarvan gezegd wordt dat meer dan de helft nep is..

Sommigen zien er indd bagger uit... maar secret flirt ziet er dan weer aanlokkelijk uit.

Of heb ik nu een even zwak momentje, is mijn ruggegraat bij de koffieautomaat gebleven... is het nu een kwestie van doorbijten, kin omhoog , borst vooruit ...

* zucht*
Ik ben diegene die vreemd gaat maar ik vind niet dat ik daar alleen ' schuld' aan heb. Al 10 jaar! Geleden heb ik aagekaart hoe saai ik ons sexleven vond, alles er aan gedaan om maar een beetje leven in de brouwerij te krijgen. Steeds maar weer tot ik er zo schoon zat van had en dacht: ik ga het leuk voor mezelf maken. Denk niet dat ik me niet regelmatig op vreet van schuldgevoel. Maar wat voel ik me weer gewild, vrouwelijk, sexy door mojn minnaar! Is dat egoistisch? Ja dat klopt. In dit geval zeg ik ' wat niet weet wat niet deert' inderdaad.
quote:JanJurk schreef op 06 januari 2012 @ 15:47:

Deze ervaring heeft mij in elk geval geleerd voortaan wel open en eerlijk te zijn naar mijn partner alhoewel ik die nu niet meer heb in een nr 1 situatie, als dat niet is met nr. 2 heb ik er altijd nog wat aan in andere relaties en vriendschappen

Ik geloof dat ik het nog niet helemaal begrijp. In je vorige posting zei je dat de manier waarop ik eerlijk ben niet jouw cup of tea zou zijn. Hier zeg je dat je in een nieuwe relatie wel open en eerlijk zult zijn. Ik begrijp dit nog niet helemaal. Waarover zou je dan wel eerlijk zijn? Over het vreemdgaan of over dat de relatie niet meer te redden is? Of verwacht je dat je in een nieuwe relatie nooit meer de drang tot en ander zult hebben?

Ik begrijp overigens ook de moeite en de pijn van iedereen die vastzit in een relatie waar je niet gelukkig bent. Zeker als er kinderen in het spel zijn, is het te prijzen dat je niet zomaar de handdoek in de ring gooit. Ik heb nogal wat vriendinnen die vreemdgaan en gegaan zijn en ook van hen weet ik dat het zelden zomaar een spontane actie was, maar dat er heel veel pijn aan voorafging.
@ Roodhaar, dat is dus precies wat Sensual je probeerde uit te leggen, van de meeste mensen (die hier werkelijk hun ziel en zaligheid bloot geven en dat thuis dus verzuimen) ken je de situatie niet. Mijn situatie is ook ontstaan in de 2 jaar die achter me liggen. Als je jezelf verdiept in mijn postings zal je zien dat ik juist na de hele ontwikkeling een kanteling heb meegemaakt en juist die openheid en eerlijkheid propagandeer hier. Je ziet mij als tegenstander van jouw berichten omdat je me of niet goed gelezen hebt in mijn vorige postings of hier komt om uitsluitend je punt te maken zonder dat je jezelf hier in de mensen verdiept. Dat mag maar wees dan wel voorbereid dat er hier ook mensen zijn die anders denken of aan de zelfde kant staan als jij maar dan anders en genuanceerder denken over openheid en eerlijkheid. Dit is geen aanval maar een verschil van mening en inzicht.

Ik heb geen zin om opnieuw mijn levensverhaal van de afgelopen 2 jaar hier opnieuw te gaan optekenen. Maar in t kort: Ik heb al langere tijd een nr 2 die ook een relatie heeft, ik lig in scheiding, bij nr 2 gaat ook niet best thuis en ben dus iemand die hier ook openheid en eerlijkheid propagandeer. Ik heb nog steeds een relatie met nr 2 welke nu heel lastig word door keuzes die nog niet gemaakt zijn..
quote:JanJurk schreef op 06 januari 2012 @ 17:19:

@ Roodhaar, dat is dus precies wat Sensual je probeerde uit te leggen, van de meeste mensen (die hier werkelijk hun ziel en zaligheid bloot geven en dat thuis dus verzuimen) ken je de situatie niet.

Daarom noemde ik ook de uitspraak van Tolstoj: elk ongelukkig huwelijk is ongelukkig op zijn eigen manier. Ik denk ook niet dat er overal een oplossing voor is waar iedereen uiteindelijk lang en gelukkig leeft. Integendeel. Ik ben er alleen wel van overtuigd dat liegen (of met de mantel der liefde bedekken) in verreweg de meeste gevallen de slechtste keuze is.

Als er al een punt is dat ik zou willen maken dan is dit het. Maar dat is nu wel klaar.

quote:Mijn situatie is ook ontstaan in de 2 jaar die achter me liggen. Als je jezelf verdiept in mijn postings zal je zien dat ik juist na de hele ontwikkeling een kanteling heb meegemaakt en juist die openheid en eerlijkheid propagandeer hier. Je ziet mij als tegenstander van jouw berichten omdat je me of niet goed gelezen hebt in mijn vorige postings of hier komt om uitsluitend je punt te maken zonder dat je jezelf hier in de mensen verdiept. Dat mag maar wees dan wel voorbereid dat er hier ook mensen zijn die anders denken of aan de zelfde kant staan als jij maar dan anders en genuanceerder denken over openheid en eerlijkheid. Dit is geen aanval maar een verschil van mening en inzicht.

Nee hoor, ik zie jou geenszins als tegenstander. Ik zag alleen een discrepantie die ik niet begreep. Open en eerlijk, maar toch ook weer niet. Ik begrijp nu dat jij wel opener en eerlijker in je nieuwe relatie wil zijn dan in je oude, maar niet zo open en eerlijk als ik vind dat ik moet zijn.

quote:Ik heb geen zin om opnieuw mijn levensverhaal van de afgelopen 2 jaar hier opnieuw te gaan optekenen. Maar in t kort: Ik heb al langere tijd een nr 2 die ook een relatie heeft, ik lig in scheiding, bij nr 2 gaat ook niet best thuis en ben dus iemand die hier ook openheid en eerlijkheid propagandeer. Ik heb nog steeds een relatie met nr 2 welke nu heel lastig word door keuzes die nog niet gemaakt zijn..

De enige reden waarom ik de behoefte had om te reageren, kwam eigenlijk voort uit iets wat vaintje onlangs meldde. Nu haar man op de hoogte was van een deel, bleek er opeens meer mogelijk te zijn. Dat triggerde me.

Maar ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe met de keuzes. Ik ben oprecht blij dat ik niet hoef te dealen met jullie problemen. Over oordelen gesproken: ik heb nooit in jullie schoenen gestaan, dus een oordeel is al helemaal niet aan mij.

Ik schreef gisteren:

Roodhaar, mooie post en fijn dat het bij jou zo uitpakte. Ik hoef er absoluut niet mee aan te komen thuis. Nr1 begrijpt daar niks van en de deur zou meteen, direct dichtvallen... zonder twijfel. In het verleden wel eens voorzichtig begonnen over ´een mogelijke vrijere relatie-vorm´. Daar kon hij helemaal niet mee omgaan, werd daar erg onzeker van en hij begrijpt het gewoon echt helemaal niet. Het is niet voor iedereen een optie helaas...

En roodhaar jij reageerde hierop met:

[quote]Roodhaarr schreef op 05 januari 2012 @ 20:34:

[...

Maar stel dat je het anders brengt: "We hebben al talloze keren gepraat over mijn behoefte aan sex. Ik begrijp dat het voor jou een probleem is, maar IK kan en wil niet langer sexloos leven. Er is nu een man/vrouw op mijn pad gekomen die me die sex wel kan en wil geven. Ik ga dat doen. Ik vertel je dit omdat ik niet wil dat je het op een andere manier moet ontdekken."

Hoe zou dan de reactie zijn? Je veroorzaakt beslist een storm, daar twijfel ik niet over. Maar je maakt wel in 1 klap duidelijk wat de consequentie is van zijn gedrag.

Er is bij mij geen sprake van een sexloos leven. Ik heb juist nog steeds hele fijne, lekker seks met mijn nr1. Mijn nr1 is een onwijs aantrekkelijke vent (ook voor veel andere vrouwen kan ik met trots zeggen) waar ik nog altijd heel warm van word. Vreemdgaan wordt veroorzaakt door een onrust in mij en heeft niets te maken met mijn nr1.
Het is een mooie discussie en zeker ook één die aan het denken zet. Ik ben ook een groot voorstander van eerlijkheid maar wel tót op een bepaalde hoogte. Over grote dingen ben ik eerlijk, kleine dingen wil ik nog wel eens verzwijgen om niet te kwetsen, mits er naar gevraagd wordt.

Hoe eerlijk is het om 100% eerlijk te zijn??

En... als je de methode van Roodhaarr volgt, moet je ook incasseren dat je je partner kwijt raakt. Want wat doe je als hij minder jodelahitie reageert? Doe jij dan een stap terug om hem te behouden met alle frustraties van dien of zet je de deur open zodat hij zonder strubbeling zijn jas kan pakken?
quote:secret69 schreef op 06 januari 2012 @ 18:38:

Er is bij mij geen sprake van een sexloos leven. Ik heb juist nog steeds hele fijne, lekker seks met mijn nr1. Mijn nr1 is een onwijs aantrekkelijke vent (ook voor veel andere vrouwen kan ik met trots zeggen) waar ik nog altijd heel warm van word. Vreemdgaan wordt veroorzaakt door een onrust in mij en heeft niets te maken met mijn nr1.

Ik reageerde op jouw tekst, maar met de opmerkingen van Sensual in mijn hoofd. Dat is niet handig van mij. Jouw situatie kan ik mezelf makkelijker voorstellen, omdat ik namelijk die thrill ken ondanks een bijzonder leuke en aantrekkelijke echtgenoot met wie de sex nog steeds heel fijn is. Ondanks het feit dat we het met elkaar eens zijn over sex met anderen, hebben we daarin ook verschillende behoeften.

Ik geniet van de kick van het versieren en het onbekende. Mijn man vindt het juist leuk om vaker met bekende stellen te swingen. Langduriger relaties aan te gaan. Dat vind ik ook wel leuk, maar minder leuk dan de verkenning van een onbekende man. Heel vreemd eigenlijk, want van mijn eigen man heb ik nog steeds niet genoeg

Het is geen groot issue, maar wel een onderwerp van gesprek.
quote:Rooss4 schreef op 06 januari 2012 @ 19:22:

Het is een mooie discussie en zeker ook één die aan het denken zet. Ik ben ook een groot voorstander van eerlijkheid maar wel tót op een bepaalde hoogte. Over grote dingen ben ik eerlijk, kleine dingen wil ik nog wel eens verzwijgen om niet te kwetsen, mits er naar gevraagd wordt.

Hoe eerlijk is het om 100% eerlijk te zijn??

Hoe heette die film ook alweer: Liar, liar? Nee,ik vind niet dat je altijd volstrekt eerlijk hoeft te zijn. Kleine leugentjes zijn smeerolie voor de samenleving en voor je relatie.
Hallo allemaal,

FIjn dat ik mee mag schrijven. Liar, Liar ken ik. En al ben ik in principe voor openheid, dit zal ik in dit stadium nog niet aan mijn nr 1 vertellen.

Ik heb gisteren mijn ex-nr2 gezien. Hij houdt nog van mij. Maar het feit dat zijn vriendin zo goed haar best doet, ze het nu hartstikke leuk hebben en er kinderen in het spel zijn, maakt dat hij in spagaat zit. Hij zegt als wij bij elkaar horen, komen we vast wel bij elkaar. Maar iedere keer dat hij daar is (en dat is heel veel), maak ik mezelf gek. Wat vinden jullie?

In de tussentijd ga ik hier thuis aan de slag. Ik heb daar inmiddels een beslissing over genomen.
Beste Polleke, zoals eerder al als reactie gegeven is, hij heeft gekozen. Hij heeft gekozen voor zijn nr 1! Laat hem los, en probeer voor jezelf te kijken waar jij nu staat in je relatie met jouw nr 1, volgens mij ben je klaar met hem?! Sterkte!
Ik ben nieuw op dit topic.

Ik lees soms over nummer 1 en nummer 2. Nummer 1 is neem ik aan de vaste vriend/partner en nummer 2 de "bijvriend"?

Hoeveel van jullie doen dit stiekem, zonder dat je nummer 1 ervan weet?

(Ik hoop dat ik hier niet zo aangevallen word. )
Jouw geval is weer anders, Nokiafan.... Ik denk dat jij het t beste bij de reacties op je eigen geopende topic kan houden.
Laat ik die nou net hebben gelaten voor wat het is. Vandaar dat ik hier heb gepost.
cvb72, ja ik weet het. Ik weet ook, dat als het niet zo moeilijk was, hij voor mij had gekozen. Hij is bang voor de reacties van zijn fam en zijn kinderen en ja, hij houdt ook van zijn vriendin.

Hoe laat je los, hoe ga je om met dit verdriet. Pfffff......

Fijn avond allen!
nokiafanquote:Maar Rainbow. Ik WIL dit niet met mijn man. Hij windt me allang niet meer op en heeft zelf ook moeite geil te blijven. Ik wil iemand die geil wordt van mijn blik, mijn lichaam, mijn handelingen bij hem. Dat hoef ik nooit van mijn man te verwachten.

Hij weet niet eens wat een seksueel getinte sms is. Zet een naakte vrouw voor mijn man en hij krijgt geen harde. Hij kijkt nooit porno, trekt zich nooit af.

Gewoon heel saai dus. Hij heeft geen idee wat échte seks is!

Jij bent al lang klaar met je man, dat kunnen we allen teruglezen aan je respectloze post over hem!!

Polleke: moeilijk is het zeker, maar uiteindelijk heeft hij nooit echt voor de volle 100% voor jou gekozen.

Hoe is de relatie tussen jou en je nr1? Had jij die relatie ook opgegeven (mocht nr2 wel voor jou hebben gekozen)?

En nu? Wat ga je doen? Werken aan je relatie met nr1?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven