Relatiecrisis

13-11-2008 19:14 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben nu ongeveer een jaar samen met mijn huidige vriend. Hij is een aantal jaar ouder dan mij en dit botst soms wel wat. Hij wil me van alles leren en ik vind bepaalde dingen prima zoals ze zijn, ik hoef niet zonodig van alles aan mezelf te veranderen omdat iemand anders dat wil. (op een bepaalde manier discusseren etc.)

het ging dus een paar maanden goed totdat we ruzie's kregen. Met ruzie's wordt hij afstandelijk en is er geen sprake van "liefde". Hij legt de schuld bij mij, het kan hem weinig schelen of ik huil, me kut voel en alles. Hij haalt me omlaag als hij boos is en houdt eigenlijk geen rekening met mij. Ik raak hiervan in paniek en nu na al die ruzie's raak ik al in paniek als hij boos wordt.

Ik weet dan, ik kan hem niet kalmeren.

Ik handel vanuit mijn gevoel, niet zozeer vanuit mijn denken, dit lukt me niet. Ik denk wel; hou je mond nu, hou je rustig, hij is kwaad dus laat hem met rust dit is zijn probleem, hij wil een discussie, ga hier niet in mee.

Maar het lukt me niet om dit vol te houden, ik wil dat het goedkomt, wil het uitpraten en weer lief voor elkaar zijn. Hij houd vol dat iets mijn fout is, ik heb het helemaal verkeerd gedaan, dankzij mij hebben we ruzie gekregen etc. Ik heb goed over alles nagedacht, ik weet zeker dat in zo'n situatie, als iets mijn schuld is, ik dit toegeef en goedmaak. Is iets niet mijn ding dan zeg ik hier dus ook geen sorry voor dat is onredelijk. Maar daar botst het vaak.

Hij vind dat ik iets verkeerd heb gedaan en ik wil gewoon dat het weer oké is en dat hij ophoud met die nare en nutteloze dingen.

Hij heeft toegegeven dat hij koppig is enzo maar ik dring niet zo goed tot hem door.

Nouja, ik weet het gewoon niet meer.

Nu hebben we zovaak ruzie gehad dat mijn gevoel gewoon kapot is. Ik weet ook wel, ik ben best gevoelig en ik heb er een hekel aan als iemand kwaad op me is (vooral als er geen reden is om kwaad op me te zijn) dit ook ivm mijn verleden..

Hij weet dat ik een hekel heb aan boosheid en dat ik het daarom heb uitgemaakt met mijn ex, ik snap niet waarom hij zo gevoelloos naar mij toe kan doen.

Ik weet niet meer hoe ik de situatie moet veranderen, hij wou dat ik bepaalde dingen aan mezelf veranderde, hier heb ik hard aan gewerkt en is helemaal weer oké. Ik heb mezelf in de hand.

Ik ben bang om in discussie te gaan, want dan weet ik hoelaat het is, dan loopt het in de hand. Hij gaat er heel erg ver in door.

Het spijt me voor mijn lange verhaal maar ik ben helemaal op.

Ik heb zoveel mijn best gedaan, misschien wel teveel.

Ik weet dat ik mijn grens niet goed aangegeven heb en nu lukt het me niet meer om het te veranderen.

Hoe kom ik hieruit? Hoe komen we verder? En kan het nog wel goedkomen?

Wie heeft hier ervaring mee of tips voor?

Liefs
quote:luna1 schreef op 25 november 2008 @ 06:48:

[...]

Sorry, was er gisteravond niet ivm kindercrisis (heb je wel eens met een autistisch kind zo rond Sinterklaas)

Maar lieverd, je bent nu precies hetzelfde aan het doen als 2 weken geleden. Je laat jouw actie van zijn reactie afhangen. Je kunt nu van een hele grote afstand al bedenken dat hij zich net zo zal gedragen als toen in de hoop dat hij je weer in slaap sust tot de volgende crisis.

En zo blijft het gaan, dat bevestigd iedereen hier die een soortgelijke relatie heeft gehad. Je moet zelf actie gaan ondernemen. Kijk nu eens naar je wensenlijstje wat je op verzoek van Sensy opgeschreven hebt. Is 1 van die wensen uitgekomen bij je vriend? Nee toch. Alleen als jij je in allerlei voor jou onnatuurlijke bochten wringt doet hij zijn best voor je. Dat is toch geen voorbeeld van een evenwichtige relatie. Je word nooit gelukkig als je zo niet jezelf kunt zijn.

Aww arm kind, is ook een gedoe dat sinterklaas gebeuren.

heb je helemaal gelijk in, ik kan niet mezelf zijn.

voel me helemaal gespannen, elke spier in mijn lijf is de hele dag al gespannen, bah.

Ik typ een bericht aan hem, laat het hier lezen.

liefs!
het is een lange brief geworden.

hier wat belangrijke stukjes;

"De dingen die ik nu verteld heb, over onzekerheid, troosten en iets niet leuk mogen vinden, zijn erg belangrijk voor me. Je moet er in deze situaties voor me zijn. In een relatie steun je elkaar.

Kun je me in deze dingen niet steunen of sta je hier niet achter dan kunnen we deze relatie niet hebben. Ik kan er niet alleen voor staan, want ik heb die steun nodig. Ik heb het nodig dat als ik ergens aan werk, jij achter me staat, je me opvangt etc. En ook dat jij laat zien dat jij aan jou dingetjes werkt. En ik doe hetzelfde voor jou, ik ben er ook voor jou. Dat moet vanzelfsprekend zijn. Ik ga er gewoon geen discussies meer over voeren. Vind het gewoon absurd."

"Ik vraag me dus af, ben ik je type wel, waardeer je me écht zoals ik ben? En als je dat wat je hebt gezegd niet meent, besef dan dat het erg veel pijn doet, dat ik dat niet verdien en het doet mijn gevoel alleen maar kwaad."

"Ik weet dat jij het nu ook moeilijk hebt, maar waar jij het moeilijk mee hebt daar moet je over praten.

Frustratie, daar kan ik niks mee en jij ook niet. Zit je iets dwars, schrijf het op, praat erover, laat je gevoelens zien. Want dat frustraties op mij geuit worden, dat wil ik niet meer. Probeer open te zijn over je gevoelens, geef aan dat het niet lukt om te praten over je gevoelens zodat ik het weet of los je frustraties zelf op. Maar het komt erg bot en kwetsend over als jij je frustraties op mij uit en je na 1 ruzie weer in een frustratie-dip zit. Daar kan ik je niet mee helpen, tenzij je er eerlijk en open over bent."

"Je smste vandaag dat ik niet minder ben dan jij en dat ik op sommige gebieden zelfs boven je uit stijg. Nu weet ik niet of dat wel waar is, maar waarvan vind jij dan dat ik kwaliteiten bezit?

Door al het gedoe, alle negativiteit krijg ik gewoon niet de indruk dat je me leuk vind. Nu die smsjes en leuke mails, dan weet ik het gewoon niet meer. Wat wil je nu? Vind je me leuk zoals ik ben, laat je me mezelf zijn en steun je me, ben je er voor me, houd je onvoorwaardelijk van me? Of ben ik gewoon niet wat je zoek. Wees eerlijk tegen me. Dat is belangrijk voor me. Ik wil niet meer dat je negatief over me praat. Als je voor me gaat, dan moet je niet zo slecht over me denken."

"Ik heb je nu mijn grenzen aangegeven, dit is voor mij belangrijk. Ik kan mijn grenzen niet meer verschuiven. Ik wil er mijn weg in vinden. Maar ik moet weten of je er voor me kunt zijn, of je zacht voor me kunt zijn. Die harde manier, werkt niet voor mij. Het kwetst me teveel. En of je het überhaupt wilt."

......... dat is kortgezegt de boodschap

heb wel veel dingen uitgelegd over mijn onzekerheid, het troosten en dat ik best af en toe ff boos mag zijn. Dat hij er voor me moet zijn en dat het absurd is dat we er zelfs zoveel over moeten praten..
Hannah, je kunt hem niet veranderen, ook niet als je dat zou willen. Hij is wie hij is, punt. Je kunt hem brieven schrijven, gesprekken aangaan etc. maar het gaat je niet helpen, meid.

Je klinkt (naast realistisch) soms ook erg naief en ook soms zelfs obsessief. Je kunt hem niet loslaten om zef verder te gaan, lijkt het wel. Terwijl je best weet dat deze relatie van geen kant klopt.

De enige oplossing is stoppen met deze relatie. Dan kun je tot rust komen en je energie weer richten op je studie, je stage en de positieve dingen in het leven. Eerder niet.
Snap dat het zo over komt.

mn vriend heeft het gelezen en belde me op.

Hij was geschrokken, wist niet dat de situatie zo was voor mij.

Vond het akelig en hij wil er ook voor me zijn.

Denk dat hij het prettig vond dat ik mn grens aangaf.

Heb m ook gezegt dat ik zo'n relatie wil.

was n fijn gesprek, hij weet nu wat ik voel/denk. En dat het menens is voor mij. Of hij kan veranderen of niet zal ik nu zien.

Lukt het niet dan zal er geen brief volgen of lange gesprekken want dan is het genoeg. Hij heeft nu gezegt het te begrijpen, wat hij eerder nooit zei.

nouja vind het wel prettig, duik er niet in maar voel me wel goed met het stellen van grenzen enzo.
Ja, dat zei hij twee weken geleden ook. Twee weken geleden was hij ook zo geschrokken en wist hij niet dat de situatie zo was voor jou. Hij vond het akelig en wilde er voor je zijn. Toen heb je hem ook een laatste ultimatum gegeven.

En kijk waar je nu staat...op precies hetzelfde punt en heb je hem weer een laatste ultimatum gegeven. Een laatste ultimatum houdt in dat je deze man dus gisteren had gedumpt, niet dat je nogmaals al je zieleroerselen aan hem schrijft(waar hij overduidelijk niets mee kan of doet) en hem weer een kans geeft.

Ik ben het verder ook eens met Naski. Je klinkt idd bijna obsessief. Je blijft er bij je vriend voortdurend op hameren dat hij jouw gevoelsleven moet begrijpen. Maar hij kan dat overduidelijk niet. En ik denk dat dat niet eens helemaal aan hem ligt, ook al is het een emotiegestoorde vent.

Nee, je hebt je grens niet gesteld, je hebt ze weer verruimd. Precies datgene wat je in je mail schrijft wat je niet meer zult doen, doe je toch.
quote:luna1 schreef op 26 november 2008 @ 06:31:

Ja, dat zei hij twee weken geleden ook. Twee weken geleden was hij ook zo geschrokken en wist hij niet dat de situatie zo was voor jou. Hij vond het akelig en wilde er voor je zijn. Toen heb je hem ook een laatste ultimatum gegeven.

En kijk waar je nu staat...op precies hetzelfde punt en heb je hem weer een laatste ultimatum gegeven. Een laatste ultimatum houdt in dat je deze man dus gisteren had gedumpt, niet dat je nogmaals al je zieleroerselen aan hem schrijft(waar hij overduidelijk niets mee kan of doet) en hem weer een kans geeft.

Ik ben het verder ook eens met Naski. Je klinkt idd bijna obsessief. Je blijft er bij je vriend voortdurend op hameren dat hij jouw gevoelsleven moet begrijpen. Maar hij kan dat overduidelijk niet. En ik denk dat dat niet eens helemaal aan hem ligt, ook al is het een emotiegestoorde vent.

Nee, je hebt je grens niet gesteld, je hebt ze weer verruimd. Precies datgene wat je in je mail schrijft wat je niet meer zult doen, doe je toch.2 weken geleden heeft hij helemaal niet gezegt dat hij was geschrokken, hij heeft ook niet gezegt dat hij wou verbeteren etc heb ik ook verteld. Toen heb ik niet precies gehoord wat ik wou maar heb het wel kwijt gekunt heb me bij mn standpunt kunnen houden. Dat was anders.
ik heb trwns ook niet gezegt dat ik het volste vertrouwen erin heb. Dit zie ik echt als mn laatste station en dat voelt voor mij erg prettig.

Ik kan er nu achter staan als hij bot doet, ik het uitmaak zegmaar. Dat kon ik een tijdje geleden nog niet.

Dus ik vind de situatie nu prettiger, voel me beter, sta er achter.

Ik kan een relatie niet verbreken als ik er nog niet aan toe ben.

Ik heb mijn grens duidelijk aangegeven, het drong bij m door, en hij heeft gezegt dat hij het wil/kan. En kan hij het uiteindelijk niet dan sta ik erachter om voor mezelf te kiezen.

Dat is al een stap verder dan ik een paar weken geleden stond, nu kan ik er echt voor kiezen en dat voelt veilig voor mezelf.

dus vandaar dat ik happy ben.
Hannah, hoe gaat het nu met jou en je relatie? Ik las in een ander topic dat jij en je vriend niet praten. Dat verbaasde me heel erg, en ik ging kijken of je verder nog topics had. Toen kwam ik deze tegen.

Ik heb dit hele topic gelezen en ik ben echt geschrokken en verbaasd. Hoe kan een mens zo over zich heen laten lopen? Hij breekt je helemaal af en jij laat dat toe. Je geeft je grenzen niet aan, je verlegt ze inderdaad alleen maar. Omdat je niet alleen wilt zijn. Dan moet je ook niet klagen. Of je geeft jezelf een schop onder je kont en leert alleen zijn, of je gaat door zoals nu en accepteert dat dit het beste is wat het zal worden. Dit gaat al maanden zo, terwijl jullie nét een jaartje samen zijn. Ik was er meteen mee gekapt. Als je binnen zo'n korte tijd al zoveel gezeik voor je kiezen krijgt moet je je afvragen of de relatie de moeite wel waard is. Meestal is dat na zo'n korte tijd nog niet het geval.

Je loopt te trekken aan een dood paard. Je wilt een relatie met hem, een leuke relatie, maar hij toont totaal geen interesse. Hij wil zijn kwakje in je lozen maar de rest interesseert hem niet.

Hij wil alleen sex, geen gezeur, geen emoties, geen verplichtingen, maar het enige wat hij krijgt is gezeur en gehuil. Ik zie ook nergens in je posts wat er nou zo leuk is aan hem, je benoemt niet één leuke eigenschap. Waarom wil je zo graag vechten voor zo'n hopeloze waardeloze relatie? Je wordt er niet gelukkig van, en hem boeit het verder ook niet als ik het zo lees. Hij zegt zelf; ik wil sex (denk je niet dat als hij een beetje interesse had in meer, hij andere dingen als prioriteit had. Het gaat niet zoals je noemt "geweldig" is het wel?). Beter hem te geloven, want in zijn daden zegt hij precies hetzelfde. Meer zit hier gewoon niet in, en op zich is dat prima als beide partijen het daarover eens zijn, maar zelfs de sex is niet bevredigend voor je.

Als mijn vriend zijn geluk van mij af liet hangen, over zich heen liet lopen, veel huilde en altijd en eeuwig wilde praten en brieven schrijven om meer van me te verlangen dan ik hem wil geven én als slagroom op de taart ook nog eens zo onzeker zou zijn, zou ik hem ook snel zat zijn... helemaal als ik alleen sex van hem wilde. Dan zou ik misschien ook nog kunnen genieten van de sex, maar zwaar geirriteerd raken van dat gedoe eromheen. Ik praat het gedrag van je vriend absoluut niet goed, maar aan de andere kant denk ik; je maakt het hem ook wel erg makkelijk.

Hij spreekt je naar de mond op het moment dat je dreigt te stoppen en hij weet dat dát voldoende is om je te laten blijven. Ik denk niet dat hij dat doet omdat hij je niet kwijt wilt, maar omdat het makkelijker is iemand voorhanden te hebben dan te moeten "zoeken" naar een ander. Dat jij meer van hem verlangt irriteert hem overduidelijk. Je laat je iedere keer weer onderuit halen en hij hoeft daar niet eens iets voor te doen. Jij wilt dat hij je gelukkig maakt, maar dat kun je alleen zelf doen. Pas dan zul je ook zien dat je meer waard bent dan zo'n kloterelatie.

.
quote:Madhe schreef op 13 december 2008 @ 13:37:

Hannah, hoe gaat het nu met jou en je relatie? Ik las in een ander topic dat jij en je vriend niet praten. Dat verbaasde me heel erg, en ik ging kijken of je verder nog topics had. Toen kwam ik deze tegen.

Ik heb dit hele topic gelezen en ik ben echt geschrokken en verbaasd. Hoe kan een mens zo over zich heen laten lopen? Hij breekt je helemaal af en jij laat dat toe. Je geeft je grenzen niet aan, je verlegt ze inderdaad alleen maar. Omdat je niet alleen wilt zijn. Dan moet je ook niet klagen. Of je geeft jezelf een schop onder je kont en leert alleen zijn, of je gaat door zoals nu en accepteert dat dit het beste is wat het zal worden. Dit gaat al maanden zo, terwijl jullie nét een jaartje samen zijn. Ik was er meteen mee gekapt. Als je binnen zo'n korte tijd al zoveel gezeik voor je kiezen krijgt moet je je afvragen of de relatie de moeite wel waard is. Meestal is dat na zo'n korte tijd nog niet het geval.

Je loopt te trekken aan een dood paard. Je wilt een relatie met hem, een leuke relatie, maar hij toont totaal geen interesse. Hij wil zijn kwakje in je lozen maar de rest interesseert hem niet.

Hij wil alleen sex, geen gezeur, geen emoties, geen verplichtingen, maar het enige wat hij krijgt is gezeur en gehuil. Ik zie ook nergens in je posts wat er nou zo leuk is aan hem, je benoemt niet één leuke eigenschap. Waarom wil je zo graag vechten voor zo'n hopeloze waardeloze relatie? Je wordt er niet gelukkig van, en hem boeit het verder ook niet als ik het zo lees. Hij zegt zelf; ik wil sex (denk je niet dat als hij een beetje interesse had in meer, hij andere dingen als prioriteit had. Het gaat niet zoals je noemt "geweldig" is het wel?). Beter hem te geloven, want in zijn daden zegt hij precies hetzelfde. Meer zit hier gewoon niet in, en op zich is dat prima als beide partijen het daarover eens zijn, maar zelfs de sex is niet bevredigend voor je.

Als mijn vriend zijn geluk van mij af liet hangen, over zich heen liet lopen, veel huilde en altijd en eeuwig wilde praten en brieven schrijven om meer van me te verlangen dan ik hem wil geven én als slagroom op de taart ook nog eens zo onzeker zou zijn, zou ik hem ook snel zat zijn... helemaal als ik alleen sex van hem wilde. Dan zou ik misschien ook nog kunnen genieten van de sex, maar zwaar geirriteerd raken van dat gedoe eromheen. Ik praat het gedrag van je vriend absoluut niet goed, maar aan de andere kant denk ik; je maakt het hem ook wel erg makkelijk.

Hij spreekt je naar de mond op het moment dat je dreigt te stoppen en hij weet dat dát voldoende is om je te laten blijven. Ik denk niet dat hij dat doet omdat hij je niet kwijt wilt, maar omdat het makkelijker is iemand voorhanden te hebben dan te moeten "zoeken" naar een ander. Dat jij meer van hem verlangt irriteert hem overduidelijk. Je laat je iedere keer weer onderuit halen en hij hoeft daar niet eens iets voor te doen. Jij wilt dat hij je gelukkig maakt, maar dat kun je alleen zelf doen. Pas dan zul je ook zien dat je meer waard bent dan zo'n kloterelatie.

.

Beste madhe,

Ik heb de afgelopen weken ook in een ander topic geschreven.

Hier hebben ze me erg geholpen, ze hebben me dingen laten inzien en doen beseffen.

Ik heb gezien waarom dit gebeurd.

Ik denk er niet meer continue over na en ik heb een goed gesprek met hem gehad. Aangegeven dat het niet kan,dat ik zie dat hij al mijn zwakke punten tegen me gebruikt terwijl ik het in vertrouwen heb verteld. Ja ik heb over me heen laten lopen, ja ik heb mijn grenzen niet bewaakt etc. Dat weet ik allemaal.

Wat seks betreft, volgens hem zouden "leuke dingen doen" de relatie verbeteren. Maar dat pikte ik niet, ik ga niet met iemand naar bed, of mn mond houden omdat iemand alles mijn schoenen in schuift en dan seks wil hebben wat voor mij niet eens bevredigend is. En dat het voor mij niet bevredigend is, daar maakt hij zich geneens (openlijk) zorgen over.

Ik heb dus ook geen seks gehad op al die momenten, zoiezo de laatste maand eignl niet.

Ik zie hem alleen in het weekend en ben dit weekend thuis gebleven. En ik moet zeggen; ik voel me goed, ik voel me vrij, ik heb geen chaos en verwarring in mn hoofd.

Dit is een stap in de goede richting.

Ik doe leuke dingen, ga winkelen, naar de kapper, en afspreken met vriendinnen. Het doet me goed.

En mede dankzij de ervaringsverhalen van de forummers in het andere topic heb ik veel geleerd.

Ik ben kwaad geworden, gehuild, verwarring, chaos, medelijden, frustratie. Alles heb ik gevoeld maar 1 ding is zeker; ik blijf zelf in de situatie, ik heb het WEL zelf in de hand.

En dat is een goed ding om te weten.

Nouja, ik kan verder kort zijn, ik voel me goed

Wel leeg, maar wel goed verder. Ik begin weer te zien wie hij is ipv me bezig te houden met de ruzies en gedoe, daar moet ik helemaal geen aandacht meer aan besteden, is nutteloos.

Zo kan er langzaam weer voor mezelf zijn, zelfvertrouwen groeien en goede keuzes maken voor mezelf.
Dus als ik je goed begrijp hou je nu je hand boven zijn hoofd wat zijn gedrag betreft en pik je dat allemaal. Je voelt je goed en vrij als je dingen voor jezelf doet... wat moet je nu nog helemaal bij hem ?

Het lijkt me niet gezond als je de helft (understatement) van wat er in je relatie gebeurd moet negeren om je er enigszins goed bij te kunnen voelen.

Elke dag die je langer bij hem blijft lijkt mij een dag te lang. Je wordt er ongelukkig van. Kun je niet beter zelfvertrouwen kweken en er zijn voor jezelf zonder dat hij dat tussendoor afbreekt? Ik las namelijk in het topic " wat bindt jullie samen" en dat klonk ook totaal niet goed wat je daar schreef. Het lijkt me vreselijk energieslurpend om in de situatie te zitten waar jij nu in zit. Succes verder hoor.
quote:Madhe schreef op 13 december 2008 @ 18:02:

Dus als ik je goed begrijp hou je nu je hand boven zijn hoofd wat zijn gedrag betreft en pik je dat allemaal. Je voelt je goed en vrij als je dingen voor jezelf doet... wat moet je nu nog helemaal bij hem ?

Het lijkt me niet gezond als je de helft (understatement) van wat er in je relatie gebeurd moet negeren om je er enigszins goed bij te kunnen voelen.

Elke dag die je langer bij hem blijft lijkt mij een dag te lang. Je wordt er ongelukkig van. Kun je niet beter zelfvertrouwen kweken en er zijn voor jezelf zonder dat hij dat tussendoor afbreekt? Ik las namelijk in het topic " wat bindt jullie samen" en dat klonk ook totaal niet goed wat je daar schreef. Het lijkt me vreselijk energieslurpend om in de situatie te zitten waar jij nu in zit. Succes verder hoor.

Nee dat heb je niet goed, ik hou hem absoluut niet de hand boven zijn hoofd. Ik vind alles wat hij heeft gedaan verschrikkelijk, ben vreselijk kwaad geworden op hem toen alles bij me doordrong wat hij allemaal had gezegt/gedaan en waarom etc etc.

Het was ook energieslurpend idd.

Maar daar ben ik nu vanaf, voor mijn gevoel.

Ik probeer meer voor mezelf te doen en door afstand te creëren lukt het me steeds beter om hem te zien, zoals hij is. En niet zoals ik wil dat hij is of zoals ik gehoopt had dat hij zou zijn.

Ik heb niet de stap kunnen nemen om het uit te maken maar in de afgelopen weken ben ik van "verward en chaos" naar helder en beseffend gegaan. Nu de volgende stap.
Wat ik me dan afvraag Hannah, is waarom je het nog niet uit hebt gemaakt. Het is je helder geworden, je beseft wat er gaande is.. waarom heb je dan nog zo'n moeite om het uit te maken? Het is niet zo dat je vriend nu ineens een respectvolle behandeling verdiend ofzo. Persoonlijk had ik een sms gestuurd dat ik er per direct en meteen klaar mee was. Al had ik dat veel en veel eerder gedaan (terwijl ik normaal niet ben van de sms/telefoon/mail verbreek dingen).

Mijn posts komen wrsch wat bot over, maar het leek in dit topic maar niet tot je door te dringen hoe erg je jezelf laat vernederen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus vandaar mijn harde woorden.
quote:Madhe schreef op 13 december 2008 @ 21:43:

Wat ik me dan afvraag Hannah, is waarom je het nog niet uit hebt gemaakt. Het is je helder geworden, je beseft wat er gaande is.. waarom heb je dan nog zo'n moeite om het uit te maken? Het is niet zo dat je vriend nu ineens een respectvolle behandeling verdiend ofzo. Persoonlijk had ik een sms gestuurd dat ik er per direct en meteen klaar mee was. Al had ik dat veel en veel eerder gedaan (terwijl ik normaal niet ben van de sms/telefoon/mail verbreek dingen).

Mijn posts komen wrsch wat bot over, maar het leek in dit topic maar niet tot je door te dringen hoe erg je jezelf laat vernederen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus vandaar mijn harde woorden.

Wat ik je probeer aan t geven is dat ik in een ander "algemeen" topic veel adviezen heb gekregen.

Dus wat jij zegt is me allang verteld en ik ben al heel wat stapjes verder, verwijderd van de verwarring en chaos in mijn hoofd.

Het "...oogkleppen, been there done that.. ." topic.

Ik ben nu afstand aan het nemen, leuke dingen met mezelf aan t doen, leuke dingen in t algemeen doen.. blij zijn met mezelf.

Om zo steeds meer in te zien wat voor flutrelatie dit is.

Die stapjes heb ik nodig en t komt wel goed ben nu kalmer en besef me meer.

Liefs!
Dus je bent je meer op jezelf aan het focussen, je eigen leven meer oppakken en je aan het losmaken om te proberen dat de klap van het uitmaken zachter aankomt?
Als je toch nu al ziet wat voor flutrelatie dit is, zoals jezelf zegt, waarom blijf je er dan nog een dag langer in? Ik snap het niet Hannah, echt waar niet. Welke kleine stapjes wil jij allemaal nog gaan nemen? Meid, spring eens gewoon in het diepe en zwem ver weg van die eikel!

Je ontneemt jezelf de kans op een leuk leven èn om eventueel een leuke vent tegen te komen waar je wel een goede relatie mee kunt opbouwen.

Dit is echt verloren tijd en je weet het zelf ook.
quote:Yvy31 schreef op 14 december 2008 @ 15:29:

Dus je bent je meer op jezelf aan het focussen, je eigen leven meer oppakken en je aan het losmaken om te proberen dat de klap van het uitmaken zachter aankomt?

Nou ja, om minder gefocused te zijn op hem, minder zijn woorden te geloven, meer afstand.

Door de afstand die ik nu heb van hem zie ik dingen weer helder en dat bevalt me.. daarom ga ik op deze voet verder.

Ik heb geen idee hoe het anders moet (ja naast hem bellen en hem zeggen dat t uit is maar dat lukt me niet)
quote:Naski schreef op 14 december 2008 @ 17:18:

Als je toch nu al ziet wat voor flutrelatie dit is, zoals jezelf zegt, waarom blijf je er dan nog een dag langer in? Ik snap het niet Hannah, echt waar niet. Welke kleine stapjes wil jij allemaal nog gaan nemen? Meid, spring eens gewoon in het diepe en zwem ver weg van die eikel!

Je ontneemt jezelf de kans op een leuk leven èn om eventueel een leuke vent tegen te komen waar je wel een goede relatie mee kunt opbouwen.

Dit is echt verloren tijd en je weet het zelf ook.

Ja ik weet het maar ik heb het lef niet op 1 of andere manier.

Ik weet dat het stom is.

Deze afstand frustreerd me soms maar zo merk ik wel dat hij niks voor me over heeft.. ik heb vandaag de hele dag niks van hem gehoord en hij vind het prima om weinig contact te hebben. Ja dat frustreerd me maar zo is hij nu eenmaal. Als ik niet achter hem aan zit dan zie ik pas echt wat zijn inbreng is.. 5%. meer zie ik niet van hem als ik niet bij hem ben zegmaar.

Nouja goed het is al eng genoeg om dit al te beseffen.

Ik heb nog nooit voor mezelf gekozen, het zal dan ook 1 van de grootste stappen zijn die ik neem, hoe stom het ook klinkt.

Ik stel het misschien uit maar tot nu toe voel ik me al stukken beter dan een paar weken geleden.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan!!!!

of tewel waag die sprong in het diepe..en geloof me zo diep is hij niet..sterker ik denk eerder dat je een stapje omhoog doet wanneer je hieruit stapt...je komt nu juist uit een put en gaat dan alleen nog maar omhoog..en soms glij je een stukje terug maar altijd weer hoger en hoger en dot NOOIT meer. Dat weet je nu ook dan weer. Je hebt er een hoop van geleerd en daar mag je hem dan maar weer "dankbaar" voor zijn. Je hebt hem/dit nodig gehad om dit allemaal bij jezelf te beseffen. Het is rot dat het zo moet maar je hebt er een hoop van geleerd, toch?
quote:Magichands schreef op 14 december 2008 @ 18:27:

Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan!!!!

of tewel waag die sprong in het diepe..en geloof me zo diep is hij niet..sterker ik denk eerder dat je een stapje omhoog doet wanneer je hieruit stapt...je komt nu juist uit een put en gaat dan alleen nog maar omhoog..en soms glij je een stukje terug maar altijd weer hoger en hoger en dot NOOIT meer. Dat weet je nu ook dan weer. Je hebt er een hoop van geleerd en daar mag je hem dan maar weer "dankbaar" voor zijn. Je hebt hem/dit nodig gehad om dit allemaal bij jezelf te beseffen. Het is rot dat het zo moet maar je hebt er een hoop van geleerd, toch?

Dat is zo magichands..

Ik heb er zeker een hoop van geleerd!
quote:hannah2708 schreef op 14 december 2008 @ 18:02:

[...]

Nou ja, om minder gefocused te zijn op hem, minder zijn woorden te geloven, meer afstand.

Door de afstand die ik nu heb van hem zie ik dingen weer helder en dat bevalt me.. daarom ga ik op deze voet verder.

Ik heb geen idee hoe het anders moet (ja naast hem bellen en hem zeggen dat t uit is maar dat lukt me niet)

Sorry, ik wist niet dat je polio oid had.

stap 1; pak je telefoon/neem de hoorn op

stap 2; toets zijn nummer in

stap 3; zeg; hallo, met Hannah, ik ben helemaal klaar met jou. Het is over tussen ons. Fijn leven verder.

Niet zo moeilijk hoor.
Madhe ik snap jouw harde postings ook wel. Dat is het willen breken van dat muurtje. Ik weet je te vinden als ik een schop onder MIJN kont nodig heb

Hanna ik denk dat je nog niet klaar bent om het grote zwarte gat onder ogen te zien. Het is fijn dat je je kalm voelt en van alles beseft maar het is niets waard als je er geen acties aan verbindt. Ik denk eerlijk gezegd dat je dat zegt zodat je niet aan de Waarheid hoeft: dat het voor jou beter is om voorgoed met deze relatie te stoppen. En ergens kan ik jouw paniek al voelen als je dit maar 1 seconde zou denken Dat het voorgoed voorbij is.

Wees eerlijk Hannah want met 'ik ben kalmer en besef het allemaal' kom je geen steek verder. Het lijkt allemaal volwassen maar je weet diep van binnen dat je het engste moet gaan doen wat je tot nu toe hebt gedaan: voor jezelf kiezen.
quote:Madhe schreef op 14 december 2008 @ 19:05:

[...]

Sorry, ik wist niet dat je polio oid had.

stap 1; pak je telefoon/neem de hoorn op

stap 2; toets zijn nummer in

stap 3; zeg; hallo, met Hannah, ik ben helemaal klaar met jou. Het is over tussen ons. Fijn leven verder.

Niet zo moeilijk hoor.

Tering wat een onnodig harde manier om iets duidelijk te maken!

Zeg gewoon hannah, ik snap je echt niet...ik had allang de knoop door gehakt. Deze man is jouw gewoon niet waard. kom op meid, je laat zo een LUL toch niet je leven bepalen en vergallen.

Misschien zoiets?
quote:Magichands schreef op 14 december 2008 @ 19:12:

[...]

Zeg gewoon hannah, ik snap je echt niet...ik had allang de knoop door gehakt. Deze man is jouw gewoon niet waard. kom op meid, je laat zo een LUL toch niet je leven bepalen en vergallen.

Misschien zoiets?Achja sommige mensen zijn niet zo subtiel, ieder zijn manier.
quote:Sensy12 schreef op 14 december 2008 @ 19:12:

Madhe ik snap jouw harde postings ook wel. Dat is het willen breken van dat muurtje. Ik weet je te vinden als ik een schop onder MIJN kont nodig heb

Hanna ik denk dat je nog niet klaar bent om het grote zwarte gat onder ogen te zien. Het is fijn dat je je kalm voelt en van alles beseft maar het is niets waard als je er geen acties aan verbindt. Ik denk eerlijk gezegd dat je dat zegt zodat je niet aan de Waarheid hoeft: dat het voor jou beter is om voorgoed met deze relatie te stoppen. En ergens kan ik jouw paniek al voelen als je dit maar 1 seconde zou denken Dat het voorgoed voorbij is.

Wees eerlijk Hannah want met 'ik ben kalmer en besef het allemaal' kom je geen steek verder. Het lijkt allemaal volwassen maar je weet diep van binnen dat je het engste moet gaan doen wat je tot nu toe hebt gedaan: voor jezelf kiezen.

Ja je hebt gelijk Sensy, Ik heb nog nooit voor mezelf gekozen.

Ik vind dat op 1 of andere manier heel erg moeilijk, hoe stom dat misschien ook klinkt.

Ik ben er ook niet klaar voor, niet nu, en het voor me uit schuiven schiet geen zak op.. maar ik doe mn best, echt.

Natuurlijk volgen nu de acties. Dat is ook het meest enge.

quote:Magichands schreef op 14 december 2008 @ 19:12:

[...]

Misschien zoiets?

Het is wel heel hard inderdaad Magichands, maar ik vind het gewoon zo sneu te zien dat haar zelfvertrouwen zo afgetakelt is, dat ze er nu van overtuigd is dat ze het contact niet kán verbreken. Terwijl het feitelijk helemaal niet moeilijk is (praktisch gezien). Door te zeggen van die polio bedoel ik te relativeren en nee, ik ben niet subtiel genoeg.

Maar als ik de eerder posts lees komt subtiel ook gewoon niet aan. Ik vraag me werkelijk af wel aankomt. Het lijkt er op dat subtiele post als in; ik zou zo niet handelen, persoonlijk denk ik dat.... de to (in dit soort topics) in de verdediging doen schieten zodat ze zegt; ja maar mijn situatie is anders, ja maar voor mij werkt dit wel...

Maar wie o wie wil zich nu werkelijk langer martelen dan nodig is? Het is zo jammer dat het soms over het hoofd wordt gezien dat stilstand in sommige zaken achteruit gang is.

Maar to, ik wens je werkelijk succes. En ik hoop dat je snel sterk genoeg bent om te kiezen voor je eigen geluk, en dan misschien ooit wel een gouden vent vindt die jou en je kwaliteiten wél waardeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven