Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
donderdag 1 augustus 2013 om 17:31
Vanmorgen (om half 7) les 13 gedaan.
Deze bestond uit 2 (2) 3 (2) 5 (3) 5 (3) 5 (2)
En de laatste 2 minuten (van de laatste keer 5 minuten hardlopen) vond ik erg zwaar.
Het hielp ook niet dat ik voor de tweede keer 5 minuten boven over de berg liep. Want die is namelijk ook nog heuvelig, dus ik moest een paar keer een hellinkje op.
Maar, toch helemaal uitgelopen.
Ik heb totaal iets meer dan 4 km gelopen.
De volgende les wordt 2x6 en 1x7.
Misschien ga ik die dan bij mij in de buurt lopen, want het recreatiegebied is niet zo heel groot.
En ik voel er niet veel voor om drie keer over de berg te rennen
Deze bestond uit 2 (2) 3 (2) 5 (3) 5 (3) 5 (2)
En de laatste 2 minuten (van de laatste keer 5 minuten hardlopen) vond ik erg zwaar.
Het hielp ook niet dat ik voor de tweede keer 5 minuten boven over de berg liep. Want die is namelijk ook nog heuvelig, dus ik moest een paar keer een hellinkje op.
Maar, toch helemaal uitgelopen.
Ik heb totaal iets meer dan 4 km gelopen.
De volgende les wordt 2x6 en 1x7.
Misschien ga ik die dan bij mij in de buurt lopen, want het recreatiegebied is niet zo heel groot.
En ik voel er niet veel voor om drie keer over de berg te rennen
Never regret something that once made you smile.
donderdag 1 augustus 2013 om 21:50
Yes.. Les 11 zit erop. Ging best goed ondanks warmte .. Trots op mezelf. . Nu op naar les 12 . Gepland voor zondag.. 1x18 min. Nu weer in ijs met knie. Gelukkig veel minder last dan maandag. Dagje extra ertussen en voor hardlopen en erna gefietst.. heeft goed gedaan. Iedereen weer succes met zijn les
vrijdag 2 augustus 2013 om 00:02
Oei! Nu voel ik me schuldig.. Zou dus vandaag na m'n werk gaan lopen maar kreeg allemaal commentaar van vriendinnen dat dat werd afgeraden met deze temperatuur.. Dus daar maar naar geluisterd! (En ik wilde graag lopen, want frustrerende dag gehad, dus hoofd leeg was wel lekker geweest...!)
Maar zie hier dus allemaal hele stoere lopers! Knap met die hitte! Hoe doen jullie dat met vocht enzo?
Maar zie hier dus allemaal hele stoere lopers! Knap met die hitte! Hoe doen jullie dat met vocht enzo?
vrijdag 2 augustus 2013 om 00:15
vrijdag 2 augustus 2013 om 06:24
Ik ga zo meteen intervaltraining doen! Voor de eerste keer, dus erg spannend.
Lily, ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik heb Evy dat nog nooit horen zeggen. Evy zegt in een interview het volgende:
6. Heeft u één of meerdere looprituelen?
‘Niet meteen, daar heb ik geen tijd voor, ik ben al heel blij als ‘k erin slaag om twee tot drie keer per week te gaan lopen, dus ’t is vlug in de kleren springen, wat stretchen en go!’
Daarnaast krijg ik in de Podcast van Keep Running vandaag ook de instructie van Evy om voor het lopen te stretchen, dat zit bij het opwarmen.
Ik heb onderzoeken gelezen die zeggen dat stretchen voor het lopen niet persé helpt, maar dat het ook geen kwaad kan. En voor mij voelt het een stuk beter sinds ik stretch voor en na het lopen. Heb ineens stukken minder last van mijn benen. Het zal dus per persoon verschillen.
Lily, ik weet niet waar je dat gehoord hebt, maar ik heb Evy dat nog nooit horen zeggen. Evy zegt in een interview het volgende:
6. Heeft u één of meerdere looprituelen?
‘Niet meteen, daar heb ik geen tijd voor, ik ben al heel blij als ‘k erin slaag om twee tot drie keer per week te gaan lopen, dus ’t is vlug in de kleren springen, wat stretchen en go!’
Daarnaast krijg ik in de Podcast van Keep Running vandaag ook de instructie van Evy om voor het lopen te stretchen, dat zit bij het opwarmen.
Ik heb onderzoeken gelezen die zeggen dat stretchen voor het lopen niet persé helpt, maar dat het ook geen kwaad kan. En voor mij voelt het een stuk beter sinds ik stretch voor en na het lopen. Heb ineens stukken minder last van mijn benen. Het zal dus per persoon verschillen.
vrijdag 2 augustus 2013 om 07:28
Ik denk dat ik het hier vandaan heb:
http://www.start-to-run.be/stretchoefeningen/
Onderzoek heeft uitgewezen dat het slecht is voor je spieren om de oefeningen die bedoeld zijn na het lopen uit te voeren als opwarming!
De stretches die zij beschrijft voor het lopen zijn overigens anders dan die erna; benen losschudden en armzwaaien. Stretches vind ik eerder rekken van de beenspieren, miss zit daar de verwarring?
http://www.start-to-run.be/stretchoefeningen/
Onderzoek heeft uitgewezen dat het slecht is voor je spieren om de oefeningen die bedoeld zijn na het lopen uit te voeren als opwarming!
De stretches die zij beschrijft voor het lopen zijn overigens anders dan die erna; benen losschudden en armzwaaien. Stretches vind ik eerder rekken van de beenspieren, miss zit daar de verwarring?
vrijdag 2 augustus 2013 om 08:01
quote:xapple schreef op 01 augustus 2013 @ 19:26:
Ik heb 2006 inderdaad ja !
Les 13 klinkt best zwaar..
Als je zover bent is het best goed te doen hoor.
Zeker als je op een vlakke weg loopt en je tempo goed doseert.
Ik hoor wel hoe jij de les vond, als je hem hebt gelopen
Ik heb 2006 inderdaad ja !
Les 13 klinkt best zwaar..
Als je zover bent is het best goed te doen hoor.
Zeker als je op een vlakke weg loopt en je tempo goed doseert.
Ik hoor wel hoe jij de les vond, als je hem hebt gelopen
vrijdag 2 augustus 2013 om 08:04
quote:bella85 schreef op 02 augustus 2013 @ 00:02:
Oei! Nu voel ik me schuldig.. Zou dus vandaag na m'n werk gaan lopen maar kreeg allemaal commentaar van vriendinnen dat dat werd afgeraden met deze temperatuur.. Dus daar maar naar geluisterd! (En ik wilde graag lopen, want frustrerende dag gehad, dus hoofd leeg was wel lekker geweest...!)
Ik loop 's morgens al om half 7. En dan is het nog niet warm.
En ik drink niet tijdens het lopen dat de gewoon als ik thuis ben met een grote kop thee.
Ik loop 's morgens al om half 7. En dan is het nog niet warm.
En ik drink niet tijdens het lopen dat de gewoon als ik thuis ben met een grote kop thee.
vrijdag 2 augustus 2013 om 10:07
Goedemorgen!
bella85, ik loop inderdaad ook 's ochtends voor mijn werk, dan is het prima te doen. Ik heb vanochtend wel voor het eerst een cracker gegeten voor ik ging rennen, want ik werd woensdag echt een beetje flauw. Verder drink ik een glas water voor ik ga rennen en zodra ik weer terug ben.
Vandaag les 14 gelopen, net als 13 4-5-5-4 met tussendoor wandelen natuurlijk, ging prima. Denk wel iedere keer dat ik er pas halverwege echt in kom, tot ik bedenk dat in grote lijnen de eerste helft heuvelop is en de tweede helft heuvelaf, nogal wiedes dan . Misschien toch de route aanpassen, maar ik heb nu net lekker m'n routine gevonden en vandaag was ik echt op twee meter van m'n huis toen Evy het einde van de les aankondigde...
Nou ja morgen op vakantie, Evy gaat mee, ben benieuwd, moet dan in een compleet vreemde omgeving lopen. Maar vanochtend was ik voor het eerst in twee maanden weer op mijn streefgewicht (was niet al te ver uitgelopen, zo'n anderhalve kilo, maar wilde toch weer terug naar streefgewicht). Echt trots op mezelf, is echt grotendeels te danken aan het hardlopen (in combinatie met opletten wat je eet, maar echt op dieet ben ik niet meer)
Ik meld me na de vakantie weer!
bella85, ik loop inderdaad ook 's ochtends voor mijn werk, dan is het prima te doen. Ik heb vanochtend wel voor het eerst een cracker gegeten voor ik ging rennen, want ik werd woensdag echt een beetje flauw. Verder drink ik een glas water voor ik ga rennen en zodra ik weer terug ben.
Vandaag les 14 gelopen, net als 13 4-5-5-4 met tussendoor wandelen natuurlijk, ging prima. Denk wel iedere keer dat ik er pas halverwege echt in kom, tot ik bedenk dat in grote lijnen de eerste helft heuvelop is en de tweede helft heuvelaf, nogal wiedes dan . Misschien toch de route aanpassen, maar ik heb nu net lekker m'n routine gevonden en vandaag was ik echt op twee meter van m'n huis toen Evy het einde van de les aankondigde...
Nou ja morgen op vakantie, Evy gaat mee, ben benieuwd, moet dan in een compleet vreemde omgeving lopen. Maar vanochtend was ik voor het eerst in twee maanden weer op mijn streefgewicht (was niet al te ver uitgelopen, zo'n anderhalve kilo, maar wilde toch weer terug naar streefgewicht). Echt trots op mezelf, is echt grotendeels te danken aan het hardlopen (in combinatie met opletten wat je eet, maar echt op dieet ben ik niet meer)
Ik meld me na de vakantie weer!
vrijdag 2 augustus 2013 om 10:54
Ik ga morgen les 9 doen van Evy 2011. Ik vind het op zich niet zo vervelend dat het drie keer hetzelfde is. Twee jaar geleden heb ik start to run gedaan, maar ik vind dit toch prettiger. De opbouw is geleidelijker. In de warmte ren ik niet, ik doe het 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Doel: begin oktober doe ik mee met een ladies run, dus dan moet ik de 5k onder de knie hebben. Zijn jullie ook van plan aan dat soort 'wedstrijden' mee te doen?
vrijdag 2 augustus 2013 om 13:23
Nee, bij Keep Running moet je echt stretchen voor het hardlopen. Maar je dribbelt ook warm tijdens die warming up.
Ik voel me zelf niet zo lekker, dus ik twijfel of het vandaag nog gaat lukken.. Wilde eigenlijk vanochtend al gaan, maar er kwam iets tussen. Bah, had er echt zin in!
Squirrel, ik heb Evy ook meegenomen op vakantie, en dat was echt leuk, om in een vreemde omgeving te lopen. Veel plezier!!
Bigdipper, succes met les 9! Ik wil in september mee gaan doen aan een 10k wedstrijd, met als doel uitlopen!
Ik voel me zelf niet zo lekker, dus ik twijfel of het vandaag nog gaat lukken.. Wilde eigenlijk vanochtend al gaan, maar er kwam iets tussen. Bah, had er echt zin in!
Squirrel, ik heb Evy ook meegenomen op vakantie, en dat was echt leuk, om in een vreemde omgeving te lopen. Veel plezier!!
Bigdipper, succes met les 9! Ik wil in september mee gaan doen aan een 10k wedstrijd, met als doel uitlopen!
vrijdag 2 augustus 2013 om 14:13
Wat leuk!
Ik ben ook begonnen met hardlopen. Ik zit pas op les 4, heb een app gedownload en deze brengt me geleidelijk aan naar de 5 km. (Als het allemaal goed gaat).
Ik ren met het warme weer vaak tegen een uur of half 10, anders ishet veel te warm en red ik het allemeel niet.
Ik zet een muziekje aan, zet de app aan en ga. Overigens begin ik altijd met 5 minuten wandelen, dat is de warming up.
Ik ben ook begonnen met hardlopen. Ik zit pas op les 4, heb een app gedownload en deze brengt me geleidelijk aan naar de 5 km. (Als het allemaal goed gaat).
Ik ren met het warme weer vaak tegen een uur of half 10, anders ishet veel te warm en red ik het allemeel niet.
Ik zet een muziekje aan, zet de app aan en ga. Overigens begin ik altijd met 5 minuten wandelen, dat is de warming up.
vrijdag 2 augustus 2013 om 16:46
@squirrel, fijne vakantie! En veel loopplezier in een andere omgeving.
@bigdipper, er is hier in de buurt op 1 september een 5 km wedstrijd.
Maar ik weet niet of ik dat ga halen.
En anders is er half september nog een 5 km wedstrijd in de buurt.
Dus die wil ik dan wel doen.
@rozehanddoek, hopelijk voel je je snel weer beter. En kan je weer lekker lopen.
@moment, welke app gebruik je?
@bigdipper, er is hier in de buurt op 1 september een 5 km wedstrijd.
Maar ik weet niet of ik dat ga halen.
En anders is er half september nog een 5 km wedstrijd in de buurt.
Dus die wil ik dan wel doen.
@rozehanddoek, hopelijk voel je je snel weer beter. En kan je weer lekker lopen.
@moment, welke app gebruik je?
vrijdag 2 augustus 2013 om 20:21
Doris, ik ben toch gegaan. Heb eerst om 5 uur flink gegeten, pijnstillers erin gegooid en toen voelde ik me een stuk beter. Ben om 8 uur naar buiten gegaan en net terug! En het ging eigenlijk heel erg goed. De intervaltraining moest in totaal 4 km zijn, 25 minuten lopen en dat is gelukt, dus ik heb ook nog eens flink doorgelopen. Ben superblij dat het toch nog gelukt is vandaag, want ik wilde persé 2 rustdagen in het weekend
vrijdag 2 augustus 2013 om 21:43
zaterdag 3 augustus 2013 om 08:46
Het was vanmorgen heerlijk koel, dus om half 7 liepen wij buiten.
Deze keer een route bij mij in de buurt gelopen, maar daardoor moesten de honden wel aangelijnd mee.
Maar dat is toch goed gegaan.
Onderweg kwam ik twee keer langs water waar ze even konden drinken en afkoelen, dus het schema iets moeten aanpassen dat ik met wandelen daar precies uitkwam.
Les 14 was 1x2, 1x3, 2x6 en 1x7 minuten hardlopen en dat ging goed.
Was lekker!
Daarna nog een anderhalve km uitgewandeld.
Deze keer een route bij mij in de buurt gelopen, maar daardoor moesten de honden wel aangelijnd mee.
Maar dat is toch goed gegaan.
Onderweg kwam ik twee keer langs water waar ze even konden drinken en afkoelen, dus het schema iets moeten aanpassen dat ik met wandelen daar precies uitkwam.
Les 14 was 1x2, 1x3, 2x6 en 1x7 minuten hardlopen en dat ging goed.
Was lekker!
Daarna nog een anderhalve km uitgewandeld.
zaterdag 3 augustus 2013 om 09:57
Ik ben net terug van les 5! Ging best lekker! Mijn runkeeper vond dat het heeeel goed ging, gps was beetje in de war (en runkeeper dacht dus dat ik over het meer ben gelopen in plaats van erlangs, haha). Balen, zo heb ik natuurlijk geen goed vergelijkingsmateriaal!
Inderdaad, 's ochtends vroeg voor mijn werk zou ideaal zijn met dit weer, maar pffft ben niet zo'n ochtendmens. Volgende keer maar proberen om 's avond wat later te lopen. Misschien dat dat werkt! Maandag les 6!
Over warming up: ik fiets (in goed tempo) naar het meer vanaf mijn huis (en zelfde voor terug naar huis als cooling down). Dit werkt voor mij goed tot nu toe!
Inderdaad, 's ochtends vroeg voor mijn werk zou ideaal zijn met dit weer, maar pffft ben niet zo'n ochtendmens. Volgende keer maar proberen om 's avond wat later te lopen. Misschien dat dat werkt! Maandag les 6!
Over warming up: ik fiets (in goed tempo) naar het meer vanaf mijn huis (en zelfde voor terug naar huis als cooling down). Dit werkt voor mij goed tot nu toe!
zaterdag 3 augustus 2013 om 10:24
@bella, Ik ben een echt ochtendmens, dus ik vind het heerlijk om zo vroeg te lopen.
Ik had eerst ook runkeeper op mijn telefoon, maar die vond soms mijn gps niet of pas als ik een heel eind had gelopen.
Daarom heb ik nu runtastic.
Wat was jouw programma vandaag?
Ik had eerst ook runkeeper op mijn telefoon, maar die vond soms mijn gps niet of pas als ik een heel eind had gelopen.
Daarom heb ik nu runtastic.
Wat was jouw programma vandaag?
zaterdag 3 augustus 2013 om 12:01
quote:kvdt76 schreef op 03 augustus 2013 @ 10:40:
He wat leuk, een start to run topic. Ik ben zelf een paar weken bezig, moet straks les 11 gaan lopen. Hebben jullie ook last van pijntjes. Ik heb pijn onder mijn enkel en houd daar ook vocht vast, beetje gezwollen.
Gelukkig heb ik nergens last van.
Misschien ligt het aan je schoenen?
He wat leuk, een start to run topic. Ik ben zelf een paar weken bezig, moet straks les 11 gaan lopen. Hebben jullie ook last van pijntjes. Ik heb pijn onder mijn enkel en houd daar ook vocht vast, beetje gezwollen.
Gelukkig heb ik nergens last van.
Misschien ligt het aan je schoenen?