Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.

maandag 9 mei 2016 om 12:46
quote:Daisyx schreef op 09 mei 2016 @ 10:19:
Wat een grappig topic! Ik heb me vannacht zo zitten opwinden over de hitte. Verschrikkelijk geslapen. Ook de vogels zoals ik vannacht kon horen. Geef mij maar een lekker koud bed in een koude kamer! Dan slaap ik veel beter! Nou id. De vogels tjilpen heel hard en lang
Wat een grappig topic! Ik heb me vannacht zo zitten opwinden over de hitte. Verschrikkelijk geslapen. Ook de vogels zoals ik vannacht kon horen. Geef mij maar een lekker koud bed in een koude kamer! Dan slaap ik veel beter! Nou id. De vogels tjilpen heel hard en lang

woensdag 11 mei 2016 om 18:45

zaterdag 14 mei 2016 om 09:24
Ik vind 26/27 graden, zoals het de afgelopen week is geweest, warm, maar niet heet (dat is 28 graden of warmer). Vrijdag was al iets kouder dan de dagen ervoor: 24 i.p.v. 27 graden. Het waaide ook wat meer, heb ik het idee. Ik heb het geluk dat er airco op mijn werkplek is, dus heb ik van het vrij warme weer geen last gehad, behalve toen ik naar huis fietste.
Gisterenavond koelde het zeer snel in grote mate af. Ik fietste van een verjaardag naar huis. Mijn zomerjas die ik die middag niet nodig had vanwege het aangename een tikje warme weer, was zelfs net niet te dun. Het kon net!
Nu is het slechts 9 graden...
Gisterenavond koelde het zeer snel in grote mate af. Ik fietste van een verjaardag naar huis. Mijn zomerjas die ik die middag niet nodig had vanwege het aangename een tikje warme weer, was zelfs net niet te dun. Het kon net!
Nu is het slechts 9 graden...
World of Warcraft: Legion
zaterdag 14 mei 2016 om 09:30
quote:Daantje1970 schreef op 09 mei 2016 @ 10:14:
Ik vind buiten zitten wel lekker hoor. Als het zo warm is wel in de schaduw. En als het niet te warm is wil ik ook nog wel in het zonnetje zitten.
Voor mij geldt dat ook, maar... daar schuilt het gevaar. Mensen zeggen tegen mij: "Als het 30 graden is, is het bloedheet in de zon. Dan moet je je wel goed met zonnebrandcrème insmeren, hoor!" Met het hete weer verbrand ik me zelden. Rara, hoe kan dat? Ik mijd de zon - als het even kan - als de pest. Zoals een kikker springt van steen naar steen, spring ik van schaduwplek naar schaduwplek.
Tussen 16-20 graden is de kans dat ik mij verbrand groter. De zon is niet te fel, dus ik denk: Niets aan de hand. Zo ging ik met 16 graden naar een autotentoonstelling. Dat was in de zon. Het was niet erg warm, dus ik had een jas aan. Bij thuiskomt keek ik in de spiegel en zag ik een verbrande neusrug en voorhoofd. Het begon zelfs te vervellen. Hoe je je dus op de zon kunt verkijken...
Ik vind buiten zitten wel lekker hoor. Als het zo warm is wel in de schaduw. En als het niet te warm is wil ik ook nog wel in het zonnetje zitten.
Voor mij geldt dat ook, maar... daar schuilt het gevaar. Mensen zeggen tegen mij: "Als het 30 graden is, is het bloedheet in de zon. Dan moet je je wel goed met zonnebrandcrème insmeren, hoor!" Met het hete weer verbrand ik me zelden. Rara, hoe kan dat? Ik mijd de zon - als het even kan - als de pest. Zoals een kikker springt van steen naar steen, spring ik van schaduwplek naar schaduwplek.
Tussen 16-20 graden is de kans dat ik mij verbrand groter. De zon is niet te fel, dus ik denk: Niets aan de hand. Zo ging ik met 16 graden naar een autotentoonstelling. Dat was in de zon. Het was niet erg warm, dus ik had een jas aan. Bij thuiskomt keek ik in de spiegel en zag ik een verbrande neusrug en voorhoofd. Het begon zelfs te vervellen. Hoe je je dus op de zon kunt verkijken...
World of Warcraft: Legion

zaterdag 14 mei 2016 om 09:37
Ik word echt ziek van warmte, ik vind tot 22 graden prima te doen maar daarboven word ik misselijk en kan de hitte niet kwijt. Altijd al gehad. En vanaf 25/26 graden is het helemaal naar.
Ik vond afgelopen week te doen, 2 dagen niet zo lekker maar er was flinke woei bij ons, dat hielp.
Vorig jaar ben ik in de zomer echt ziek geweest. Van mij hoeft het allemaal niet zo die echt warmte maar ik heb niks tegen zon. 21 graden met een zonnetje . Prima!
Ik vond afgelopen week te doen, 2 dagen niet zo lekker maar er was flinke woei bij ons, dat hielp.
Vorig jaar ben ik in de zomer echt ziek geweest. Van mij hoeft het allemaal niet zo die echt warmte maar ik heb niks tegen zon. 21 graden met een zonnetje . Prima!

zaterdag 14 mei 2016 om 12:41

woensdag 1 juni 2016 om 17:15
Komt door het zeeklimaat. Omdat Nederland bij de zee ligt is er meer kans op luchtvochtigheid. En als de lucht vochtig is kan het al snel klam aanvoelen. Ik weet, prettig is anders. Ik heb ook niks met plakkerig weer. Dan heb ik liever zon en heldere lucht en wat minder warm dan bewolking en plakkerig weer.

woensdag 1 juni 2016 om 21:18