Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
En voor de personen onder ons die Australië een racistisch –censuur- land vinden.

Ik hoorde vanmorgen op de Radio1 dat in Duitsland de rechts populistische partij Alternative für Deutschland (Alternatief voor Duitsland) groeit als kool.

Op de zaalbijeenkomsten hangen ze met de spreekwoordelijk benen of in dit geval lederhosen buiten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

[...]

Verbieden gaat mij ook te ver, maar ik vind het werkelijk waar zo zonde. Heel veel vrouwen hebben prachtig haar waarmee ze vol trots zouden kunnen pronken. Ik vind het buitengewoon zonde om die prachtige haren bedekken.Tja, heel veel mannen hebben prachtige (kale) schedels. Zo zonde dat ze daar een petje of een muts op dragen. Maar het is wel lekker warm.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

[...]

Nee hoor Amsterdam stuurt de mensen weg omdat de noodopvang vol zit. En vanwege veiligheidsrisico'sJij schreef over treinkaartjes naar een ander aanmeldcentrum, Amsterdam is nooit (iig niet de laatste jaren) een aanmeldcentrum geweest.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 oktober 2015 @ 12:00:

[...]

Nou ja, Bernhard was ook welkom op Soestdijk. Troetelduitser
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 11:57:

[...]

Nou nou...Ja je hebt gelijk, het stikt van de spelfouten
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 12:04:

[...]

Waarom is Australië een racistisch kutland? Omdat ze zelf bepalen wie er binnen komt en wie niet? Voor zover ik weet neemt Australië ook gewoon asielzoekers op, alleen bepalen zij zelf welke asielzoekers zij opnemen.

Ik had moeten zeggen ik vind overigens. En ik vind dat vanwege mijn ervaringen met de mensen en het land.
quote:MarianneDavids schreef op 08 oktober 2015 @ 12:18:

"Pronk niet openlijk met je sieraden en juwelen." Het haar is het sieraad van de vrouw.

Woorden van deze strekking staan in de koran, daarom moeten vrouwen, volgens mannen, hun haar bedekken.Aha juist, ik ben geen Koran-kenner. Erg jammer dat het in de Koran vermeld staat.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:Bij_Zonder schreef op 08 oktober 2015 @ 12:20:

[...]

Jij schreef over treinkaartjes naar een ander aanmeldcentrum, Amsterdam is nooit (iig niet de laatste jaren) een aanmeldcentrum geweest.Oh nou ja. My bet voor de verwarring
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2015 @ 18:33:

[...]

Latino's zijn over het algemeen katholiek, Chinezen dikwijls ongelovig, een enkele keer moslim (afhankelijk van de streek waar ze vandaan komen). Hun cultuur botst daarom minder of niet met de westerse cultuur. In Nederland waren er destijds ook nauwelijks problemen met Spanjaarden en Italianen, ok, ze floten jonge blonde meisjes na maar daar bleef het bij.

Dat is wel eens anders geweest..

"Ze leven heel anders. Ze wonen allemaal bij elkaar, grote gezinnen in kleine ruimtes. Familiebanden zijn sterk. Vrouwen zijn ondergeschikt, vaders autoritair. Een macho cultuur. De seksuele gewoontes zijn traditioneel: mannen mogen alles, vrouwen moeten maagdelijk het huwelijk in. Thuis spreekt men de taal van de ouders. Om onderwijs geven ze niet veel. Kinderen willen uit het isolement breken maar dat levert strijd op. Vaders stimuleren wantrouwen tegen de buitenwereld. Moeders en meisjes blijven thuis. Hun geloof is vreemd en bedreigend."

http://meiguo.nl/cms/e107 ... t/content.php?content.199
quote:hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 12:09:

[...]

En nee ik vind opvang in Jordanië, Turkije etc. NIET ZIELIGIk ook niet, maar de regio heeft aangegeven het niet meer te redden toch? Dan vind ik het niet meer dan normaal dan dat andere landen helpen.
quote:bungaa schreef op 08 oktober 2015 @ 12:26:

[...]

Oh nou ja. My bet voor de verwarringJe doet maar een gokje dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MarianneDavids schreef op 08 oktober 2015 @ 12:18:

[...]

"Pronk niet openlijk met je sieraden en juwelen." Het haar is het sieraad van de vrouw.

Woorden van deze strekking staan in de koran, daarom moeten vrouwen, volgens mannen, hun haar bedekken.

En veel vrouwen willen het zelf ook, maar dat telt niet?

Of zijn die gehoofddoek-spoelt?
quote:Nouschi schreef op 08 oktober 2015 @ 12:27:

[...]

Je doet maar een gokje dus.
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 12:28:

[...]

Of zijn die gehoofddoek-spoelt?Ze dénken dat ze het zelf willen, maar het is inderdaad hoofddoekspoeling.
quote:quiaquia schreef op 08 oktober 2015 @ 12:26:

[...]

Dat is wel eens anders geweest..

"Ze leven heel anders. Ze wonen allemaal bij elkaar, grote gezinnen in kleine ruimtes. Familiebanden zijn sterk. Vrouwen zijn ondergeschikt, vaders autoritair. Een macho cultuur. De seksuele gewoontes zijn traditioneel: mannen mogen alles, vrouwen moeten maagdelijk het huwelijk in. Thuis spreekt men de taal van de ouders. Om onderwijs geven ze niet veel. Kinderen willen uit het isolement breken maar dat levert strijd op. Vaders stimuleren wantrouwen tegen de buitenwereld. Moeders en meisjes blijven thuis. Hun geloof is vreemd en bedreigend."

http://meiguo.nl/cms/e107 ... t/content.php?content.199Maar een volstrekt ander tijdperk en een ander continent.
verba volant, scripta manent.
quote:Eindeloos schreef op 08 oktober 2015 @ 12:11:

[img]http://images0.tcdn.nl/binnenland/artic ... RY/q/1.jpg[/img]

Prachtig. !!!!!!

Ook leuk voor de thuis achterblijvers.

''Hallo Pa en Opa, en Ma en Oma en en kinderen en Vrouw, wat vinden jullie van ons nieuwe huis. Mooi hè, de regering gaat dit helemaal voor ons verbouwen , na de verbouwing komen er meubels in, en dan mogen wij daar gratis wonen. En je krijgt elke maand nog een zak geld toe, Kleren hoeven wij niet te kopen die komen de Hollandse mensen brengen. We betaling geen belasting, Alles is gratis hier. Komen jullie ook gauw, Nog even volhouden, Mij advocaten en ik zijn er mee bezig " En de hardwerkende nederlander overal maar voor betalen. Nu nog even huis ten bosch paleis soestdijk erbij . En nog een mooi vakantie optrekje in Griekenland
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 12:24:

Ik had moeten zeggen ik vind overigens. En ik vind dat vanwege mijn ervaringen met de mensen en het land.

Oké, dat kan hoor. Ik kan me voorstellen dat je dan spreekt van een 'kutland'. Ik dacht zelf dat je moeite had met asielbeleid van Australië.

Op het eerste gezicht lijkt het asielbeleid van Australië inderdaad heel mensonvriendelijk is. Maar als je je erin zou verdiepen, zou je mogelijk net als ik tot de conclusie komen dat het Australische asielbeleid mensvriendelijker uitpakt dan het asielbeleid van landen die in trek zijn bij vluchtelingen in Europa, ook al lijkt dat in op het eerste gezicht dus niet zo.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 12:31:

[...]

Oké, dat kan hoor. Ik kan me voorstellen dat je dan spreekt van een 'kutland'. Ik dacht zelf dat je moeite had met asielbeleid van Australië.

Op het eerste gezicht lijkt het asielbeleid van Australië inderdaad heel mensonvriendelijk is. Maar als je je erin zou verdiepen, zou je mogelijk net als ik tot de conclusie komen dat het Australische asielbeleid mensvriendelijker uitpakt dan het asielbeleid van landen die in trek zijn bij vluchtelingen in Europa, ook al lijkt dat in op het eerste gezicht dus niet zo.

Nope

Ik weet dat ze streng zijn qua asielbeleid, maar dat is niet per se een slecht iets.
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 12:31:

[...]

En de hardwerkende nederlander overal maar voor betalen. Nu nog even huis ten bosch paleis soestdijk erbij . En nog een mooi vakantie optrekje in Griekenland zitten ze ook nog dichterbij.Hahaha, superhuisvrouw, kom op nou
Hoe zit het dan met de opname van de vluctelingen in Spanje en Portugal daar hoor je weer niks over.
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 12:31:

[...]

En de hardwerkende nederlander overal maar voor betalen. Nu nog even huis ten bosch paleis soestdijk erbij . En nog een mooi vakantie optrekje in GriekenlandRuilen voor bommen op je hoofd?
quote:Star schreef op 08 oktober 2015 @ 12:31:

[...]

Ze dénken dat ze het zelf willen, maar het is inderdaad hoofddoekspoeling.

"Vrij is hij die wil wat moet."

Maar dat geldt niet uitsluitend voor hoofddoeken.
quote:pruttel schreef op 08 oktober 2015 @ 12:28:

Of zijn die gehoofddoek-spoelt?

Zouden dat werkelijk veel vrouwen zijn die dat willen? Waar ik woon zijn weinig moslims, maar ik ken eigenlijk niemand die hoofddoeken draagt omdat ze het mooi vinden.

Sommige hoofddoeken zijn overigens prachtig hoor en het staat soms ook prachtig (zie foto's onder andere van Merano), maar ik heb niet de indruk dat veel mensen vrijwillig een hoofddoek dragen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 08 oktober 2015 @ 12:34:

Hoe zit het dan met de opname van de vluctelingen in Spanje en Portugal daar hoor je weer niks over.Even googlen?
Ik ken Australië niet en heb dus geen idee of ze daar boven of beneden gemiddeld racistisch zijn. Ik vind wel dat ze hun grenzen goed bewaken en daardoor migranten ontmoedigen. Dat scheelt een hoop drenkelingen, dunkt me. Daar kunnen we als Europa een voorbeeld aan nemen want drenkelingen willen we niet. Die zijn er genoeg geweest.

Hoe Europa hetzelfde voor elkaar moet gaan boksen, geen idee. Veel politici hebben veel te lang zitten slapen terwijl de problemen met de opvang van migranten in Noord Afrika en Zuid Europa steeds erger werden. En nu is de geest uit de fles en nauwelijks meer in goede banen te leiden.

Ik vind dat we echte vluchtelingen op de één of andere manier moeten helpen. Maar gezien de hoeveelheid mensen die nu komen zal die hulp wellicht anders van karakter moeten worden dan zoals het tot nu toe was (verblijfsstatus, gezinshereniging, huis, dezelfde sociale voorzieningen). Volgens mij is dat de enige manier om een systeem betaalbaar te houden en het draagvlak voor het helpen van vluchtelingen te behouden.

Ik hoorde recent iemand spreken over een andere status voor vluchtelingen. Geen asielstatus maar een ontheemdenstatus. Wel hulp maar gericht op terugkeer naar de eigen regio. Veel verdere uitleg werd er nog niet gegeven, dus verder weet ik er ook nog niet het fijne van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven