Hoeveel wasjes per week?
donderdag 25 juni 2015 om 12:35
Naar aanleiding van topic welk wasmiddel gebruiken jullie ben ik ook wel benieuwd naar hoeveel wasjes er gedraaid worden per week. Dit is natuurlijk afhankelijk van grootte van huishouding.
Ik zal aftrappen:
2 personen en heel wat wasjes per week:
- 2x handdoeken was
- 1x zwarte was
- 1x witte was
- 1x beddengoed
- 1x sportkleren
- 1x werkkleren van mijn vriend
Ik zal aftrappen:
2 personen en heel wat wasjes per week:
- 2x handdoeken was
- 1x zwarte was
- 1x witte was
- 1x beddengoed
- 1x sportkleren
- 1x werkkleren van mijn vriend
donderdag 25 juni 2015 om 12:41
donderdag 25 juni 2015 om 12:42
hahaha het lijkt net een enquete hier!
2persoonshuishouden
1x werkkleren man
1x fijn spul (bloesjes, jurkjes e.d.)
1x spijkerbroeken
1x licht
1x donker
1x beddengoed
1x handdoeken
en 1 handwasje lingerie die doe ik zonder machine... er zit wel een handwasknop op maar die vertrouw ik niet
en soms een rode was een keer per 2/3 weken, die spaar ik op.
ook veel wasjes voor 2 personen... maar de trommel zit niet altijd supervol, bij een halve trommel doe ik de 'kort' knop aan, is het wat sneller klaar. ik denk dat de wasjes met 3 personen gelijk blijven, alleen vollere trommel.
2persoonshuishouden
1x werkkleren man
1x spijkerbroeken
1x licht
1x donker
1x beddengoed
1x handdoeken
en 1 handwasje lingerie die doe ik zonder machine... er zit wel een handwasknop op maar die vertrouw ik niet
ook veel wasjes voor 2 personen... maar de trommel zit niet altijd supervol, bij een halve trommel doe ik de 'kort' knop aan, is het wat sneller klaar. ik denk dat de wasjes met 3 personen gelijk blijven, alleen vollere trommel.
donderdag 25 juni 2015 om 12:45
quote:rosekapje schreef op 25 juni 2015 @ 12:42:
2persoonshuishouden
1x werkkleren man
1x spijkerbroeken
1x licht
1x donker
1x beddengoed
1x handdoeken
ook veel wasjes voor 2 personen... maar de trommel zit niet altijd supervol, bij een halve trommel doe ik de 'kort' knop aan, is het wat sneller klaar. ik denk dat de wasjes met 3 personen gelijk blijven, alleen vollere trommel.Denk jij dat?
2persoonshuishouden
1x werkkleren man
1x spijkerbroeken
1x licht
1x donker
1x beddengoed
1x handdoeken
ook veel wasjes voor 2 personen... maar de trommel zit niet altijd supervol, bij een halve trommel doe ik de 'kort' knop aan, is het wat sneller klaar. ik denk dat de wasjes met 3 personen gelijk blijven, alleen vollere trommel.Denk jij dat?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
donderdag 25 juni 2015 om 12:48
quote:dolfje schreef op 25 juni 2015 @ 12:38:
Kan je niet beter 2 wassen draaien in plaats van allemaal kleine wasjes?
Ik snap dat sommige mensen een aparte witte was hebben maar bij mij gaat de rest er gewoon samen in.eens. wij hebben weinig witte was, maar die spaar ik gewoon op tot ik iets wat lijkt op een volle trommel heb.
Kan je niet beter 2 wassen draaien in plaats van allemaal kleine wasjes?
Ik snap dat sommige mensen een aparte witte was hebben maar bij mij gaat de rest er gewoon samen in.eens. wij hebben weinig witte was, maar die spaar ik gewoon op tot ik iets wat lijkt op een volle trommel heb.
En doooooor!
donderdag 25 juni 2015 om 12:53
quote:kersopdetaart schreef op 25 juni 2015 @ 12:51:
Wat een hoop wassen
.
Wij niet zoveel, gewoon wit en bont,
Wel een aparte schoonmaakdoekjes was. Dat vindt mijn man vies om die bij de gewone te doen. Wat doen jullie daarmee?Weggooien en keukenrol aanschaffen.
Wat een hoop wassen
Wij niet zoveel, gewoon wit en bont,
Wel een aparte schoonmaakdoekjes was. Dat vindt mijn man vies om die bij de gewone te doen. Wat doen jullie daarmee?Weggooien en keukenrol aanschaffen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
donderdag 25 juni 2015 om 13:00
Ik snap niks van zoveel (kleine) wassen voor een 2-persoonshuishouden.
Een volle was met het beddengoed van 1 bed?
En waarom niet de handdoeken bij de bonte of witte was?
Ik gooi alles bij elkaar (dwz wit/lichte kleuren of bont/donker) en was echt fijne kleding apart op een heel kort programma.
Schoonmaakdoekjes gaat dus gewoon mee in de gewone was. Het idee is dat ze schoon worden toch?
Ik gooi alles bij elkaar (dwz wit/lichte kleuren of bont/donker) en was echt fijne kleding apart op een heel kort programma.
Schoonmaakdoekjes gaat dus gewoon mee in de gewone was. Het idee is dat ze schoon worden toch?
donderdag 25 juni 2015 om 13:04
quote:prik schreef op 25 juni 2015 @ 13:00:
Zeven wassen per week???
Wij zijn ook met z'n tweeën, maar hebben maar twee wassen per week; een zwarte en een gekleurde. Dat is nog beter voor het milieu en je portemonnee ook.Ik draai er elke dag minimaal ! twee. Het ene huishouden met een x aantal personen is het andere hiushouden met ook dat x aantal personen niet. Sommige mensen sporten elke dag, of om de dag, hebben werkkleding aan, zijn incontinent of seksen een beetje natterig, hebben smetvrees ....
Zeven wassen per week???
Wij zijn ook met z'n tweeën, maar hebben maar twee wassen per week; een zwarte en een gekleurde. Dat is nog beter voor het milieu en je portemonnee ook.Ik draai er elke dag minimaal ! twee. Het ene huishouden met een x aantal personen is het andere hiushouden met ook dat x aantal personen niet. Sommige mensen sporten elke dag, of om de dag, hebben werkkleding aan, zijn incontinent of seksen een beetje natterig, hebben smetvrees ....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 25 juni 2015 om 13:04
Ja man beweert (zou graag tegenargumenteb krijgen) dat het niet echt schoon wordt met 30 graden. Daar zitten dus dweilen, wc poetsdoek, alle vaatdoekjes enzo bij. Op zich klinkt dat logisch.
Ik heb jaren alles bij elkaar gemieterd, en ik ben niet echt een top 'huisvrouw', misschien omdat ik gewoon behoorlijk werk
, in ieder geval dacht ik goh misschien is het wel heel vies.
Ik heb jaren alles bij elkaar gemieterd, en ik ben niet echt een top 'huisvrouw', misschien omdat ik gewoon behoorlijk werk
donderdag 25 juni 2015 om 13:07
quote:Kirikou schreef op 25 juni 2015 @ 13:00:
Nou zoals gezegd zijn het echt geen halve wasjes. De handdoeken wassen zitten vol (daar zitten de vaatdoekjes ook bij en die gaan op 60 graden). De zwarte was is vol, de witte bijna vol. De beddengoed was is ook vol (ligt miss aan grootte van je dekbed maar bij een 240/220 is die echt wel vol). Werkkleren is helemaal vol en enige wat half vol is dat is de sportkleding maar die wil ik niet ergens anders bij in doen omdat ik dat weer vies vind.
Toen ik alleen woonde draaide ik ook 3 tot 4 wasjes per week. Vroeger stopte ik ook alles bij elkaar in maar sinds ik op kleur sorteer blijven de kleuren gewoon veel mooier en dat vind ik fijn
Nou zoals gezegd zijn het echt geen halve wasjes. De handdoeken wassen zitten vol (daar zitten de vaatdoekjes ook bij en die gaan op 60 graden). De zwarte was is vol, de witte bijna vol. De beddengoed was is ook vol (ligt miss aan grootte van je dekbed maar bij een 240/220 is die echt wel vol). Werkkleren is helemaal vol en enige wat half vol is dat is de sportkleding maar die wil ik niet ergens anders bij in doen omdat ik dat weer vies vind.
Toen ik alleen woonde draaide ik ook 3 tot 4 wasjes per week. Vroeger stopte ik ook alles bij elkaar in maar sinds ik op kleur sorteer blijven de kleuren gewoon veel mooier en dat vind ik fijn