Serious Request 2012 Enschede
maandag 24 december 2012 om 13:34
Ik ben alleen er zo open over op het forum hoor Leo.
Hier in real life weten allen mijn ouders, schoonzusje en beste vriendin het. Schoonouders niet, die raakten al in de stress en drukte toen ze hoorden dat we in de bijstand moesten. Die willen we de stress besparen. ( vriend is hun jongste zoon, ze zijn erg beschermend).
Over het feit dat ik in de bijstand,zit doe ik nu moeilijk. Ik doe mijn best om er weer uit te komen, heb een klein baantje en vanaf 27 dec heb ik 2 banen ook nog een op invalbasis. Dus niemand die kan zeggen dat ik niet mijn best doe.
Schaam me er ook niet voor, het is even niet anders.
Tot zover offtopic.
Ontopic: hoor ik nu echt dat gerard basrdharen van michiel in zijn glas herft? Gtapje toch hoop ik?
Hier in real life weten allen mijn ouders, schoonzusje en beste vriendin het. Schoonouders niet, die raakten al in de stress en drukte toen ze hoorden dat we in de bijstand moesten. Die willen we de stress besparen. ( vriend is hun jongste zoon, ze zijn erg beschermend).
Over het feit dat ik in de bijstand,zit doe ik nu moeilijk. Ik doe mijn best om er weer uit te komen, heb een klein baantje en vanaf 27 dec heb ik 2 banen ook nog een op invalbasis. Dus niemand die kan zeggen dat ik niet mijn best doe.
Schaam me er ook niet voor, het is even niet anders.
Tot zover offtopic.
Ontopic: hoor ik nu echt dat gerard basrdharen van michiel in zijn glas herft? Gtapje toch hoop ik?
maandag 24 december 2012 om 13:38
Ook ik, wil even alle mensen, die straks naar Enschede gaan, héél veel plezier wensen.
En de thuisblijvers natuurlijk ook .!
Op naar de finale, van een TOP actie.
En de thuisblijvers natuurlijk ook .!
Op naar de finale, van een TOP actie.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 24 december 2012 om 13:42
maandag 24 december 2012 om 13:43
Dronken dropje, lol.
En die niet likken actie vond ik ook vrij geniaal.
@ Vinyl: dat commentaar is wel erg zeg. Zeker als je dan de post van Leo leest over die moeder met de flessen. Er zijn dus ook zat mensen die naar Nederlandse maatstaven arm zijn die bijdragen aan zo'n actie voor het goede doel. Zo tof om te lezen vind ik dat.
En die niet likken actie vond ik ook vrij geniaal.
@ Vinyl: dat commentaar is wel erg zeg. Zeker als je dan de post van Leo leest over die moeder met de flessen. Er zijn dus ook zat mensen die naar Nederlandse maatstaven arm zijn die bijdragen aan zo'n actie voor het goede doel. Zo tof om te lezen vind ik dat.
maandag 24 december 2012 om 13:45
quote:LeChatNoir schreef op 24 december 2012 @ 13:43:
Dronken dropje, lol.
En die niet likken actie vond ik ook vrij geniaal.
@ Vinyl: dat commentaar is wel erg zeg. Zeker als je dan de post van Leo leest over die moeder met de flessen. Er zijn dus ook zat mensen die naar Nederlandse maatstaven arm zijn die bijdragen aan zo'n actie voor het goede doel. Zo tof om te lezen vind ik dat.Ja fantastisch he? Wat iemand ook al zei: geld daar is zo anders dan hier. Als hier iemand 1,50 euro bij elkaar verzamelt begeleidt een Rode Kruis vrijwilliger de weging, meting en TBC-vaccinatie van een pasgeboren baby. Ik bedoel maar, geweldig toch?
Dronken dropje, lol.
En die niet likken actie vond ik ook vrij geniaal.
@ Vinyl: dat commentaar is wel erg zeg. Zeker als je dan de post van Leo leest over die moeder met de flessen. Er zijn dus ook zat mensen die naar Nederlandse maatstaven arm zijn die bijdragen aan zo'n actie voor het goede doel. Zo tof om te lezen vind ik dat.Ja fantastisch he? Wat iemand ook al zei: geld daar is zo anders dan hier. Als hier iemand 1,50 euro bij elkaar verzamelt begeleidt een Rode Kruis vrijwilliger de weging, meting en TBC-vaccinatie van een pasgeboren baby. Ik bedoel maar, geweldig toch?
maandag 24 december 2012 om 13:51
Ik wou dat ik dichterbij woonde en kon gaan kijken. Het gaat echt geweldig in Enschede.
Ik ben 1 x in Enschede geweest en van tevoren dacht ik dat 't een saaie stad zou zijn maar dat bleek niet te kloppen. Toen een hele leuke dag gehad.
Respect voor Enschede hoe 't Glazen Huis ontvangen wordt.
En zo knap van de D.J's. Ik heb vannacht 2 uur geslapen door zieke dochter en ben kapot, en zij gaan na 6 slechte nachten nog steeds zo enthousiast door!
Ik ben 1 x in Enschede geweest en van tevoren dacht ik dat 't een saaie stad zou zijn maar dat bleek niet te kloppen. Toen een hele leuke dag gehad.
Respect voor Enschede hoe 't Glazen Huis ontvangen wordt.
En zo knap van de D.J's. Ik heb vannacht 2 uur geslapen door zieke dochter en ben kapot, en zij gaan na 6 slechte nachten nog steeds zo enthousiast door!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
maandag 24 december 2012 om 13:52
quote:Vinyl schreef op 24 december 2012 @ 13:45:
[...]
Ja fantastisch he? Wat iemand ook al zei: geld daar is zo anders dan hier. Als hier iemand 1,50 euro bij elkaar verzamelt begeleidt een Rode Kruis vrijwilliger de weging, meting en TBC-vaccinatie van een pasgeboren baby. Ik bedoel maar, geweldig toch?
Fantastisch!
Ik vind niks doen gewoon geen optie maar ja er zijn gewoon een hoop zuurpruimen hier in het land...
Klagen overal over en beseffen niet hoe goed ze/we het hier hebben en het geluk hebben gehad om hier geboren te zijn..
[...]
Ja fantastisch he? Wat iemand ook al zei: geld daar is zo anders dan hier. Als hier iemand 1,50 euro bij elkaar verzamelt begeleidt een Rode Kruis vrijwilliger de weging, meting en TBC-vaccinatie van een pasgeboren baby. Ik bedoel maar, geweldig toch?
Fantastisch!
Ik vind niks doen gewoon geen optie maar ja er zijn gewoon een hoop zuurpruimen hier in het land...
Klagen overal over en beseffen niet hoe goed ze/we het hier hebben en het geluk hebben gehad om hier geboren te zijn..
maandag 24 december 2012 om 13:54
quote:Italie_Meisje schreef op 24 december 2012 @ 13:34:
Ik ben alleen er zo open over op het forum hoor Leo.
Hier in real life weten allen mijn ouders, schoonzusje en beste vriendin het. Schoonouders niet, die raakten al in de stress en drukte toen ze hoorden dat we in de bijstand moesten. Die willen we de stress besparen. ( vriend is hun jongste zoon, ze zijn erg beschermend).
Over het feit dat ik in de bijstand,zit doe ik nu moeilijk. Ik doe mijn best om er weer uit te komen, heb een klein baantje en vanaf 27 dec heb ik 2 banen ook nog een op invalbasis. Dus niemand die kan zeggen dat ik niet mijn best doe.
Schaam me er ook niet voor, het is even niet anders.
Tot zover offtopic.
Ontopic: hoor ik nu echt dat gerard basrdharen van michiel in zijn glas herft? Gtapje toch hoop ik?En dat hoef je ook niet! (ik weet 't makkelijk zegen, maar meen 't wel)
Ik ben alleen er zo open over op het forum hoor Leo.
Hier in real life weten allen mijn ouders, schoonzusje en beste vriendin het. Schoonouders niet, die raakten al in de stress en drukte toen ze hoorden dat we in de bijstand moesten. Die willen we de stress besparen. ( vriend is hun jongste zoon, ze zijn erg beschermend).
Over het feit dat ik in de bijstand,zit doe ik nu moeilijk. Ik doe mijn best om er weer uit te komen, heb een klein baantje en vanaf 27 dec heb ik 2 banen ook nog een op invalbasis. Dus niemand die kan zeggen dat ik niet mijn best doe.
Schaam me er ook niet voor, het is even niet anders.
Tot zover offtopic.
Ontopic: hoor ik nu echt dat gerard basrdharen van michiel in zijn glas herft? Gtapje toch hoop ik?En dat hoef je ook niet! (ik weet 't makkelijk zegen, maar meen 't wel)
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
maandag 24 december 2012 om 13:56
quote:Vinyl schreef op 24 december 2012 @ 13:27:
Wat heerlijk dat ik hier 'gelijkgestemden' vind die ook gewoon snappen dat hulp elders keihard nodig is. Dat er inderdaad hier armoede is, maar dat dat in geen verhouding staat tot narigheid elders.
Hier is zorg, controle, lage kindersterfte en er zijn zoveel voorzieningen. Ik ben nu zelf zwanger en je moet er toch niet aan denken dat je kilometers moet lopen, al bevallend, omdat er gewoon niks is. NIKS!
Vorig jaar heb ik voor Giro555 gewerkt, voor de Hoorn van Afrika. Het commentaar dat ik kreeg... het Teflon was nog niet goed uitgehard op mijn rug. 'Ontwikkelingshulp? We zijn hier zelf bijna een ontwikkelingsland', kreeg ik te horen. Dan kan ik echt wel huilen....
Ik geloof ik hulp aan anderen. Hier in Nederland, en elders. We zijn met z'n allen op deze wereld. Dat ik hier geboren ben en een ander elders, dat er grenzen zijn bedacht en dat het gewoon oneerlijk verdeeld is in de wereld, daar zijn we toch met z'n allen verantwoordelijk voor?
Ben blij met jullie!
Vinyl! Wat leuk! Gefeliciteerd!
* en sorry dat ik alleen dat stukje er even uitpik *
Wat heerlijk dat ik hier 'gelijkgestemden' vind die ook gewoon snappen dat hulp elders keihard nodig is. Dat er inderdaad hier armoede is, maar dat dat in geen verhouding staat tot narigheid elders.
Hier is zorg, controle, lage kindersterfte en er zijn zoveel voorzieningen. Ik ben nu zelf zwanger en je moet er toch niet aan denken dat je kilometers moet lopen, al bevallend, omdat er gewoon niks is. NIKS!
Vorig jaar heb ik voor Giro555 gewerkt, voor de Hoorn van Afrika. Het commentaar dat ik kreeg... het Teflon was nog niet goed uitgehard op mijn rug. 'Ontwikkelingshulp? We zijn hier zelf bijna een ontwikkelingsland', kreeg ik te horen. Dan kan ik echt wel huilen....
Ik geloof ik hulp aan anderen. Hier in Nederland, en elders. We zijn met z'n allen op deze wereld. Dat ik hier geboren ben en een ander elders, dat er grenzen zijn bedacht en dat het gewoon oneerlijk verdeeld is in de wereld, daar zijn we toch met z'n allen verantwoordelijk voor?
Ben blij met jullie!
Vinyl! Wat leuk! Gefeliciteerd!
* en sorry dat ik alleen dat stukje er even uitpik *
maandag 24 december 2012 om 14:29
Ach, het mekkert zo lekker over zuurpruimen, die het meest te besteden hebben en niets willen doen. En uiteraard is armoede hier anders dan daar, maar net doen alsof het er niet is is vreselijk kortzichtig. De voedselbanken trekken zelf aan de bel. Dat doen ze niet omdat ze zo overbodig zijn.
Ik heb een ziekteuitkering en een aantal vaste doelen waar ik aan geef. En ook aan een particuliere actie via Yasmijn heb ik vorig jaar meegedaan. En aan acties voor andere forumsters. Maar als het jullie gelukkig maakt mensen die hun bedenkingen bij SR hebben als zuurpruimen weg te zetten, ga vooral je gang. Fijne feestdagen en vrede op aarde en zo...
Ik heb een ziekteuitkering en een aantal vaste doelen waar ik aan geef. En ook aan een particuliere actie via Yasmijn heb ik vorig jaar meegedaan. En aan acties voor andere forumsters. Maar als het jullie gelukkig maakt mensen die hun bedenkingen bij SR hebben als zuurpruimen weg te zetten, ga vooral je gang. Fijne feestdagen en vrede op aarde en zo...