Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
@ delmikra, Fijn dat het gordijnsysteem zo gemakkelijk is. Heb jij alweer wat kunnen doen. Je bent echt fanatiek.

Helaas ben ik ook niet zo fit. Heb besloten om vandaag alleen 2 hoodstukken goed door te lezen en niet samenvatten, dat doe ik morgenavond. Vandaag even een beetje mijn rust pakken
Volgens mij heerst die verkoudheid behoorlijk onder ons... je zou bijna zeggen dat school besmettelijk is ;)

En ja, ik ben fanatiek, maar heb eigenlijk weinig andere keus, ik werk 40 uur en voor mijn opleiding zou ook 40 uur per week worden verwacht Best pittig dus! Ik ben daardoor in ieder geval niet minder gemotiveerd ;)
wow delmikra, dat is pittig, maar ook wel weer een uitdaging.

Het heerst volgens mij ook hoor die verkoudheid. Maar ach, zakdoekjes bij de hand en twee paracetamol dan gaat het wel weer. Ga zo toch even een stukje samenvatten
Haha goed zo Tamara! Ik heb net even gegeten en een stukje honkbal gekeken (de finale waardoor het heel aantrekkelijk is om op de bank te blijven zitten). Nu zit ik toch weer achter mijn computer, op naar opdracht 2 van vandaag!

- Opdracht 1

- Opdrachten werkcolleges maken

- Voorbereiding opdracht 2

- Artikelen samenvatten
Hoi dames,

Mag ik hier ook meeschrijven?

Ik ben bezig met de vakopleiding financiële administratie (uiteindelijk wil ik mijn HBO SPD diploma halen). Ik volg deeltijd contactonderwijs via Markus Verbeek Praehep.

Vandaag heb ik een studiebaaldag: dankzij late levering door studieboekencentrale moet ik eea inhalen van het vak PD BIV (Bestuurlijke Informatievoorziening) en heb ik weinig tijd om te leren voor mijn herexamen financiële rapportage en statistiek.

Nog 27 vragen te gaan..
Wanneer wil je die 27 vragen af hebben otrivin? Misschien dat het werkt als je weet hoeveel tijd je ongeveer voor de vragen hebt?
Mijn planning voor vandaag:

Adviesmail afmaken

2 hoofdstukken (uit 2 verschillende boeken) samenvatten

Gat niet heel erg goed , maar nu wel concentratie :-)
quote:delmikra schreef op 16 september 2012 @ 16:39:

Wanneer wil je die 27 vragen af hebben otrivin? Misschien dat het werkt als je weet hoeveel tijd je ongeveer voor de vragen hebt?Nou, ik moet ze voor morgen af hebben, dan is mijn schoolavond. Nu heb ik even een eetpauze ingelast maar ik ben vastbesloten ze vóór 20:30 af te hebben vanavond. Het is theorie dus ik kan alles uit mijn leerboek vissen gelukkig. Gisteren ook zeker 5 uur bezig geweest en ben het zat nu.
Kan me voorstellen dat je het even zat bent, na het eten dus weer lekker verder gaan. Vaak werkt het t beste als je het gewoon doet!
Succes otrivin, hoop dat het je allemaal gaat lukken.

Ik heb vandaag 1 hoofdstuk samengevat en geleerd.

Morgenavond de huiswerk vragen maken en dan heb ik de eerste les af.
wow, wat is iedereen goed bezig!!! Ondanks concentratie issues.

Hier ook op zich goed bezig. Bijna mijn engels verslag af wat over 2 weken ingeleverd moet worden. Moet alleen nog het artikel lezen en kort samenvatten in het engels. Verder heb ik al uitleg waarom dit artikel & 5 nieuwe woorden opgezocht uit het artikel. Hoewel eigenlijk zijn er maar 3 nieuwe woorden, want het artikel is heel goed leesbaar. En het meeste leid ik af uit de context.

Het lezen van die hoofdstukken heb ik uiteindelijk maar overgeslagen, want het is extreeem saaie stof. Dus ik ben op zoek naar samenvattingen online.

Maar meer krijg ik ook niet voor elkaar, want ik voel me nog belabberd, ik heb zelf een verjaardag maar overgeslagen...en ben op de laptop aan het werk geweest in bed.Dus ben toch trots op mezelf!
Hèhè, de vragen zijn af! Wat een hoop werk is het geweest zeg. Wilde het perse af hebben omdat ik niet met nog meer achterstand wilde beginnen.
Goed bezig tamara, strawberry & otrivin!!! Ik heb grotendeels gedaan wat ik wilde doen, opdracht 1 is af, heb al gekeken naar mogelijkheden voor opdracht 2, heb de opdrachten voor het werkcollege van woensdag af en ben nu nog aan het samenvatten. Nu hopen dat ik de productiviteit van vandaag een beetje door kan zetten!
Goedenavond meiden! Zie dat een aantal van jullie goed bezig zijn geweest vandaag, good job!

@ delmikra: ben je nog aan het werk? Petje af hoor voor je discipline, kan ik nog wat van leren.

Ik zit nu namelijk net achter mijn computer, verder de hele dag nog niets gedaan. Ja wel het hele huis gepoetst (moet ook gebeuren), maar scriptie-technisch helpt dat natuurlijk niets. Mijn doel voor dit weekend was mijn eerste hoofdstuk afmaken, dus daar ga ik nu dan nog maar even mee bezig. Wellicht zit ik in een goede flow en krijg ik het zo op papier.
Jep, ben nog steeds bezig, wel met de tv aan, op de bank en niet volledig geconcentreerd . Vaak helpt het schrijven van stukken bij mij als ik het in de avond doe. Ik heb het wel eens gehad op de zaterdagavond tegen 11/12 uur. Ik kreeg opeens een idee in mijn hoofd en dat ben ik uit gaan typen. Ik heb toen gelijk een half verslag uit weten te typen :p dus hoop dat het jou ook lukt klaproosje!
Ik heb deze week weer een zeer drukke week! Bijna geen tijd voor ontspanning.....

Ik zie dat verder iedereen goed bezig is! Ga zo door!
We live in a free world
Goed bezig dames!

Hier vandaag maar thuisgebleven ben nog niet helemaal 100%.

Wil kijken of ik later de complete opdracht van Engels afkrijg. Die ik volgende week dinsdag in moet leveren.

En mischien wat leeswerk doen.
Vanavond ga ik maar weer aan de gang voor mijn herexamen FRA & S. Maar eerst naar school!
Jeetje, wat zijn jullie goed bezig.

Ik ben aan het vechten. Ik moet nog 3 paragrafen voor het tentamen van donderdag en 110 pagina's lezen voor zaterdag. Woensdag kan ik niks want verhuizen en weetikhet wat.

Maar barstende koppijn. Nu twijfel ik of ik een dutje zal doen..
quote:Ruza schreef op 17 september 2012 @ 15:15:

Jeetje, wat zijn jullie goed bezig.

Ik ben aan het vechten. Ik moet nog 3 paragrafen voor het tentamen van donderdag en 110 pagina's lezen voor zaterdag. Woensdag kan ik niks want verhuizen en weetikhet wat.

Maar barstende koppijn. Nu twijfel ik of ik een dutje zal doen..Aspirientje erin en maffen. Misschien voel je je over een uurtje wel beter!
Goh, ik zie dat er hier meer zieken zijn. Ik ben donderdag halverwege college naar huis gegaan, en vandaag heb ik me weer ziek gemeld.

Het vervelende is dat ik morgen een presentatie heb en dus niet echt heb kunnen uitrusten. Het enige wat helpt is het idee dat ik er na morgen vanaf ben.

Ruza, neem 2 molletjes, kruip 1/2 uurtjes je bed in, ga daarna lekker douchen en eten, en dan zal je vast genoeg energie hebben om weer door te werken.
Liever elitair dan een pauper!
Meld zich in het topic! Ik doe geen thuisstudie, volg regulier onderwijs (uni). Master, tweede studie (reeds eerder een MA afgerond), ben geen piepjonge student meer ('al' over de 30). Hoewel een groot gedeelte van de groep studenten jonge schuimpjes direct uit de BA zijn, zijn er ook deeltijders (mensen die al een andere studie hebben afgerond, reeds werken en een twee studie doen) en 'ouderejaars': mensen die na de BA eerst paar jaar zijn gaan werken voordat ze aan de MA zijn begonnen.

Het is inmiddels week 3 van het studiejaar, maar aangezien de eerste week altijd een beetje introductie-achtig is, is dit effectief de tweede week.

Ik schrijf graag mee op het topic, ik ben redelijk gedisciplineerd maar wil hard gas geven zodat ik het programma in goed tempo doorloop. Dan kan ik een beetje aanmoediging en inspiratie van mensen in hetzelfde schuitje wel gebruiken. En uiteraard ben ik ook present voor het aanmoedingen van anderen en hopelijk kan ik hier en daar anderen ook inspireren.
Welkom Clarins!

Hier vandaag uiteindelijk niet veel gedaan voor school. Wel een pakket voor familie inelkaar gezet, maar goed het mag ook wel. Want ma is jarig en ik ben nog half verkouden.

Maar nu ben ik toch even met die saaie opdracht van angels bezig..jiji
Welkom Clarins

Meiden goed bezig. Ik heb vandaag gewerkt. Vanavond doe ik niks meer Ben echt ontzettend verkouden. Straks optijd naar bed en morgen hopelijk een stuk fitter op.

Succes voor de meiden die vanavond nog aan de slag gaan
Welkom clarins en goedenavond allemaal!

Gisteravond nog wel even goed door kunnen werken, nog best lang doorgegaan. Het hoofdstuk is nog niet helemaal af en was zo druk in mijn hoofd dat ik halve nacht niet heb kunnen slapen, maar toch wel aardig opgeschoten. Vandaag het werk geweest en nu even dom tv kijken. Straks ook nog maar even aan de bak... Kijken of ik dan vandaag dat hoofdstuk af kan maken!

Wie gaat er nog bezig vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven