:duckie: topic nummer 12!

25-02-2013 13:55 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
we kletsen verder met topic nr 12

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel kunnen jullie dat zelf doen met de inloggegevens die op onze H. staan.

"De tweede/ derde ronde!"

NaamLeeftijdZwangerWanneer uitgerekend/ Geslacht?BijzonderhedenRaarmaarwaar3226-04-2013 It's a GIRLTeepjein de dertig mei-2013 Two GIRLS!!!05-03-13 28 weken groei-echoLily30; 3e kindje3112-06-2013Emytje; 2e kindje3219-08-2013 It's a BOY

"De reeds kersverse mamma's onder ons!"

NaamLeeftijdWann. voor 't echieWanneer uitgerekend/ Geslacht?Naam en geboren opBijzonderhedenTeepje3201-201017-01-2011 It's a BOYTeepzoon

januari-2011Joda3304-201006-03-2011

It's a GIRLJodabeeb

24-02-2011 Emytje3103-201021-03-2011

It's a GIRLEmygirl

25-03-2011 Lily30 - 2e kindje; Lillypeuter3103-201008-04-2011

It's a BOY Lillybeeb

06-04-2011_discovery_3001-201031-03-2011

It was a SURPRISEDiscobeeb

07-04-2011Johanna852704-2010mei2011 It's a GIRLJohannabeeb

april2011Raarmaarwaar3204-201024-06-2011 It's a BOYRarezoon

Juni 2011Juffertje223006-201027-06-2011 It's a BOYJufzoon

25-06-2011Maedl3002-201005-08-2011 It's a BOYMeadlzoon

25-06-2011 Nelleke42803-201023-06-2011

29-10-2012

It was a SURPRISENelledr

01-07-2011

Nellemini

04-11-2012Fransoise3408-201014-07-2011It's a BOYTBoy

23-07-2011Thomassen112603-201031-07-2011It's a GIRLThomGirl

07-08-2011Pinklady2601-201009-09-2011

It was a SURPRISE

28-10-2012

It's a GIRLPinkgirl

07-09-2011

Pinkimini

12-10-2012[

Marloes2801-201014-03-2012

It's a BOY Marloeszoon

22-03-2012 Chocolate Lover2806-201006-05-2012

It's a BOY Chocoboy

10-05-2012
Klus-dus-meelees-modus......

Missen jullie me al?
@lilly; ik mis jeeeeeeeeeee

@mads; tja..........die fase kennen we allemaal. Geen tips, gewoon blijven aanbieden, weghalen als hij niet meer hoeft/niets eet, en verder gaan met de dag. Geen gekke toeren uithalen, hij gaat echt wel weer eten.

(er is nog nooit een kindje geweest die zichzelf vrijwillig heeft uitgehongerd). Natuurlijk kennen we allemaal de 'stress' ervan, maar echt, echt, echt.........maak geen strijd van eten.

Eten is namelijk het enige (of bijna het enige) waar een kindje zelf de volledige controle over (kan) hebben EN zijn ouders tot waanzin kan drijven hiermee. Niets leuker dan effe testen hoever je kan gaan toch.........

Ga hem niet volstoppen met tussendoortjes want dan heeft hij geen honger meer voor zijn echte maaltijd. En hij kan ook gewoon minder nodig hebben in deze periode.

pedagogen modus uit, mama modus aan

Ben aan het aazen op een hemelvaart-vakantie. Maar moet mijn rooster nog even afwachten of ik wel echt vrij ben.

@Teep; hoe is je 2de verlofdag

@Disc; leuk de kermis! deze fase is leuk he, alles gaat nu zoveel bewuster.
Rare zoon heeft nieuwe schoenen. Hij wil ze niet meer uit doen, ook niet naar bed ik voorzie zo een drama als ik hem voor zijn middagslaap weg wil brengen...

Lily... We misscen je vreeeeeselijk! Was je er niet gisteren nog?

Ja mads, herkenning, maar idd geen enkele methode helpt. Hoewel... Wij zijn uiteindelijk gezwicht om hap met etenin de ypghurt te dopen. Dat is dan nu vervangen door appelmoes. Ach ja. Niet volstoppen met tussendoortjes idd. Fruit misschien in vaste vorm gevenipv met lepel? Rare zoon begon op een gegeven mment hele bananen uit de schil weg te happen bijv.
Hahahaha Raar....heel herkenbaar! Hier huilend haar nieuwe schoenen uitgezwaaid dahaaagg sjoenen *snik*
Emy babyshower heb ik ook gehad, was erg leuk. Ik moest ook van de babyfoto's van mijn vriendinnen raden wie ze waren, groente en fruit potjes gebindoekt proeven, meepuffen op altijd is kortjakje ziek en we deden een soort van wie ben ik met babybenodigheden. Vervolgens hadden ze marloesman een aantal vragen gesteld over de opvoeding en moest ik raden wat hij had gezegd. En lekker met elkaar gegeten en een leuk cadeaupakket gehad, was zeer geslaagd! Spannend al bijna de 20 weken echo! Ben benieuwd!!

Wat leuk Disc met hem naar de kermis! Heerlijk als je hem zo ziet genieten. En leuk dat hij zo aan t ontwikkelen is, korte zinnen maken, leuk!

En teep hoe was je bankhangdag? Gelukt ? Je boom is prachtig geworden! Lange berichtjes rules, jullie waren mijn ochtendkrant in m'n verlof Dus lekker doen, we zitten er klaar voor

Balen Mads van t niet eten, wat kun je dan met je handen in t haar zitten he. Hier wordt t ook minder dan voorheen, is ook wel normaal rond 1 jr geloof ik? Maar helemaal niets willen eten behalve liga is zwaar frustrerend. Ik heb nog geen tips, maar de rest heeft vast genoeg ervaring met slechte eters.

Balen van je bekken raar. Pas op jezelf hoor. Gelukkig komt ook jouw verlof in zicht.

Er komen 3 tanden tegelijk door bij marloeszoon. Gisteren had hij 7 diaree luiers. Hij had zo'n pijn aan z'n kont dat hij op z'n knietjes in slaap is gevallen. Zo zielig. Hij heeft urenlang gehuild. Op t einde heb ik hem maar zetpil gegeven voor de pijn. Men wat duren deze lang t is nu al 2 weken aan de gang, ventje heeft geen billen meer over..

Druk weekend, marloesman is jarig, dus vanavond aan de taart maken en hapjes e.d. Ben nu bezig met traktaties voor het kdv voor verjaardag marloeszoon. Gisteren was mijn oorspronkelijke UD. Toch apart moment. Toen was t zo mooi weer, vandaag sneeuwt t alweer hier.
Even snel, Later meer. Net wakker uit narcose, alles oke
Huh volgens mij mis ik iets Meadl? Narcose? Waarvoor?
narcose..........??
Huh?

(proefkaartje digitaal is binnen... Hij is mooi!)
had ik dat niet verteld?? ik zet het wel eve op hyves.
@Raar; o, fijn dat het kaartje binnen is. Zet je hem gelijk effe op H, geven wij ook onze gepaste mening .....
Joda en Raar, bedankt voor jullie reactie. Ik heb het al eens eerder gelezen inderdaad.. slecht etende kindjes, maar toen had ik er zelf nog niet echt mee te maken, dus sloeg ik de informatie niet echt goed op :-)

Maar me niet over opwinden dus! Ik ga het proberen, al is het wel rete moeilijk! Ik denk trouwens wel waar het niet eten nu vandaan komt... hij is namelijk echt in een terror modus, dus ik dacht, laat ik mijn oeiikgroei boek er even bijpakken, en ja hoor... mega, dikke, vette, grote, lange sprong heeft meneer.

Ik heb het vanmiddag trouwens al wel geprobeerd.. eten aanbieden, wilt hij niet, dan stoppen en op zich kreeg ik er wel een paar ieniemienie hapjes in... dus hopelijk gaat het snel beter!!!!

Hoe kunnen die kindjes nu al zo terroriseren he...
O ja van hoeveel tot hoeveel weken is die sprong Mads? Heeft mijn meneertje zeker ook last van

Gaat naar h voor maedl
@mads: ik weet niet of bas dit al kan hebben hoor!! Maar.....als jodaatje 's avonds niet gegeten heeft, wil ik haar gevoelsmatig niet met lege maag naar bed doen. Ik geef dan een bekertje ontbijtdrank. Voor mijn gevoel vult dat voldoende en legt ze niet de link 'ik eet niet, dus krijg ik wat lekkers'. Maar nogmaals, geen idee of bas daar de leeftijd al voor heeft hoor. (Sla deze tip op voor de volgende niet-eet-fase

hier als een malle gegeten ineens. Na avonden 'op...toetje', heeft ze voor het eerst weer zitten smullen van haar aardappels. Groente niet.....papa s een Tijger, die eten geen groente en volgens papa is jodaatje een mini-tijger......mama een konijn
ik doe dat juist wel. Wil je niet eten? oke, maar dan krijg je niets anders. Het is namelijk niet iets dat hij een dingetje niet lekker vindt, het is echt uitdagen.
@Mads, Emygirl heeft ook deze fase gehad..

Hier haalde ik dan ook haar bordje weg, maar gaf ik haar wel altijd een toetje.

Ze eet nu wel goed, maar alles met appelmoes haha!

M'n vent doet dit nog steeds en die leeft ook nog

Maak er in ieder geval inderdaad geen strijd van.. Slapen, eten en zindelijk worden zijn 3 dingen waar ze grip op "kunnen" hebben.

Emygirl vond het ook op een gegeven moment wel interessant om sommige dingen met een vorkje te eten.. Fruit, brood oid.

Maar lastig is en blijft het zeker! Helemaal als je hem wat wil laten aankomen..

Fijn weekend Marloes! Heb je een leuke traktatie bedacht?

Ik moet ook nog ff aan de knutsel oid.

Wanneer ga je zijn verjaardag vieren?

Leuk naar de kermis Disc.!

Heb je zijn schoenen nog uitgekregen Raar?

En balen zeg je bekken... Zeker weten dat dit het is?

Thanks voor de high tea tips ik ga eens ff denken wat ik ga doen..

En welk cadeautje ik ga kopen voor haar.

Vanmorgen de verjaardagstaart besteld voor volgende week..

Met 't Zandkasteel erop natuurlijk!
Vandaag wilde mijnheer her ook zijn broccoli niet, ook niet met appelmoes Ik geef hem dan ook iets dat vult (in dit geval hadden we brood) en fruit als toetje voor de vitamientjes. Vind ik toch beter voelen dan zonder eten naar bed.

Haha joda je zult geduld moeten hebben!

Schoenen met driftaanval uitgekregen en vervolgens muziekdoosje waar je zelf aan moet draaien als wapen ingezet ter afleiding, perfect!

Nee, weet iet zeker of het bi is. Kan beginnend zijn, kan een veij normaal pijntje zijn. Maar vorige keer had ik het niet. Ik ga er denkik niet mee naar de fysio ofzo. In principe minder dan zes weken te gaan. Als het iet erger wordt en ik ben vanaf volgende week met verlof, is het wel uit te houden.

Ik ben trouwens een onwijs konijn. Alsik een dag geen groente krijg voel ik me naar (een avond met pizza bijv).
Emy, bedankt voor de herinnering, moet binnenkort ook een taart gaan bestellen. Hier denk met de Bob de bouwer.

Mads, ik ga mee met emy, ik heb discboy vrij snel zelf een lepel gegeven en ik er daarnaast ook een natuurlijk. Hij lekker zelf een beetje aanrommelen en ondertussen kon ik de hapjes erin lepelen. Maar moet zeggen dat wij nooit echt tegen langdurige eetproblemen zijn aangelopen, discboy is gek op eten.

Emy, eet Emmanuel echt alles met appel,ons of alleen aardappels en groenten?

Joda, ik hou van de theorieën van Jodaman, zo grappig wat ik af en toe voorbij zie komen hoe hij de dingen benoemd
Op pizza zit toch ook paprika en champignons raar Ik ga nu lekker Mac Donalds eten, met augurk
Ja, die uitgedroogde ingeteerde flintertjes.... Ts!

Eet smakelijk!
@Disc. Emmanuel? Haha! Is dat van die films?

Ze eet indd alleen haar aardappels/groente met appelmoes en natuurlijk met "sjees".

De "v" is niet uit te spreken voor haar haha!

Leuk een Bob de Bouwer taart! Al uit een cadeau?

Geen last van als ik geen groente eet

Lekker Mc Donalds haha..

Vitaminepil doet de rest dan toch hihi

Slaap lekker, morgenochtend weer sporten..

Pfff heb nog spierpijn van gisteren!
Uhm, bedoelde Emyman
En kado zijn we nog niet uit nee, denken nog even hard na.
Ernie taart besteld....check

Loopfiets besteld.....check

To do; traktatie bedenken voor op kdv

Trusten!
Beetje druk met.werk.etc geweest..Zal zo update op H geven.

@lil jippie druk aan de klus,houd je het.goed.vol qua energie?

@mads blijven aanbieden en.géén.strijd van maken (en smoothies) hielp hier in.die fase. In je smoothie kun je alles gooien-havermout/fruit/zuivel/groente/zaden/noten/etc

#verjaardag moet ik ook eens over nadenken,is bij mij thuis.dit.jaar hebben.we.afgesproken

@raar ik ook konijn haha,eet meestal vegetarisch.met.veel groente,mis dat ook snel.

@joda hahahha Tijgers.en.Konijnen :-)

@disc leuk kermis!

@Emytje spierpijn voorbij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven