Fototopic: Wat eet jij nu?

24-08-2011 15:54 332 berichten
Ik had net een bakje fruitsalade gemaakt en dat vond ik er zo kleurig en gezond uitzien dat ik er even een foto van heb gemaakt.

Nu leek het me leuk als hier allemaal foto's worden geplaatst van wat jij op dit moment aan het eten bent/gaat eten/net hebt gegeten. Dat kunnen zelfgemaakte foto's zijn, maar bij simpele tussendoortjes kan dat natuurlijk ook gewoon een foto zijn die van google is geplukt.

Wie weet doe we op deze manier wel een beetje inspiratie op van elkaars 'gerechten'.

Ik trap af:

Fruitsalade van aardbeien, galiameloen en nectarine, jum!

Alle reacties Link kopieren
quote:redband schreef op 15 januari 2012 @ 13:02:

En het was weer erg lekker';-)

[afbeelding]

Kikkers blijven lekker !

Zit nu aan de mini pistoletjes belegd met mortadella,kaas,ijsbergsla& een fijn gesnipperd sjalotje,helaas geen foto hahah !

*en natuurlijk een beetje mayo *

quote:littleme2 schreef op 15 januari 2012 @ 12:59:

Hey Summerdance,Yasuko en MV hebben al aangeven waar je dit kunt halen .

Zelf heb ik een ander recept waar zuiveringszout(in combinatie met appelzijn) in wordt gebruikt,deze namelijk:

[afbeelding]

Veel plezier en succes met je red velvet!

*Btw,ik weet niet wat voor soort kleurstof je in huis hebt,als het de vloeibare variant is gooi er dan niet meer in dan in het recept staat,het wordt dan namelijk donkerrood ivp felrood*

Hmmm...Nigella's treets !

*yummie!*

DIE heb ik al...zuiveringszout

Had ik nodig voor de coca cola taart van NIgella
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Coca Cola taart klinkt zeer interessant Summerdance !

Ik ga het straks even opzoeken .

Dit is trouwens het recept waar ik het eerder over had:

RED VELVET CUPCAKES

Hoeveelheid is goed voor ongeveer 25 CC's

Oven voorverwamen op 175 graden.

300 g fijne suiker

100 gram boter (kamertemperatuur)

2 eieren

300 g cake bloem (krijg je door 30 a 40 g bloem te vervangen door maizena)

2 tbs (30 g) cacao

1 tsp (5 g) baksoda (Natriumbicarbonaat, verkrijgbaar bij oa apotheek)

snufje zout

240 ml karnemelk (kamertemperatuur)

rode vloeibare kleurstof (officieel staat 1,5 eetlepel)

1 tsp (5 ml) vanille essence

1 tsp (5 ml) (appel)cider azijn

Bloem zeven en even apart zetten. Boter met de suiker goed luchtig kloppen (5 min). Voeg de eieren toe. Mix apart in een kommetje de kleurstof, vanille essence en de cacao. Voeg dit hierna bij het beslag. Meng het zout met de karnemelk en voeg dit om en om met de bloem in 3 keer bij het beslag. Doe de baksoda en de azijn bij elkaar in een kommetje (gaat bruisen), roer even en ook dit bij beslag voegen. Nu even goed doormixen (ook even de randen met een spatel los maken). Vervolgens een flinke eetlepel per CC en voor ongeveer 18 a 20 minuten in de oven.

CREAM VANILLE FROSTING

Is ruim genoeg voor 30 CC's

90 g bloem

480 ml melk

400 g ongezouten Boter

400 g fijne kristalsuiker

10 ml (2 tsp) vanille essence

Klop de bloem en het melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken met bakpapier en af laten koelen tot kamertemperatuur.

Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten (geen minuut langer!!) in de koelkast.

Je kunt dit beslag natuurlijk ook gebruiken voor een taart ipv cupcakes,en mocht je ook de frosting maken en overhouden(wat zeer waarschijnlijk is ) kun je deze ook gewoon invriezen !
littleme2 wijzigde dit bericht op 16-01-2012 13:05
Reden: Eerst mobiel tekst plakken,daarna gewijzigd op Mac.
% gewijzigd
Yess...dank je wel Littleme!

Heb hem gelijk opgeslagen

Die apelcider azijn, kan ik dat wel gewoon bij de JUMBO kopen, of moet ik daar ook voor naar een reform winkel of zo?

Das een beetje de ellende met Nigella's recepten, soms kom ik ingrediënten tegen waarvan ik denk...watte???

In Australië hebben ze ook zo'n ingrediënt wat ze hier niet hebben

Cream of Tartar

Ook echt nog NOOIT van gehoord
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Graag gedaan hoor Summer .

Volgens mij kan je dat idd bij de Jumbo halen,ik heb het bij de appie (AH) vandaan.

Ja ik ben af en toe ook clueless,gelukkig bestaat er Google .

Hahaha net weer even gebruik van gemaakt,ik kende het ook niet

en verwachte heel wat anders bij het lezen van cream tartar !
*1 x is genoeg*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven