Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 14 mei 2008 om 21:02
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 20:52:
Meisjesnaam hebben we al, tot nu toe, het kan natuurlijk altijd dat we nog van gedachte veranderen maar daar maak ik me geen zorgen over. Joh, ik kan wel 6 mooie meisjesnamen opnoemen die kans maken. Een meisjesnaam is het probleem niet.
Ik ben nu 27 weken. Dus ik heb nog wel even als het goed is maar ik zou het toch wel een fijn gevoel hebben als er wat schot in de zaak kwam. Straks lig ik te bevallen en weten we nog niets.
Mijn eerste is een zoon.Kan nog goedkomen. Bij zowel oudste als middelste hadden we geen jongensnaam (wel een meidennaam gelukkig). Bij zoon hebben we uiteindelijk na de geboorte besloten (het was gewoon een typische 'Ankymannie'). Altijd nog beter dan mijn ouders, die de kraamhulp lieten beslissen over mijn naam. Gelukkig had de kraamhulp een goede smaak. Ik zou trouwens voor Jonah of Jonas gaan.
Meisjesnaam hebben we al, tot nu toe, het kan natuurlijk altijd dat we nog van gedachte veranderen maar daar maak ik me geen zorgen over. Joh, ik kan wel 6 mooie meisjesnamen opnoemen die kans maken. Een meisjesnaam is het probleem niet.
Ik ben nu 27 weken. Dus ik heb nog wel even als het goed is maar ik zou het toch wel een fijn gevoel hebben als er wat schot in de zaak kwam. Straks lig ik te bevallen en weten we nog niets.
Mijn eerste is een zoon.Kan nog goedkomen. Bij zowel oudste als middelste hadden we geen jongensnaam (wel een meidennaam gelukkig). Bij zoon hebben we uiteindelijk na de geboorte besloten (het was gewoon een typische 'Ankymannie'). Altijd nog beter dan mijn ouders, die de kraamhulp lieten beslissen over mijn naam. Gelukkig had de kraamhulp een goede smaak. Ik zou trouwens voor Jonah of Jonas gaan.
woensdag 14 mei 2008 om 21:05
woensdag 14 mei 2008 om 21:07
quote:Marrie18 schreef op 14 mei 2008 @ 20:29:
Dit is trouwens ook wel leuk om te kijken :
Geboorte advertenties uit het NRC sommige zelfs met geboorte kaartje.
http://geboorteregister.nrc.nl/paginas/start.php
Best aardig om te zien, maar dat er nou écht leuke namen tussen staan. .. Vooral Splinter viel op! Hoe kun je dat je kind aandoen.
Mijn lijstje is:
James
Maxim
Jitze
Ruben
Jaron
Jamie
Nils
Dean
Robin
Jurre
Sven
Lewis
Gijs
Lars
Niek
Renze
Jerit
Jim
Yaro
Levi
Dit is trouwens ook wel leuk om te kijken :
Geboorte advertenties uit het NRC sommige zelfs met geboorte kaartje.
http://geboorteregister.nrc.nl/paginas/start.php
Best aardig om te zien, maar dat er nou écht leuke namen tussen staan. .. Vooral Splinter viel op! Hoe kun je dat je kind aandoen.
Mijn lijstje is:
James
Maxim
Jitze
Ruben
Jaron
Jamie
Nils
Dean
Robin
Jurre
Sven
Lewis
Gijs
Lars
Niek
Renze
Jerit
Jim
Yaro
Levi
woensdag 14 mei 2008 om 21:08
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 21:05:
Anky, ik hoop dat het nog goed komt. Ik merk dat ik een beetje zenuwachtig word. Ik ga Jonah nog maar eens een paar keer herhalen hier thuis....
Jonas is ook weer een kindje op de creche.
En dan denk ik nu weer: boeien. Schorrie wordt 4, die gaat van de creche af en dan ziet hij Jonas nooit meer.
Inderdaad Morrie, maak je nou maar niet te druk! Natuurlijk komt het goed! Welke naam je ook kiest, je bent er uiteindelijk hartstikke blij mee. Ik hoop dat je zoon er hetzelde over denkt... En ik vind ook dat je vooral niet moet kijken naar welke kinderen in je omgeving dezelfde namen hebben. Het gaat er vooral om of je zoon zijn leven lang blij is met die naam! Ja, als je zus nu net een kind met dezelfde naam heeft kan ik me voorstellen dat het lastig is, maar een kindje op de creche of op straat? Sorry, maar daar zou ik me lekker nix van aantrekken.
Misschien moet je het gewoon even laten rusten, je loopt vanzelf tegen een mooie naam aan!
Anky, ik hoop dat het nog goed komt. Ik merk dat ik een beetje zenuwachtig word. Ik ga Jonah nog maar eens een paar keer herhalen hier thuis....
Jonas is ook weer een kindje op de creche.
En dan denk ik nu weer: boeien. Schorrie wordt 4, die gaat van de creche af en dan ziet hij Jonas nooit meer.
Inderdaad Morrie, maak je nou maar niet te druk! Natuurlijk komt het goed! Welke naam je ook kiest, je bent er uiteindelijk hartstikke blij mee. Ik hoop dat je zoon er hetzelde over denkt... En ik vind ook dat je vooral niet moet kijken naar welke kinderen in je omgeving dezelfde namen hebben. Het gaat er vooral om of je zoon zijn leven lang blij is met die naam! Ja, als je zus nu net een kind met dezelfde naam heeft kan ik me voorstellen dat het lastig is, maar een kindje op de creche of op straat? Sorry, maar daar zou ik me lekker nix van aantrekken.
Misschien moet je het gewoon even laten rusten, je loopt vanzelf tegen een mooie naam aan!
woensdag 14 mei 2008 om 21:17
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 20:46:
Als ik in een namenboekje kijk, vind ik ook echt alles stom Marrie, dus idd, wish me luck.
Maar ik heb tot nu toe wel wat op mijn lijstje hoor:
Sem
Jonah (die wil ik heel graag maar vriend niet)
Jens
Tijn eventueel
Roman om over na te denken
En dan hadden we er nog een die ik niet eens meer weet.
Het zal er wel weer op neer komen dat mijn vriend in maand 7 een naam bedenkt, die maar blijft herhalen en dat moet hem dan worden.
Ik heb ook zo heel sterk het gevoel dat ik een zoon krijg, dat maakt me nog nerveuzer.En 'Jootje'? Jens en Jonah vind ik ook erg leuk. In Jootjes klas zit een Lasse. Moest even wennen, maar eigenlijk ook wel leuk vind ik.
Als ik in een namenboekje kijk, vind ik ook echt alles stom Marrie, dus idd, wish me luck.
Maar ik heb tot nu toe wel wat op mijn lijstje hoor:
Sem
Jonah (die wil ik heel graag maar vriend niet)
Jens
Tijn eventueel
Roman om over na te denken
En dan hadden we er nog een die ik niet eens meer weet.
Het zal er wel weer op neer komen dat mijn vriend in maand 7 een naam bedenkt, die maar blijft herhalen en dat moet hem dan worden.
Ik heb ook zo heel sterk het gevoel dat ik een zoon krijg, dat maakt me nog nerveuzer.En 'Jootje'? Jens en Jonah vind ik ook erg leuk. In Jootjes klas zit een Lasse. Moest even wennen, maar eigenlijk ook wel leuk vind ik.
donderdag 15 mei 2008 om 13:41
Wow, wat zijn er nog weer veel namen genoemd gisteravond. Ik ze gelezen en overwogen en de volgende erbij genoteerd op het lijstje:
Syl / Sil
Jens (maar doet me wel aan Jensen denken)
Rens
Morris (maar teveel gtst eigenlijk, hoewel ik dat nauwelijks kijk)
Yannick (maar wel beetje categorie aso...)
Yaro
Zal ze in de groep gooien thuis, ben benieuwd. Helaas nog steeds niet het jaagevoel wat ik wel bij meerdere meisjesnamen heb. Gelukkig heb ik nog heeel veel weken
Syl / Sil
Jens (maar doet me wel aan Jensen denken)
Rens
Morris (maar teveel gtst eigenlijk, hoewel ik dat nauwelijks kijk)
Yannick (maar wel beetje categorie aso...)
Yaro
Zal ze in de groep gooien thuis, ben benieuwd. Helaas nog steeds niet het jaagevoel wat ik wel bij meerdere meisjesnamen heb. Gelukkig heb ik nog heeel veel weken
donderdag 15 mei 2008 om 14:33
donderdag 15 mei 2008 om 16:00
quote:Morrie schreef op 14 mei 2008 @ 20:58:
[...]
Zo goed?
Marten doet je aan de broer van Pim Fortuyn denken maar Pim niet aan de man zelf??
Voor elk wat wils (ben even kwijt wie wat wilde):
Julian
Julius
Gabriel
Gideon
Guido
Joachim
Andreas
Jaron
Jarin
Job
Ruben
Lucian
Orin
Esras
Joas
Elias
Silas
Samuel
Seth
Alon
Amon
Davi
Toby
Alexander
Dinand
Naut / Nout
Anthonie
Maurits
Thijmen
Silvester
Silvijn
Bastian
Tristan
Owen
Finn
Kai / Kay
Kian
Marnick
Jonne
[...]
Zo goed?
Marten doet je aan de broer van Pim Fortuyn denken maar Pim niet aan de man zelf??
Voor elk wat wils (ben even kwijt wie wat wilde):
Julian
Julius
Gabriel
Gideon
Guido
Joachim
Andreas
Jaron
Jarin
Job
Ruben