Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Slapen doe ik op en niet in mijn bed, in mijn onderbroek, alle ramen open tenzij het buiten warmer is dan binnen, ventilator aan, de mobiele airco durf ik niet aan te laten staan. Ik kan goed tegen warmte maar 's nachts vind ik het wel erg. Soms slaap ik niet langer dan vier uurtjes en dan hang ik weer aan de kraan.
verba volant, scripta manent.
Een ijzeren kruik kan wel, als het zo'n platte ronde is met de stop aan de bovenkant, dan laat je hem gewoon open, als de inhoud bevroren is kan de dop erop.

Water zet uit Marianne, teveel om het goed te laten gaan. Ik heb daar persoonlijke ervaring mee.
Even off topic, ik ben ongesteld in deze hitte jipieeee
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Oh idd goede tip zeg, hier ook hoogzwanger! Ga ik dinsdag maar gelijk uitproberen die kruik in de vriezer
Hitte gedurende de dag trek ik wel, maar niet als ik wil gaan slapen. Eindelijk een torenventilator gekocht voor in de slaapkamer. Half uur voor ik ga slapen zet ik 'm alvast aan en als ik er eenmaal in lig stel ik 'm in op een uur blazen. Tegen de tijd dat het ding vanzelf uitgaat ben ik aan het
quote:Miskotto schreef op 28 juni 2015 @ 16:10:

Even off topic, ik ben ongesteld in deze hitte jipieeee
quote:Miskotto schreef op 28 juni 2015 @ 16:10:

Even off topic, ik ben ongesteld in deze hitte jipieeee Ach gossie, tampon natmaken en even invriezen?
Ik ga gewoon slapen en doen als altijd. Met de warmte geen last van mijn gewrichten en pezen, heerlijk.
quote:MarianneDavids schreef op 28 juni 2015 @ 16:26:

[...]

Ach gossie, tampon natmaken en even invriezen?

Beelddenker hè, ik zag het helemaal voor me.

[...]

Ach gossie, tampon natmaken en even invriezen? Als je hem nat maakt dan past ie toch niet meer???? Of krimpt ie bij het invriezen?
quote:Feeksje1977 schreef op 28 juni 2015 @ 16:31:

[...]

Als je hem nat maakt dan past ie toch niet meer???? Of krimpt ie bij het invriezen? Hè gatsie !

[...]

Als je hem nat maakt dan past ie toch niet meer???? Of krimpt ie bij het invriezen?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

[...]

Als je hem nat maakt dan past ie toch niet meer???? Of krimpt ie bij het invriezen? Geen idee, ik heb dat probleem al jaren niet meer en ik geloof ook niet dat ik het in het verleden ooit heb geprobeerd. Ik weet wel dat ik jaren geleden ongesteld werd onderweg naar Pamukkale, geen airco in de auto, 40 graden, toevallig één tampon in mijn tas en gelukkig een keukenrol (die ligt standaard in de auto). Ik voelde me doodongelukkig want door de hitte begon ik aardig door te lekken.
Ik lig wel eens in de badkamer, op de grond want dat is zo lekker koel haha.
When I'm down on my knees, you're how I pray..
Man en ik zitten vanaf donderdag tot zondag lekker aan zee!

In een hotelletje aan het strand.
Ik denk dat ik van de week s'avonds een voetbad met lauw water ga nemen.Hier is het 23 graden,lekker.
[
quote:adilejessica schreef op 28 juni 2015 @ 16:51:

Ik lig wel eens in de badkamer, op de grond want dat is zo lekker koel haha.Doet mijn hond ook, ze ligt nu ook in de badkamer.

[...]

Ach gossie, tampon natmaken en even invriezen?
Ik ben in vrij korte tijd veel afgevallen en heb het continu koud, ik kan dan ook niet wachten tot het écht warm wordt. Heb afgelopen nacht nog onder een dubbel dekbed gelegen dus kom maar op met die hittegolf!!
quote:Jaja007 schreef op 28 juni 2015 @ 15:54:

[...]

Of je stopt de koelelementen in een kussensloop.

Ik stop mijn nacht T-Shirt in de vriezer. Een half uur voor het slapen en aantrekken ff uit de vriezer halen.

Dat klinkt lekker!

Ik herinner me een hittegolf van láng geleden. Ik fietste naar huis en had het zo verschrikkelijk warm dat ik me thuis met fiets en al in het zwembadje om liet vallen

Voor volgende week zal ik me wapenen met koude washandjes en kannen water met citroenschijfjes. Natte pet op m'n kop en puffen maar

Stiekem vind ik het best genieten, ergens.
Wat ik overigens wel doe met dit weer is regelmatig odorex extra dry gebruiken. Anders heb ik op m'n werk van die klotsende oksels.
Ik moet donderdag filmen.

In hele warme kleding.

Daar zie ik wel tegenop.

En dinsdag heb ik een filmfestival, ga ik in gala met die plakhitte. Dat wordt een koelelement in mijn decolleté om mijn haar omhoog te houden.

Verder horen de zonaanbidders me niet hoor. Ik zou niet durven!
quote:Sjors007 schreef op 28 juni 2015 @ 19:10:

Wat ik overigens wel doe met dit weer is regelmatig odorex extra dry gebruiken. Anders heb ik op m'n werk van die klotsende oksels.Dat vind ik toch wel zo'n smerige uitdrukking he, Klotsende Oksels. Dan zit ik nog liever de hele dag in de zweetlucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven