Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Vandaag overleeft. Op het werk was het cool. Diverse waaiers en raamwering.

Morgen dezelfde situatie, maar dan een lager temperatuur.

Thee voor morgen al gezet.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Had gedacht dat de regen en donder wel door zou zetten hier in Ede,maar de donder is verdwenen en het klaart weer een beetje op,maar de temperatuur is nu gelukkig weer een beetje te behappen,maar de nacht is nog lang en wie weet wat er nog komt.
No Mercy
quote:madras schreef op 02 juli 2015 @ 20:46:

Had gedacht dat de regen en donder wel door zou zetten hier in Ede,maar de donder is verdwenen en het klaart weer een beetje op,maar de temperatuur is nu gelukkig weer een beetje te behappen,maar de nacht is nog lang en wie weet wat er nog komt.Een durp verderop valt helemaal nietssss
@misschicken

Ik zie net dat het af en toe flitst boven Veenendaal maar de wind komt uit het noorden en veenendaal ligt ten westen van mij,dus gaat het de andere kant op (het begint een beetjeop buien-radar te lijken)
No Mercy
@misschicken

Sorry,maar het moest (het begint een beetje op buien-radar te lijken)

Tja,want sommige unit,s storen zich aan spel (vouten) He gedorie doet ik het foor de sofeelste keer ferkeert.
No Mercy
De bewoners van verzorgingshuis extra drinken aangeboden,gelukkig overal airco.Kan ook gewoon gaan sporten want ze hebben daar

airco ook.
Ik ben bang dat de regen aan ons voorbijgaat... Rond 5 uur begon het hier flink te waaien, dunne wolkjes, en ik dacht en hoopte echt op een flinke bui. Maar nu is het (al een tijdje) weer volkomen windstil, de zeer spaarzame sluierwolkjes aan de hemel worden steeds dunner en minder, dus helaas...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De regen heeft Brabant bereikt :-)

Hopen dat het een beetje doorzet...
Jaaaaaaa, regen! In Wormerveer plenst het. De lucht is prachtig om te zien, hele bijzondere wolken. Het flitst en knettert en we waren aan het wandelen. Dat vind ik een beetje eng. Dus beetje naar huis gerend, vanwege het onweer, hahaha. Het is nog net geen wolkbreuk, echt heerlijk. Nu wordt het wel iets benauwder als het stopt met regenen maar mijn tuin is dankbaar. En het is nu veel minder warm.

Waarom wordt het zaterdag nou zo heet, vraag ik me af. Geen wind ofzo? Ik snap dat niet.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:AnAppleADay schreef op 02 juli 2015 @ 21:06:

De regen heeft Brabant bereikt :-)

Hopen dat het een beetje doorzet...West-Brabant dan misschien? Hier tegen de grens met Limburg aan is er nog niks te bespeuren...
Den Bosch. Het kwam slecht op gang (toen ik het vorige bericht schreef waren er een paar druppeltjes en toen was het weer weg) maar nu is het ineens losgebarsten! Inclusief onweer!
quote:Dahlia74 schreef op 02 juli 2015 @ 19:11:

[...]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het in Siberie ook erg warm kan zijn..... Dus of je er echt wat mee opschiet?

Nouou..

Anapple: lekker he! Het is hier heerlijk nu...

Daar snak je toch wel naar na zo'n bloedhete dag. Mijn halve Spaanse facebook lacht me uit maar goed ..
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 21:19:

[...]

West-Brabant dan misschien? Hier tegen de grens met Limburg aan is er nog niks te bespeuren...Regio 040 heeft nu een buitje maar het stelt niet veel voor.
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 21:19:

[...]

West-Brabant dan misschien? West Brabant nog steeds droog. Van mij mag 't vannacht ook wel 'n goeie bui doen. Even lekker opfrissen en morgen weer 'n lekker zonnetje maar 'n wat schappelijkere temperatuur.
Shoot first, ask questions later!
Den Bosch : nat en onweer ! Heeeeeeerlijk !
Come fly with me on a jetplane
quote:Gingembre schreef op 02 juli 2015 @ 21:28:

[...]

Regio 040 heeft nu een buitje maar het stelt niet veel voor.Ik woon in regio 040 (tussen Eindhoven en Venlo), maar nog niks te bekennen hier...
Ik trek het niet meer...
quote:madras schreef op 02 juli 2015 @ 20:54:

@misschicken

Ik zie net dat het af en toe flitst boven Veenendaal maar de wind komt uit het noorden en veenendaal ligt ten westen van mij,dus gaat het de andere kant op (het begint een beetjeop buien-radar te lijken) Nou hier heel af en toe een beetje gerommel in de verte, maar geen flitsen. Ik vrees dat het ons voorbij gaat...
Het is wel wat lekkerder qua temperatuur nu. ( ook 040)

En het onweert hier nu.
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 21:34:

[...]

Ik woon in regio 040 (tussen Eindhoven en Venlo), maar nog niks te bekennen hier...Het heeft hier (ten zuiden van Ehv) denk ik tien minuten geregend en wat gerommeld (rommelen doet het nog), maar het meeste gaat aan de westkant van Eindhoven richting het noorden. Ik denk niet dat jij voorlopig wat gaat krijgen zo op de radar kijkend.
Hier - Amsterdam - rommelde het een heel klein beetje maar nu is het muisstil (op verkeersgeluiden na, het blijft Amsterdam hé )
quote:Gingembre schreef op 02 juli 2015 @ 21:41:

[...]

Het heeft hier (ten zuiden van Ehv) denk ik tien minuten geregend en wat gerommeld (rommelen doet het nog), maar het meeste gaat aan de westkant van Eindhoven richting het noorden. Ik denk niet dat jij voorlopig wat gaat krijgen zo op de radar kijkend.Hmmm... net een felle bliksemflits en wat gerommel...
quote:pejeka schreef op 02 juli 2015 @ 21:50:

[...]

Hmmm... net een felle bliksemflits en wat gerommel...

Nou, duimen!

Hier was er volgens de radar ook niks en ineens kwam er toch wat langszeilen.

Dat is wel met dit weer, overal kan ineens snel een onweersbui ontstaan.
Er komt wat frissere wind naar bunnen, windkracht 1 weliswaar, maar het werd benauwd, dus misschien beloofd dit wat. Ik denk niet dat het gaat regenen, maar dat het afkoelt doordat het ergens in de buurt regent.
Na wat bliksemflitsen in de verte en een onderdrukt gerommel, is het hier nu weer rustig, geen druppel regen, volkomen windstil en drukkend. Helaas...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven