Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.

In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva

edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD

Veelvoorkomende vragen of problemen:

- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone

Layoutklachten

- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Wanneer je op de ipad terug gaat naar de vorige pagina, vanuit een topic naar de lijst met actieve topics, wordt die niet ververst.
quote:melbrw schreef op 04 november 2014 @ 06:49:

Wanneer je op de ipad terug gaat naar de vorige pagina, vanuit een topic naar de lijst met actieve topics, wordt die niet ververst.Jaa dit geldt voor alle apple divices
quote:melbrw schreef op 04 november 2014 @ 06:49:

Wanneer je op de ipad terug gaat naar de vorige pagina, vanuit een topic naar de lijst met actieve topics, wordt die niet ververst.

Beste Melbrw,

Op welke manier ga je terug naar die lijst?

met vriendelijke groet,

Junior
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-11-2014 08:23
Reden: verkeerde topic
% gewijzigd
Juun, in de OP is de bug dat de lijst nieuwe topics maar 1 pagina heeft als 'opgelost' aangemerkt. Maar eh...zie mijn post van gisteravond: De volgende paginanummers (dus vanaf 2) in de lijst met Nieuwe topics verwijzen naar de lijst Actieve topics....
quote:Zarah schreef op 04 november 2014 @ 08:46:

Juun, in de OP is de bug dat de lijst nieuwe topics maar 1 pagina heeft als 'opgelost' aangemerkt. Maar eh...zie mijn post van gisteravond: De volgende paginanummers (dus vanaf 2) in de lijst met Nieuwe topics verwijzen naar de lijst Actieve topics....ik had het nieuwe probleem al in de lijst opgenomen
Waarom staat het hoofdlettertopic bij 'mijn topics, reacties en favorieten'? Ik heb daar een jaar geleden of zo één keer gepost om een hoofdletter te vragen, en misschien nog een keer om te bedanken, dus het is nou niet alsof ik dagen in dat topic rondhang. En eerlijk gezegd denk ik ook nooit 'hoera, er heeft weer iemand een hoofdletter aangevraagd, snel kijken!'.

Kortom, misschien moeten de criteria op grond waarvan een topic in die favorieten wordt opgenomen een beetje worden aangepast.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 november 2014 @ 09:21:

Waarom staat het hoofdlettertopic bij 'mijn topics, reacties en favorieten'? Ik heb daar een jaar geleden of zo één keer gepost om een hoofdletter te vragen, en misschien nog een keer om te bedanken, dus het is nou niet alsof ik dagen in dat topic rondhang. En eerlijk gezegd denk ik ook nooit 'hoera, er heeft weer iemand een hoofdletter aangevraagd, snel kijken!'.

Kortom, misschien moeten de criteria op grond waarvan een topic in die favorieten wordt opgenomen een beetje worden aangepast.

Dat viel mij ook al op. Het is niet chronologisch.

Eigenlijk is dat overzicht helemaal niet logisch.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Maar goed, datzelfde geldt voor de zoekfunctie.

En als je dan op een zoekresultaat klikt, dan staat op die pagina nergens het gevonden resultaat

....om te janken eigenlijk.
Sommige dingen zouden prioriteit moeten krijgen.

Wat ook zó irritant is, is dat je geen twee postings achter elkaar kunt doen in eenzelfde topic.

Dan krijg je een foutmelding.

Dus dan moet je eerst weer naar de overzichtspagina, dan weer het topic opzoeken en dán je tweede posting doen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 04 november 2014 @ 09:26:

Maar goed, datzelfde geldt voor de zoekfunctie.

En als je dan op een zoekresultaat klikt, dan staat op die pagina nergens het gevonden resultaat

....om te janken eigenlijk.

Of je wordt zomaar ergens in het betreffende topic neergepleurd en dan kun je je alsnog het schompes zoeken naar je zoekterm .

Maar als je op een algemene term zoekt ('smulsteen' of 'kleuterverlenging' of zo) doet ie het best aardig hoor.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 november 2014 @ 09:21:

Kortom, misschien moeten de criteria op grond waarvan een topic in die favorieten wordt opgenomen een beetje worden aangepast.Staat al in de lijst, zelf kunnen bepalen welke topics in favorieten terecht komen
Zodra ik ingelogd ben, kan ik niet meer alle topic openen. Ik krijg dan een foutmelding. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer krijg ik dus de foutmelding. Als ik niet ingelogd ben, krijg ik deze foutmelding echter niet... bijzonder.
Regelmatig krijg ik een foutmelding als ik naar het forum ga, met een berichtje waaruit blijkt dat "username niet geactiveerd is". Inloggen kan dan ook niet. Cookies wissen helpt niet.

Wisselen van device (iPhone en iPad, en v.v.) helpt wel. Daarna terugwisselen ook.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 04 november 2014 @ 09:35:

[...]

Staat al in de lijst, zelf kunnen bepalen welke topics in favorieten terecht komen Oh, had ik nog niet gezien. Dank je wel!
quote:Vivaalias schreef op 04 november 2014 @ 09:46:

Zodra ik ingelogd ben, kan ik niet meer alle topic openen. Ik krijg dan een foutmelding. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer krijg ik dus de foutmelding. Als ik niet ingelogd ben, krijg ik deze foutmelding echter niet... bijzonder.

Dat is vreemd, welke browser gebruik je en is dat mobiel, tablet of laptop/pc?

met vriendelijke groet,

Junior
quote:Miss.Innuendo schreef op 04 november 2014 @ 09:28:

Sommige dingen zouden prioriteit moeten krijgen.

Wat ook zó irritant is, is dat je geen twee postings achter elkaar kunt doen in eenzelfde topic.

Dan krijg je een foutmelding.

Dus dan moet je eerst weer naar de overzichtspagina, dan weer het topic opzoeken en dán je tweede posting doen.

Daarbij sluit de volgende eigenlijk ook aan:

Als ik via mijn eigen berichten doorklik naar een topic waar ik dus eerder heb gereageerd

(dan kom ik via deze link op het topic terecht: Miss.Innuendo in "Reactie- en bugtopic nieuwe forum" )

en ik klik vervolgens daar op 'Plaats reactie', dan krijg ik ook een foutmelding als ik wil posten.
quote:Miss.Innuendo schreef op 04 november 2014 @ 09:55:

[...]

Daarbij sluit de volgende eigenlijk ook aan:

Als ik via mijn eigen berichten doorklik naar een topic waar ik dus eerder heb gereageerd

(dan kom ik via deze link op het topic terecht: Miss.Innuendo in "Reactie- en bugtopic nieuwe forum" )

en ik klik vervolgens daar op 'Plaats reactie', dan krijg ik ook een foutmelding als ik wil posten.

Het systeem denkt dan dat het situatie 1 is en dat was al bekend en staat in de lijst

met vriendelijke groet,

Junior
De negeerfunctie werkt niet (iPad)
Juun misschien een gekke vraag maar worden bugs ook uit de OP verwijderd of althans anders in een rijtje 'opgelost' gezet als ze verholpen zijn? Ik hoop althans dat de lijst niet alleen maar langer wordt?!?!
Had ik al gezegd dat bij de topiclijsten ook de nicks van de TO's vermeld dienen te worden?
Geen bijzonderheden
quote:rastan schreef op 04 november 2014 @ 11:39:

Juun misschien een gekke vraag maar worden bugs ook uit de OP verwijderd of althans anders in een rijtje 'opgelost' gezet als ze verholpen zijn? Ik hoop althans dat de lijst niet alleen maar langer wordt?!?!

Dat zou een goeie zijn, met die lange lijst verlies je totaal het overzicht en het leest verschrikkelijk. Too much.

Weghalen wat opgelost is.
Geen bijzonderheden
@yasmijn: jij nog niet misschien, maar 100 anderen intussen wel...
quote:rastan schreef op 04 november 2014 @ 11:39:

Ik zal 'opgelost' in een andere kleur neerzetten, zodat iedereen het in 1 oogopslag kan zien.

met vriendelijke groet,

Junior
quote:yasmijn schreef op 04 november 2014 @ 11:42:

Had ik al gezegd dat bij de topiclijsten ook de nicks van de TO's vermeld dienen te worden?

Jij nog niet idd, maar anderen wel en het staat dus ook al in de lijst

met vriendelijke groet,

Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven