Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
Hoi Charlott, welkom! (dat voelt gek eigenlijk, ik begin ook net met schrijven hier!) Ik ben niet bekend met Start to Run, dus kan je wat dat betreft niet helpen. Ik weet wel wat het is, maar verder... Als ik alleen loop, loop ik graag met muziek. Het liefst een playlist met lekkere, opzwepende muziek, maar ik ben steeds te lui om het te gaan samenstellen en als ik er wel voor ga zitten kan ik niet bedenken welke nummers ik moet opzoeken. Eigenlijk moet ik steeds als ik aan een nummer denk waarbij ik lekker hardloop dat aan een lijst toevoegen, maarja.... Nu loop ik dus met mijn van-alles-en-nogwat lijst dus zap ook vaak door naar het volgende nummer. Als ik samen loop met iemand loop ik zonder muziek. Ik merk wel dat de muziek die mensen leuk vinden heel verschillend is, dus je moet vooral iets kiezen wat bij jou past en waar jij lekker op loopt! Heb je Spotify? Dan kan je veel rondkijken en makkelijk liedjes toevoegen aan je eigen hardlooplijst.

@Gioia, onze mannen klinken hetzelfde ja haha. Mijn man kan op zich wel wat koken, maar eigenlijk juist omdat ik het steeds meer ben gaan doen is hij steeds slechter geworden. Laatst voelde ik me echt niet lekker en ging hij het doen, maar de zalm was nog ijskoud van binnen, de zoete aardappel was aaangebrand en kon gelijjk de prullenbak in en de broccoli was bijna pap geworden, omdat het moest wachten op de zalm die toch niet gaar werd van binnen aaah, dit was wel een heel slechte uitschieter wel. Onder begeleiding doet hij het goed haha. En als hij lekker in het weekend tijd heeft en een plan kan maken en een recept kan volgen gaat het ook heel goed. Alleen heb je dan wel kans dat er geen groente bij zit Ach ja, ik roep hem altijd als de GFT bak te smerig voor woorden is en je moet mij niet vragen om de badkamer te verbouwen! Fijn dat je niet meer naar de fysio hoeft!

@Laura, fijn weekend op Ameland! Ik hoop dat je lekker kan uitrusten en bijkomen.

@Baukje, heerlijk lopen in het bos!

Hier geen loopnieuws. Gisteren benen getraind, dus er wordt hier echt niet gelopen vandaag haha! Morgen denk ik weer het bovenlichaam en zondag duurloop, al moet ik zien hoe dat gaat na vorige week en ben nog aan het onderzoeken of de langere afstanden wat gaan worden met deze (mogelijk te krappe) schoenen.
@Baukje, oeps crosspost! Toch nog lekker getraind. Succes dit weekend!
Blijekip mijn wedstrijd is pas volgende week zondag dus dit weekend gewoon nog lekker trainen en vooral ook km's maken en dan volgend weekend nog meer km's maken (maar dan binnen 6,5 uur).

Ik had altijd al een grotere maat hardloopschoenen dan mijn gewone schoenen (zoals de meesten) maar op een gegeven moment ben ik naar nog een halve maat groter overgestapt.
@Gioia, wat raar, nee nooit last van gehad.

Hoe is je intervaltraining gisteren op de baan gegaan heb je nog last gehad?

@Rozehanddoek, ja ik ken het wel gelukkig nog nooit meegemaakt. Niets van aantrekken dus.

Yep mijn man kan belachelijk lekker koken, mijn zoon vraagt wel eens nee mam, jij hebt toch niet gekookt!

Wat zijn wij verwend he?

@Blijekip, kijk een goede klusser is ook handig!

Oh, ok afwachten dus ik ben wel benieuwd of ik gelijk heb.

Dagje rust van sportschool kan geen kwaad toch. Ik ben nog nooit naar een sportschool geweest!

@Laura, goed werkgever! Hahaha.

@Baukje, gestruikeld over een haas! Hahaha ik moet even lachen. Gaaf dat je een haas heb gezien zeg!

@Charlotte, welkom. Dinsdag/ donderdag doe ik aan intervaltrainingen via mijn werk, ik luister dan nooit naar muziek. Ik geniet van de groep en van de natuur.

Als ik alleen loop luister ik altijd naar de radio: zomer hits. Heerlijke muziek vind ik dat.

Zo, vanmiddag lekker alleen gelopen. 9 km. stond wel een harde wind en het was bewolkt, prima loopweer dus.

Fijn weekend toegewenst.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Charlott, ik heb met die podcast gelopen 2 jaar geleden! De muziek van 5-10 is wel heel anders, ja. In principe kun je op gewoon je eigen playlist gebruiken, al wil het schema dat je al met intervallen begint en dan is de podcast wel handig. Ik ben opnieuw begonnen en ik loop met mijn eigen playlist en garmin forerunner 10 horloge x-D

Blijekip, ik heb dus mazzel met mijn kokende man ik mag niet eens in de keuken komen als hij daar huis aan het houden is, zo erg is het.

Mother, 9 km is ook een behoorlijke afstand! Hoe zorg je ervoor dat je niet verveeld raakt? Ik merk toch af en toe dat mijn hoofd spelletjes met me wil spelen, zelfs al na een half uur.

Ik heb weer 5 km op de teller. Moet eigenlijk morgen mijn duurloop doen, van zo'n 8 km, maar ik denk dat ik die naar zondag doorschuif. Als ik over 2 weken een uur kan lopen, dan ga ik me inschrijven voor de trail wedstrijd. Ik had alleen naar de hoogteverschillen gekeken en daar ben ik wel bang voor...
quote:rozehanddoek schreef op 19 juni 2015 @ 17:22:

Blijekip, ik heb dus mazzel met mijn kokende man ik mag niet eens in de keuken komen als hijdaar huis aan het houden is, zo erg is het.

Heerlijk! Is de keuken dan ook helemaal opgeruimd als je er wel weer in mag?

Welke trail zit je naar te kijken? Ik kijk nooit naar hoogtemeters, gewoon gaan, echte bergen zullen we hier niet hebben! Moeilijke ondergrond of hellingen pas je gewoon je tempo voor aan. Een trail gaat niet om de snelheid. Als je die afstand normaal kan lopen kan je het als trail ook, niet zo snel, maar dat doet er niet toe!

@Baukje, nee ik bedoelde succes met chef jury zijn alle berichten over de schoematen beloven niet veel goeds voor mij vrees ik.

@Mother, lekker weer 9km erop zitten. Ik haat wind, liever regen maar het is wel een prima temperatuur! Ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen wat betreft de schoenen de lagen fel vallen inmiddels van mijn tenen (ieuw, sorry ) dus ik ben bang dat ze ook heel kwetsbaar zullen zijn voor aankomend weekend. Nouja, ik hou jullie op de hoogte....

Ik zit moed te verzamelen om me in te schrijven voor de Duinentrail op 1 november. 35 km ik vind het een beetje eng haha! Maar de inschrijving gaat altijd wel snel, dus ik wil ook niet te laat zijn, dan is het vol.
Blije kip die instelling had ik dus een paar jaar geleden ook van hoe zwaar en hoeveel hoogte meters kan een trail hier in Nederland nu hebben. Nou daar kwam ik bij de vorige editie van de veluwe zoom trail op de 53km wel van terug. Was na 25km al kapot en met mij velen want waar ik verder ging tot het bittere einde stapten vele bij het 25km punt uit. En ik heb ook weleens een trainingsloop gedaan in limburg die er ook niet om loog. En dan ben ik toch aardig wat trails in de Ardennen gewend.
Mother hazen zie ik hier vanuit de huiskamer 's ochtends en 's avonds bijna altijd, kijk zo over de velden uit maar ze doorkruisen ook ons grasveld. Maar op een of andere manier zie ik veel minder konijnen, ook niet in het bos. Ja ik zie ze wel maar lang niet meer zo veel als 'vroeger"

Rozehanddoek hoogtemeters zijn nog wel te overzien. Hoewel ik zelf een hele slechte daler ben als het stijl is. Maar bv modder en riviertjes overstekken kan er pas echt inhakken. En dan zeker als je van de zware natte klei akkers over moet, dan wordt je met de stap letterlijk zwaarder. En zie die klompen klei maar eens van je schoenen te krijgen.
Wij organiseerden vroeger met een clubje vrienden wel eens survivalruns. Eentje kon goed parkoersen uitzetten en gaan maar. Liepen we in februari tot ons middel door sloten te sjouwen. De gezichten van de mensen die hun hondje 's morgens aan het uitlaten waren, waren onvergetelijk . Officiële trail heb ik nooit gedaan, maar dat het zwaar is, geloof ik direct. Wij liepen vroeger altijd wel een loop, die dwars door de duinen en over het strand ging, vooral die duinen waren zwaar: mul zand en stijl omhoog en dat een keer of 10 achter elkaar. Was een feest om te lopen trouwens.

Hazen zie ik hier nooit (geen polder), maar konijnen en reeën wel zeer regelmatig. Hoewel de konijnenstand wel erg fluctueert, wij hebben ook veel konijnen in de tuin en je ziet zo wanneer er weer een myxomatose-uitbraak is. Dan struikel ik ook nog wel eens over konijnen. Erg sneu altijd. In Zweden ben ik in een stadspark ooit eens letterlijk over een ree gestruikeld, ik kreeg zowat een hartverzakking, het was nog een groot hert ook, wat een schrik.

Vandaag een rustdag hier en ik denk de komende dagen ook. Ik was echt ontzettend moe vandaag en ik had echt enorme moeite om niet op de bank te gaan liggen en in slaap te vallen (geen optie met een zeer, zeer ondernemende peuter). Hij slaapt nu eindelijk, dus ik ga er meteen achteraf. Gisteren nog hardgelopen, maar dat had ik achteraf niet moeten doen. Het hardlopen zelf ging nog wel, maar ik was vooraf al veel te moe. Tegen beter weten in (het was het enige moment van de week dat ik tijd had) toch gegaan, maar ik heb nu spijt. Ik kreeg het ook helemaal niet meer warm tijdens het hardlopen.

Een kokende man lijkt me ook wel handig, die van mij kan het wel en ooit kookten we beiden evenveel, maar door werk (ik begon vroeger en was eerder thuis) is het er in geslopen dat ik altijd kookte en dat doe ik nu nog. Eigenlijk gewoon mijn eigen schuld (en dus klaag ik er ook maar niet over). Een klusser is mijn vriend ook al niet, gelukkig doet hij wel de belastingaangifte (daar heb ik een hekel aan) en is hij lief.

Charlott welkom hier! Ik train nooit met muziek, dus ik kan je met je vraag helaas niet helpen.

Laura, een operatie met narcose hakt er best in. In ieder geval de komende tijd goed naar je lichaam luisteren. Te snel weer beginnen is doorgaans schadelijker dan wat extra rust.
@Baukje, bij zulke afstanden kan je nog wel verrast worden, ja. En ik knijp hem toch ook wel voor die 32 in september en de 35 in november. Wisent ben ik niet bekend mee, maar de Duinentrail in Schoorl is toch vaak ook wel zwaar. Bij de afstanden waar rozehanddoek het over heeft denk ik meer aan een 10-12 km trail. En ja, dat wordt wel pittiger dan de 10 of 12 die je misschien over de weg of door het park gewend bent, maar ik denk nog wel goed te doen. De kortere trails zijn vaak ook 'mini-trails' voor beginners. Maar wie weet heeft rozehanddoek wel iets heel anders in gedachten!

Hoogtemeters vind ik ook niet het ergst, maar los mul zand, pfff, echt ploeteren vind ik dat, soms heb ik het gevoel dat ik nog amper vooruit kom en het vreet energie. Ik kan ook echt boos worden dan haha, helemaal gefrustreerd. Natte voeten krijgen vind ik ook vervelendd, maar met de trailschoenen hou je dat nog iets langer en beter tegen dan met gewone schoenen gelukkig.

@Anky, lekker slapen en bijtanken!

Hier veel konijnen. Ook koeien, maar die zijn niet echt 'wild' te noemen en heeeeeel af en toe spot ik een vos, maar die zijn altijd snel weer weg.

Lopen jullie vaak/atijd hetzelfde rondje of heb je veel verschillende om af te wisselen? Ik merk dat het makkelijk is om vaak hetzelfde of bijna hetzelfde rondje te lopen, terwijl ik het leuker vind om af te wisselen, ik denk er alleen niet altijd aan.
Blije kip ik zie de koeien vanuit de kamer. Dit jaar hebben we het geluk dat er achter de paarden wei die achter onze tuin ligt geen mais geplant is zodat we het verre uitzicht blijven houden.

Ik wissel mijn rondje zoveel mogelijk af. Woon op looptafstand van drie bosgebieden. de verste gelegen (4km) is de grootste en daar kan ik sowieso eindeloos variëren. Maar ook over de weg wissel ik steeds van ronde. Natuurlijk verzeil je met het oog op de afstand weleens in hetzelfde rondje.

Maar ik pak ook vaak mijn fiets om vanuit een ander punt te vertrekken. (zoals vorige week zaterdag voor weer een ander bosgebied 10km hier vandaan).

Morgen loop ik gericht naar een hele diepe/lange tunnel voor heuvelsprints (was het idee van mijn trainer die daar te doen) en duik ik vervolgens daar het bos in voor de overige km's(ook weer een ander bosgebied 6km hier vandaan) en voor overmorgen heb ik officieel aangegeven wandelroutes op gekregen in mijn éigen'bos (blauw op tempo, rode route net iets sneller-5min pauze en dan weer rood-blauw). Normaal gesproken verzin ik overigens zelf waar ik mijn trainingen doe. Maar toevallig had de trainer het deze week allemaal voor me ingevuld in het kader van meedenken.

Heb tot nu toe al mijn trails op gewone loopschoenen gelopen. Heb begin dit jaar wel trail schoenen gekocht maar heb ze nog niet op lange afstand uit durven proberen. Volgende week ga ik ook gewoon op mijn vertrouwde loopschoenen.
Sorry, even geen tijd om op iedereen te reageren maar phoe, net weer 20 km gelopen en ik merkte dat loopje van vorige week nog best wel heftig! Of zal het tussen mijn oren zitten?

Morgen even een rustdag (misschien wel even fietsen) en maandag weer 10 km lopen. Deze week ondanks alles gelukkig wel 40 km gemaakt en als ik maandag die 10 km erbij loop, 50 km van dinsdag tot dinsdag.

Nog een vraagje, is er een verschil tussen normale sportsokken (met wel van die verdikkingen op bepaalde plekken) en hardloop sokken?
@Charlot: Leuk dat je mee komt schrijven! Ik heb nooit met Evy gelopen maar als ik alleen loop dan heb ik wel vaak muziek op. Ik heb een afspeellijst gemaakt met muziek erop, allemaal een beetje "dance-achtig", dat vind ik het fijnste lopen. Als ik een lekker ren-liedje hoor op de radio dan probeer ik het te onthouden en koop ik hem later via iTunes. Of ik luister wat voorbeeldjes op albums met hardloopliedjes en koop de leuke liedjes (ik zoek dan bijvoorbeeld op "running music" binnen iTunes). Ik krijg er wel energie van tijdens het lopen! Ik loop met een iPod uit het jaar 0, dat ding is namelijk lekker licht. Al denk ik er wel over om zo'n heel klein MP3-spelertje te kopen die je gewoon op je kleding kan klikken, maar zolang mijn iPod het nog doet dan vind ik het ook zo zonde om iets nieuws te kopen.

@Rozijntje: Wow dat je nu alweer 20 km loopt na je HM van vorige week! Ik vind dat best snel, ik had denk ik nog wat rustiger aan gedaan. Is er een reden dat je 50 km wil lopen deze week?

Ik weet eigenlijk niet of er verschil zit tussen verdikte sportsokken en hardloopsokken. Ik loop zelf wel met hardloopsokken of compressiekousen, maar mijn andere sportsokken hebben geen verdikkingen dus die lopen wel echt minder lekker.

@Blijekip: Ik probeer wel variatie aan te brengen in mijn rondjes. Ik loop sowieso al vaak vanuit ofwel mijn huis, het huis van m'n vriend, m'n werk, m'n ouders, dus dat zijn al hele verschillende plekken met hele andere rondjes. Maar dan nog probeer ik veel te variëren, en soms pak ik ook wel de fiets om naar een heel ander gebied te gaan. Het pakt ook weleens verkeerd uit, ik ben regelmatig verdwaald waardoor ik veel later thuis kom dan gepland. Zeker bij m'n ouders verdwaal ik vaak want zij wonen naast een groot natuurgebied waar ik me maar niet kan oriënteren. Dan ben ik heel blij met m'n garmin die me weer thuis kan brengen

Die duinentrail klinkt trouwens leuk, misschien schrijf ik me wel in voor de 17 km, 35 km is wat te veel 2 weken na de marathon.

@Anky: Ik hoop dat je een beetje bij kunt komen de komende dagen! Die survivalruns klinken trouwens echt gaaf!

@Rozehanddoek: Hoogteverschillen kunnen wel heftig zijn maar het terrein maakt wel veel uit. Maar de trail was toch in het gebied waar je vaak loopt? Kun je niet alvast een stuk van het parcours lopen om te kijken hoe het gaat?

@Baukje: Succes met het jureren! Je woont prachtig volgens mij! Ben jij in die landelijke omgeving niet bang voor honden? Ik merk aan mezelf dat ik door de ervaring van vorige week toch wat angstiger ben geworden. Ik heb een keer een echt enge ervaring gehad met een hond die in volle vaart blaffend en grommend op me af kwam in het bos en ik écht dacht dat hij me aan zou vallen. Gelukkig bleef hij een meter voor me staan, waarna de eigenaar boos op mij werd "omdat ik stil was gaan staan en ik gewoon door had moeten rennen". Terwijl ik juist stopte omdat die hond zo dreigend op me af kwam. Ik heb daar nooit meer gelopen en ik kies echt de paden waar ik weet dat minder honden komen of de honden aangelijnd moeten zijn. Laatst had ik ook weer eens dat een speelse hond plotseling op me sprong, gelukkig zag ik meteen wel dat hij gewoon wilde spelen maar toch vind ik het een beetje eng. Hoe ga jij hier als hondenkenner mee om? Heb je tips voor me?

Mijn training van donderdag ging goed, geen last gehad van m'n achillespezen! Ik merk wel dat ik veel langzamer op gang kom dan de rest, bij de warming-up vind ik het tempo al hoog liggen en de eerste 1600 op 5 min/km kon ik mijn groepje niet bijhouden, terwijl het daarna bij mij juist veel makkelijker ging dan bij de rest. Ik zag achteraf dat mijn hartslag ook niet genoeg omhoog ging tijdens het eerste interval, en daarna weer wel. Mijn hartslag daalt ook steeds veel sneller dan bij de anderen, ik denk dat ik daarom ook steeds weer even op gang moet komen of zo. Ik ben toch een diesel, op het laatst liepen we steeds intervallen van 400 en het steeds stoppen vind ik dan eerder vervelend dan lekker. Maar wel lekker getraind, al had ik wel flinke spierpijn omdat we ook veel oefeningen voor de bovenbenen hebben gedaan.

Zo een rustig kort rondje door het bos, en morgen weer een duurloop van zo'n 20 km.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
@Charlot, leuk dat je mee schrijft. Ik ben ook begonnen met Evy, heb ook de 5-10 km gedaan. De muziek was iets beter dan de eerste reeks vond ik. Ik heb toen die reeks gekocht via de officiële site. Vond het een fijne manier toen om ook intervallen te lopen.

Tegenwoordig loop ik met een schema van mijn loopgroep en luister ik niet altijd naar muziek.

Wat gaaf dat je hazen ziet Baukje, al is het niet leuk om er over te struikelen. Succes met jureren.

Ik heb net een rondje van 15 km gelopen. Ik had vandaag geen zin om een tempo-training te doen.

Het was weer lekker loopweer, wel heb ik wat extra proteïnen binnen gekregen (zwermen vliegjes).
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Rozijntje je hebt in hardloopsokken ook zoveel verschillen onderling. want je hebt ook specifieke hardloopsokken zonder verdikkingen. Op dit moment loop ik zelf op trailsokken van salomon. Geen uitgesprokken verdikkingen maar wel uitgesproken elastische stukken. Voelt voor mij heerlijk aan en een fijne bijkomstigheid is dat er niet snel iets in je sokken komt (hetgeen ik met andere hardloopsokken wel heb als ik in het bos loop).

Gioia schijnbaar wonen hier hele brave boeren want ik krijgen zelfden een hond achter me aan. Maar bijna alle opritten zijn tijdelijk voorzien van stroomdraden, dus die honden komen daar echt niet overheen. in het bos kom ik ook zelden honden tegen. de meeste wandelaars blijven toch in de buurt van de parkeerplaats en ik schiet elders het bos in.

Word ik toch onverwacht verrast dan blijf ik bij een hond die het erf af dreigt te stormen staan of loop hem pratend tegemoet. In het bos praat ik ze mee. Maar het komt dus echt heel zelden voor.

Wat betreft de hartslag is het volgens mij altijd zo dat bij de eerste interval de hartslag nog niet zo hoog oploopt. interval training is ook niet geschikt om op hartslag te lopen omdat de interval er vaak al op zit alvorens de hartslag zijn bijbehorende waarde bereikt. Alleen bij de opvolgende intervallen zal afhankelijk van de duur van de pauze de hartslag steeds hoger oplopen want niet helemaal hersteld van de voorgaande intervallen zal de belasting bij eenzelfde tempo steeds hoger worden (lees hartslag loopt hoger op). Het snel dalen van de hartslag heeft alles te maken met een goede conditie maar niets met het al dan niet snel op gang kunnen komen.

Maar een ieder heeft er baat bij eerste een 10min minimaal goed rustig in te lopen. de andere zullen evengoed problemen ervaren in die eerste tien minuten dat uit zich dan ook in het feit dat ze verderop in de training meer moeite gaan krijgen. Door niet goed inlopen loopt je hartslag vaak hoger op dan bij het tempo past. Maar die belasting neem je dus de hele training mee.

Sunlover inderdaad prima loopweer. Weinig wind, niet te warm. Heb er zelf vanmorgen 18km opzitten. Eerst op tempo 5,5km naar een grote tunnel. Die acht keer naar boven gerend en terug gewandeld en vervolgens nog 10km uitgelopen op vlot tempo. (was in dit geval 4min45/km)

Dat ik ook een diesel ben en absoluut geen sprinter bewees het programma van vandaag wel weer. Vaak heb ik heuvelsprintjes op het programma van een 100m. Nu moest ik niet sprinten maar vlot naar boven lopen en was de afstand 2x zo lang maar het tempo lag hoger dan bij mijn 'sprintjes'.
@Sunlover: haha fijn die extra proteïnen

@Baukje: Het zou kunnen dat de honden in jouw omgeving beter opgevoed zijn dan bij mij. Het verschilt hier ook wel per gebied. Maar dat praten zou ik kunnen proberen, al hoop ik dat ik voorlopig gewoon geen enge honden tegenkom. Bij de baantraining hadden we een vrij korte warming-up (minder dan 10 minuten), normaal is deze wel wat langer. Dus misschien lag het daar ook wel aan. Wel leuk om te lezen dat het snel dalen van de hartslag te maken heeft met een goede conditie haha!

Ik heb vanmiddag 7,5 km gelopen, de eerste kilometer had ik nog wel last van spierpijn maar het werd gelukkig langzaam wel beter. Morgen ga ik lekker naar de duinen voor m'n 20 km loop!
Nou, ik weet waarom ik al een paar dagen zo moe was,want gisteren getroffen door een enorme buikgriep, ik bleef maar overgeven, echt verschrikkelijk. Ik heb wel vaker buikgriep gehad, maar dit was heftig. Oudste zoon was ook de pineut, en jongste zoon heeft een groot deel van de nacht spugend doorgebracht. Ben benieuwd of de rest van het gezin nog aan de beurt komt, gelukkig ben ik zelf weer redelijk opgeknapt, koorts lijkt weer weg te zijn en ik voel me weer wat fitter. Godzijdank was vriend thuis, al moest hij wel een wedstrijd afzeggen (de laatste keer dat we door zo'n besmettelijk virus getroffen werden, zat vriend en het buitenland en wilde ik 's nachts alleen nog maar dood ).
Oei heftig anky, beterschap en hopelijk vallen er binnen het gezin niet nog meer slachtoffers.

Ik ga zo snel naar de club voor het jureren. Heb mijn eigen trainingsrondje er al weer opzitten. Vanmorgen al om zes uur opgestaan om Kees nog de nodige aandacht te kunnen geven.

vanmorgen 27km gelopen waarvan 19 in het bos en daarvan 2 keer 5km op tempo gevolgd door nog twee snellere km's. Tussendoor een rustige dribbelpauze. Maar het bos met al de bruggetjes en poortjes haalt het tempo er wel uit want kwam bij de 27km aan een gemiddelde van 5min/km uit, dus eigenlijk gewoon rustig duurloop tempo. Deze week toch nog een 90 plus km kunnen bijschreven. Nu van de week vooral uitrusten en een beetje de loopspieren wakker houden.
Gioia, 20 km! Ik kan er alleen maar van dromen! Waar denk je dan aan, als je zolang loopt? Raak je niet verveeld?

Anky, hoop dat het hierbij blijft!! En dat je er maar snel weer helemaal bovenop mag zijn

Baukje, ik schaam me wel een beetje voor mijn tempo, als 5 min/km jouw duurlooptempo is. Kom ik aan met mijn 6,5 min/km...

Ik ga vanmiddag 50 minuten lopen. Ik hoop dat ik de 8 km red, maar ietsjes minder is ook niet erg. Wil hem in elk geval superrustig lopen. Ben namelijk enorm bang dat ik te snel start en het daardoor niet red. Als ik over 2 weken nog steeds op schema lig, ga ik me toch inschrijven voor de trail. Ik woon overigens niet in Nederland, dus ik heb hier echt andere hoogteverschillen, ik zal de nummers eens opzoeken als het zover is!

Edit: even gekeken en er zit 80 meter tussen de max height en de min height.
Zooo wat veel geschreven zeg, leuk!

Ga alleen niet op iedereen reageren nu, maar ik lees jullie allemaal.

Charlott welkom!

Als ik met muziek loop dan is het gewoon mijn eigen afspeellijst. Als je van tevoren de planning voor de loop bekijkt en je niet al te vergeetachtig bent, zou je ook gewoon op eigen muziek kunnen lopen toch?

Blijekip, heb je al besloten of je je in gaat schrijven voor de trail? Ik vind los zand ook echt de hel dus ik peins niet over zo'n soort loop, maar beter spijt van inschrijven dan naast het net vissen omdat je te lang wacht, toch? En als je eenmaal gewend bent aan het idee dat je 'moet', is het ook weer extra motivatie om te trainen.

Ik heb drie verschillende hardlooplocaties die ik afwissel en met verschillende afstanden zorgt dat wel voor genoeg variatie. Elke keer hetzelfde zou ik wel heel saai en ook demotiverend vinden. Het is alleen wel handig dat je tijden dan heel goed te vergelijken zijn.

anky, beterschap!

rozehanddoek: verveling is inderdaad een risico, zeker bij langere lopen. Ik heb er vooral last van als ik meerdere lussen van dezelfde route loop; een route zonder lussen geeft meer mentale rust, want je moet toch gewoon doorlopen om het einde te halen dus eerder opgeven betekent heel lang teruglopen. Muziek, mantra's, afwisselende omgeving helpen allemaal. En ik ben ook weleens gaan lopen met het idee: aan het einde van deze loop wil ik opdracht X hebben uitgewerkt.

Het fijnste is als je met je aandacht helemaal bij je lijf kunt zijn. Ademhaling tellen, vorm checken, dat helpt mij om niet te veel bezig te zijn met 'nog 6 km omg wat is dit stom dat kan ik nooit ach 4 km is toch ook best goed'.

Ik ben nu zelf ook niet zo lekker en heb stapels werk liggen, dus ik ga mijn energie sparen en even niet lopen vandaag. Heb vrijdag wel lekker 7 km door het bos gelopen op een best lekker tempo van bijna 11 km/uur. Vanavond misschien nog wat yoga, als mijn hoofd wat minder vol zit. Op je kop hangen met een verkoudheid is niet echt ontspannend.

Over kokende mannen: ik heb er ook één, zeer dankbaar voor. Jammer dat hij regelmatig werkt tijdens etenstijd, moet ik toch weer zelf koken en daar ben ik heel erg lui in geworden sinds hij dat doet.
This is an unacceptable timeline
Tyche, ik snap wat je bedoelt! Ik probeer ook grotere rondes te lopen, omdat ik anders het risico loop dat ik bij de tweede lus denk "nou, ik ben er wel weer klaar mee voor vandaag" :-D Die gedachtes aan het einde zijn precies wat er door mijn hoofd gaat. Grappig om te lezen dat jij daar ook mee komt. Het is dus echt iets wat elke loper meemaakt. Helemaal aan het begin, als ik nog niet helemaal "in the zone" ben. Dan hoor ik alleen maar "kap er nou maar gewoon mee, want dit wordt niks vandaag" en daar moet ik echt doorheen lopen. Maar goed, er komt vandaag een nieuwe cd, dus ik denk dat het met lopen goed gaat komen later!
Hoewel ik zelf meestal voor een grote trainingsronde kies is het juist goed om regelmatig te trainen op kleine rondjes en dan met name bij pittige trainingen. veel wedstrijden bestaan ook uit rondjes en die drang tot opgeven daar moet je toch mee leren handelen. ik vertrek altijd met het idee dat opgeven geen optie is. Hoef ik die mentale discussie in mijn hoofd niet te voeren. Want de uitkomst staat al vast. Ik denk wel vaak tijdens een wedstrijd van dit is de allerlaatste keer dat ik er weer in trap om mee te doen. Maar ja na de finish is die gedachte gelijk weer weg.

Jureren is goed verlopen. Hoewel de hink-stap-sprong nog best ingewikkeld was met ieder een eigen afzet punt. Heb de hele tijd de afzetbalk om moeten wisselen en verleggen.

Vergeten jullie vanavond niet te kijken naar andere tijden sport, gaat over Jan Knippenberg. Wonderbaarlijke man, niet alleen met zijn prestaties op ultragebied maar ook zijn uitspraken.
Is dat op de publieke omroep, Baukje? Dan kan ik het op uitzending gemist kijken Het blijft knap dat je geen discussies met jezelf voert. Los van het feit dat ik ook eigenlijk bijna nooit opgeef, weet ik dat mijn hoofd het toch altijd even probeert!

Ik ben zonder horloge op pad gegaan. Was hem vergeten. En daar baal ik echt enorm van. Mijn iPod heeft ook een sport-functie, maar die viel tijdens het lopen 2x uit en nu weet ik dus niet precies hoever ik heb gelopen. Het was rond de 8 km in elk geval, maar bewijs heb ik niet...
Wat doen jullie trouwens met eelt enzo? Ik heb echt een enorme eeltbult op 2 van mijn tenen. Ik laat ze wel gewoon zitten omdat het blijkbaar schuurt, doen jullie dat ook?

En om nog even in te haken op de discussie over hardloopsokken: Ik heb een paar gekocht van een Engels merk, maar dat is echt drama. Ik kwam terug met blaren onder mijn voet vandaag, en ik voelde mijn sok schuren. Dus dat gaat de vuilnisbak in en ik ga op zoek naar iets beters x-D nou, dit was wel weer genoeg monoloog van mij voor vandaag
@Beterschap Anky! Buikgriep kan inderdaad flink heftig zijn!

@Roze handdoek: Haha ja 20 km is best lang... Toch verveel ik me niet dan. Het is vooral lastig om te vertrekken en de eerste kilometers denk ik wel wat lang…. Maar als ik dan eenmaal een tijdje op weg ben dan gaat het prima. Ik denk aan van alles: plannen voor de komende week, wat ik ga eten als ik thuis kom, werk, welke route ik ga nemen. Ik verveel me dan niet meer, ik ben alleen maar bezig met lopen. Ik herken dat trouwens niet, dat je de neiging hebt om na een klein rondje te stoppen. Nu loop ik ook eigenlijk nooit kleine rondjes maar altijd 1 groot rondje, maar zoals gisteren had ik 19,5 km gelopen toen ik langs huis kwam, en dan ga ik toch nog even de straat op en neer om de 20 vol te maken. Ik loop eigenlijk nooit minder dan ik gepland heb, tenzij ik me écht niet lekker voel.

Ik doe niks met mijn eelt, ik heb flink wat eelt op m’n grote tenen maar dat laat ik lekker zitten. Ik heb liever eelt dan blaren!

@Baukje: Bedankt voor de tip over Jan Knippenberg! Ik vond het een erg mooie documentaire, sneu dat die bijzondere man zo vroeg is overleden. Ook grappig om zijn schoenen te zien waar hij al die kilometers op heeft gelopen, veel demping zal er niet in hebben gezeten!

Ik heb gisteren dus 20 km gelopen, ging prima. Ik voelde me niet helemaal lekker, dus ik zat er een beetje tegen aan te hikken, maar toen ik eenmaal een paar kilometer op gang was ging het gewoon als vanouds. Lekker door de duinen, toch mijn favoriete loopomgeving. ’s Avonds gingen we uit eten bij een restaurantje dat toch wat verder was dan we dachten, dus toen heb ik ook nog 8 kilometer gewandeld. Ach ja, goede cooling down. M’n benen voelen in ieder geval goed vandaag. Vandaag een rustdag, ik ga nog wel wat core stability oefeningen doen denk ik want die zijn er een beetje bij ingeschoten afgelopen week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven