Het Stamcafé XXIV

18-10-2016 23:27 3006 berichten
Joehoe, deel 24 alweer!

We zitten gezellig in Transsylvanië vanwege de halloween.

Welkom!

Yas, LV, Star en Leo

Alle reacties Link kopieren

Ik heb wat vrolijkere boeken voor je uitgezocht. Stom he, saaie kost er in stampen. Ik studeer heel graag maar alleen in mijn interessevelden. (jaja, die leesbril....)
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:LadyL0101 schreef op 29 oktober 2016 @ 14:29:

Ow dat is balen Blond! Ik zat ook al te duimen maar dat heeft dus niet geholpen. Heb je meedenkers nodig voor activiteiten?

Wij zitten aan het laatste ontbijt in Paramaribo, vanavond vliegen we terug naar NL. Het schijnt best frisjes te zijn daar?Goede terugreis Lady! Dank voor het duimen, maar helaas. Gelukkig heb ik heel goed opgelet bij Solo's 'omdenk-cursus' en bedacht ik vanmidddag dat een paar dagen wat wandelen, zwemmen en huismussen heel goed voor mijn lijf is.
quote:OliviaMoore schreef op 29 oktober 2016 @ 16:05:

[...]

Stukje van mijn taart? Als jouw taart wat minder eng is dan wil ik wel een stukje, cheesecake heb je dat?
quote:Oudblond schreef op 29 oktober 2016 @ 17:02:

[...]

Goede terugreis Lady! Dank voor het duimen, maar helaas. Gelukkig heb ik heel goed opgelet bij Solo's 'omdenk-cursus' en bedacht ik vanmidddag dat een paar dagen wat wandelen, zwemmen en huismussen heel goed voor mijn lijf is.Waar dat omdenken al niet goed voor is
quote:Watervrouw2 schreef op 29 oktober 2016 @ 14:59:

Droog met 6-16 graden morgen denken sommige weersites Lady.

Als Suri nou ook eens zulke temperaturen krijgt ga ik er graag heen

Hier is 24 graden (overdag) het laagst, en dat is middenin de grote regentijd. Dan wil je hier ook niet zijn, heb ik begrepen. Nu is het 35 en klagen ook de bewoners zelf over de hitte... maar 's avonds vind ik het heerlijk met 26 graden!

Dank voor de goede wensen Blond. Omdenken, dat moest ik dan ook maar eens proberen. Solo, kan ik die cursus ook online volgen?
The owls are not what they seem
Haai Inkie. Hoe is't gegaan met de kijkers voor jullie huis?
quote:Oudblond schreef op 29 oktober 2016 @ 17:16:

Haai Inkie. Hoe is't gegaan met de kijkers voor jullie huis?

Naar wat ik begrijp van de makelaar waren ze aardig enthousiast maar ach dat zegt verder zo weinig. Is alleen wel leuk om te horen dat anderen jouw huis ook mooi vinden.

Dat je dat nog wist zeg!
Hehe ik zit. Man kwam er vanmiddag achter dat een van onze koffers nog bij schoonouders lag dus daar zijn we vanmiddag even geweest. Daarna boodschappen en net heb ik kipnuggets gemaakt en die gaan zo de oven in lekker met friet en excuus-sla en appelmoes. Kindermenu vandaag

Maar uiteindelijk dus nog niks ingepakt.

Straks even rondje door de buurt om naar het trick or treat te kijken en misschien een drankje bij vrienden van ons.
quote:Inkie12345 schreef op 29 oktober 2016 @ 17:10:

[...]

Waar dat omdenken al niet goed voor is Oh en ik heb nog iets 'omgedacht'! Gisteren was de laatste keer deze week dat ik kookte en boodschappen deed. Vanavond eet ik de restjes van gisteren en morgen is het breng-eten of uit-eten. De buurmannen doen al fijn mee: die hebben me uitgenodigd voor het diner morgenavond. Het zijn fantastische koks. Morgen zit ik dus eigenlijk in een all-in resort.
quote:Inkie12345 schreef op 29 oktober 2016 @ 17:23:

[...]

Naar wat ik begrijp van de makelaar waren ze aardig enthousiast maar ach dat zegt verder zo weinig. Is alleen wel leuk om te horen dat anderen jouw huis ook mooi vinden.

Dat je dat nog wist zeg!

Is zeker leuk als anderen je huis ook mooi vinden! Wij wonen in een huis waar je meteen fliefd op wordt of intens lelijk vindt. Vaak grappige situaties als er markplaatsmensen dingen op komen halen.

En ik wist het nog omdat je schreef dat je plots ernstig moest gaan 'huishouden'. Moet ik eigenlijk ook, maar
quote:dolfje schreef op 29 oktober 2016 @ 17:25:

Hehe ik zit. Man kwam er vanmiddag achter dat een van onze koffers nog bij schoonouders lag dus daar zijn we vanmiddag even geweest. Daarna boodschappen en net heb ik kipnuggets gemaakt en die gaan zo de oven in lekker met friet en excuus-sla en appelmoes. Kindermenu vandaag

Maar uiteindelijk dus nog niks ingepakt.

Straks even rondje door de buurt om naar het trick or treat te kijken en misschien een drankje bij vrienden van ons.

Inpakken is zo overrated!

Trick or treat is toch pas maandag? Of ga ik vanavond allemaal kindertjes teleurstellen omdat ik nul snoep in huis heb?
Hier is het vanavond in de wijk. Ergens vlakbij was het gisteren al.
Ik doe niet aan trick or treat.

Sint Maarten zou ik wel doen.
quote:Phaedra_ schreef op 29 oktober 2016 @ 18:13:

Ik doe niet aan trick or treat.

Sint Maarten zou ik wel doen.Zowel Halloween als Sint Maarten heb ik in NL leren kennen. Uit mijn jeugd ken ik alleen het 3-koningen feest. Maar als er kinderen langs de deur komen, maakt het mij niet uit voor welk 'feest' het is en wil ik voor hen wel leuk meedoen. Toevallig heb ik pompoensoep. Past wel in het thema. Weet niet zeker of de kinderen dat ook vinden
Ik heb geen zin in steeds op te moeten staan voor een stom feest
Hier kennen ze geen sint Maarten en Halloween wordt gewoon gevierd met een feest
Gewoon excuus vinden om niet thuis zijn met Halloween of St Maarten

Hier was het gerucht dat je een lamp in de hal / bij de deur aan moest hebben als kinderen mochten aanbellen. Vorig jaar was mijn lamp blijkbaar niet fel genoeg.
Hier Sint Maarten, Halloween snappen de buren hier niet, dus dat doe ik zonder langs de deuren te gaan.
quote:Phaedra_ schreef op 29 oktober 2016 @ 18:20:

Ik heb geen zin in steeds op te moeten staan voor een stom feest Met Sint Maarten is het hier tussen 18-20 uur spitsuur. Groot gebouw en kinderen gaan van etage naar etage. Etage-buren en ik installeren ons dan in de gemeenschappelijke ruimte met een hapje en drankje. En elke keer als de liftdeuren opengaan beginnen we zelf te zingen en met snoep te strooien
quote:Phaedra_ schreef op 29 oktober 2016 @ 18:20:

Ik heb geen zin in steeds op te moeten staan voor een stom feest

Waarschuwing: ik ben een slecht en naar mens.

Ik liep eens in een xenosachtige winkel vol met halloweenshit. Dat waren ook een skelet en een heks die gingen rammelen en krijsen als ze beweging in de buurt hadden. Die dingen waren best wel groot, 60 cm ofzo. En toen hobbelde er een intens schattig hummeltje wat net kon lopen een eindje voor de ouders uit door de winkel. Tussen skelet en heks door.

Ik had wel inspiratie om te zorgen dat ongewenst halloweenbezoek mijn voordeur nooit zal bereiken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
gelukkig doen ze in mijn stukkie van het land niet aan al die dingen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zag net kinderen lopen en de rolluik dichtgedaan. Sneu voor de kinderen wel, maar ik vind het zo'n onzin.
Wat een zurigheid
In mijn stukkie volgens mij wel, tenminste, gisteravond was er hier veel herrie op straat van kinderen en zag ik ze met lampionnen ofzo rondlopen. Maar ze zijn niet aan de deur geweest ofzo. Dus wat het precies was weet ik niet.
quote:rosanna08 schreef op 29 oktober 2016 @ 19:23:

gelukkig doen ze in mijn stukkie van het land niet aan al die dingen Hier in de wijk wel, met Vastenavond (de laatste avond van carnaval). En waar ik vroegah woonde liepen we altijd St Maarten. Aan rolluiken dichtgooien heb ik nooit gedaan. Is toch leuk juist, die zingende koters voor je deur? En het is maar een uurtje hoor, guttegut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven