Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 23:20:

[...]

Met termen als knuffelaar en gutmensch zet je iemand wel weg als "gekke henkie". Iemand die ongelijk heeft, het niet goed ziet. Met zulke termen zet je een discussie eigenlijk al meteen op meer dan scherp. Je stelt jezelf en jouw mening boven de ander. Je zou ook gewoon iemand een voorstander van opvang of iemand met een linkse politieke voorkeur kunnen noemen.Ach welnee! Knuffelaar is een geuzennaam en laten we wel wezen, alles dat tot nu in de werkelijkheid van het leven gebeurt, is wat wij knuffelaars willen dat er gebeurt. de tegenstanders zijn roependen in de woestijn en de bitterheid druipt er van af, want de vluchtelingen komen, worden opgevangen, door mensen welkom geheten en verzorgd en dat is alles waar zij op tegen zijn en waar ze niets, maar dan ook niets tegen kunnen doen, dus laat ze nou maar mopperen, het haalt verder toch niets uit. Veel geschreeuw, weinig wol.
waarom zou je je zus gutmensch noemen en denken dat dat oké is?
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:18:

[...]

Weet ik, dat las ik in de napraat (werd er op gewezen) vond het een leuke grap, die ik ook over mezelf afriep.

Daarom zeg ik er niets van.

Jij mag best Herrrrrrrrrrrrrrr Gijs zeggen hoor als ik weer eens op Merkel "los" ga.

Ja, vanmiddag had cadeautje een bericht gequote over hoe Merkel nu bezig is om dingen te versnellen zodat de mensen die geen echte vluchtelingen zijn weer terug te sturen. Beetje hetzelfde als wat Dijkhoff probeerd te doen. Bijsturen....

Ik zit echt met smart te wachten tot je een keer wat goeds over die vrouw zegt. Ik vind haar echt een buffel, in de positieve zin van het woord. Wellicht heeft ze niet slim gehandeld door op te roepen om naar Duitsland te komen. Maar ze zegt: We gaan het fixen en vervolgens gaat ze daar ook mee aan de slag. Ze doet wat ze zegt. Dat moet ik haar nageven. Loopt ook niet weg, blijft rustig achter haar standpunt staan en geeft niet op. Vind ik knap.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:14:

[...]

In 2010 stemden ongeveer 1.5 miljoen mensen PVV

Die worden ook weggezet als "PVV Tokkie" en hun argumenten als "Onderbuikgevoelens"

Nogmaals, dat mag, dat is ook vrijheid van meningsuiting maar dan niet klagen over de bijnaam "knuffelaars"Ik heb die termen hier op de afgelopen pagina's niet voorbij zien komen. Maar als je ze ziet mag jij toch ook zeggen dat je dat vervelende termen vindt. Dat zijn het wat mij betreft ook.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:12:

[...]

Ik vond het een reportage waar ik een heel ongemakkelijk gevoel bij kreeg. De vernedering vond ik alle perken te buiten gaan.

Papier prikken is vernederend?

Wat terug doen voor een uitkering is geen schande,zolang het geen betaalde banen kost.
interessant wat die agent zegt over opruiiende teksten op internet.
Ik houd niet van knuffelen. En ook niet van me aansluiten bij een leger. Dus ik pas. Noem mij hier maar feow. Of voorstander van ruimhartige opvang. Maar bewaar je koosnaampjes voor je familie en vrienden.

En niet alle mensen die voor ruimhartige opvang zijn hebben een linkse politieke voorkeur.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 23:26:

[...]

Ik heb die termen hier op de afgelopen pagina's niet voorbij zien komen. Maar als je ze ziet mag jij toch ook zeggen dat je dat vervelende termen vindt. Dat zijn het wat mij betreft ook.nee, daarentegen wordt om de haverklap gutmensch en knuffelaar gebezigd. Over "gutmensch" dit: http://www.volkskrant.nl/ ... ubermensch-eren~a2938760/
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:22:

[...]

Kijk "de" PVV er bestaat niet, je kan er alleen op stemmen.

De "moslim" bestaat ook niet of de "Nederlander"

Ik zal niet gauw mijn mening over een groep baseren op een discussie maar goed, dat is ieder voor zich.Ik zou zeggen ga eens twitteren in de krochten van de pvv aanhangers. Dan heb ik het nog gehad over de die-hards die wachten tot Geert aan de macht komt en al hun lijstjes klaar hebben voor de linksen. Wat er op die lijstjes staat zal ik niet herhalen, maar tegen de muur zetten en neerknallen is het nog het meest beschaafst. Dan heb ik het nog niet over Martin Bosma gehad de linkerhand van Geert wat die ten berde brengt. Tsja als je dan nog denkt dat het wel meevalt.
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 23:26:

[...]

Ja, vanmiddag had cadeautje een bericht gequote over hoe Merkel nu bezig is om dingen te versnellen zodat de mensen die geen echte vluchtelingen zijn weer terug te sturen. Beetje hetzelfde als wat Dijkhoff probeerd te doen. Bijsturen....

Ik zit echt met smart te wachten tot je een keer wat goeds over die vrouw zegt. Ik vind haar echt een buffel, in de positieve zin van het woord. Wellicht heeft ze niet slim gehandeld door op te roepen om naar Duitsland te komen. Maar ze zegt: We gaan het fixen en vervolgens gaat ze daar ook mee aan de slag. Ze doet wat ze zegt. Dat moet ik haar nageven. Loopt ook niet weg, blijft rustig achter haar standpunt staan en geeft niet op. Vind ik knap.

Maar dat is nu net het probleem, ze gaat het niet redden.

Er komt een golf van kritiek,uit eigen land,over haar heen.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:25:

[...]

Ach welnee! Knuffelaar is een geuzennaam en laten we wel wezen, alles dat tot nu in de werkelijkheid van het leven gebeurt, is wat wij knuffelaars willen dat er gebeurt. de tegenstanders zijn roependen in de woestijn en de bitterheid druipt er van af, want de vluchtelingen komen, worden opgevangen, door mensen welkom geheten en verzorgd en dat is alles waar zij op tegen zijn en waar ze niets, maar dan ook niets tegen kunnen doen, dus laat ze nou maar mopperen, het haalt verder toch niets uit. Veel geschreeuw, weinig wol.Edit: En uitgevoerd door Neerlands rechts.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 23:28:

[...]

Maar dat is nu net het probleem, ze gaat het niet redden.

Er komt een golf van kritiek,uit eigen land,over haar heen.De 470.000 CDU leden staan als één man achter haar.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 23:26:

[...]

Wat terug doen voor een uitkering is geen schande,zolang het geen betaalde banen kost.Dat is het punt er zijn altijd genoeg vrijwilligers geweest, maar Wilders wilde scoren dus voila het monster werd geboren. Overigens was het al zo dat voor Wilders papiertjes prikken moest in vele gemeenten, maar nu is het een bezuinigingsmaatregel geworden. Ik blijf het toch jammer vinden dat witteboordencriminelen niet hard worden aangepakt, papiertjes prikken of oudjes verzorgen vind ik heel terecht.

[...]

Wat terug doen voor een uitkering is geen schande,zolang het geen betaalde banen kost.Ik heb het niet over papierprikken gehad.
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 23:26:

[...]

Ik zit echt met smart te wachten tot je een keer wat goeds over die vrouw zegt.

Ik iets goeds zeggen over Merkel

Nooit

Ze is alles waar ik politiek tegen ben.

Ik heb dat artikel gelezen dat Cadeautje postte maar dat is niets nieuws.

Al vanaf mei / juni zijn ze daar mee bezig Balkantoeristen afschrikken en terug sturen.

En nu presenteren ze dat als een "novum"

Ze heeft het land in de afgrond gestort, puur politiek wanbestuur, pek & veren en dan via de achterdeur Bundestag uit.

Stop over Merkel

Ik moet nog slapen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:33:

[...]

Ik iets goeds zeggen over Merkel

Nooit

Ze is alles waar ik politiek tegen ben.

Ik heb dat artikel gelezen dat Cadeautje postte maar dat is niets nieuws.

[afbeelding]

Al vanaf mei / juni zijn ze daar mee bezig Balkantoeristen afschrikken en terug sturen.

En nu presenteren ze dat als een "novum"

Ze heeft het land in de afgrond gestort, puur politiek wanbestuur, pek & veren en dan via de achterdeur Bundestag uit.

[afbeelding]

Stop over Merkel

Ik moet nog slapen Angela heeft wel ballen dat je kan je van Rutte helaas niet zeggen. Ook van Geert niet.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:30:

[...]

De 470.000 CDU leden staan als één man achter haar.200 burgemeesters hebben al minder vertrouwen in haar.
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 23:35:

[...]

200 burgemeesters hebben al minder vertrouwen in haar.Dat is in één deelstaat. In Beieren bijvoorbeeld hoor je onvertogen woord van de burgemeesters aldaar.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:32:

[...]

Ik heb het niet over papierprikken gehad.Jij schreef

De vernedering vond ik alle perken te buiten gaan.

Wat vond jij zo vernederend dan?
quote:cijfernerd schreef op 22 oktober 2015 @ 23:39:

[...]

Jij schreef

De vernedering vond ik alle perken te buiten gaan.

Wat vond jij zo vernederend dan?De manier waarop die ambtenaren met die mensen omgaan. De wijze van werken. Vanuit mezelf snap ik niet dat daar mensen voor te vinden zijn, maar het leven zelf heeft me geleerd nergens meer van op te kijken.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:37:

[...]

Dat is in één deelstaat. In Beieren bijvoorbeeld hoor je onvertogen woord van de burgemeesters aldaar.

Haar eigen bestuurders, de CSU haar jongeren beweging, allemaal beginnen ze te muiten.

Dacht je dat ze voor haar lol op de knieën is gegaan voor Erdogan
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Wat terug doen voor een uitkering is geen schande,zolang het geen betaalde banen kost.

Ik had het over papierprikken.

Dit was een onderdeel.

Ik vind ook dat het idee gewoon goed is. De uitwerking is alleen nogal uuhmmm best vernederend.

En het kan iedereen overkomen dat je je baan kwijt raakt.

En dan kan er dus wel gekort worden op het minimuminkomen, maar liefst 40%.

Dat voel je echt wel in je portemonnee, dus hallo schuldsanering!
Hier een artikel over de vernedering door de Soos. Het is off topic maar aangezien het onderwerp al een paar keer langs kwam, toch maar de link:

http://www.dichtbij.nl/ro ... en-bewust-vernederd-.aspx

Mensen in de bijstand worden bewust vernederd.
verba volant, scripta manent.
Die Bild, is net zoiets als de Telegraaf hè?
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 23:45:

Hier een artikel over de vernedering door de Soos. Het is off topic maar aangezien het onderwerp al een paar keer langs kwam, toch maar de link:

http://www.dichtbij.nl/ro ... en-bewust-vernederd-.aspx

Mensen in de bijstand worden bewust vernederd.Zegt een meneer. Het is geen feit het is de uitspraak van een uitkeringsgerechtigde die van mening is dat hij bewust wordt vernederd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven