Mode & Beauty alle pijlers

Epileerpijn

18-08-2012 01:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo allemaal,

Sinds een jaar heb ik een epileertoestelletje

Ik heb hem nog niet veel gebruikt en sinds eergisteren ben ik zover gekomen om m'n hele been te doen! ( vroeger durfde ik alleen maar m'n schenen te doen, daar ik schrik had dat de rest teveel pijn zou doen )

Nu, k heb deze keer dus doorgezet maar na 2dagen voel ik het aan m'n kuit nog steeds zo "branden" alsof ik net gedaan heb met epileren zeg maar.. heeft er nog iemand deze pijn?

En duurt het bij jullie ook zo lang om beide benen te doen? want ik heb het "opgemeten" en zat toch langer dan een kwartiertje per been bezig...Wat ik best wel lang vind..( wat ook een reden was om enkel maar m'n scheenbeen te doen)

alvast bedankt voor jullie antwoorden!

-C.
Ik heb een duur ding gekocht maar ben nooit verder gekomen dan een klein stukje been. Snap niet dat men die pijn kan volhouden.
Duurt bij mij ook zo lang, en de pijn went (bij mij althans..). Het helpt bij mij om me eerst warm te douchen, en daarna pas te epileren.
Ik doe ook zo lang (minstens) over epileren en het blijft pijnlijk, alhoewel dat laatste steeds minder wordt. Toch vind ik het nog steeds de fijnste manier van ontharen, omdat dat de beste manier is mijn haargroei in toom te houden.
Ik doe het inm al jaren,n epilady van braun. Je moet in het begin doorzetten! Maar na een aantal keren went je huid eraan. Mijn advies,douchen,scrubben,goed afdrogen en dan de epilady,smeren met n goede body lotion/milk.Als je huid weer bijgekomen is,weer doen. Je huid went eraan echt, als je het gewent bent,geen pijn meer.
Ik heb dat een keer gehad toen ik had bedacht dat het heel verzorgd was om te trouwen met een geharste onderkant ... Leek me zo romantisch, op de huwelijksnacht
Computer says nooooo
met de benen ben ik ook langer bezig, oksels zijn zo klaar en ja in het begin is het pijnlijk maar even doorzetten!:) het wordt echt minder als je huid er aan gewend raak
Heb ook een epileerding, gebruik hem nu nooit meer! Toen ik jaar of 16 was gebruikte ik hem altijd na het stappen. Dan was ik katslam en voelde de pijn niet. Tegenwoordig drink ik niet meer zoveel ( nu tijdelijk helemaal niet ) en daarom trek ik het niet meer.

Misschien een borreltje nemen en dan kijken of je het sneller kunt! ;)
Ik vind het ook zo'n pijn doen. En doe er ook zo lang over. Heb daarna een been vol rode bultjes, smeer er body butter op en dan trekt het na een tijdje wel weg. Ik heb er geen dagen last van iig.
Ik laat altijd (in het voorjaar) eerst een keer mijn benen harsen en daarna hou ik het zelf bij met een silkepil van Braun. Gaat prima en inmiddels voelt het niet anders meer dan scheren.
Alleen de eerste paar keren doet het zo'n pijn daarna wen je eraan en voel je er bijna niets meer van. Bovendien moet je de eerste keren veel weghalen, daarna is het een kwestie van bijhouden. Ook krijg je er meer handigheid in en duurt het niet zo lang meer allemaal. Gewoon even doorzetten dus.
Oef dacht ik even dat ik de enige was die er zolang over deed!

Maar zoals ik hoor, zal het in de toekomst alleen maar beter gaan!

Kijk er al naar uit!

Welk apparaatje hebben jullie? Ik heb de Braun Silkepil Xelle

Heb er al lang over nagedacht om deze te kopen die ook onder water epileert, lijkt me minder pijnlijk..

Heb ook wel last van bultjes maar ik smeer m'n benen daarna in met zo doekjes van Braun. Ze zijn eigenlijk te gebruiken VOOR het epileren, lees ik net. Oeps..
Ik heb de Silk epil 7 wet
My_little: Meen je echt dat je je oksels ook doet met dat apparaatje?
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2012 @ 10:43:

Ik heb de Silk epil 7 wetEn is het beter onderwater, Ivetje?
Ow grr, stomme app kapt em af bij het en-teken! Ik heb dus de wet en dry. Maar onder water heb ik pas 1 keer gedaan en vond ik niet zo handig. Was na de winter, dus langere haren. Maar door het water plakten die aan mijn benen en kreeg het apparaat ze niet te pakken het scheelt wel qua pijn. Maar doe het toch maar droog voortaan. Misschien binnenkort eens proberen onder water met korte haartjes
Ooh, ja ergens wel logisch dan dat ie ze niet opneemt.. voortaan doe ik het dan ook maar droog Nu ik m'n doekjes gevonden heb ook die me erbij helpen, kan het al helemaal anders lopen

Al denk ik er ook wel eens over na om me permanent te laten ontharen, volgens mij is er niks zo makkelijker dan dat!
Het is zo'n nadeel dat dat nog zo duur is! Maar wie weet word dat vanzelf goedkoper een keer en dan ben ik de eerste die in de rij staat voor benen en oksels
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2012 @ 10:43:

Ik heb de Silk epil 7 wet

en dry dus. Die heb ik ook.

Onder de douche doe ik alleen mijn oksels. Daarbij ga je 1x echt helemaal door de grond en daarna moet je het gewoon bijhouden, gaat prima.

En doet het minder pijn? Vast niet, want dan wil ik niet weten hoe het is zonder water. Het voordeel van onder water is dat het gladder is, ik gebruik dan ook wat douchegel.
Ik doe alleen mijn bikinilijn ermee, voorkomt ingegroeide haren, die ik niet heb bij mijn benen en oksels. Die blijf ik liever scheren, het resultaat weegt daar bij niet op tegen de pijn!
quote:Ivetje schreef op 18 augustus 2012 @ 21:32:

Het is zo'n nadeel dat dat nog zo duur is! Maar wie weet word dat vanzelf goedkoper een keer en dan ben ik de eerste die in de rij staat voor benen en oksels

idd, heel jammer dat het zo duur is :p Maar het resultaat dat je er van hebt... lijkt me zoooo zalig om je nooit meer zorgen te hoeven maken :P

Moet mss toch maar eens overwegen om de bikinilijn en de oksels ook te doen... Aangezien het 1x doorbijten is en daarna gewoon bijhouden
Duurt bij mij zeker een halfuurtje voor beide benen ja !

en inderdaad, scrubben, en dan insmeren.

Maar je went echt aan de pijn hoor... net als de eerste bikini wax die je doet. Ik hars nu mijn schaamhaar zelf, met hete hars, en voel er eigenlijk niet zo veel meer van !
quote:Gkoosje schreef op 18 augustus 2012 @ 02:45:

Ik doe het inm al jaren,n epilady van braun. Je moet in het begin doorzetten! Maar na een aantal keren went je huid eraan. Mijn advies,douchen,scrubben,goed afdrogen en dan de epilady,smeren met n goede body lotion/milk.Als je huid weer bijgekomen is,weer doen. Je huid went eraan echt, als je het gewent bent,geen pijn meer.Aan mijn hoela! Wennen doe je wel maar pijnvrij zal het nooit worden.
Ik epileer mijn benen als 10 jaar. Voel er nu niks meer van en ik vind het ideaal.

Wil binnenkort mijn oksels proberen....
Ik heb dezelfde als Ivetje. Ding doet het goed, ik heb er geen pijn van. Als je er aan gewend ben kietelt het zelfs soms.

Hoe vaker je onthaart, hoe dunner je haren worden waardoor het minder pijn gaat doen. Althans, dat is mij verteld.

Oksels doe ik ook maar dan wel eerst met de tondeusekap die erbij zit zodat het alleen nog lange stoppels zijn. Daarna inderdaad de epileerkop en weg ermee. Je moet even je tanden op elkaar zetten maar dan is het weer klaar. Bijhouden en geen omkijken meer naar en ook geen pijn meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven