Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Ik heb gekneusde ribben Evi, inmiddels al anderhalve maand. Tijdens het lopen voel ik het wel maar het hindert me niet. Na het lopen is het wel wat gevoelig maar verder valt het mee. Alleen bepaalde bewegingen gaan nog niet, soms hele stomme dingen zoals mijn handen afdrogen maar ik kan ook niet langer dan een uur of 6 liggen zonder pijn. Het gaat langzaam de goede kant op, maar het duurt wel lang!

Misschien is je lichaam aan het vechten tegen een virus (verkoudheid/griepje) dat je je zo moe voelt?

Vandaag heb ik weer met een collega gerend, 12,5 km. Het was echt prachtig weer en het was toch super rustig in het bos, perfect!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Rozijntje, ik weet niet hoeveel en hoelang je al traint? Ik heb het vroeger wel gedaan, vlak voor of na het ontbijt even een half uurtje joggen om de spieren wakker te krijgen voor een wedstrijd. Maar toen trainde ik wel vrij veel.

Baukje, fijn dat je weekeinde toch leuk was, ondanks het gemis aan lopen. Ben je er al uit over de pup?

Gioia, wat lastig van die ribben. Het kan lang duren ja, ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Hier niet zo veel te melden. Nou ja, ik verveel me niet, maar sporten is er even niet bij (ik haal mijn beweging nu uit het de hele dag achter een bijna 2jarige aanrennen).
@Gioia, haha ja idd. misschien niet zo slim maar was echt top!

8 km. ja ik ben ook heel blij dat ik tijdens mijn werk kan hardlopen, kan jij je daarna ook douchen? Ik wel.

Hahaha, alcohol en hardlopen gaan denk ik niet goed samen.

@Rozijntje, ik vind dat zo knap he om zo vroeg te gaan hardlopen, buiten het feit dat ik mijn kids niet alleen kan en wil later zou ik dat nooit kunnen.

Succes voor komende zaterdag toegewenst. Baukje heeft al antwoord gegeven op je vraag en ik denk er hetzelfde over.

@Baukje, hoe is je afspraak eergisteren gegaan bij de fysio? Zo jij bent lekker bezig zeg, 100 km. fietsen!

Afgelopen weekend is mijn zoon 3e geworden tijdens het NIK. Wat een top weekend heb ik gehad. Ben nog steeds aan het nagenieten.

Aankomende zaterdag gaat mijn dochter haar 1e oefenwedstrijd spelen, zo spannend.

Gisteren stond mijn intervaltraining gepland, niet gelopen, want ik had ook een afscheidslunch, was erg gezellig.

Ik ga vanmiddag lekker alleen lopen!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@Boukje, dankjewel. Dan hou ik het bij het hardlopen in de middag. Wel erg jammer omdat het zo'n fijne start van de dag is.

@Anky, nu zo'n 5 maand ongeveer (vroeger ook wel veel gelopen)

@Mother, geen haar op mijn hoofd die mijn kinderen zo vroeg alleen thuis laat! Deze week dus ook gewoon 2 dagen pas om half 9 lopen want dan zijn de kinderen op school. Volgende week kan het wel weer heel vroeg want dan is mijn vriend wel thuis. Net als op zaterdags.

Wat leuk dat je kinderen ook lekker aan het sporten zijn! Hoe oud zijn ze?

Vanmorgen een rondje van 8 km gelopen. Ik wou een interval training doen maar het ging niet zo lekker dus toen ben ik maar in een normaal tempo dat rondje gaan lopen.
ik ben al in geen maanden meer online geweest hier maar ik kom me even melden!

Ondanks grote drukte met werk, studie, bestuur en ziekte/overlijden van een naaste, ga ik dit weekend mijn eerste marathon lopen. De vooraf in gedachten genomen streeftijd van 3.30 moet ik wellicht laten gaan. Heb mn lange duurlopen netjes gedaan maar ik heb nagenoeg geen tempotrainingen gedaan. Nouja, dit weekend gaan we maar voor de ervaring! Ben de hele winter niet ziek geweest maar heb al sinds zondag af en toe enorme buikkramp. Daar functioneer ik verder prima mee, maar tijdens 42 km hardlopen heb ik het toch liever niet!

Nu op naar mn werk! Hoe is het hier verder met iedereen?
Fiekes dat is lang geleden. spannend hoor die marathon. Welke ga je lopen dan. 3hr30 is voor jou toch niet echt heel hoog gegrepen gezien je tijden op de kortere afstanden. Zeker als je je duur getraind hebt dan moet dat voor jou toch geen probleem zijn.

Hier gaat het slecht. De n ischiadicus ligt me al meer dan een maand dwars. Volgens de fysiotherapeut een echt neurodynamisch probleem wat toch nog wel een tijdje in beslag gaat nemen. De blokkades zijn inmiddels weg, de beweeglijkheid heb ik weer terug maar de zenuw 'loopt' nog steeds niet soepel door de dorsale keten.

Hoe oud zijn je kinderen rozijntje.

Ik heb in principe een pup uit het nest in de bestelling. Maar het is nog even een dag of 10 afwachten of er überhaupt wel een wolfsgrauwe reu inzit en dan nog een week of 6 afwachten of die reu me dan ook aanstaat. Maar moeders is door mijn keuring heen gekomen, zo ook de fokster. Na de reu ga ik kijken zodra er inderdaad een wolfsgrauwe reu in het nest zit.
Succes Fiekes!

Ik ben behoorlijk aan het hoesten. Gaan jullie lopen als jullie veel hoesten?

Ik las op internet iets over klachten onder de nek (zoals hoesten) niet lopen en boven de nek (neusverkoudheid) wel lopen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Wat gaaf dat iedereen zichzelf verbeterd heeft bij de CPC. Gioia, mother, gefeliciteerd!

Fiekes, veel succes met je marathon. Knap dat je ondanks moeilijke omstandigheden toch hebt doorgetraind.

Ik heb deze week lekker gelopen, behalve gisteren. Ik denk doordat ik de dag ervoor nogal slecht gegeten heb. Zat tot 8 uur te werken en had toen ineens zin in chips. Dat eet ik bijna nooit maar nu kon ik niet stoppen haha. De 8 km werd 5, op een tempo dat heel inspannend voelde, maar eigenlijk nogal langzaam was.

Heb me weer ingeschreven voor een loop in mei, 10 km.
This is an unacceptable timeline
Heel veel succes Fiekes!

@Boukje, ik heb een zoontje van 6 en een dochter van 4.

@Sunlover, hoe kijk je er zelf tegenaan om nu wel te gaan hardlopen? Denk je dat je het wel vol kunt houden?

Als het voor mezelf goed zou voelen, qua conditie enzo, zou ik gewoon gaan en anders misschien in een heel rustig tempo?
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst helaas... Helaas zijn de tijden dat ik onder de 20minuten dook op de 5km alweer een paar jaar achter me. En ik weet dat de omstandigheden voor trainen niet optimaal waren, dus mocht het enorm mislukken, dan weet ik ook hoe dat komt. En dan ga ik in het najaar in de herkansing

Balen van je ischiadicus Baukje! Nu lekker aan het 'flossen'?

Ik duik mn bedje in! Moet natuurlijk goed slapen zo vlak voor die marathon
@Fiekes: Heel veel succes dit weekend! Spannend hoor! 3:30 klinkt voor mij als een onhaalbaar doel, maar 20 minuten op de 5 km ook Succes en geniet ervan!

@Baukje: Sterkte met je ischias!

@Sunlover: Bij mij ligt het eraan wat voor een hoest het is. Bij een droge prikkelhoest loop ik gewoon, maar bij zo'n diepe hoest uit je longen doe ik rustig aan. Dan zou ik een training over slaan, of het bij een kilometer of 5 op een laag tempo houden. Maar je voelt het zelf toch altijd het beste.

@Tyche: Haha, chips is dus niet alleen slecht voor de lijn maar ook voor het lopen (en daarmee ook weer slecht voor de lijn). Ach ja, weet je dat ook weer

@Mother: Gefeliciteerd met je zoon!

@Rozijn: 4 en 6, nee die laat je nog niet alleen thuis 's ochtends! Blijft knap dat je zo vroeg kunt lopen, ik word dan echt flauw na een paar kilometer.

Ik heb vandaag weer lekker onder werktijd gerend, deze keer 8 km. Het was heerlijk weer. Ik ga dit weekend een paar dagen naar een strandbestemming, maar het regent er nu en de voorspellingen zijn ook erg slecht Ik hoop maar dat het meevalt en ik neem in ieder geval m'n hardloopschoenen mee voor een rondje over het strand.
Voor mij even hardlooppauze, ik zit aan de antibiotica en pufjes ivm bronchitis :(
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Sun.lover beterschap, eerst inderdaad maar heel goed herstellen voordat je weer gaat lopen. Je lichaam heeft nu de energienodig om te herstellen.

Fiekes inderdaad oa aan het flossen, maar de zenuw lijkt ook wat vast te lopen in het onderbeen. Dus de laatste keer dat ik er ben geweest heeft de fysio ook de zenuw losgemaakt onder de poplieus en in het enkelgebied. Met name dat eerste was weer verdomd pijnlijk. Moeilijk om daar passende oefeningen voor te vinden.

Gisteren wel weer een grote ronde gefietst.
Fiekes, voor ik het vergeet wil ik je alvast heel veel succes wensen dit weekeinde. Zet 'm op!

Sun.lover beterschap, zelf loop ik met bronchitis-achtige klachten niet (ik merk altijd goed aan mijn ademhaling wanneer ik niet moet lopen).

Baukje, wat een langdurige kwestie. Ik hoop dat het nu snel de goede kant op gaat. Wat goed dat je zo trouw de oefeningen doet, ik ben daar altijd niet zo goed in .

Gioia, ondanks de wat mindere weersvoorspellingen wens ik je toch een goed weekeinde aldaar. Gelukkig is strand ook met wat minder weer leuk om te lopen.

Rozijntje, knap hoor, lopen zonder eten. Ik kan dat echt niet (of liever gezegd ik kan het wel, maar ik voel me dan echt niet lekker). Maar goed, ik eet volgens mij de hele dag (en op dit moment veel te veel , gelukkig kom ik niet zo snel aan).

Bloeddruk viel de arts nog mee (de resultaten van de 24 uurs meting), maar het is een verhoging zonder duidelijke reden en dus ben ik gealarmeerd. Binnenkort dus weer de molen in het ziekenhuis in en de nodige onderzoeken. Ik zie er tegenop (haat dat doelloze gewacht in ziekenhuizen, haat ziekenhuizen sowieso), maar ik weet ook dat de opluchting groot zal zijn als de uitslagen goed blijken te zijn (aan slechte uitslagen denk ik maar even niet). Even doorbijten dus.
@Rozijntje, oh nu snap ik het. Mijn kids zijn 15 jaar (Zoon) en bijna 10 jaar (Dochter).

@Fiekes, welkom terug, mag ik ten eerste condoleren met het overlijden van een naaste.

Succes toegewenst dit weekend.

@Sunlover, beterschap toegewenst. Hardlopen en hoesten is volgens mij niet zo'n goede combi.

@Tyche, dank je wel. Chips, oh, lekker, afgelopen dinsdag nog gehad. Leuk dat je je heb ingeschreven voor een 10 km.

@Baukje, beterschap toegewenst.

@Gioia, dank je wel, ben nog steeds aan het nagenieten. Veel plezier dit weekend. Oh strand, hardlopen en regen, ik ben jaloers.

@Anky, beterschap toegewenst.

Zo ik heb net weer onder werktijd 8 km. gerend, ik had 10 km. in gedachten maar het schoot ineens in mijn kuit. Misschien komt het door mijn nieuwe hardloopschoenen of door een enkelband die mogelijk te strak zat.

Fijn weekend.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@Fiekes, hoe is je marathon gegaan?

@Gioia, ideaal dat je onder werktijd kunt gaan hardlopen! Ik hoop heel hard met je mee dat je mooi weer krijg op vakantie! Iig veel (loop) plezier daar

@Sunlover, beterschap.

@Anky, hopen dat het allemaal meevalt. Beterschap.

@Mother, die zijn dan al weer een stukje ouder. Vervelend dat het lopen wat minder ging. Maar ook al onder werktijd. Wat handig!

Vandaag 10 km in ongeveer 55 minuten (tijdens moeten nog online komen). Wel redelijk toch?

Zit er aan te denken om te trainen voor een halve marathon. Misschien na de zomervakantie zodat ik in de vakantie kan trainen maar misschien kan het ook daar voor. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat met tijd die ik tijd ben aan trainen kan doen.
Mn bordje pasta is leeg , de gelletjes liggen klaar... Helaas geen bananen en suikerbrood meer te krijgen in de winkel... En de ideale voorbereiding vandaag was het schoonmaken en bomen kappen op de atletiekvereniging in het kader van NL Doet.. We gaan het zien morgen! Het wordt sowieso leerzaam
Veel succes Fiekes!
This is an unacceptable timeline
Ik benieuwd hoe het fiekes vergaat/is vergaan. Ze heeft in ieder geval perfect weer. Lekker zonnetje ,niet de wind van gisteren. Maar de marathon blijft hoe dan ook toch altijd een avontuur.

Heb vandaag mijn loopschoenen ook nog aangehad. Stelt niets voor hoor, na de 8x2min van eergisteren vandaag 6x5min. Maar mijn lijf is er toch stijfjes van. Dus ik kan niet echt inschatten of het goed of slecht is gegaan wat betreft de blessure. De stijfheid zit namelijk aan beide kanten. Terwijl de blessure echt enkel recht zit. Verder is mijn conditie ver beneden peil. Zat gelijk ondanks het rustige tempo van 12- 12,3km/hr gelijk aan maximale hartslag van de pm. Voor mijn gevoel kon ik toch wel sneller maar dat heb natuurlijk niet uitgeprobeerd. Morgenavond maar horen hoe de fysiotherapeut hier over oordeelt.

Ik mag a. s zaterdag aan de slag op de club. Dan als jury bij een wedstrijd. Maak ik me toch nog functioneel binnen de vereniging.
Fiekes gefeliciteerd met je eerste marathon. Ben benieuwd naar je verhaal. Zie dat je de eerste helft in een mooi strak tempo op je schema gelopen hebt. (hoe doe je dat zo netjes/niet te snel starten). Maar je eerste officiële marathon is in ieder geval binnen.
Gioia: Heftig zeg, dat je al 1,5 maand met gekneusde ribben rondloopt. Hoe lang duurt zo'n herstel meestal?

Sun.lover: Beterschap! Geen goede combi met hardlopen nee, dus hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

Fiekes: Hoe is je marathon gegaan?

Baukje: Lekker dat je toch weer een beetje hebt kunnen hardlopen. Nu langzaam weer opbouwen.

Ik heb afgelopen week ook weer 3 keer gelopen en er zit gelukkig weer verbetering in. Vandaag 8,5 km gelopen, kon op zich nog wel verder maar we zouden 's middags weg gaan dus wilde niet te lang wegblijven. Die 10 km in mei moet dus wel gaan lukken. Wil alleen graag mijn snelheid nog verbeteren.
Vrees dat dat opbouwen er nog echt niet inzit hoor evi, verwacht dat de fysio morgen gaat zeggen van die mintuten revalidatie loopjes doen nog maar even niet meer.
Heb een weekje ziek op bed gelegen en dus niet gelopen maar ook niet meegelezen/geschreven.

Maar gisteren weer de loopschoenen aangehad en het ging best aardig.

Merk wel dat ik in de ochtend lekkerder loop dan aan het eind van de dag maar ik kan alleen in het weekend s' ochtends lopen dan is m'n man thuis om op ons zoontje te passen.

Fiekes hoe is de marathon gegaan?

Baukje wat heeft de fysio gezegd mag je door gaan met je loopjes?

Sunlover & Anky beterschap!!!
Ik ben ook zo benieuwd naar Fiekes!

Beterschap Sunlover, gelukkig ben je niet gaan lopen!

@Evi: Er staat 6 weken voor het herstel van gekneusde ribben, maar alsnog verschilt het erg per persoon en per keer. Ik heb het weleens eerder gehad, toen was ik er binnen 2 weken vanaf maar toen was het ook veel minder zwaar gekneusd. Er zijn mensen die er een jaar last van blijven houden

@MJ: Wat goed dat je nog best aardig kon lopen na een week ziek op bed! Dan zit je vast snel weer in het oude ritme.

@Baukje: En wat zei de fysio?

@Rozijn: Waarom twijfel je over de HM, omdat je nog niet zo lang loopt? Als je het goed opbouwt zou het toch moeten kunnen, zeker omdat je al een goede basis hebt vanuit andere sporten? Het lijkt mij wel een mooi doel inderdaad!

@Anky: Succes in het ziekenhuis, het kost inderdaad veel tijd om alles te laten onderzoeken maar het lijkt me heel goed om uit te sluiten dat er iets aan de hand is!

@Mother: Voel je je kuit nog?

Ik ben dus weer terug van een weekendje Zuid-Europa. Met drie dagen regen Zo vervelend, maar ja, we hebben er maar het beste van gemaakt. Het water stond ook nog eens erg hoog dus het was lastig om over het strand te lopen, en daarom zijn we maar de heuvels in gegaan. Pffff, dat was nog eens een heuveltraining zeg, ik had enorme spierpijn in m'n bovenbenen de dag erna terwijl we maar 6 km hadden gelopen! Vandaag heb ik thuis ook nog eens een rondje van 8 km gelopen, toch heel wat makkelijker lopen in het platte Nederland
Oh dat is zonde Gioia drie dagen regen.Maar in ieder geval wel een echte heuvel training.

Ik was fiekes gisteren middag al tegen gekomen in de uitslagen maar ben toch wel benieuwd nog naar het wedstrijdverslag.

En ja de fysiotherapeut, die weet het even ook niet meer. Er is heel veel gewonnen, maar het probleem is gewoon niet opgelost. Of nog sterker de fysio kan niet meer zeggen wat nu nog de 'restverschijnselen' geeft. Vanavond heeft hij zich gericht op een laatste optie. Nogmaals de rug bij L5 onder handen genomen en dry needling van de spier in dat gebied. Maar als dat geen spectaculaire verbetering geeft deze week dan toch door naar de neuroloog of sportarts. Want als er echt een kleine vernauwing zit daar waar de zenuw uit de wervelkolom komt dan de fysio dat niet oplossen.

Mag wel kleine blokjes blijven lopen zoals ik nu doe. Afwachten dus maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven