Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Helemaal happy de peppy na het dramaatje van vorige week...

Startgewicht was 105.7 2 weken geleden

Vorige week 106.8

Deze week 105.3

Dus het extra bewegen meer drinken en iets minder eten werpt zijn vruchten af... Hopelijk volgende week nog minder...

Super iedereen die net als ik weer wat gewicht kwijt is...

Morgen een dagje dierentuin, met veel lopen en weinig eten.. Geen tijd voor!!

Fijn weekend iedereen....
Yolo!!
quote:tante_barb schreef op 02 mei 2014 @ 21:13:

Helemaal happy de peppy na het dramaatje van vorige week...

Morgen een dagje dierentuin, met veel lopen en weinig eten.. Geen tijd voor!!

..haha dat zijn de betere uitjes Tante Barb! Veel plezier!
86,0 kilo

Aangekomen dus, ik hoop/denk bijna ongesteldheid....]

Zo, nu eerst maar weer hardlopen....
Ik heb nog steeds rustdagen, dus vandaag niet gesport. Maar gisteren en vandaag wel gefietst (vooral gisteren een link stuk).

@ Suus: hoe ging het hardlopen?

@ Tante_barb: wat super dat je aanpassingen resultaat hebben! Hoe was het in de dierentuin?

@ Daantje: ik vind juist dat je wel snel gaat, 1,2 kilo eraf dat is echt veel! Heb je nog gefietst vandaag?

@ Blanche: wat goed dat er al 3 kilo af is!

@ Nadine: heb je genoten van je rustdag vandaag? Ik weet niet wat ik qua calorieën nu precies binnen krijg. Heb het een tijd wel bijgehouden, maar de laatste tijd eigenlijk niet. Kijk wel regelmatig even op producten om te zien hoeveel er in zit, maar ik tel niet.

Vanavond en morgen bezoek, dus moet even kijken of ik morgen aan het eind van de dag nog puf heb om te gaan lopen. Wil 10 km lopen, dus moet ook wel fit zijn. Maar even kijken, en anders wordt het maandag!
Sneeuwitje: het hardlopen ging prima, 5 km loop ik altijd. Standaard hetzelfde rondje. Ga jij morgen nog lopen?

Ik heb ook gewichtjes gekocht van 2 kilo. Voor de Shred gebruik ik altijd 1 kilo, maar ik denk dat 2 kilo wat meer uitdaging is.

Verder baal ik natuurlijk dat ik niet afgevallen ben. Maar volgens mij ben ik wel al meer "getoned" qua spieren. Ik heb ene kokerrok die op de heupen echt zo trok. Maar die zit al goed! Dus daar houd ik me maar even aan vast.

Fijne avond meiden!
@Suus balen dat je niet afgevallen bent maar dat je kleren nu beter zitten zegt veel meer! Ik moet ook ongesteld worden en dan ben je nu eenmaal wat zwaarder. Ik ben nu meer met centimeters meten bezig en dat bevalt wel

@sneeuwwitje ja ik heb nog gefietst gisteren. Was vrijdag snipverkouden, keelpijn, hoesten (astma/hooikoorts) maar gister ging het weer wat beter dus 1,5 uur op de fiets gestapt (40 km). Het ging echt slecht, viel even tegen.

Leuk hoor dat jullie hardlopen. Lekker is dat hè, gewoon de deur uitstappen en rennen maar. Helaas kan ik niet meer hardlopen, baal ik echt wel van. Fijne dag vandaag allemaal!
@Suus: balen dat je aangekomen bent! Deze week gewoon iets meer opletten en dan hopelijk komende vrijdag goed resultaat!

@Sneeuwwitje: heeeerlijk die rustdagen! Gisteren en vandaag niks gedaan. Geloof dat ik er wel aan toe was, want net alsof mijn spieren ineens volledig zijn verslapt. Ze doen zoooo pijn nu! Maar goed, vanaf morgen weer met level 2 beginnen.

Verder heb ik echt genoeg gegeten voor de hele week! Heb ook veel afgeslagen, dat moet ik er bij zeggen. Maar als ik een hele berg avondeten krijg, dan eet ik het op ook haha. Heb wel spekjes, chocoladefonteinen en andere slechte dingen laten staan. 1 chocolaatje gehad, 2 glazen wijn en een berg avondeten. En vandaag weer slechte dingen, ook een hoop laten staan, maar ook een heleboel wel opgegeten. Morgen nog naar festival ivm bevrijdingsdag, en daarna echt even op de rem!
Vanmiddag moest ik nog even denken aan alle shreddende dames onder ons. Ik liep met Manlief en kids te wandelen en op een grasveld midden in een park stonden een man en vrouw zich enorm uit te sloven achter een tablet. Volgens mij was het geen shredden maar iets van pilates of poweryoga. In ieder geval hoeft ruimte geen beperking te zijn om te sporten: je kan altijd in een park gaan staan!!
Elk pondje gaat door het mondje!
Hahaha mooi Margje! Daar heb ik idd ook nog f aan gedacht, maar daarna bedacht ik "hoe stom is het als je met laptop in het park staat onder toeziend oog van iedereen". Hele idee van thuissporten (deur niet uit, niemand die me ziet) is dan weg. Dan ga ik nog liever naar de sportschool
Hey ladies!

Nou de laatste dag level 1 zit erop. Die gewichtjes van 2 kilo zijn ZWAAAAAAAR! OMG!! Niet te doen, ik denk dat ik morgen mijn armen niet meer omhoog krijg!

Nadine: wat goed dat je al die dingen afgeslagen hebt zeg! Ik heb vandaag een stroopwafel op! Mm, lekker. Om het snacken s avonds te. Oorkomen raadde een collega met Optimel chocoladevla aan. Dat heb ik dus zostraks gegeten. Heerlijk! Daarna gedoucht en maskertje etc. nu even wat leuke kleding online bestellen!

Margje: o nee echt? Jeetje, dat zou ik nooit doen! Ik hou van het beschiyte thuis, voor de tv, in mijn ouwe kloffie en vet haar, net voordat ik ga douchen..hahahahaha! Hardlopen doe ik wel altijd buiten. Heerlijk.

Daantje: toch nog wel ver gefietst toch? Wees trots op jezelf! En idd; die cm zijn ook belangrijk. Dat zi ik wel aan hoe mijn kleding zit op de lastige "gebieden" zeg maar.

Nou, ik ga lekker vroeg naar bed, morgen weer een nieuwe werkweek. Paar dagen in Amsterdam, paar in Utrecht. Dus veel op de weg,

Groetjes!
@Nadine en Suus; ik stond er eerst ook wel een beetje raar van te kijken, die sportende mensen in het park. Maar later dacht ik, waarom niet?? Als je geen ruimte hebt en het is mooi weer? En veel bekijks hadden ze niet, behalve van een paar peuters die mee gingen doen

@Hier; afgelopen week slechts 0, 4 kg afgevallen. Kon ook niet anders want ik heb veel gezondigd. Ach ja, nog altijd beter dan niets. Deze week weer streng voor mezelf.

Vandaag met Manlief en zonder kinderen (YES!!) de stad in. En dan morgen weer werken, das minder....
@Margje: geen bekijks is altijd misleidend Ik zit vaak in het park en soms zie je mensen dan hoelahoep oefeningen doen oid, en reken maar dat ik non stop blijf kijken naar het gestuntel. Alleen valt dat niet op omdat ik op gepaste afstand zit haha.

Vandaag begonnen met level 2 shred. Ik heb er moeite mee. Niet omdat het zo zwaar is: valt heel erg mee namelijk. Maar vooral omdat ik veel oefeningen niet goed kan uitvoeren ivm heel slechte voeten. Balansoefeningen en lunges moet ik echt iets anders op verzinnen.

Met de planking glijden mijn voeten steeds verder naar achteren. Blijkbaar is mijn vloer te glad. Iemand tips hiervoor?

Dus ik doe het maar zo goed en kwaad als het kan, maar wel jammer dat het oefeningen zijn waar ik gewoon niks aan kan doen dat ik ze niet kan :(
Yesss, vanochtend 10 kilometer gelopen. Het was zwaar, vooral de laatste 2 kilometers. Maar mijn benen gingen door en heb de 10 km aangetikt in 1 uur 3 minuten en 23 seconden (gemiddeld 6;20 min/km). Zeer tevreden over de tijd! Heb alleen tussen de 5 en 6 kilometer aardig wat tijd verloren. Liep op een onverhard stuk en kon door wegwerkzaamheden niet verder. Maar uiteindelijk wel lekker gelopen! Zat onderweg wel te denken; mensen die een marathon lopen moeten nog veeeel verder Ik blijf voorlopig maar even bij dit soort afstanden, vind ik ver genoeg

@ Nadine: is het misschien een idee om een matje aan te schaffen? Ik heb zo'n matje (gekocht bij PerrySport) voor mijn buikspieroefeningen en dat bevalt goed. Sport je wel met schoenen aan?

@ Margje: veel plezier in de stad samen met je man! En kom op; deze week weer streng voor jezelf zijn! Haha, wat apart dat je die mensen in het park zag sporten met een ipad.

@ Suus: functioneren je armen nog?? Succes met je drukke werkweek!

Gisteren niet heel gezond gegeten, maar ik merk wel dat ik sneller vol zit en dus minder eet dan normaal. Vind het echt lastig om een balans te vinden nu. Ik mag best wel eens iets lekkers, maar moet niet doorslaan. Vanmiddag in ieder geval geluncht met een salade. Probeer het te compenseren, soort van balans-dagen/-momenten te vinden.

Ga de rest van de dag heel rustig aan doen, want ik voel mijn lichaam behoorlijk!!
@sneeuwwitje.. Dierentuin was leuk, heel erg mooi weer en veel mooie dieren.. Veel gelopen weinig gegeten en gedronken.. Zondag en vandaag weer gesport, dus deze week is al weer goed begonnen.. Hopelijk ook met resultaat eind van de week....

Iedereen een fijne dag vandaag op Bevrijdingsdag en veel plezier op de festivals mochten je daar heen gaan!

Hier in Vlissingen straks Nielson en Gers Pardoel...
Yolo!!
@Nadine; een matje aanschaffen en met schoenen aan sporten! Dat scheelt een hoop, vermoed ik!
Hoi!

Nadine: idd, zoals eerder al gezegd; goed matje aanschaffen en echt met goede schoenen. Bij die planking oefeningen zet ik mijn voeten EN handen op het matje. Dit zorgt ervoor dat ik niet wegglij.

Tante barb; ook lekker aan het sporten. Heerlijk he? Ik vind de dierentuin ook altijd leuk. Heb jij kids? Mijn meisjes vinden het leuk om heen te gaan. Wij gaan weleens naar Ouwehnands of naar Burgers Zoo.

Sneeuwitje; wowie!! 10 km, ik ben jaloers. Knap joh! Ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag nog geen last heb gehad van mijn armen. Maar ik heb ook gisteravond laat pas shred gedaan. Dus het zal morgen wel komen.

Ik heb net wel meteen maar even dag 1 van level 2 gedaan. Ging goed. Sommige oefeningen zijn wel wat pittiger, maar ik kan het goed bijhouden. Ik heb vandaag het volgende gegeten:

O; magere kwark met bosbessen en lijnzaad

T; peer, 2 kiwi's

L; komkommer, tomaat, zalm. Hiervan heb ik een salade gemaakt met wat peper en balsalmicodressing. 2 rijstewafels met huttenkase.

T; 2 rijstewafels huttenkase (moest op, hahahahah)

D; volkorenwraps met mager rundergehakt, ui, kidneybonen, mais, mexicaanse groenten van Hak. Beetje zure room erbij

T; bakje optimel chocovla

Verder veel water en groene thee. 1 glaasje cola light en 1 kopje zwarte thee.

Wat vinden jullie van dit lijstje?

Fijne avond nog!
Goedemorgen!

Nou ik heb echt een fantastisch weekend gehad, maar wel echt drama qua eten. Bovenop mijn min of meer gedwongen eet gelegenheden op zaterdag en zondag (high tea, restaurant, en weer een high tea), gisteren naar bevrijdingsfestival geweest. Waar het volgende lijstje uit is gekomen:

O: broodje tonijn

L: friet met mayo

D: churros met poedersuiker

En verder nog 2 liter bier ofzo. Haha, moet vandaag dus weer ernstig aan de bak!!

Ga dood van de spierpijn in mijn armen en schouders op dit moment van level 2. Ik heb overigens al goede schoenen aan en een matje, maar ik glijd dus nog steeds weg. Ga het nu eens proberen door idd alles volledig op het matje te doen. Zo meteen maar aan de bak. Ben een beetje uit mijn ritme merk ik.

@Suus: lijstje ziet er op zich prima uit. Maar ik zou het bij maximaal 2 stuks fruit houden, liever nog 1. Daar zitten veel suikers in en ondanks dat het natuurlijke suikers zijn, heb het niet om de suikerverslaving tegen te gaan. OVerige twee stuks kun je vervangen door ei of groente. En verder zou de mais echt laten staan. Veel maiszetmeel = niet handig als je wil afvallen.

@Tante Barb: hoe was Vlissingen nog?

@de rest: jullie hebben het weekend geloof ik wel goed overleefd toch? Keep up the good work!
Hey!

Nadine; dat klinkt als een geweldig weekend! Heerlijk genoten dus! Minder fruit vind ik lastig eerlijk gezegd. Maar ik ga het eens proberen. Ik had voor vandaag 2 peren en 2 mineola's bedacht. Daar maak ik van 2 peren (zijn overrijp, dus moeten op). Ik kook zo een eitje en die neem ik mee naar Mijn afspraak in Amsterdam.

Ik heb nog steeds geen spierpijn. Toch apart. Ik moet denk ik vandaag of morgen echt ongesteld worden. Ik ben erg opgeblazen en stond net even op de weegschaal en nu NOG ZWAARDER! Dat kan eigenlijk niet, als ik kijk hoeveel calerieen ik gegeten heb. Dus ik geef de ongesteldheid maar de schuld. Wat frustrerend! Aargghhhhh!!

Nou, tjuusssss!
@Suus: wat frustrerend! Kan het me helemaal voorstellen! Idd maar even afwachten tot paar dagen na je ongesteldheid, hopelijk is het er dan weer af! En msn iets minderen met zout in je eten als je dat gebruikt, zout houdt ook vocht vast. Waarom vind je minder fruit zo lastig?

Ik heb vooral spierpijn in mijn armen, niet in mijn benen of buik. Maar dat komt wrs omdat mijn armen ook de sterkte van elastiekjes hadden toen ik begon. Vind deze workout saaier dan level 1, maar wel beter te doen. Ik zweet vooral veel en vind kracht leuker dan cardio. Hekel aan dat touwtje springen ;)

Ik durf niet op de weegschaal haha. Dus ik stel het uit tot vrijdag!
Ik vind fruit vooral ook lekker! En heb toch ook altijd geleerd dat fruit ook goed is. Maar ik heb je tip ter harte genomen en de overrijpe peren opgegeten en een gekookt ei mee in de tas.

Ik heb vanochtend, nadat ik de kindjes naar school en kinderdagverblijf had gebracht, echt een rotklusje gedaan. De groene container helemaal schoon gemaakt. Dat hadden we zeker 5 jaar niet gedaan, dus was nodig! Vanavond het plan om een gedeelte van mijn kledingkast uit te zoeken. Echt een klus. Maar moet er toch eens aan beginnen. Ik ga dus even shredden, douchen en dan in de opruimmodus. Geen tijd om te snaaien had ik zo bedacht!

Vandaag is mijn eetlijstje zo:

O; magere kwark met banaan en lijnzaad (oeps, alweer fruit, nadine)

T; 2 peren

L: 2 volkoren boterhammen met 30+kaas en appelstroop, bakje cherrytomaatjes

T: gekookt ei

D: vis, wortelen en gekookte aardappelen

T: eventueel bakje griekse yoghurt 0% vet

Wat gaan jullie allemaal doen vandaag?
quote:nadine_j schreef op 06 mei 2014 @ 08:58:

@Suus: lijstje ziet er op zich prima uit. Maar ik zou het bij maximaal 2 stuks fruit houden, liever nog 1. Daar zitten veel suikers in en ondanks dat het natuurlijke suikers zijn, heb het niet om de suikerverslaving tegen te gaan Ik heb het hier met mijn dietste over gehad. Zij vertelde dat twee porties fruit per dag oké is. Met een portie bedoelde zij de hoeveelheid van een appel/sinaasappel. Een portie kiwi zijn twee kiwi's, een portie mandarijen zijn er twee of drie (afhankelijk van de grootte) etc.
Aanvulling; wel de tip om ze zoveel mogelijk aan het einde van de dag te eten i.v.m. de suiker. Zo heb je niet zoveel behoefte meer om daarna nog weer meer te gaan eten...
quote:Margje1408 schreef op 06 mei 2014 @ 15:23:

Aanvulling; wel de tip om ze zoveel mogelijk aan het einde van de dag te eten i.v.m. de suiker. Zo heb je niet zoveel behoefte meer om daarna nog weer meer te gaan eten...

Dit vind ik echt heel raar. Ja, het klopt dat twee porties fruit oké is, mits je een normaal eetpatroon hebt en niet zozeer wil afvallen. Als je wil afvallen, is het beperken van fruit tot 1 stuk beter volgens mijn informatie. En ja, dan is 1 portie druiven 10 druiven bijv.

Maar aan het einde van de dag? Juist niet! In begin van de dag, dan verbrand je de suikers tenminste nog.

Mijn ervaring met diëtisten is dat ze vooral kijken naar kcal inname en niet naar verlagen van vetpercentages. Heb inmiddels meer vertrouwen in personal trainers als Jesse van der Velden.

Maar voor iedereen werkt wat anders, dus vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Witte rijst wordt bijv afgeraden, maar werkt echt prima voor mij
Das apart he? Dat er zoveel verschillende meningen zijn. Ik had het er vanmiddag ook even over met iemand van mijn werk die veel is afgevallen. Zij vertelde dat ze juist in de ochtend veel fruit at. Maar na 12 uur 's middags echt GEEN FRUIT meer. Nou. Ik beperk me tot max 2 porties en dan in de ochtend...hahahaha. In elk geval niet meer, en in elk geval niet in de middag. Want mijn "trek-en snaaizin" is er altijd 's avonds. Eigenlijk nooit overdag....

Ik ben niet afgeweken van mijn eetlijstje en nu onderweg naar huis. Ik had een beoordelingsgesprek, was leuk, positief en fijn extra salaris! Altijd leuk in deze dure tijden!
@nadine Vlissingen bevrijdingsfestival was super... Nielson, Gers Pardoel en nog wat voor mij minder bekende namen traden er op.. Alleen 1 minpuntje voor mijzelf dat ik waarschijnlijk niet genoeg gegeten had voordat ik ging want werd helemaal draaierig in de menigte..toen ik er uit was en wat meer frisse lucht kreeg ging het wel weer wat beter, ben niet meer gebleven totdat Postmen kwam, durfde niet goed meer terug in die menigte te gaan... Volgende keer beter dan maar!!

Voor de rest ook iedereen een leuke Bevrijdingsdag gehad??
Yolo!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven