JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nikiet, gefeliciteerd met je zoon!

Marianne, ik denk niet dat je overblijft hoor, als jij twee weken overtijd bent ben ik nog niet eens uitgerekend, en dan komen er nog een paar achteraan.

Gelukkig nieuwjaar allemaal, met veel gezonde baby's en moeders!
Meiden, allemaal een heel gelukkig nieuwjaar! Dat al jullie wensen maar uit mogen komen en dat alle babies gezond ter wereld komen !!

Nikiet, van harte gefeliciteerd meid!!

Jeetje, onze maand is echt begonnen.. Wat gezellig al die mensen op de tribune, hallo!!! Ik zit er zelf ook nog wel een tijdje, dus neem ook lekker plaats om de de eerste dames aan te moedigen..

Onze oud en nieuw was gezellig, maar toch wel laat geworden. Ik hield het goed vol allemaal, ging uiteindelijk pas om 4 uur slapen. Maar goed, nu ben ik echt moe.. Ik hou t dus even kort!
Dames, nogmaals een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!

Nikiet gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Dat klinkt als een hele goede bevalling. Wel een klein ukje zeg, schattig.

Kitty heel veel succes en kracht gewenst morgen, zet m op! Voor je het weet heb je je kleintje in je armen. Hoop dat je nog even lekker kunt slapen vannacht.

Hier nog steeds niks aan de hand. Ik wordt gewoon aan alle kanten ingehaald (van de zwangerschapsgym zijn er ook al 4 van de 6 bevallen).
Trucjes, al zijn het volgens mij gewoon bakerpraatjes: de al eerder genoemde frambozenbladthee drinken, de kern van ananas (dus dat harde stuk in het midden) eten, bitter lemon drinken, sex: de combi orgasme + sperma doet het hem geloof ik (maar, om daar nou een vent voor in je bed te lokken...). Dat zijn de trucs die ik ken. Op de thee na heb ik ze de vorige keer allemaal getest, toen had ik zo de balen en erg veel klachtjes van het zwanger zijn dat de bevalling me niet snel genoeg kon beginnen, uiteindelijk 1 dag voor de uitgerekende datum bevallen dus echt geholpen heeft het allemaal niet. Je leest ook wel eens wonderolie innemen maar dat moet je echt niet doen, dat veroorzaakt vreselijke buikkrampen en is gewoon niet goed voor je. Ik ben benieuwd of iemand nog andere trucs kent.

Hier hebben we vandaag de kerstzooi opgeruimd, alles is netjes, er ligt geen achterstallig werk, de ruimte waar de box moet staan is al gemaakt (box zelf staat nog in de schuur en kleed wat ik besteld heb kan nog niet geleverd worden ;-(, gelukkig heb ik nog wel boxkleden van de oudste) en straks kijk ik nog 1 x mijn ziekenhuiskoffertje na (iemand nog tips wat handig/verstandig is om mee te nemen) en dan kan het grote afwachten beginnen. Ik voel absoluut nog niets rommelen dus ik denk dat het nog wel even zal duren, veel later dan de 10e zal het echter niet worden want gezien het (verwachte) gewicht van de baby wil de vk mij niet te lang door laten lopen na de uitgerekende datum. We wachten af!
* nieuwe tribuneklant meldt zich*

Meiden zet 'm op jullie maand is aangebroken!!

(stiekem hoop ik ook in jullie maand te bevallen whisful thinking)

Barrel

uitgerekend 10-02
en ook een tribune klant die zich meld. Heb al een wichie van januari (2007) en stiekem hoop ik dat de 2e ook snel komt.(uitgerekend 02-02-09)

Meiden de laatste loodjes.....en iig een super nieuw jaar gewenst!
tjee wordt druk hier op de tribune, spanning stijgt...

hier doet alles nog steeds zeer, maar als ik een paar stappen loop gaat het alweer wat beter. maar als ik net opsta...

marianne, ik denk ook niet dat je overblijft haha. ik heb alleen de tips die hierboven staan. zelf kreeg ik bij de eerste weëen na een partijtje sex plus orgasme en toen was hij er ook binnen tien uur. maargoed volgens mij moet je baarmoedermond rijp zijn anders gebeurd er nog niets. ik was toen trouwens nog niet bezig met snel bevallen, maar vond het wel frappant dat dat de bevalling in gang zette. maar inderdaad om daar nou een vent voor in bed te slepen :-)
Move over! Ik wil ook nog een plekje op de tribune
Hee wat gezellig

Ringel Niet stiekem voorkruipen he?
Bedankt allemaal voor de goede wensen! Ik voel me momenteel lichtelijk gespannen maar nog niet heel zenuwachtig. Volgens mij is het met de mensen om mij heen slechter gesteld . Moeder zit al aan de kalmeringstabletten en man is ook zenuwachtig. We hebben echter de hele avond schoonzus en man en kind op bezoek gehad en dat heeft veel afleiding gegeven. Ik heb niet meer veel schoongemaakt want m'n moeder heeft aangeboden om dat as zondag te komen doen. Heb zojuist wel de beschuit met muisjes ingepakt om mee te nemen naar het ziekenhuis. Deze Nederlandse traditie wil ik hier wel voortzetten! Roze en blauwe muisjes. 99% van de mensen die een gokje hebben gewaagd hebben gokt op een jongen dus ik ben heel benieuwd of ze het goed hebben of dat we ze heel erg gaan verrassen... Morgenmiddag weten we het!

Ik wens jullie het allerbeste de komende dagen. Hopelijk zijn de zieken dan helemaal opgeknapt en zijn er weer enkele kindjes geboren. Voyager in het bijzonder, ik hoop dat als ik volgende week uit het ziekenhuis kom, jullie kindje er is! Alvast proficiat gewenst met je verjaardag morgen! Ik zal 'ns proberen te gaan slapen.... ben benieuwd of dat nog lukt!
Ik heb nog even verder gegraven (in mijn hoofd en op internet) voor trucjes. Wat wel eens schijnt te helpen is voetreflexzonetherapie, de therapeut kan bepaalde plaasten op je voet masseren die e.e.a. in gang kunnen zetten en werkt het neit dan heb je i.i.g. een lekkere voetmassage gehad. Dat had ik de vorige keer nog wel willen doen als ik echt overtijd zou lopen, maar dat hoefde dus niet meer.

Verder vond ik nog: bevallingsfilmpjes kijken (misschien toch die site van lily?), over de kasseien (kinderkopjes) fietsen of met de auto rijden (lijkt mij geen goed plan), kaneel en/of gember eten, ramen zemen, auto wassen, pittig (echt pittig, Thais ofzo) eten, het masseren van het punt tussen duim en wijsvinger, trappen lopen, je tepels masseren (maar wel minimaal 3 x per dag een uur ofzo).

Ik zou de meeste tips lekker laten voor wat ze zijn en eventueel voor de voetreflex gaan. En verder komt je baby als het daar tijd voor is, laat je niet teveel beinvloeden door je dromen en de verhalen van anderen. Prbeer er zo ontspannen mogelijk onder te zijn ik denk dat dat het beste werkt. Hou vol!
Kitty vandaag is jouw dag meis... Ik denk aan je!
hahahaha Wen, ik heb het donkerbruine vermoeden dat we zo'n beetje tegelijk gaan bevallen, jij een paar daagjes later ik een paar daagjes eerder. Zien we elkaar wel in het ziekenhuis! (of ga je thuis bevallen?)

Kitty succes vandaag! (en misschien een beetje raar, maar ook veel plezier, dat je, je kindje eindelijk in je armen mag houden....)
Ik denk ook aan je!

Straks lig je lekker te genieten met dat kleine mensje

en bij jou kijk ik het er bijna uit onderhand voy!

ik heb aan alle kanten respect voor je, hoe je het allemaal doet.

nog heeeel even volhouden
Kitty, ik denk aan je vandaag! Als het goed is ben je al in t ziekenhuis. Over een paar uurtjes heb je je kindje in je armen!!

Zeg februaridames, er wordt niet voorgekropen he...
Kitty, heeel veel succes vandaag en alvast met herstellen! Hopelijk ben je vlot weer op de been, en kun je lekker genieten van je zoon/dochter.

Ringel, oh als ik een paar daagjes later mag, graag! Ik ben het zwanger zijn ook nog helemaal niet zat, dus van mij mag ze nog even blijven zitten, zodat ik straks nog even kan uitrusten.

Ga jij ook voor het U-ziekenhuis? Gezellig samen puffen
quote:Voyager schreef op 01 januari 2009 @ 13:49:

Welkom welkom Aruba, hoe gaat het met je?? Hoe voel je je?Thanx for asking. Ja heb me nog nooit zo zwanger gevoeld. Maar ja of dat ook wat zegt? We zullen het zien de 6e januari. Vind het ver-schrikke-lijk spannend...
Kitty, ik denk ook al de hele morgen aan je! Misschien heb je je kindje nu al in je armen, zou goed kunnen! Maar misschien ook nog niet, spannend hoor!

Ben erg benieuwd wat jullie krijgen, een jongen of een meisje...

Leuk al die mensen op de tribune! Gezellig! Ook van mij een warm welkom!

Over de manieren om een bevalling in gang te zetten, het zijn er aardig wat die je daar op noemt Belletje.

Ik heb alleen ervaring met mijn eerste (natuurlijke) bevalling natuurlijk. Maar ik heb toen wel op woensdag een voetreflexmassage gehad (dat deed ze alleen als je al ongeveer 40 weken zwanger was, ik was toen 39+6 zwanger) diezelfde avond ook nog gesext (idd met orgasme) en de volgende dag (donderdag) de slijmprop verloren, die nacht begonnen de weeën en vrijdagochtend dus bevallen. Maar ja, ik zal nooit weten of het, als ik die dingen niet zo gedaan had, misschien niet precies hetzelfde gegaan zou zijn...
Wat leuk om nu te zien/lezen dat er zoveel mensen meelezen/op de tribune zitten. Lief hoor, al die reacties! Heb zelf al moeite om dit topic bij te houden dus sorry dat ik niet zoveel over jullie weet. Ga zo wel even spieken op jullie topics.

Kitty; ik denk niet dat je het nog leest maar toch heel veel succes, sterkte en een bijzonder bevalling gewenst!

Marlee; succes bij de verlos vandaag. En hopelijk is je griep binnenkort over. Gelukkig vandaag wel iets minder koud. Wellicht helpt dat?!

Sam; fijn dat de kinderkamer af is! De baby mag dus bij jou ook komen nu. Ohhh en binnen een week bevallen. Krijg er wel de kriebels van. Spannend en leuk!

Voyager; nou ja verder dan jij... het verliezen van de slijmprop (althans, gedeeltes ervan bij mij geloof ik). Wil niet zeggen volgens mijn verlos dat het perse snel gaat gebeuren. Kan ook nog 2 weken ofzo duren. Maar ben BLIJ voor je dat het redelijk goed met je gaat. Ben nog aan het duimen voor je hoor. Maar gelukkig heb je nog het weekend en een paar dagen!

Emms; nog geen baby bij jou? Je bent dus de eerste die na de uitgerekende datum gaat bevallen. Voel je je nog ok?

Belletje; hier geen tips en trucs. Sorry. Baby hoeft van mij ook niet perse eerder te komen dus ben er ook niet zo mee bezig. Probeer nog te genieten van mijn rust en vrije tijd.

Hip; lekker aan het genieten van je kleine mannetje??

Evince; nog een beetje aan je rust toe gekomen? Of zijn de kids nog steeds erg druk?
Marianne; hier naast het slijm verlies ook nog niet zoveel verandering hoor. Wel iets meer steken, vooral 's avonds. Enne, niet van het ergste uitgaan hoor. Al ga je over je datum dan nog hoeft het geen keizersnee te worden!

Lily; hoest met jou vandaag?? En Wen; al een beetje opgeknapt of nog steeds grieperig?
Meld! Wat een gezelligheid op de tribune!

Kitty! Is nu al lang in het ziekenhuis en als ze er haast achter zetten misschien al moeder, oh!

Hoest met de ziekenboeg?

Ik ga de bevalling maar gewoon afwachten, weinig zin om over slecht wegdek te rijden, haha.

Februari zal ik zeker niet gaan halen, thank god! Hier weer een ouderwetse baggernacht met zeer pijnlijke nep weeën. Op een of andere manier is het nu meer zo erg, het kan immer nooit écht lang meer duren dus opeens zijn ze niet alleen meer irritant maar is het ook spannend. Nu alleen wel enorm moe dus zo maar weer even het bedje in.

Morgen mijn u/d woei!
Het is hier idd een erg drukke tribune.........(kussentjes en dekentjes.....gezellig, voor s'avonds een kaarsje....)

@Wen, tis wel de bedoeling dat ik daar naar toe ga, maar tis nog maar de vraag of de vk me met 5 cm ontsluiting vanuit H-S met de auto die kant op wil hebben, omdat met wichie ik van 5 cm ontsluiting, binnen 10 minuten op volledige ontsluiting zat en aangezien we nu min 20 minuten moetne rijden........ we zullen eht wel zien.

Hoe zit jij de 27e? lijkt mij prima datum *grinn*

lees regelmatig met jullie mee ben niet helemaal van de ins en de outs op de hoogte, maar ik wens jullie nog maals het aller aller beste. (enneuh Lily en voyager, ik hoop voor jullie dat deze drama weg bijna te einde is *fingers crossed*)
27e doe ik het voor Ringel! Afgesproken Moet je dus wel even wat eerder vertrekken dan 5 cm. Kun je dat niet overleggen trouwens? Volgens mij mag je dan ook gewoon eerder gaan.

't Gaat hier een stuk beter! Nog wel alle smakelijke bijverschijnselen maar verder ben ik weer aardig gerepareerd!

Lily, goh, je bent er nu echt bijna. Toch denk ik dat bijna niemand hier had gedacht dat je de uitgerekende datum ook echt zou gaan halen met al dat weeëngebeuren van je

En Voy draagt 'em ook gewoon uit!

Belletje, van bevallingsfilmpjes kijken zóu je toch denken dat je er spontaan van in een anti-bevallingsmodus schiet. Welke gek gaat er trouwens hoogzwanger een auto wassen?!? Brrr, zeker met dit weer (of zou een wasstraat ook werken?)

Aruba, ik duim me suf voor je!
Ik had Aruba nog niets eens gefeliciteerd! Ik hoop dat je deze keer baby geluk mag hebben!

Wen, i love bevallingsfilmpjes! Het geeft me zo'n rust! Haha.
Alle meiden van de tribune: welkom. Maarre idd zoals Wen zegt: niet voordringen hoor, haha.

Kitty, ik denk niet dat je dit nog zal lezen, maar ik wilde je nog even heel veel succes wensen! Ik ben heel benieuwd en hoop gauw van je te horen.

Wen, dat denk ik ook wel hoor, maar het is wel een beetje een "angstbeeld" om echt 2 weken over tijd te zijn.

Wat wel grappig is, dat mijn vriendin in haar 35e week van de zwangerschap naar de groenteboer ging om boerenkool te kopen en toen zei de groenteboer tegen haar: pas maar op, want dat kan zomaar de bevalling op gang brengen. Zij lachen natuurlijk, maar echt wel dat ze de volgende dag bevallen was. Met haar 2e was het net zo, dat was 1 dag voor de 37e week. Toeval? In ieder geval eet ik straks boerenkool bij mn ouders. Dus ik zei al: o, dan ga ik morgen bevallen. Maar zij moeten daar alleen maar heel hard over lachen...

Belletje, ik wil vanmiddag de overige kerstspullen opruimen. Het is niet zoveel meer, dus dat is zo gepiept en dan nog even met de stofzuiger door het huis.

Tips: wat ik wel een goede tip vond hier van iemand van het forum was pepermuntjes, dextro en lippenbalsem.

Emms, ook nog geen veranderingen in de zin van krampen/pijnen of zo?

Sam, dat heb ik ook. Als ik net opsta, moet ik me gewoon even aan het bed vasthouden om op gang te komen, maar vrij snel daarna gaat het het al weer een stuk beter.

Nou, ik geloof dat ik daarvoor idd maar geen vent van straat sleep, haha. Tepels masseren, grappig. Dat fietsen over de kaseien spreekt me ook niet echt aan. Ik geloof idd dat ik het maar laat voor wat het is en dan zie ik wel. Ben nog niet eens aan de beurt, dus wat dat betreft, ben ik idd mss een beetje voorbarig.

Voyager is vandaag jarig, dat is ook zo: lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria. Hieperdepiep, hoera, hieperdepiep, hoera, hieperdepiep, hoera!!! Gefeliciteerd!!! En dan mss toch vandaag maar niet bevallen? Alhoewel het wel een leuk cadeautje is mss.

Lily, wat positief van je hoe je er in staat. Is mooi om te lezen. En knap van je hoor dat je er zo in staat.

En Aruba, ook van mij gefeliciteerd.

Hier is verder ook alles nog steeds rustig. Gisteravond wel ineens een soort van kramp (eentje maar hoor). Maar ik was wel benieuwd of dat het begin zou zijn, maar dat was niet zo. Dus ik ga gestaag door. Heb verder ook niets te klagen hoor, want volgens mij heb ik een zwangerschap uit het boekje. Net als Voy zei: totnogtoe fiets ik er goed doorheen.

Op oudejaarsavond was het ineens of de baby draaide. Dat voelde heel gek. Als ik had gekund was ik wel een meter de lucht in gesprongen. Hij zat toen met zn knietjes en voetjes richting mn rug. Elke beweging die hij maakte voelde ik. Dat voelde niet zo heel fijn. Maar nu ligt hij weer in zn oude houding, met zn kontje, rugje links en zn voetjes onder mn rechterribben. Dat voelt voor mij wel een stuk beter.

Enige last die ik heb is enorme zuurbranden, maar ik denk dat dat ook van de kuur voor de blaasontsteking komt.

Zo, en nu eten.

Tot later.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven