5 kilo er af voor de Kerst
maandag 17 oktober 2016 om 12:29
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....
Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!
Succes allemaal!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!
Succes allemaal!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
vrijdag 2 december 2016 om 11:41
he allemaal
het gaat hier weer de goede kant op. wel nog rustig thuis maar niet meer de hele tijd koorts en slapen. moet ook wel want ik wil dit weekend nog de laatste sint-kadootjes kopen voor maandag. hier maken we er altijd een heel feest van, gezellig.
jejoue goed bezig, hou die flow vast! je lijstje klinkt heerlijk, met een aioli en een kaasburger. maak je die zelf?
kraaienpootje heel veel plezier in de Ardennen! heerlijk, een weekendje weg. en als je veel aan het sporten bent dan kunnen die biertjes ook wel.
mijn lijstje... Het gaat niet helemaal goed die alle Sint snoep....
o cornflakes met melk
t 2 gekookte eitjes
l halve pistolet met pindakaas, vier blokjes pure chocolade
t Stuk taaitaai
d ... nog geen idee, in ieder geval niet de pannenkoeken die de anderen gaan eten
het gaat hier weer de goede kant op. wel nog rustig thuis maar niet meer de hele tijd koorts en slapen. moet ook wel want ik wil dit weekend nog de laatste sint-kadootjes kopen voor maandag. hier maken we er altijd een heel feest van, gezellig.
jejoue goed bezig, hou die flow vast! je lijstje klinkt heerlijk, met een aioli en een kaasburger. maak je die zelf?
kraaienpootje heel veel plezier in de Ardennen! heerlijk, een weekendje weg. en als je veel aan het sporten bent dan kunnen die biertjes ook wel.
mijn lijstje... Het gaat niet helemaal goed die alle Sint snoep....
o cornflakes met melk
t 2 gekookte eitjes
l halve pistolet met pindakaas, vier blokjes pure chocolade
t Stuk taaitaai
d ... nog geen idee, in ieder geval niet de pannenkoeken die de anderen gaan eten
The past may be in tatters
But today is all that matters

vrijdag 2 december 2016 om 21:01
Nee, de aioli kocht ik bij AH. Zelfgemaakt zal beter zijn, maar deze vind ik niet verkeerd en belangrijk; langer houdbaar.
De kaasburger is van Vivera.
Vandaag:
O müesli, crüesli, Griekse yoghurt
L appels, besjes, avocado en kiwi
D kaasburger (de andere uit het pak), rijst, preitje en weer gebakken spitskool.
Het is hier spitskoolfestival wegens 2 zakken uit een aanbieding. Morgen de rest.
Hoe gaat het nu met jullie? Stil hier..
De kaasburger is van Vivera.
Vandaag:
O müesli, crüesli, Griekse yoghurt
L appels, besjes, avocado en kiwi
D kaasburger (de andere uit het pak), rijst, preitje en weer gebakken spitskool.
Het is hier spitskoolfestival wegens 2 zakken uit een aanbieding. Morgen de rest.
Hoe gaat het nu met jullie? Stil hier..
vrijdag 2 december 2016 om 21:43
Ik ben een beetje grieperig en heb veel deadlines. Heb oke gegeten behalve dan dat ik ook chocola heb gegeten vandaag en gister
Moet morgen 2 uur fietsen en ga dan Chinees fonduen. Compenseert hopelijk een beetje dan.
En aioli is echt super lekker! Heb ik ook zin in nu maar is mij een beetje te calorierijk. Dus dat komt voorlopig niet in huis.
Moet morgen 2 uur fietsen en ga dan Chinees fonduen. Compenseert hopelijk een beetje dan.
En aioli is echt super lekker! Heb ik ook zin in nu maar is mij een beetje te calorierijk. Dus dat komt voorlopig niet in huis.
zaterdag 3 december 2016 om 07:18
stokbrood met wat aioli dippen terwijl je op een terrasje in de zon zit ahhhh heerlijk! maar nu even niet...
veel plezier vandaag met het fietsen oestertje, en chinees fondue is helemaal niet ongezond, juist goed!
jejoue mooi lijstje weer!
gister was voor mij geen goede dag. toch 2 pannenkoeken gegeten, 's avonds nog wat crackertjes met smeerkaas omdat ik zo'n trek had pfff allemaal verkeerde keuzes. maar vandaag is een nieuwe dag, we beginnen weer fris en fruitig.
ik wil zo de laatste inkopen voor sinterklaas doen maar ik weet niet of ik dat al trek, naar de stad gaan. een deel van mijn sint inkopen wordt vandaag via postnl geleverd, wel zo handig.
fijne zaterdag allemaal!
veel plezier vandaag met het fietsen oestertje, en chinees fondue is helemaal niet ongezond, juist goed!
jejoue mooi lijstje weer!
gister was voor mij geen goede dag. toch 2 pannenkoeken gegeten, 's avonds nog wat crackertjes met smeerkaas omdat ik zo'n trek had pfff allemaal verkeerde keuzes. maar vandaag is een nieuwe dag, we beginnen weer fris en fruitig.
ik wil zo de laatste inkopen voor sinterklaas doen maar ik weet niet of ik dat al trek, naar de stad gaan. een deel van mijn sint inkopen wordt vandaag via postnl geleverd, wel zo handig.
fijne zaterdag allemaal!
zondag 4 december 2016 om 13:31
opeens is het heel rustig hier, iedereen sinterklaas aan het vieren of in de ardennen aan het genieten?
bij mij gaat het mwah... gister een goede dag gehad maar 's avonds toch een handje karamel-pepernoten. vandaag gaat het overdag ook weer goed, maar we gaan straks voor sinterklaas gourmetten. allemaal lekkere dingen, van zelfgemaakte mini-cordon-bleu tot raclette kaas. oooo dat wordt moeilijk!!!
fijne dag allemaal!
bij mij gaat het mwah... gister een goede dag gehad maar 's avonds toch een handje karamel-pepernoten. vandaag gaat het overdag ook weer goed, maar we gaan straks voor sinterklaas gourmetten. allemaal lekkere dingen, van zelfgemaakte mini-cordon-bleu tot raclette kaas. oooo dat wordt moeilijk!!!
fijne dag allemaal!

zondag 4 december 2016 om 22:30
Geen sinterklaas gevierd maar aan de studie gezeten hier. Maar ga morgen snel alle goedkope chocolade pepernoten kopen. En dan in de opbergkast verstoppen.
Ik heb een beetje raar ''gegeten''. Ben nu pas mijn avondeten aan het maken
O: havermout met banaan en mango
''lunch'': tonijnsalade en biscuitjes
A: zalm met aubergine en courgette
Morgen maar weer normaal eten
Ik heb een beetje raar ''gegeten''. Ben nu pas mijn avondeten aan het maken
O: havermout met banaan en mango
''lunch'': tonijnsalade en biscuitjes
A: zalm met aubergine en courgette
Morgen maar weer normaal eten
maandag 5 december 2016 om 06:31

maandag 5 december 2016 om 07:58
Fijn dat je weer beter bent Gruffalo!
Ardennen waren heerlijk, maar goed koud! Niet heel gezond gegeten en gedronken, maar wel lekker gemountainbiked en gewandeld. Deze week de teugels maar weer goed aantrekken!
Lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met banaan en handje noten
T: stukje notenbrood en een mandarijn
L: volkorenbrood met humus en salade van avocado, tomaat en komkommer
T: mandarijnen
A: ga ik nog bedenken!
Ardennen waren heerlijk, maar goed koud! Niet heel gezond gegeten en gedronken, maar wel lekker gemountainbiked en gewandeld. Deze week de teugels maar weer goed aantrekken!
Lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met banaan en handje noten
T: stukje notenbrood en een mandarijn
L: volkorenbrood met humus en salade van avocado, tomaat en komkommer
T: mandarijnen
A: ga ik nog bedenken!

maandag 5 december 2016 om 10:02
Ik wilde eigenlijk vandaag een berichtje plaatsen dat ik het definitief niet ga halen voor de kerst, we kwakkelen thuis allemaal al weken en mijn verkoudheid wil niet over. We slapen al twee weken slecht, kortom het afvallen stond even op een laag pitje omdat ik alle energie nodig heb om gewoon de dagen door te komen.
Ik dacht vanmorgen toch maar even wegen en de schade onder ogen zien, durfde niet want ben dus echt niet goed bezig geweest. Zegt de weegschaal 72,9! Dat is toch -0.9! Dus dat geeft me wel goede moed en ik ga toch nog even weer mijn best doen heb ik besloten!
Ik ga vanmiddag de tabel aanpassen, heb volgens mij nog maar 1 pb'tje! Dus geef het door voor 12 uur!
Ik dacht vanmorgen toch maar even wegen en de schade onder ogen zien, durfde niet want ben dus echt niet goed bezig geweest. Zegt de weegschaal 72,9! Dat is toch -0.9! Dus dat geeft me wel goede moed en ik ga toch nog even weer mijn best doen heb ik besloten!
Ik ga vanmiddag de tabel aanpassen, heb volgens mij nog maar 1 pb'tje! Dus geef het door voor 12 uur!

maandag 5 december 2016 om 15:51
Ik ben wel afgevallen, 0,4 kilo.
Maar ondanks dat ik de 5 kilo natuurlijk niet ga redden, geen probleem! Alle beetje helpen toch en wat er nu al afgaat hoeft er over een paar weken niet af.
Mijn lijstje:
O havermout met appel
L Indonesisch iets uit de kantine
T maltesers..ja de deadlines lieten me zo'n zak opeten
A aardappeltje, zalm en asperges
Maar ondanks dat ik de 5 kilo natuurlijk niet ga redden, geen probleem! Alle beetje helpen toch en wat er nu al afgaat hoeft er over een paar weken niet af.
Mijn lijstje:
O havermout met appel
L Indonesisch iets uit de kantine
T maltesers..ja de deadlines lieten me zo'n zak opeten
A aardappeltje, zalm en asperges
maandag 5 december 2016 om 19:44
75! Yes, 4 kg er af tot nu toe.
Een knaldruk weekend gehad, heel veel vliegen,hollen, haasten... groot project gedraaid en weinig gegeten.
Dat is te merken... alles zit zo losjes om m'n gat hahaha. Maar wel heel fijn!
Lukt 't met de tabel Vlammetje? Zet ik m er weer in !
Nog 3 weken voor de Kerst, dan moet ik de 74 aantikken. En hopelijk zelfs de 73!!
Een knaldruk weekend gehad, heel veel vliegen,hollen, haasten... groot project gedraaid en weinig gegeten.
Dat is te merken... alles zit zo losjes om m'n gat hahaha. Maar wel heel fijn!
Lukt 't met de tabel Vlammetje? Zet ik m er weer in !
Nog 3 weken voor de Kerst, dan moet ik de 74 aantikken. En hopelijk zelfs de 73!!

dinsdag 6 december 2016 om 10:30
Oh wauw Floorfaber wat onwijs goed!!!
Ik ben al blij als ik de 2 kilo voor kerst haal 3 zou ook mooi zijn! Daar ga ik maar voor dan....
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik had vanmorgen een schoen voor kruidnoten die ik dapper de prullenbak in gegooid heb. Na alle etentjes en dergelijke moeten de teugels weer even goed aan! Op naar de 3 kilo voor kerst!
Lijstje voor vandaag:
O: havermoutpap met rozijnen
T: volkoren brood met humus
L: gekookt ei, avocado, tomaat, komkommer, selderij en volkorenbrood
T: sinsaasappel en mandarijn
T2 (voor sporten) volkoren boterham met humus
A: Wat de pot schaft (ik eet mee met vrienden vanavond)
Voor het slapen gaan: kop thee
Ik ben al blij als ik de 2 kilo voor kerst haal 3 zou ook mooi zijn! Daar ga ik maar voor dan....
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik had vanmorgen een schoen voor kruidnoten die ik dapper de prullenbak in gegooid heb. Na alle etentjes en dergelijke moeten de teugels weer even goed aan! Op naar de 3 kilo voor kerst!
Lijstje voor vandaag:
T: volkoren brood met humus
L: gekookt ei, avocado, tomaat, komkommer, selderij en volkorenbrood
T: sinsaasappel en mandarijn
T2 (voor sporten) volkoren boterham met humus
A: Wat de pot schaft (ik eet mee met vrienden vanavond)
Voor het slapen gaan: kop thee

dinsdag 6 december 2016 om 14:25
Helaas 2 weken voor het einddoel moet ik zeggen dat ik stop. Ik had niet gedacht dat die cijfers zoveel met me zouden doen. Ik word er niet gelukkig van. Ik merk dat ik mijn zin in goed en lekker eten alleen maar heel hard verlies. Dus ik moet echt eerst weer weten wie ik zelf ben voordat ik verder kan met gewicht verliezen. Er staan genoeg sportieve dingen op mn jaarprogramma waar ik voor moet trainen, ik denk dat het dus helemaal goedkomt, alleen niet voor de kerst..
Ik hoop dat jullie wel je doel behalen, als het lukt voor kerst heb ik veel respect voor je dat het gelukt is, lukt het niet voor kerst dan mag je nogsteeds trots zijn op jezelf!
Ik hoop dat jullie wel je doel behalen, als het lukt voor kerst heb ik veel respect voor je dat het gelukt is, lukt het niet voor kerst dan mag je nogsteeds trots zijn op jezelf!
dinsdag 6 december 2016 om 15:16
dinsdag 6 december 2016 om 15:19
dinsdag 6 december 2016 om 22:41
Uuuhg... even een domper. ben gewoon te moe dus heb een beetje veel chocola gegeten. Ga nu slapen en dan morgen vroeg op..
O: havermout met mango
L: salade van bloemkool, aardappel, spinazie, amandelschilfers en dille
T: boterham met guacamole
A: poffertjes.... stond niet op de planning maar vanwege de makkelijkheid omdat ik kant-en-klare poffertjes kreeg en deadlines heb...en ze waren niet lekker!
T: chocola....
plan voor morgen: het wordt weer laat maar ik wil op de ''hometrainer'' die ik heb
O: havermout met mango
L: salade van bloemkool, aardappel, spinazie, amandelschilfers en dille
T: boterham met guacamole
A: poffertjes.... stond niet op de planning maar vanwege de makkelijkheid omdat ik kant-en-klare poffertjes kreeg en deadlines heb...en ze waren niet lekker!
T: chocola....
plan voor morgen: het wordt weer laat maar ik wil op de ''hometrainer'' die ik heb

woensdag 7 december 2016 om 10:03
Goedemorgen!
Jammer dat je gaat RodeRok!!! Maar als het teveel een obsessie is het ook niet goed...
Dat is inderdaad niet een heel net lijstje Oestertje.... Maar vandaag weer een dag!
Ik ben weer terug in het gareel. Gister netjes gegeten (op 5 kruidnoten en een zelfgemaakt gemberbiertje van een vriend na) en ruim een uur gesport
Vandaag op de racefiets naar mijn werk (20 km enkele reis) en vanavond met een vriend afgesproken om te gaan sporten.
Eetlijst voor vandaag:
T: volkoren boterham met humus en komkommer
L: volkorenbrood met salade van avocado, komkommer, selderij, tomaat en gekookt ei
T: fruit
A: linzensoep
in de avond waarschijnlijk nog een schaaltje yoghurt.
Jammer dat je gaat RodeRok!!! Maar als het teveel een obsessie is het ook niet goed...
Dat is inderdaad niet een heel net lijstje Oestertje.... Maar vandaag weer een dag!
Ik ben weer terug in het gareel. Gister netjes gegeten (op 5 kruidnoten en een zelfgemaakt gemberbiertje van een vriend na) en ruim een uur gesport

Eetlijst voor vandaag:
T: volkoren boterham met humus en komkommer
L: volkorenbrood met salade van avocado, komkommer, selderij, tomaat en gekookt ei
T: fruit
A: linzensoep
in de avond waarschijnlijk nog een schaaltje yoghurt.

woensdag 7 december 2016 om 10:33
Gisteren was het, tja, niet echt een gezonde eetdag: 4 goulashkroketten!
Kwam laat thuis, honger, sherry, nog meer honger... de oven aan voor 2 kroketten is ook niet efficiënt, dus voila.
Maar lekker!
Vandaag: müesli, crüesli, Kefir, brood, boter, rolmops, spitskool, kipschnitzel en aardappelen of rijst.
Leuk, zo'n vriend die zelf gemberbier maakt!!!
Geweldige hobby!
Heb veel specerijen en kruiden(mengsels) besteld. Veel soorten curry ook. Ben benieuwd!
Kwam laat thuis, honger, sherry, nog meer honger... de oven aan voor 2 kroketten is ook niet efficiënt, dus voila.
Maar lekker!
Vandaag: müesli, crüesli, Kefir, brood, boter, rolmops, spitskool, kipschnitzel en aardappelen of rijst.
Leuk, zo'n vriend die zelf gemberbier maakt!!!
Geweldige hobby!
Heb veel specerijen en kruiden(mengsels) besteld. Veel soorten curry ook. Ben benieuwd!

woensdag 7 december 2016 om 18:21
leuk zo'n zelfgemaakt biertje! en verder ben je goed bezig dus dat kan prima.
jejoue, bijzonder dieet met 4 goulashkroketten hoe krijg je die achter elkaar weg joh?
oestertje is het nog gelukt om te sporten?
vlammetje dank voor de tabel! er vallen inderdaad telkens meer mensen weg...misschien over een tijdje de titel veranderen zodat we met z'n allen na de kerst ook doorgaan, en er misschien nieuwe mensen bij komen?
rode rok: jammer, maar veel succes!
Floor gefeliciteerd, 4 kilo is super. jij gaat die 5 kilo voor de kerst wel halen!
ik ben ook goed bezig na sinterklaas, met elke dag sporten en goed eten. het is wel heel erg druk op mijn werk dus veel stress, maar als ik druk ben dan vergeet ik ook dat ik trek heb.
mijn lijstje van vandaag (en lijkt op dat van gister)
0 cornflakes met melk
- 30 minuten crosstrainer en 15 minuten krachttraining
t banaan
l sinaasappelsap, donkerbruin bolletje met rosbief, schaaltje aardbeienkwark
d andijviestamppot met kaas en wat uitgebakken spekjes
t 1 blokje chocolade?
jejoue, bijzonder dieet met 4 goulashkroketten hoe krijg je die achter elkaar weg joh?
oestertje is het nog gelukt om te sporten?
vlammetje dank voor de tabel! er vallen inderdaad telkens meer mensen weg...misschien over een tijdje de titel veranderen zodat we met z'n allen na de kerst ook doorgaan, en er misschien nieuwe mensen bij komen?
rode rok: jammer, maar veel succes!
Floor gefeliciteerd, 4 kilo is super. jij gaat die 5 kilo voor de kerst wel halen!
ik ben ook goed bezig na sinterklaas, met elke dag sporten en goed eten. het is wel heel erg druk op mijn werk dus veel stress, maar als ik druk ben dan vergeet ik ook dat ik trek heb.
mijn lijstje van vandaag (en lijkt op dat van gister)
0 cornflakes met melk
- 30 minuten crosstrainer en 15 minuten krachttraining
t banaan
l sinaasappelsap, donkerbruin bolletje met rosbief, schaaltje aardbeienkwark
d andijviestamppot met kaas en wat uitgebakken spekjes
t 1 blokje chocolade?
donderdag 8 december 2016 om 11:01
Hoi allemaal,
Heb de afgelopen week niet zo veel kunnen schrijven. Sorry daarvoor. Heb het nog erg druk op m'n werk, we gaan morgen een weekend naar Parijs dus ik moet even alle zeilen bij zetten zodat het goed doorloopt dit weekend.
RodeRok jammer dat je gaat! Veel succes met alles!
Gruffalo: Wat ben je goed bezig. Netjes zeg dat sporten en goed eten. Ziet er keurig uit! Ga zo door. Top!
Kraaienpootje: Top! Een zelfgemaakt biertje, wat tof zeg haha. En goed dat je weer in 't gareel bent, volhouden nu.
Jejoue: Jammer van die kroketten, maar ach, dat heeft iedereen wel eens. Knop weer om en gaan!
Heb deze week niet zo veel tijd gehad om te sporten maar fiets en wandel wel heel veel en ik probeer heel netjes te eten.
Had gisteravond laat wel zin in een wijntje en wat tijgernootjes. Dus dat mocht ik even nemen. Verder is mijn eetpatroon sinds oktober enorm veranderd. Ik eet veel minder vette hap in het weekend, kook nu veel vaker. En ik eet veel minder chips. Eerder ging er zo'n anderhalve zak paprikachips in een week doorheen. Zonde!
Meer fruit, noten en zuivel. En merk dat het me heel goed doet.
Succes allemaal en een heerlijk weekend alvast.
Heb de afgelopen week niet zo veel kunnen schrijven. Sorry daarvoor. Heb het nog erg druk op m'n werk, we gaan morgen een weekend naar Parijs dus ik moet even alle zeilen bij zetten zodat het goed doorloopt dit weekend.
RodeRok jammer dat je gaat! Veel succes met alles!
Gruffalo: Wat ben je goed bezig. Netjes zeg dat sporten en goed eten. Ziet er keurig uit! Ga zo door. Top!
Kraaienpootje: Top! Een zelfgemaakt biertje, wat tof zeg haha. En goed dat je weer in 't gareel bent, volhouden nu.
Jejoue: Jammer van die kroketten, maar ach, dat heeft iedereen wel eens. Knop weer om en gaan!
Heb deze week niet zo veel tijd gehad om te sporten maar fiets en wandel wel heel veel en ik probeer heel netjes te eten.
Had gisteravond laat wel zin in een wijntje en wat tijgernootjes. Dus dat mocht ik even nemen. Verder is mijn eetpatroon sinds oktober enorm veranderd. Ik eet veel minder vette hap in het weekend, kook nu veel vaker. En ik eet veel minder chips. Eerder ging er zo'n anderhalve zak paprikachips in een week doorheen. Zonde!
Meer fruit, noten en zuivel. En merk dat het me heel goed doet.
Succes allemaal en een heerlijk weekend alvast.