Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:granny71 schreef op 03 oktober 2015 @ 20:54:

[...]

Een titel maakt niet automatisch dat je slim bent.In Duitsland niet per se meer, nee. Maar ik twijfel niet aan haar intelligentie, al ben ik het op veel vlakken met haar oneens. En het was meer om Hollebollegijs te laten zien dat ze een andere aanspreektitel heeft dan hij pleegt te gebruiken.
quote:barbaracartland schreef op 03 oktober 2015 @ 20:43:

Oh ja, Angela Merkel heeft geen kinderen. En ze is nog altijd Frau Doktorin Merkel.

Dokterin

Het is duidelijk dat die titel aan inflatie onderhevig is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 21:05:

[...]

Dokterin

Het is duidelijk dat die titel aan inflatie onderhevig is.
quote:hollebollegijs schreef op 03 oktober 2015 @ 21:05:

[...]

Dokterin

Het is duidelijk dat die titel aan inflatie onderhevig is.En waarom dan wel? Angela Merkel is gepromoveerd natuurkundige. Vind je haar standpunten op het gebied van de chemische natuurkunde en isotopenonderzoek incorrect? Leuk, zo'n oneliner, maar het helpt niet.
Het is allemaal ook zo lekker persoonlijk hè. Alsof ze vanaf je bank het land zit te regeren en alles doet om jou tegen zich het harnas te jagen.
Merkel is een vrouw. Politici noem je bij hun achternaam. Obama, Hollande, Rutte, behalve als het een vrouw is dan mag je het alles noemen. Want het is immers geen man
quote:barbaracartland schreef op 03 oktober 2015 @ 21:10:

[...]

En waarom dan wel? Angela Merkel is gepromoveerd natuurkundige. Vind je haar standpunten op het gebied van de chemische natuurkunde en isotopenonderzoek incorrect? Leuk, zo'n oneliner, maar het helpt niet.

Fijn dat ze natuurkundige is maar aan die kennis heb je helemaal niets als je een land moet regeren.

Dus zegt die titel me helemaal niets.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 21:11:

Het is allemaal ook zo lekker persoonlijk hè. Alsof ze vanaf je bank het land zit te regeren en alles doet om jou tegen zich het harnas te jagen.Voor sommige mannen is het gewoon lastig, een vrouw met macht en andere denkbeelden.
quote:barbaracartland schreef op 03 oktober 2015 @ 21:10:

[...]

En waarom dan wel? Angela Merkel is gepromoveerd natuurkundige. Vind je haar standpunten op het gebied van de chemische natuurkunde en isotopenonderzoek incorrect? Leuk, zo'n oneliner, maar het helpt niet.En genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede
En ze heeft al die kerels in Europa op schoot.
Ik heb heel lang gehoopt dat Merkel de eerste vrouw in de politiek zou zijn die gewoon werd aangevallen of toegejuicht om haar beslissingen, zonder dat er aan haar geslacht gerefereerd zou worden.
Hahaha het is toch wat he,

Arme frau doktorin Merkel heeft niet alleen maar fans.

Er zijn andere politici die 24/7 bewaking nodig hebben. Vanwege wat doodsbedreigingen e.d.

Mag je ook wel voor in de bres springen hoor.

En asjeblieft, kan het weer ontopic gaan?
quote:bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 21:22:

Er zijn andere politici die 24/7 bewaking nodig hebben. Vanwege wat doodsbedreigingen e.d.

En asjeblieft, kan het weer ontopic gaan?Kun je toch zelf ook, iets ontopic posten ipv te sneren?
quote:bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 21:22:

En asjeblieft, kan het weer ontopic gaan?Nou. Wellicht kun jij het goede voorbeeld geven. Misschien ook zonder vileins.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

En genomineerd voor de nobelprijs voor de vrede moet je nagaan wat een aanfluiting die nobelprijs(voor de Europese unie)
O en Paus Franciscus is ook genomineerd..
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 21:32:

[...]

moet je nagaan wat een aanfluiting die nobelprijs(voor de Europese unie)want? kan je iets zeggen over de selectieprocedure? wat vind je precies een aanfluiting?
Wat ik nou niet snap hè. Er is heel wat gedoe geweest toen Hongarije een hek neerzette om die vluchtelingen tegen te houden, maar Frankrijk heeft dat ook gedaan met de grens naar Italië en daar hoor je verder niemand over.

Ik neem aan dat die grens nog steeds gesloten is, want je hoort niets over vluchtelingen in Frankrijk. Hoe zit dat nou precies? Staat Frankrijk oost Indisch doof de andere kant op te fluiten?
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 21:32:

[...]

moet je nagaan wat een aanfluiting die nobelprijs(voor de Europese unie)

Ben benieuwd of jij weleens ergers voor genomineerd bent. Beetje raar om zo lacherig te doen over iemand die op 1 dag al meer invloed heeft dan wij allen hier in ons hele leven.

Niveau nobelprijs omhoog, nou, ontwikkel en school jezelf en zorg ervoor dat je invloed op dat soort beslissingen groter wordt.
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 21:25:

[...]

Kun je toch zelf ook, iets ontopic posten ipv te sneren?

Ik had je vanmiddag iets gevraagd nog:

Was een hele normale vraag en was benieuwd naar jouw standpunt.
quote:bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 21:37:

[...]

Ik had je vanmiddag iets gevraagd nog:

Was een hele normale vraag en was benieuwd naar jouw standpunt.Oh wat dan?
Bron Telegraaf;

ZAGREB -

In Kroatië zijn in drie weken tijd ruim 100.000 vluchtelingen aangekomen. De meesten daarvan zijn doorgestuurd naar de Hongaarse grens, heeft de Kroatische minister Ranko Ostojic van Binnenlandse Zaken zaterdag bekendgemaakt. Hongarije stuurt de vluchtelingen op zijn beurt door naar Oostenrijk, waarvandaan velen door naar Duitsland reizen.

Alleen al zaterdag zijn er zo'n 2500 vluchtelingen Kroatië binnengekomen. Volgens de Kroatische televisiezender HRT wordt er rekening mee gehouden dat buurland Hongarije zondag de laatste grensovergang met het land sluit. De Kroatische regering heeft voor die situatie een noodplan voor de doorvoer van vluchtelingen gemaakt met Slovenië, dat in het noorden grenst met Oostenrijk.

Kan iemand mij uitleggen hoe "wij" als Europa, dit gaan opvangen? Het is nu al een puinhoop en ik wens in de eerste instantie Duitsland enorm veel plezier en een prettige wedstrijd met het feestje dat door Frau Merkel is georganiseerd. Misschien heeft ze in haar tuin nog een plekkie?
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 21:39:

[...]

Oh wat dan?

Wat denk jij eigenlijk als je dit

Artikel leest

http://www.volkskrant.nl/ ... llkommenskultur~a4155036/

Ik vraag mij dat oprecht af
quote:vruchtgebruik schreef op 03 oktober 2015 @ 21:37:

[...]

Ben benieuwd of jij weleens ergers voor genomineerd bent. Beetje raar om zo lacherig te doen over iemand die op 1 dag al meer invloed heeft dan wij allen hier in ons hele leven.

Niveau nobelprijs omhoog, nou, ontwikkel en school jezelf en zorg ervoor dat je invloed op dat soort beslissingen groter wordt.Ik weet niet exact wat Frau Merkel nou precies heeft bijgedragen aan de wereldvrede, waardoor ze in aanmerking zou komen voor deze prijs. Haar enige verdienste is dat ze het lang heeft uitgehouden als politica. maar ik vind haar lang niet altijd een uitblinker. Maar dat is mijn mening. En haar actie om richting vluchtelingen/migranten te roepen "Kom vooral allemaal naar het Westen, onze deuren staan wagenwijd open" vind ik ook niet echt getuigen van inzicht. Ik vind in elk geval dat ze eerst eens behoorlijk aan de Duitse burgers had kunnen vragen of die de deur wel open wilden zetten. Zij mag dan de "kopvrouw" zijn, maar ze beslist wel even over jouw en mijn huis dat "open" moet. Mag ik daar dan alsjeblieft in elk geval ook een woordje in te brengen hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wat een raar artikel van de Telegraaf. Als er in 3 weken tijd ruim 100.000 vluchtelingen aan zouden zijn gekomen en zaterdag 2500, dan is er volgens mij sprake van een afname. Of ik denk heel raar, dat kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven