Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Nou ja hoor rammeltje krijste al 1,5 uur kom op zeg dat laat je toch niet langer zo doorgaan?!

Of laten zij de kids wel uren huilen? Volgens mij is dat het hele laten huilen verhaal ook niet op gebaseerd!

Wilde rammeltje gister geen fles pakken?
Heeft zenig koorts myself? Of is het alweer onder 37,5 ? Dan hoef je volgens mij niet te bellen!
Anne, net gemeten en 37,2. Nee hoef nu niet te bellen, maar ben normaal zo van kijk het even aan. Maar als het vanavond weer oploopt zou ik dat dus weer doen. Is dat nou goed of niet?
Nee geen fles meer gepakt... Nou ben ik allang blij dat ze een fopspeen pakt en uit zichzelf daarmee in slaap kan vallen.. En ja het is jammer maar goed we overleven het wel..

Misschien en ik het ook allemaal wel verkeerd opgepikt hoor.. Ik weet het gewoon even niet.

Ze snappen iig niks van BV en het lijkt er dus op alsof ze me niet serieus nemen..

Mmmmppffff...

Myself, zolang ze goed drinken de luiers goed zijn en ze niet boven de 38,5 komen is het ok! Even aankijken maar als je twijfelt altijd bellen naar een HAP ofzo!

Dank voor jullie wijze woorden dames nu even naar andere vriendin bakkie doen met mn kudde kinderen!
Owww myself jouw mini is nog geen 3 mnd! Na de 3 mnd geld mijn regel zeg maar.. Ik zou als het oploopt iig ven bellen! Better safe than sorry!
In het boekje van cb staat dat je bij koorts onder de 3 maand altijd moet bellen..
Goedemiddag!

Met Minico gaat het gelukkig weer wat beter. Koorts en diarree zijn weg. De verkoudheid is er nog wel, maar met alle voorzorgsmaatregelen slaapt hij de laatste twee nachten tot ongeveer half zeven. Een stuk beter dan elk half uur eruit! Vandaag doet hij het tot nu toe perfect, lekker veel aan het slapen, gisteren daarentegen was het echt een draakje. Veel huilen, krijsen als we hem in bed legden maar ook jammeren in de box en op schoot, pfft. Duidelijk een off-day.

Wat sommige anderen hier ook al schreven heeft Minico nu ook, hij is soms heel onrustig bij het drinken. Draait z'n hoofd steeds heen en weer, is met z'n handjes aan het duwen, trekken en grijpen. Volgens mij vindt hij het veel te leuk om te bewegen. Soms laat hij ook een deel van z'n fles staan, maar meestal gaat het gelukkig wel helemaal of bijna op. Wat ik wel grappig vind: als ik de fles iets voor z'n mond houd dan reikt hij zelf met z'n hoofd vooruit om hem in zijn mond te krijgen. Weer wat nieuws geleerd dus!

Over de meet: het is vanaf 12 uur toch? Ik denk dat ik op z'n vroegst er tussen 13.00 en 14.00 uur kan zijn, dus dan schuif ik iets later aan.

even bijlezen...
@Myself: mijn gevoel zegt gewoon even aankijken en pas bellen als het langer dan 1 a 2 dagen aanhoudt of heel hoog wordt (hoger dan 39) of als ze suffig wordt of geen goede plasluiers meer heeft. Zeker omdat ze verkouden is, dan is het duidelijk dat het daardoor komt en niet door bijv. hersenvliesontsteking of iets anders heel ernstigs. Ze zullen als je belt denk ik ook gewoon adviseren om het nog even aan te kijken. Maar mijn baby is natuurlijk al wel de 3 maanden grens voorbij en ik ben niet zo van direct naar een arts rennen (bij ons thuis was vroeger bij verkoudheid en griep altijd het devies 'wat vanzelf ontstaan is gaat ook vanzelf weer over'). Dus als het CB boekje anders aangeeft of je maakt je zorgen dan kun je natuurlijk ook gewoon bellen.

En wat balen van je enkel! Gaat het inmiddels al iets beter?

@Rammel: wat rot van je avondje weg en nog rotter dat die 'vriendinnen' zo stom reageren. Alsof het voor jou leuk was dat je weg moest, voor jou is dit al weken/maanden ontzettend vervelend! Als Rammeltje nou goed uit de fles zou drinken dan zou ik het wel begrijpen, dan kan je man net zo goed troosten als jij. Maar dat is in jouw geval heel anders. Bizar dat ze dat niet snappen. Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken, ze begrijpen je toch niet, maar liever investeren in vriendinnen die jou wel begrijpen.

@Zivaa: Minico had/heeft ook vaak een superman pose, blij te lezen dat hij niet de enige is die zo 'spastisch' doet, ha ha.

@Martje: fijn dat het goed ging bij de gastouder!

@Liz: ik hoop dat het gauw goed komt met de fles en dat MiniLiz z'n aversie snel vergeet! Pittig hoor, nu alweer zoveel overwerken. Wordt dat bij je nieuwe baan beter?

@Chryssa: ik vind dat je man wel snel zeurt. Aan de ene kant begrijp ik dat hij het goed wil doen bij z'n nieuwe baan, aan de andere kant merk ik dat ik een dag thuis bij Minico eigenlijk vermoeiender vind dan een dag op m'n werk. En ik doe ongeveer hetzelfde werk als jouw man als ik het goed begrepen heb. Natuurlijk is het werk waar je goed je hoofd bij moet houden, dus een slaaptekort is heel vervelend. Maar ik denk dat hij onderschat hoe zwaar jij het hebt met 2 kleintjes thuis. Kun je als de eerste verhuisdrukte achter de rug is misschien wat vaker zelf een dagje weggaan in het weekend? Dan snijdt het mes aan 2 kanten: jij kunt even opladen en hij merkt hoe het is om in je eentje voor 2 kinderen te zorgen.

@Kwimmie: fijn dat mini het zo goed doet!

@Maatje: fijn weekend verder, ik hoop dat Minimaat en jij de drukte een beetje trekken!
Oja wbt dat onrustig doen bij het drinken enzo ik ben over naar de L speen en de 3 maand + speen van avent. (Gebruik zowel avent als difrax) en echt waar het is over! Ik hoor nu ook weer gewoon melk 'stromen' als ze zuigt. Bij n maat kleiner niet en ik vermoed dat ze er gewoon teveel moeite voor moest doen.
Oh, daar zit wat in. Misschien maar eens van de S speen afstappen dan hier en kijken of een maatje groter beter gaat. Ik kan me voorstellen dat als hij de melk te langzaam vindt gaan dat dan andere dingen leuker zijn om te doen.
Minimaatje is vandaag niet zo de gezellige brabbelbaby. Al die koetsiekoetsietantes!

En oom die zegt, ja dat doen ze tegenwoordig he, als ze huilen er gelijk heen.

Ja duh! Ik zit op een verjaardag, hok vol en dan nog een schreeuwende baby?!

Pfffff mag ik al naar huis?!

@ nico, fijn dat minico weer wat opknapt!!

@ myself,.sterkte met je zieke meisje!! Goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon bellen, daar zijn ze voor hoor!!
Zit hij nog steeds op s??? Dat ie daar überhaupt nog iets uitkrijgt haha hier echt geen drup!
Maat! Lekker weg gaan als je je er niet goed bij voelt!!

Gesprek met vriendin (waar ik een bakkie ging doen) was heel verhelderend, heerlijk! Was fijn even met haar te kletsen ipv oppervlakkig geneuzel..

Owwww voedertijd!!

Ps Rammeltje is sinds ze die fopspeen heeft echt een model baby!! Ik heb al 2 dagen niet verplicht een draagdoek omgehad, alleen omdat ik het graag wilde! Wow wat heerlijk!

Later terug!
Dag dames,

Ik heb bijgelezen, maar ben te moe om overal op te reageren. Wij zijn nu echt verhuisd. Wat een gedoe, ik ga de komende 10 jaar nergens meer heen!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ja, het is nog steeds een enorm gulzig mannetje, Anne! Onze Dr Brown's fles gaat langzamer dan Difrax en Avent en nog steeds krijgt hij het er op zich snel genoeg uit. Net een 180+6 fles leeg in 17 minuten. Een maand geleden dronk hij 150+5 nog leeg in 5-10 minuten, dus hij gaat wel trager drinken. Het verschilt ook nog in wat voor bui hij is, als hij in een goed humeur is dan is hij minder aan het draaien dan als hij een rotbui heeft. Maar ik ga maar eens de fase 2 speen proberen (is vanaf 3 maanden volgens de fabrikant, dus zou wel kloppen), als hij daarmee niet weer te snel drinkt dan zorgt dat misschien voor wat meer rust.
Fijn Rammel!

Kan ik me helemaal voorstellen Chryssa! En dan zijn jullie ook nog eens geremigreerd en met een tussenstap verhuisd, dus eigenlijk 2x, zwaar hoor!
Bleh, weer een jankkind hier. Hij werd een aantal keer keihard gillend wakker en wil nu niet meer slapen. Ik vind het maar lastig: betekent keihard krijsen en gillen dat er echt iets aan de hand is of is hij gewoon een meester in overdrijven en gilt hij terwijl een andere baby in hetzelfde geval een beetje zou jengelen? Er lijkt namelijk niet echt iets aan de hand te zijn, want als we hem tussendoor rustig krijgen dan is hij gewoon lekker aan het lachen. Dan lijkt hij wel te willen zeggen "ha ha, had ik jullie lekker tuk!".
Zo, wat een rust hier dit weekend. Ik hoop dat het een goed teken is.

Chryssa wat heerlijk dat jullie over zijn. Jullie hebben vast nog veel te doen, maar het ergste is achter de rug. Slaap lekker in je nieuwe huis :-)

Nico hier ook een mini die drinkt als een dolle. Wij hebben een tijdje de dental speen van Difrax gebruikt, dat werkte wel goed. Mini werd afgelopen week ook druk tijdens het drinken, dus nu gebruiken we de small en dat gaan een stuk rustiger.

Maat heb je de dag een beetje overleefd?

Rammel wat vervelend die vriendinnen, ze mogen best hun eigen ideeën hebben, maar een goede vriendin steunt en leeft mee lijkt me...

Myself beterschap voor je mini!

Mijn weekend was sinds tijden weer eens echt fijn. Mini sliep twee nachten goed en na een fles om een uur of 7 tukte hij door tot 9 dus wij konden een beetje uitslapen. En overdag voelde ik me ook goed. Ik ben nog steeds bang voor terugvallen, maar het lijkt toch echt wel beter te gaan. Jeeej!
Hier ook onrust en gegil Nico! Mini slaapt nu (eindelijk) in de wagen, straks een laatste fles en dan lekker in de wieg. Sterkte d'r mee!
Kroos, fijn dat je een lekker weekend hebt gehad.

Chryssa, nu lekker genieten. Ik haat verhuizen. Zo n gedoe.

Nicole, dat gehuil en daarna gelach hier ook. Geen idee wat er aan de hand is ook.

Anne en Rammel. Bedankt voor de adviezen. Temp varieert nu. Geen koorts meer. Als er weer koorts verschijnt ga ik bellen. Idd better safe than sorry.

Hier staat alles klaar voor mijn eerste werkdag. Vreemd hoor. Vanmiddag nog even alle huishoudelijke taken doorgenomen met man. Dat gaat goedkomen. Fijn!

En niet te veel schrijven he, want dan kan ik het niet bijbenen.
Wat gaat dat weekend toch snel! Jammer dat het alweer bijna voorbij is. Bij mijn nieuwe baan heb ik veel minder evenementen, dus dat is fijn. Deze week moet ik weer een avond overwerken... Dat zal ik dis niet gaan missen.

Veel plezier morgen myself! Hoop voor je dat mini niet meer ziek wordt, want dan ga je toch met een ander gevoel weer aan het werk.

Nico, ik heb soms hetzelfde met mini. Krijsen alsof zijn leven ervan afhangt terwijl er dan echt niets aan de hand kan zijn. Wij lopen nog steeds regelmatig 's avonds met mini op de arm... Succes!

Kroos

Fijn dat het al beter gaat, ik hoop dat dit zo door blijft gaan. Ik snap dat je nu niet wil strijden met je baas omdat dit niet bevorderlijk is voor je herstel, maar heb je een rechtsbijstand verzekering? Ik zou dan toch even contact opnemen om je te laten adviseren. Mocht je dat niet hebben dan kun je ook gratis met vragen terecht bij het juridisch loket. Sterkte!

Chryssa, en nu inderdaad lekker 10 jaar blijven zitten. Slaap lekker in jullie nieuwe crib!

Maat

Ging het nog een beetje op de verjaardag? Wat een gezeik hè, huilen is goed voor de longen... Zal dat fabeltje ooit verdwijnen?

Rammel

Jammer van je 'vriendinnen'. Begrip zou fijn zijn. Maar gelukkig heb je zo te lezen ook echte vriendinnen!
s speen die is hier weer terug,heb de m speen geprobeerd maar dat was m niet voor onze mini. Teveel spugen en de fles veuls te snel leeg.

Rammel die meiden verdienen een serious ass whooping hoor. Vind dat je vriend t nog lang heeft volgehouden en daarnaast moet iedereen toch voor zich weten hoe ze t doen. Als jullie je hier prettig bij voelen is dat toch top.

@meet,ik ben erbij. Oudste is bij oma,vriendlief ligt uit te garen in bed na n houseparty en mama en mini samen op pad :-D.
Morning,

Vroeg dag vandaag, beide kinders om 05.00 uur wakker. Zoon is nogal aan de rel door alle veranderingen. Veel zeuren en huilen. Vervelend, maar ik snap het ook wel. Het is allemaal wat veel voor het mannetje.

Meisje net nog een uurtje geslapen en nu ligt ze te kraaien in bed. Hopelijk wil ze nog even slapen, maar ik denk het niet.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Morning!!

Zoooo nog een weekje dames!! Dan zien we elkaar irl!! Joehoeeee!! Zin in!

Ik twijffel alleen ineens of ik de doek of de wagen mee neem, Rammeltje is ineens modelbaby nummer 1... Ligt alweer te slapen (in de wagen, dat wel, bedje lukt nog niet)

@chrys, idd logisch, dat kleine menneke heeft best wat meegemaakt afgelopen tijd! Als alles weer in rustiger vaarwater komt zal zn gejengel heus minder worden!

@kwim, leuk dat je er bij bent!! Hoe is het nu met je mams?

@nico, hoop dat we elkaar niet mis lopen zondag, ik moet misschien even wat eerder weg ivm sinterk*t. Schoonmoeder heeft ineens de kolder.. Heel verhaal, wijd ik me verder niet over uit anders ontplof ik weer maar goed tot nu lukt het me aardig mn poot stijf te houden dat ik zondag niet kan.

@myself, werkze vandaag! Eerste dagje weer!

@mart, ook weer aan het werk geloof ik vandaag? Ik wil graag je draagjas zien!! Ben heel benieuwd! Ik krijg van sint een fleece draagcover van hoppediz
Goodmorning ladiesss!

Vandaag werken van 11-18 en mini voor het eerst naar oppasbeppe...

Ben benieuwd hoe het gaat..

Wennen daar ging niet echt, krijsen en niet eten...

Maar vriend haalt haar rond 2u op dus zo lang hoeft ze er niet te zijn...

Morgen vroeg komt mn moeder oppassen.

@rammel: wat achterlijk dat die vriendinnen zo reageerden zeg! Sjongejonge....Enne je kan echt niet hoor zondag!! Meet goes first

@nici: hier heeft mini ook door dat hoe harder ze huilt hoe sneller ze aandacht krijgt! Zodra ik haar oppak is het lachen en kletsen....

@myself: werk ze vandaag! Fijn dat mini opgeknaptt is! Hoe is je enkel?

@maat: hield mini het uit op de verjaardag?

@liz:

@chrys: mooi dat jullie over zijn! Hopelijk vind je snel een mooi ritme zodat de kids gewend zijn aan het nieuwe huis en de rust!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven