Even mijn ei kwijt, bomaanslag

21-11-2012 12:09 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.

Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.

PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.
Sterkte Yisrael. Gelukkig dat de kinderen binnen zijn!
Wat een onbehoorlijke reacties komen er hier langs. Yizrael, laat je er niet door weerhouden hier je angst van je af te schrijven. Hoe je er ook in staat, niemand verdient die angst en dat verdriet.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 13:17:

@ Shepard; jij gaat onder de negeerknop, doodmoe word ik van die mensen die denken te weten wie ik ben, wat ik doe, en hoe ik in het leven sta, omdat JIJ aanneemt dat ik een Joodse immigrant ben. Waar is de kotssmiley als je hem nodig hebt.Prima, ik wordt misselijk van klagende Israeli's die doen alsof zij zo zielig zijn terwijl een paar kilometer verder op honderden mensen sterven door bommen van de Israeli's zelf.
zulke mensen heb je helaas ook op het Viva forum Yizrael....ik wens je heel veel sterkte. Als ik de berichten op televisie ziet, draait mijn maag zich om..al die onschuldige slachtoffers...zoveel kinderen...
Voor jou is het blijkbaar een politieke kwestie Shepard. Voor mij is TO iemand die op dit moment heel angstige momenten beleefd en even een steuntje in de rug kan gebruiken. Daar staan haar keuzes, achtergrond etc even los van. Bovendien reageerde TO op een opmerking waarin gevraagd werd naar een verklaring waarom ze daar nog woonde. Er is al een topic over dit onderwerp, misschien kun je beter daar de politieke discussie voortzetten die je blijkbaar graag wilt voeren.
This is not kosher!
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:22:

[...]

Prima, ik wordt misselijk van klagende Israeli's die doen alsof zij zo zielig zijn terwijl een paar kilometer verder op honderden mensen sterven door bommen van de Israeli's zelf.Kan je ff kappen nu! TO stuurt die bommen toch niet, of wel dan?!
quote:Wellhello schreef op 21 november 2012 @ 13:22:

Voor jou is het blijkbaar een politieke kwestie Shepard. Voor mij is TO iemand die op dit moment heel angstige momenten beleefd en even een steuntje in de rug kan gebruiken. Daar staan haar keuzes, achtergrond etc even los van. Bovendien reageerde TO op een opmerking waarin gevraagd werd naar een verklaring waarom ze daar nog woonde. Er is al een topic over dit onderwerp, misschien kun je beter daar de politieke discussie voortzetten die je blijkbaar graag wilt voeren.+1
Wat verschrikkelijk lijkt me dat om daar nu te moeten wonen.

En een land dat je normaal zo fijn vind om in te wonen ga je inderdaad in slechtere tijden niet zo snel en makkelijk achter je laten.

Veel sterkte!
lijkt me een hard leven. Als je wegtrekt dan geef je je buren hun zin. En waar je ook heengaat, tenslotte komen ze je altijd achterna en dan word je weer weggepest door de lievelingsmensen van rood Nederland.

Sterkte en succes!
it's a big club and you ain't in it
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 12:35:

Ik ben blij dat ik in NL woon, gezien mijn angst voor knallen. Al word het straks wel weer k*t voor mij gezien Oud & Nieuw eraan komt.

Tja, dat is 'n risico als je er voor kiest ergens te gaan wonen waar ze Oud & Nieuw vieren.

Waarom woon je daar eigenlijk? Voor 'n man, of is 't je eigen keuze
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:22:

[...]

Prima, ik wordt misselijk van klagende Israeli's die doen alsof zij zo zielig zijn terwijl een paar kilometer verder op honderden mensen sterven door bommen van de Israeli's zelf.Omdat een land en een deel van de inwoners slechte dingen doen, geldt dit opeens voor alle inwoners? Dat is raar gedacht.
quote:Bella1 schreef op 21 november 2012 @ 13:22:

zulke mensen heb je helaas ook op het Viva forum Yizrael....ik wens je heel veel sterkte. Als ik de berichten op televisie ziet, draait mijn maag zich om..al die onschuldige slachtoffers...zoveel kinderen...

Ja, PALESTIJNSE kinderen.

En op je bericht daarna, geen idee of TO in dienst heeft gezeten of bijv. bij het leger werkt, maar los daarvan 90% van de bevolking in Israel staat achter de bombardementen, sorry dat ik niet de mogelijkheid open liet dat TO tot de andere 10% hoort. Een oorlog steunen is hetzelfde als zelf op de knop drukken m.i.

Maar goed, ik hou op. Ik had het bij de opmerking dat ik geen enkele medelijden heb met TO moeten laten.
quote:yizrael schreef op 21 november 2012 @ 12:09:

Al een week je oren spitsen bij elke sirene, moeten we weer de kelder in? Er hangen daar ballonnen, want we maken er bij ons overal een feestje van, maar als je er zit en wacht op de explosie merk je weinig van de versieringen.

Ik ben geen bangerik, en ik ga niet weg, maar nu er ook nog een explosie is geweest valt het me zo zwaar.

Wat lijkt me dit eng zeg.

Is het in de kelder wel helemaal veilig?
ach ga toch fietsen Shepard
Nou nou...wat een vreselijke reacties hier allemaal....volgens mij is TO een heel gewoon iemand die bang is en het van zich af wil schrijven....waarom moet er nu van alles bijgehaald worden....
Shepard mag toch zeggen wat zij/hij wil?

Als iemand een topic opent over haar man met losse handjes en daarbij zegt sowieso te willen blijven omdat ze zo veel van hem houdt, mag je ook zeggen dat je dat een stomme keuze vindt. Ook al zit een TO daar expliciet niet op te wachten.

Beetje flauw dat nu enkel medeleven geuit mag worden.
(Ik vind trouwens niet dat je angst kan en mag vergelijken met elkaar. En ook niet veroordelen! Als je angstig bent, ben je angstig en ben je niet bepaald voor rede vatbaar. Ja, ik voel me ontzettend angstig als straks O&N er weer is, ik durf nauwelijks nog naar buiten. TO voelt zich angstig vanwege de bomaanslagen.)
quote:MilaDila schreef op 21 november 2012 @ 13:34:

Shepard mag toch zeggen wat zij/hij wil?

Als iemand een topic opent over haar man met losse handjes en daarbij zegt sowieso te willen blijven omdat ze zo veel van hem houdt, mag je ook zeggen dat je dat een stomme keuze vindt. Ook al zit een TO daar expliciet niet op te wachten.

Beetje flauw dat nu enkel medeleven geuit mag worden.Sorry, maar dit vind ik een beetje rare vergelijking...
Vraagt ze om een veroordeling dan? Weet jij de reden waarom ze daar is gaan wonen?Misschien kan ze wel helemaal niet uitwijken naar een ander land....het enige wat ze wil is het van haar af schrijven lees ik...
quote:Truffelmaffia schreef op 21 november 2012 @ 13:35:

(Ik vind trouwens niet dat je angst kan en mag vergelijken met elkaar. En ook niet veroordelen! Als je angstig bent, ben je angstig en ben je niet bepaald voor rede vatbaar. Ja, ik voel me ontzettend angstig als straks O&N er weer is, ik durf nauwelijks nog naar buiten. TO voelt zich angstig vanwege de bomaanslagen.)Als je bang bent voor onweer of vuurwerk, kan je oordoppen indoen en binnen blijven. Lijkt me bij bomaanslagen iets lastiger...
quote:Bella1 schreef op 21 november 2012 @ 13:31:

ach ga toch fietsen Shepard

Nee dank je, ik neem liever de auto. En doe eens niet zo verongelijkt, het is een openbaar forum en als je iets post over Israel/Palestijen/Midden-Oosten dan weet je dat je ook de politieke discussie of de minder leuke opmerkingen kan aantrekken, gebeurt in andere topics net zo goed. Alsof iemand een topic kan openen over de beste make-up om haar blauwe plekken door mishandeling te verbergen en daarbij stelt dat we het niet over de mishandeling zelf moeten hebben. De angst van TO komt linea recta voort uit het veelbesproken conflict, dus de opmerking het niet politiek te maken was sowieso kansloos.

Maar goed, ook voor jou zal ik mijn mond niet houden noch de fiets pakken, maar ik heb mijn punt wel gemaakt.

(Ik vind trouwens niet dat je angst kan en mag vergelijken met elkaar. En ook niet veroordelen! Als je angstig bent, ben je angstig en ben je niet bepaald voor rede vatbaar. Ja, ik voel me ontzettend angstig als straks O&N er weer is, ik durf nauwelijks nog naar buiten. TO voelt zich angstig vanwege de bomaanslagen.)Maar jij weet tenminste zeker dat je niet dood gaat!

(Ik vind trouwens niet dat je angst kan en mag vergelijken met elkaar. En ook niet veroordelen! Als je angstig bent, ben je angstig en ben je niet bepaald voor rede vatbaar. Ja, ik voel me ontzettend angstig als straks O&N er weer is, ik durf nauwelijks nog naar buiten. TO voelt zich angstig vanwege de bomaanslagen.)Zo is het maar net...en dit topic heeft niets te maken met jouw angst voor vuurwerk!

(Ik vind trouwens niet dat je angst kan en mag vergelijken met elkaar. En ook niet veroordelen! Als je angstig bent, ben je angstig en ben je niet bepaald voor rede vatbaar. Ja, ik voel me ontzettend angstig als straks O&N er weer is, ik durf nauwelijks nog naar buiten. TO voelt zich angstig vanwege de bomaanslagen.)Dan koop je toch oordopjes en/of rescue-druppels. je kunt ook valium vragen bij je huisarts..Of je gaat bij Elninjoo zitten in haar huis in het bos..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:shepard schreef op 21 november 2012 @ 13:38:

[...]

Nee dank je, ik neem liever de auto. En doe eens niet zo verongelijkt, het is een openbaar forum en als je iets post over Israel/Palestijen/Midden-Oosten dan weet je dat je ook de politieke discussie of de minder leuke opmerkingen kan aantrekken, gebeurt in andere topics net zo goed. Alsof iemand een topic kan openen over de beste make-up om haar blauwe plekken door mishandeling te verbergen en daarbij stelt dat we het niet over de mishandeling zelf moeten hebben. De angst van TO komt linea recta voort uit het veelbesproken conflict, dus de opmerking het niet politiek te maken was sowieso kansloos.

Maar goed, ook voor jou zal ik mijn mond niet houden noch de fiets pakken, maar ik heb mijn punt wel gemaakt.Ik zal nog even een zin quoten van TO: PS; Ik ga geen discussies voeren over politiek hier.

Zij wil even haar verhaal en haar angst kwijt. MAG ze dat misschien, zonder meteen een politiek verhaal om haar oren te krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven