Bizarre eters
zaterdag 28 februari 2015 om 10:36
Nieuw bij RTL5: Bizarre Eters
Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.
Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.
Gaan jullie ook kijken?
Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.
Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.
Gaan jullie ook kijken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 2 maart 2015 om 22:22
Vind het echt sneu voor die jongen. Hij leert nu pas zijn kokhalsreflex te beheersen. Dat leer je jong al, normaal gesproken. Bv als je een vitaminepil of sinaspril moet slikken van je moeder. Ik kreeg wel eens bijenpollen en bolletjes gember op siroop eten (hooikoorts en wagenziekte), o, en wagenziekte pilletjes, vies!, bitter! Daar leer je wel mee door te slikken wat vies is. Ik at soms mijn eten op zonder adem te halen door mijn neus, scheelt al een boel smaak. En ja, er zat een heel vervelend gevolg aan als ik het niet zelf opat. Je kunt ook slikken tussen het kokhalzen door.
Maar hij wilde wel in het leger, dat is nou echt iets voor doorzetters. Wat een tegenstelling!
Maar hij wilde wel in het leger, dat is nou echt iets voor doorzetters. Wat een tegenstelling!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
maandag 2 maart 2015 om 22:23
maandag 2 maart 2015 om 22:24
quote:HelgaV schreef op 02 maart 2015 @ 22:19:
[...]
Dàt is de grote vraag (wat mij betreft).
Denk wellicht dat schaamte dan ook gaat meespelen bij de ouders. En zoals hij nog boterhammen met hagelslag houden we dat mooi binnenshuis.
Tevens denk ik dat Sander dit ook echt alleen zelf en op volwassen leeftijd heeft kunnen doen omdat hij op een bepaald moment vast zat in een patroon dat hij er nu eenmaal gewend aan was geraakt dat zijn ouders niks anders meer gaven.
Dat er voor hem ook een te grote druk lag om het op een bepaald moment te veranderen.
[...]
Dàt is de grote vraag (wat mij betreft).
Denk wellicht dat schaamte dan ook gaat meespelen bij de ouders. En zoals hij nog boterhammen met hagelslag houden we dat mooi binnenshuis.
Tevens denk ik dat Sander dit ook echt alleen zelf en op volwassen leeftijd heeft kunnen doen omdat hij op een bepaald moment vast zat in een patroon dat hij er nu eenmaal gewend aan was geraakt dat zijn ouders niks anders meer gaven.
Dat er voor hem ook een te grote druk lag om het op een bepaald moment te veranderen.
maandag 2 maart 2015 om 22:29
quote:rosanna08 schreef op 02 maart 2015 @ 22:17:
[...]
ja, dat zal het idd zijn, maar waarom schakel je als ouders dan geen hulp in?
Ik was een dramatische eter als kind, mijn ouders hebben een hoop artsen bezocht.
Die wilden allemaal in mijn lijf snijden en dat ging ze te ver.
In die tijd was psychische hulp vast nog minder gewoon dan nu, dus echt hulp was er niet verder.
Het bleef dus gewoon drama aan tafel
[...]
ja, dat zal het idd zijn, maar waarom schakel je als ouders dan geen hulp in?
Ik was een dramatische eter als kind, mijn ouders hebben een hoop artsen bezocht.
Die wilden allemaal in mijn lijf snijden en dat ging ze te ver.
In die tijd was psychische hulp vast nog minder gewoon dan nu, dus echt hulp was er niet verder.
Het bleef dus gewoon drama aan tafel