Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:yasuko schreef op 07 september 2012 @ 10:38:

[...]

Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit is afgelopen. Hebben jullie gevolg gegeven aan hun wensen?Wel een uitsplitsing gegeven (inclusief alle dingen die we niet in rekening hebben gebracht zoals koffie, schroefjes, beton, eigen 'uren'). Die cacaodoppen (natuurlijk?!) niet.. We zijn Boos geworden, daarna dus ook geen leuke burenrelatie meer gehad. Echt rare mensen waren dat
quote:choco77 schreef op 07 september 2012 @ 12:12:

Schoonmoeder weet voor elke verjaardag van mijn kinderen wel weer iets van zolder te trekken waar vriendlief of zijn broer voreger mee gespeeld hebben. Vreselijk ouderwets spul, waar nooit mee gespeeld wordt. Dat is dan het cadeautje. Als ik het dan weg wil gooien wil ze het nog terug ook. Inpakpapier is ook te duur, er zit altijd een krant omheen. (en als ze nou geen geld zouden hebben, maar ze hebben meer dan mijn ouders, waar ze toch altijd wel iets leuks van krijgen (met inpakpapier, de helft van de pret))

Pff, ik probeer het maar naast me neer te leggen.

Wat ontzettend stom zeg! Zegt je man daar niets van? Ik zou echt zeggen dat ze dan beter niks mee kunnen nemen, of vinden je kinderen hun ´cadeau´s´ wel leuk?

Echt hoe gierig kan je zijn zeg dat je je eigen kleinkinderen een klein cadeautje en een stukje inppakpapier misgunt. Bah!
if we all light up, we can scare away the dark...
Of het onvoorstelbaar gierig of hilarisch is weet ik eigenlijk niet.

Ik heb mij wel verbaasd in elk geval;

Wij waren met 4 man uitgenodigd voor een bbq bij kennissen.

Een aantal keer gevraagd of en wat we mee konden brengen. Maar dat hoefde niet, er was meer dan genoeg werd ons verzekerd.

Fijn maar omdat het nogal spontaan opkwam bij allemaal vonden we dat we het niet konden maken om zomaar even mee te eten.

Ene vriend nam dus een fles of 6 cola mee en ik had nog vlees en stokbrood.

Lekker meegenomen dus.

Toen we aankwamen (ene vriend was later ivm werk) waren ze al bezig en konden we zo aanschuiven.

De kinderen van hun vielen aan op de 3 worstjes(geef ze eens ongelijk ) dus die waren op.

Daarna 3 stokjes, hetzelfde verhaal...

Gelukkig was toen 'mijn' vlees aan de beurt. Filetlapjes waren al weg door de andere mensen (in totaal waren we met 7 volwassenen) en de stokjes volgenden ook snel.

Gelukkig had de gastvrouw ook een paar stukken mais op de bbq, daarvan heb ik er wel 1 gehad.

Spare ribs; ook die waren snel verdwenen bij gastheer, gastvrouw en kind.

Maar niet getreurd er was voor ieder een kippekluifje (zo'n klein drumstickje)

Toen ene vriend klaar was met werk en kwam (na een uurtje) was alles op en hebben ze wat uit de diepvries gehaald voor hem.

Ik heb in totaal 1 halve maiskolf op, 2 spare-rib stukjes en een kippekluifje.

Kijk, ik vind het leuk dat we uitgenodigd zijn hoor, maar zeg dan niet een aantal keer dat je meer dan genoeg in huis hebt voor iedereen en dat we vooral niets mee hoeven te nemen.

Ik was blij dat ik wat meegenomen had en vriend cola bij zich had. (stond een kan water op tafel) Anders hadden we gewoon zo goed als niet gehad....

Beetje jammer.
Salmone: goed opgelost. Die vriendin had echt een enorm bord voor haar kop. Ze had na al die jaren de kans om iets leuks voor jou terug te doen (nicht v vriendin een lift geven), maar nee ze wil geld $$$$.
Naar aanleiding van dit topic heb ik voet bij stuk gehouden tov mijn gierige schoonzusje. Schoonzusje kwam op bezoek en wilde onze nieuwe badkamer bewonderen. Na veel ooh en aah en gevis hoeveel dat nou niet kostte viel haar oog op de flesjes badolie, jeeeee vier stuks toe maar, dat krijg je toch nooit op, want je gaat toch niet elke week in bad, wat een verspilling. (toen dacht ik aan het briljante "hoor ik de kraan lopen", vandaar). Schoonzus had ook de oplossing, zij zou een flesje meenemen, dan was ik er maar vanaf, goed idee toch? Man wilde het flesje al pakken, ervaring leert dat je haar best gelijk haar zin kan geven, anders duurt het uren en krijgt ze alsnog gelijk. En in het verleden zou ik denken, ach die paar euro, als zij daar blij van wordt. Gesterkt door dit topic zei ik dat ze best haar eigen badolie kon kopen, of dat ze het voor haar verjaardag kon vragen. Deze flesjes bleven staan waar ze stonden, in onze badkamer. Gekwetste blik van schoonzus en de opmerking: "Nou ja, wat gierig van je!"

Zo en nu volhouden bij teokomstige acties.....
Wat een heerlijk topic is dit toch, gelukkig wordt er nog regelmatig wat gepost.

Zelf ga ik regelmatig met vriendin boodschappen doen, we doen regelmatig een bakkie ergens, ene keer betaal ik, andere keer zij, gaat gelukkig erg goed.

Enige gierige wat ik in vriendenkring kan verzinnen is het drinkgedrag van 1 van de maten als er van de grote hoop wordt betaald. Tis een gewone bierdrinker net als de rest, maar dan moet er ineens whiskey gedronken worden.....sja
die ik wilde bestaat al...
Leuk dit topic.

Vorige keer ook al mee gelezen.

Hier 2 gierige acties van dezelfde vriendin, weliswaar in studententijd

1. We woonden in studenten stad en gingen een dorp verder omdat zij nog ergens wilde kijken voor schoenen. Ik reed ( In de van mijn eerste loon betaalde ) auto.

Geen schoenen gevonden maar op de terugweg viel me in dat ik nog wel ff mijn bril moest ophalen bij de opticien. Dus ik Zeg: bel ff naar opticien om te vragen of ie klaar is, want ik was aan t rijden. Zegt ze: ja is goed, maar dan bel ik wel ff met jouw telefoon, terwijl haar eigen telefoon naast haar lag en de mijne niet

2. Deze is nog erger.

We waren op stap geweest met 2e en hadden een pot gemaakt. Ik moest naar het toilet en Zij betaalde voor mij 30cent ( ik had geen kleingeld)

Toen we het over gebleven geld uit de pot gingen verdelen zei ze: trek er bij jou ff 30 cent af want ik heb jouw wc beurt betaald!!!
Goed van je Esmoreit . Dat ze dan ook nog jou gierig gaat noemen, sommige hebberds zijn wel brutaal
Grrrrr, heb er een van mijn ouders.....

Mijn ouders gaan verhuizen en hadden mij een kast aangeboden. Ik kon er zelf niks mee, maar er iemand wel een plezier mee doen. Ouders; "O ja, leuk, fijn dat we er iemand een plezier mee kunnen doen. Schandalig dat iedereen maar overal geld voor vraagt tegenwoordig, weggeven en iemand blij maken is toch veel leuker....blablabla".

Heb ik net mijn ouders aan de lijn; " Tja, die kast kunnen we verkopen voor 50 Euro, dus we doen dat. Tja, het is toch weer 50 Euro".

En als ze nou geen cent te makken hadden, dan had ik er misschien nog begrip voor op kunnen brengen.

Baal er zo van; en dan mag ik diegene ook nog gaan vertellen dat het allemaal niet doorgaat. Last van plaatsvervangende schaamte!
Mijn dochter van 15 werd uitgenodigd door de vader van haar (inmiddels ex)vriendje om mee te gaan wintersporten met nog een groep vrienden van vader. Na de vakantie kreeg ze (nou ja eigenlijk feitelijk ik, want zij kon dat met 15 natuurlijk niet betalen) de rekening met daarin precies de kosten p.p. uitgesplitst (haar "deel" van de huur van het appartement, eten, benzine etc.) Zijn kinderen kregen elke dag vijf euro van hem om wat te gaan eten op de piste en hij was zo aardig om haar dat ook te geven, de schat. Was de laatste post op de rekening. Mijn mond viel werkelijk open, zou dat zelf nooit doen.
quote:tatlitatli schreef op 09 september 2012 @ 11:28:

[...]

Wat ontzettend stom zeg! Zegt je man daar niets van? Ik zou echt zeggen dat ze dan beter niks mee kunnen nemen, of vinden je kinderen hun ´cadeau´s´ wel leuk?

Echt hoe gierig kan je zijn zeg dat je je eigen kleinkinderen een klein cadeautje en een stukje inppakpapier misgunt. Bah!Mijn schoonmoeder doet dit ook, maar dat heeft volgens mij meer met zuinigheid te maken (heeft de oorlog meegemaakt), want als het bijvoorbeeld gaat om een vakantiekamp voor mijn kinderen te betalen kijkt ze niet op een paar honderd euro. Ze presteerde het overigens ook om twee lepeltjes overgebleven rijst na een etentje bij ons mee te nemen "voor de vogeltjes", vond ik ook wel ludiek.
En deze dan....

Ga je o vakantie mety de auto. Eerst de auto nog een goede beurt gegeven. Dan de auto vol getankt. Komen we o de laats van bestemming blijkt daar de benzine goedkoer te zijn. Dus ik daar oniwue getankt.

Bij aankomst in NEderland auto weer volgemaakt, Dan de kosten van de benzine gedeeld. Krijg ik dan te horen dat ze mee wil rofiteren van de goedkoe benzine die ik 1malig daar getankt heb.

De beurt voor de auto, de 1000 km en de oveige kosten worden even vergeten...
Huh? Ik snap je niet helemaal Zomer28
quote:Esmoreit schreef op 09 september 2012 @ 22:41:

Naar aanleiding van dit topic heb ik voet bij stuk gehouden tov mijn gierige schoonzusje. Schoonzusje kwam op bezoek en wilde onze nieuwe badkamer bewonderen. Na veel ooh en aah en gevis hoeveel dat nou niet kostte viel haar oog op de flesjes badolie, jeeeee vier stuks toe maar, dat krijg je toch nooit op, want je gaat toch niet elke week in bad, wat een verspilling. (toen dacht ik aan het briljante "hoor ik de kraan lopen", vandaar). Schoonzus had ook de oplossing, zij zou een flesje meenemen, dan was ik er maar vanaf, goed idee toch? Man wilde het flesje al pakken, ervaring leert dat je haar best gelijk haar zin kan geven, anders duurt het uren en krijgt ze alsnog gelijk. En in het verleden zou ik denken, ach die paar euro, als zij daar blij van wordt. Gesterkt door dit topic zei ik dat ze best haar eigen badolie kon kopen, of dat ze het voor haar verjaardag kon vragen. Deze flesjes bleven staan waar ze stonden, in onze badkamer. Gekwetste blik van schoonzus en de opmerking: "Nou ja, wat gierig van je!"

Zo en nu volhouden bij teokomstige acties.....Noujaaaaaaa zeg, dit vind ik echt schandalig! Er maar gewoon vanuit gaan dat je het mee kunt nemen! Alsof jij niet hard moet werken voor je centen! Bah!
En je P is stuk.... haha

.... die van zomer dus.
Klopt!
Huh.... dat had klot! moeten zijn!
Ook nog een verhaal hier...

Ik ging wonen in een nieuw huis met tuin en was eigenlijk niet van plan om veel geld en tijd aan de tuin te besteden. De buurman wel en omdat hij bij een bouwmarkt werkt, kocht hij daar goedkoop zijn stoeptegels. Ik vroeg hem toen of ik zijn stoeptegels, die er bij aanleg van het huis waren geplaatst, mocht hebben.

Hij zei toen dat hij blij was dat ik die wilde hebben, want dan was hij ook ze gelijk kwijt. Een paar dagen later lagen deze tegels bij mij voor mijn tuinhek. Ik heb met deze tegels vervolgens mijn tuin laten bestraten. Zo'n 6 weken later kwam deze zelfde buurman mij vragen of ik wist waar zijn tegels waren gebleven!! en toen ik hem antwoordde dat ik die aan hem had gevraagd, hij ze voor mijn tuin had neergelegd en ze nu in mijn tuin lagen, antwoordde hij dat hij ze niet had gegeven, en ze terugwilde omdat hij een koper had gevonden en als ik ze niet zou teruggeven, hij aangifte van diefstal zou gaan doen. Ik heb gezegd dat hij dat maar lekker moest gaan doen.
Heb je ook nog meer toelichting op je verhaal Zomer of kom je alleen melden dat de p het niet doet?
Nu schiet mij er ook een te binnen. Ik was met een Nederlandse vriend op reis, en we gingen naar een upscale club met wat mensen die we daar hadden ontmoet.

De vrouwen mochten gratis naar binnen, de mannen moesten omgerekend zo'n twintig euro betalen. Niet goedkoop, maar voor een high end club vrij normaal.

Die vriend van me heeft echt gigantisch lopen mopperen, want 20 euro, dat is toch absurd. Vervolgens waren er allerlei optredens/dansers, en toen vielen er ineens briefjes uit het plafond. Ik keek verbaasd naar boven, en het bleek papiergeld te zijn, kleine briefjes.

Iedereen pakte datgeen wat voor zijn neus viel, maar die vriend van me heeft als en malle lopen graaien, zelfs toen iedereen al lang klaar was keek hij nog even goed rond of er niet wat was blijven liggen.
Hey. Bij deze de toelichting.

Idd mijn p is kapot op mijn laptop maar niet op mijn iPod waar ik nu mee typ.

Het ging er eigenlijk in het benzine verhaal om dat ik bij terugkomst de benzinekosten uitrekenende aan 1,35 per liter en ik op vakantie aan 1,25 had getankt. Daar werd een opmerking over gemaakt. Maar er werd niet bij nagedacht dat ik de auto een beurt had gegeven enz
Haha isabella ik zie het voor me... jongen die in de hippe club de grond zit af te zoeken
quote:zomer28 schreef op 11 september 2012 @ 22:31:

Hey. Bij deze de toelichting.

Idd mijn p is kapot op mijn laptop maar niet op mijn iPod waar ik nu mee typ.

Het ging er eigenlijk in het benzine verhaal om dat ik bij terugkomst de benzinekosten uitrekenende aan 1,35 per liter en ik op vakantie aan 1,25 had getankt. Daar werd een opmerking over gemaakt. Maar er werd niet bij nagedacht dat ik de auto een beurt had gegeven enzIk zou eerlijk gezegd de kosten van de beurt niet doorberekenen.
Eerlijk gezegd zou ik het ook wat vreemd vinden als je wel de kosten gaat berekenen pp, maar niet de correcte bedragen daarvoor rekent. Vind jou eerder gierig overkomen dan diegene die het aangekaart heeft. Dat jij de auto nog een beurt hebt gegeven is jouw keus geweest en ook ten behoeve van jouw auto. Daar hoeft een ander niet aan mee te betalen.
Als je de kosten zou delen, en dan 1000 km rijdt (en terug?) en iemand hoeft alleen benzine te betalen, heeft diegene een koopje. De auto heeft gewoon wel extra slijtage en onderhoud door zo'n lange rit. Tuurlijk zal lang niet iedereen dat doorberekenen aan de meerijders, maar het is dan weer het andere uiterste dat die meerijder goedkoper benzinegeld wil betalen omdat bij één tankbeurt de benzine goedkoper was.

Dat bedoelt zomer en dat vind ik niet zo gek. Hilarisch gierig is het ook weer niet, maar het is van de meerijder een beetje flauw om wel van de goedkopere benzine te willen profiteren als je verder ook niet naar ververste olie en dergelijke kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven