JANUARI 2009
dinsdag 10 juni 2008 om 09:19
Ik duim hard voor jullie, Lucia en Lily! Ooh wat spannend toch weer. Ik ben dus tegelijk met jullie bij de verloskundige voor de intake, dus ze hebben het maar druk met ons vandaag.
Aruba, sterkte voor jou morgen, ik hoop dat het een gunstige uitslag is voor je
Hip, heb je ook al van die kant en klare worteltjes geprobeerd? Daar knaag ik nu de halve dag op (tussen de waterijsjes door )
Het valt hier nu heel erg mee met de misselijkheid, ik heb alleen erg weinig zin in eten. Dus ik eet alleen waar ik zin in heb.
Tja, die combitest. Ik heb het er gisteren nog over gehad met mijn vriend wat we doen als de uitslag slecht is. Sowieso laten we dan vervolgonderzoek doen, maar stel dat de uitkomst is dat ons kind het Downsyndroom heeft, dan hebben we wel een probleem. Hij wil het dan niet laten komen omdat hij het heel belangrijk vindt dat ons kind volledig mee kan doen in de samenleving, ik twijfel heel erg omdat ik het belangrijker vind of ons kind gelukkig kan worden. Daarvoor weet ik ook te weinig af van Downsyndroom, ik weet wel dat het beeld van het blije Downkindje sterk overdreven is, maar verder niet. Ik hoop dat we niet voor de keuze komen te staan...
Aruba, sterkte voor jou morgen, ik hoop dat het een gunstige uitslag is voor je
Hip, heb je ook al van die kant en klare worteltjes geprobeerd? Daar knaag ik nu de halve dag op (tussen de waterijsjes door )
Het valt hier nu heel erg mee met de misselijkheid, ik heb alleen erg weinig zin in eten. Dus ik eet alleen waar ik zin in heb.
Tja, die combitest. Ik heb het er gisteren nog over gehad met mijn vriend wat we doen als de uitslag slecht is. Sowieso laten we dan vervolgonderzoek doen, maar stel dat de uitkomst is dat ons kind het Downsyndroom heeft, dan hebben we wel een probleem. Hij wil het dan niet laten komen omdat hij het heel belangrijk vindt dat ons kind volledig mee kan doen in de samenleving, ik twijfel heel erg omdat ik het belangrijker vind of ons kind gelukkig kan worden. Daarvoor weet ik ook te weinig af van Downsyndroom, ik weet wel dat het beeld van het blije Downkindje sterk overdreven is, maar verder niet. Ik hoop dat we niet voor de keuze komen te staan...
dinsdag 10 juni 2008 om 11:57
We hebben vlekje vandaag zien springen op beeld! Ik ben 4/5 dagen minder ver dan de gyn dacht maar de marges zijn blijkbaar zo klein dat ik me daar zeker geen zorgen over hoefde te maken, Uitgerekende datum staat nu op 8 januari.
Hartje klopte mooi en hij/zij lag lekker te bewegen dus ik ben geloof ik wel blij. Maar die twaalf weken grens ligt weer wat verder...
Nu weer werken!
Hartje klopte mooi en hij/zij lag lekker te bewegen dus ik ben geloof ik wel blij. Maar die twaalf weken grens ligt weer wat verder...
Nu weer werken!
dinsdag 10 juni 2008 om 13:02
Een springend lammetje! Mooi!
Die twaalf weken grens hoef je je volgens mijn gyn niets meer van aan te trekken als je een hartje gezien hebt op de echo. Voor de misselijkheid maakt het natuurlijk wel uit hoe ver je bent, hoe minder ver, hoe langer het nog kan duren
Bij de verloskundige was alles goed, bloeddruk was 110/60 en hb rees de pan uit (10,2!). Ze kon alleen geen buisjes bloed afnemen omdat ik zo verdraaid lastig te prikken ben. Twee pleisters verder moet ik me alsnog melden bij het lab. En er wordt toch nog een termijnecho gemaakt, omdat ze niet uit mogen gaan van echo's van voor 8 weken, dus dinsdag 17 juni krijg ik weer een echo. Dan rond de 12 weken weer één voor de nekplooimeting, en daarna de 20 weken-echo nog. Wat een berg informatie krijg je!
Die twaalf weken grens hoef je je volgens mijn gyn niets meer van aan te trekken als je een hartje gezien hebt op de echo. Voor de misselijkheid maakt het natuurlijk wel uit hoe ver je bent, hoe minder ver, hoe langer het nog kan duren
Bij de verloskundige was alles goed, bloeddruk was 110/60 en hb rees de pan uit (10,2!). Ze kon alleen geen buisjes bloed afnemen omdat ik zo verdraaid lastig te prikken ben. Twee pleisters verder moet ik me alsnog melden bij het lab. En er wordt toch nog een termijnecho gemaakt, omdat ze niet uit mogen gaan van echo's van voor 8 weken, dus dinsdag 17 juni krijg ik weer een echo. Dan rond de 12 weken weer één voor de nekplooimeting, en daarna de 20 weken-echo nog. Wat een berg informatie krijg je!
dinsdag 10 juni 2008 om 13:07
dinsdag 10 juni 2008 om 13:20
dinsdag 10 juni 2008 om 14:51
Dames, ik heb een uitslag. Ik heb gebelt en gezegd dat de onzekerheid beu was. Ze hebben me meer verteld. Maar ik ben nog niet echt veel verder. Het is géén mola. Dat is super natuurlijk. Maar er zijn wel cellen gevonden die ze verder moesten onderzoeken omdat het misschien een kwaadaardige kanker kon zijn. De gynaecoloog zei gelukkig zonder enige twijfel dat de kans érg klein was. Dus daar houden we ons aan vast. Nu moest ik elke week maar bellen of er al nieuws was. Daarop heb ik mijn huisarts gevraagd vinger aan de pols te houden voor mij. Ik zei al op mijn eigen topic. Ik weet niet of ik nu moet huilen of moet lachen. Ik denk geen van beiden. Voor nu heb ik er toch veel vertrouwen in maar ik ben blij als ik straks eindelijk een duidelijk verhaal heb waar ik iets mee kan en hopelijk mee verder kan.
dinsdag 10 juni 2008 om 15:02
Aruba, wat een dubbelzinnige uitslag! Aan de ene kant heel fijn dat het toch geen mola was, maar die kleine kans op iets akeligs is natuurlijk heel vervelend. Nu moet je dus nog langer afwachten.
Maar als alles 'goed' is, hoef je dan ook geen chemo meer en geen half jaar te wachten? Of gaat dat gewoon door?
Allis, wat spannend! HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG
(helpt het al?)
Ik had te vroeg getest, dag 28, negatief. Maar misschien ben jij zo'n mazzelaar die al heel vroeg positief kan testen. Ik hoop het voor je!
(ik had je trouwens een mail gestuurd via Viva)
Maar als alles 'goed' is, hoef je dan ook geen chemo meer en geen half jaar te wachten? Of gaat dat gewoon door?
Allis, wat spannend! HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG
(helpt het al?)
Ik had te vroeg getest, dag 28, negatief. Maar misschien ben jij zo'n mazzelaar die al heel vroeg positief kan testen. Ik hoop het voor je!
(ik had je trouwens een mail gestuurd via Viva)

dinsdag 10 juni 2008 om 15:06
Lucia, mijn datum moet vlgs mij weer aangepast worden, maar dat horen jullie tzt wel als ik bij de gyneacoloog ben geweest.
Ik heb vandaag intake bij de VK gehad. Zij verwijst me door naar de gyneacoloog i.v.m. mijn hoge bloeddruk (leuk erfenisje van mijn vaders kant). Dat houdt dus in dat ik niet thuis kan bevallen. Had het ergens wel verwacht. Ach ja, voordeel is dat ik nu iedere keer een echo krijg als ik bij de gyn ben geweest.
Ik heb vandaag intake bij de VK gehad. Zij verwijst me door naar de gyneacoloog i.v.m. mijn hoge bloeddruk (leuk erfenisje van mijn vaders kant). Dat houdt dus in dat ik niet thuis kan bevallen. Had het ergens wel verwacht. Ach ja, voordeel is dat ik nu iedere keer een echo krijg als ik bij de gyn ben geweest.

dinsdag 10 juni 2008 om 15:08
Wen, als er nu uitkomt dat het niks is dan mag ik gewoon weer zwanger raken. Dan hoef ik niet te wachten etc. Wel zullen ze me dan iets extra in de gaten blijven houden denk ik. Misschien even de daling van mijn hcg toch even checken. Maar ik heb goede hoop dat ik straks gewoon weer zwanger mag raken!
dinsdag 10 juni 2008 om 15:11