Anti kind???

27-01-2009 18:00 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic: eigen kind versus pleegkind, een hele andere vraag.

De titel is wat hard gezegd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik heel graag een kindvrije Eftelingdag zou zien, of hotels waar kinderen niet welkom zijn. Ik weet dat er een keer een restaurant was die dat invoerde en daar is ruim aandacht aan besteed in de media.

Ik weet dat ik vieze dingen zeg, want kinderen moet je blijkbaar leuk vinden.

Ik snap dat mensen kinderen willen, want dan "laat je iets achter". Ik heb veel kinderen in mijn vriendenkring en het zijn schatten, ik hou er ook oprecht van. Toch zou ik eigenlijk graag eens kindvrije dagen willen in bepaalde gelegenheden....ben ik hier de enige in? Ik ben benieuwd naar jullie mening...
Zit me te bedenken: woon ik dan ik zo'n beschaafde omgeving? Ik kom eigenlijk nooit onopgevoede, krijsende blagen en dito ouders tegen. Kindvrije eftelingdag? Neuh.....wat voegt dat toe? En volgens mij is het nog altijd een pretpark.
Ik pleit voor 'volwassenenvrije dagen' in het TikiBad in Wassenaar. Alles boven de 12 mag er dan niet in. Het zijn de asociale, vervelende, slecht opgevoede types boven de 12 maar voorál die boven de 18, die het voor anderen (lees kleine kinderen) verpesten daar. De glijbanen gevaarlijk blokkeren, voordringen, duwen op de duikplanken, onzedelijk betasten, noem het maar op. Allemaal grote, opgeschoten sukkels die je dag daar verstieren.

Daar zou ik dan voor pleiten.
Onopgevoed en alles met teveel hormonen. Dat dekt de lading dan wel zo'n beetje he?
quote:traincha2 schreef op 27 januari 2009 @ 23:30:

Zit me te bedenken: woon ik dan ik zo'n beschaafde omgeving? Ik kom eigenlijk nooit onopgevoede, krijsende blagen en dito ouders tegen. Kindvrije eftelingdag? Neuh.....wat voegt dat toe? En volgens mij is het nog altijd een pretpark.kom hier maar eens een dagje in de straat kijken in de zomervakantie of stap na 3-en doordeweeks in een tram. Of bezoek de ah op lunchpauzetijd.
Ik vind het een puik plan. Willen morgen alle lelleke mensen binnenblijven? Dan is de straat weer eens een genot voor het oog!

...

Als ik door de ballotage kom natuurlijk.
Ja maar Qwert.. dan ben ik morgen zo eenzaam op straat!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind alle kindvrije dagen prima . Mag er dan ook eens in de zoveel tijd een dag worden uitgeroepen waarop iedereen die een hekel heeft aan alles onder de 18 thuis moet blijven ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zwieber schreef op 27 januari 2009 @ 20:57:

Honden mogen wat mij betreft ook uit restaurants geband worden. Of word ik nu bekogeld met tomaten?

Helemaal eensch! Honden stinken en lopen ook nog es aan je kruis te snuffelen...... bah!

Moet er wel bij zeggen dat het meestal aan het baasje ligt en niet aan de hond, die kan er eigenlijk ook niks aan doen...........
quote:Star schreef op 27 januari 2009 @ 18:15:

Hee maar TO, is die kat op foto van jou? Ik zou heel graag een kattenvrije dag hebben, word niet goed van die schijt in mijn tuin Mijn katten zitten keurig binnen..geen schijt in iemands tuin...ik moet het gewoon allemaal zelf opscheppen :s
Ik pleit voor een vrouwenvrije huishoudbeurs, vrijgezellemannenvrije kroegen en homovrije coc-avonden .
Waar ik voor pleit is dat dierentuinen o.a. in de zomer om 8 uur (liever 7 uur) open gaan. Dan weet je tenminste zeker dat je er in alle rust rond kunt lopen. Al die dingen die pas om 10 uur open gaan daar is het gelijk enorm druk. Ik merk dat verschil goed omdat ik ook wel 'ns naar de Keukenhof ga die wel om 8 uur al open is. Dan kan ik op mijn gemakje fotograferen en tegen dat 't rond 11 uur echt de spuigaten uit gaat lopen qua drukte dan ben ik wel klaar.
Elninjoo, ik vrees voor jou dat dat de dierentuinen/andere complexen te weinig oplevert. Er zullen in verhouding te weinig mensen om 0700 of zelfs 0800 uur aan de poorten staan, om daar personeel voor in te zetten. Dus vrees voor jou dat dat nog heel lang niet gaat gebeuren. Wat dat betreft trek je als minderheid (vroege, zéér vroege vogel en ook nog eens kinderloos ) nog altijd aan het kortste eind.
Kindvrije Efteling vind ik wat onzinnig. Als je gewoon op en rustige dag gaat, kom je nauwelijks kinderen tegen.

Kindvrije vluchten zou ik dan weer wel kunnen waarderen. 10 uur een krijsende baby of peuter naast je is gewoon niet zo fijn.

En idd ook restaurants mogen van mij na bepaalde tijd best kind- en hondvrij zijn.

gelukkig zijn jullie allemaal verstandige ouders met welopgevoede kindjes, maar er zijn echt mensen die hun 4 jarige wel door het restaurant laten rennen, op pas om 19.30 aan tafel gaan, peuter in de kinderstoel al op is van vermoeidheid en met zijn eten gaat spelen/gooien.

OOk zijn hier al meerere topics geweest over mensen die een feest gaven waarbij ze aangaven dat kinderen niet welkom waren. Zwaar beledigde reacties. kinderen zijn idd mensen, maar sommige gelegenheden zijn gewoon niet zo geschikt voor kinderen. iedereen snapt kennelijk dat je je kind niet meneemt naar sensation Black, mar als ome henk en tante truus aangeven een etenteje te geven waarbij kinderen niet welkom zijn, dan is dat een grote schande en/of moeten ome Henk en tante Truus vioor kinderopvang zorgen ( En als ze dat dan doen is het ook weer niet goed, omdat je je kinderen niet achterlaat bij een "vreemde" oppas).
quote:Qijana schreef op 27 januari 2009 @ 18:00:

kinderen moet je blijkbaar leuk vinden.

Je 'moet' kinderen helemaal niet leuk vinden. Je 'moet' alleen maar accepteren dat je in een samenleving nou eenmaal met meer mensen samen leeft. Of je ze nu leuk vindt of niet. Volkomen bizar idee dat je op de een of andere manier 'recht' zou hebben om een deel van die samenleving gewoon uit te sluiten omdat jíj het niet leuk vindt...
Ik hoef ook geen kinderen. Even is leuk, maar daarna worden ze strontvervelend. Ze kennen nml niet het woord ophouden in hun woordenboekje. Ik vind het ook helemaal niet leuk om stomme spelletjes met ze te doen, laat me liever lezen/achter de pc zitten ofzo.

Daarbij ben ik zelf nog een kind.

Bij een kind wat huilt (te lang naar mijn zin) denk ik: "Gvd houd nou maar eens op met dat gejank. Stel je niet zo aan."

Dus zolang ik niet te lang bij kinderen in de buurt ben, gaat het goed (erger ik me ook niet zo snel, omdat ik weet dat het maar even is) maar een hele dag met een kind opgescheept zitten, nee dat lukt niet.
anoniem_59324 wijzigde dit bericht op 01-02-2009 17:27
Reden: Schijnt al ergens hier te staan :P
% gewijzigd
En maakt dat dan dat kind onaangepast of jou?
quote:Poezewoes schreef op 28 januari 2009 @ 00:27:

Ja maar Qwert.. dan ben ik morgen zo eenzaam op straat!
quote:eleonora schreef op 27 januari 2009 @ 23:34:

Ik pleit voor 'volwassenenvrije dagen' in het TikiBad in Wassenaar. Alles boven de 12 mag er dan niet in. Het zijn de asociale, vervelende, slecht opgevoede types boven de 12 maar voorál die boven de 18, die het voor anderen (lees kleine kinderen) verpesten daar. De glijbanen gevaarlijk blokkeren, voordringen, duwen op de duikplanken, onzedelijk betasten, noem het maar op. Allemaal grote, opgeschoten sukkels die je dag daar verstieren.

Daar zou ik dan voor pleiten.

Het zwembad waar ik regelmatig ga zwemmen heeft op zondagochtend familie uren. Dan mag je alleen naar binnen met kleine kinderen. Dus geen 12 tot 18 jarigen alleen, die moeten echt tot 13:00 uur wachten, maar ook geen andere volwassenen.

Heerlijk met de kleintjes!

Daar staat dan weer tegenover dat het op zaterdagavond tienerdisco zwemmen is.
quote:shining schreef op 27 januari 2009 @ 18:12:

Wat een onzin.

Gaan we dan ook een bejaarden-vrinje-dag invoeren?

En een puber-vrije-dag? Een middelbare-vrouwen-vrije-dag?

Kinderen zijn nu eenmaal onderdeel van de maatschappij. Zul je mee moeten leren leven.Mijn idee!
Ik wist niet dat er zoveel anti- kind sentimenten speelden bij veel mensen.

Ik bedoel, ik snap dat er mensen zijn zonder kinderwens, maar kom op zeg, je bent zelf toch ook kind geweest? Als je je zo aan kinderen ergert kun je jezelf maar beter trainen wat minder snel geergerd te zijn.

Tuurlijk zijn er soms lasatige kinderen ergens, maar ja, ik konm ook wel eens vervelende bejaarden tegen, of luide gehandicapten. Vanochtend nog in de bus, een gehandicapte jongen die veel geluid maakte. Je zag dat sommige mensen zich eraan stoorden, maar het was niet ens zo hard en die horen toch ook bij de maatschappij? Net als kinderen.
Een dierentuin of pretpark zonder kinderen lijkt me trouwens allegods saai.
Juist in de Efteling heb je toch geen last van kinderen?

Die zijn lekker bezig, hebben het naar hun zin.

Plekken die niet geschikt zijn voor kinderen, daar worden kinderen vervelend en storend:

een chique restaurant

een lange kerkdienst

een lange vlucht

een film die niet bedoeld is voor kinderen

zaterdagmiddag in volwassen kleding en schoenenwinkels

Daar is geen zak aan voor kinderen dus worden ze vervelend. En daar moet je dus ook geen kinderen mee naar toe nemen.

Het is niet alleen vervelend voor de omstanders, maar ook voor de kinderen zelf. Welk kind vindt het nou leuk om een hele middag te gaan shoppen voor nieuwe schoenen voor mamma? Nogal wiedus dat het dan gaat dreinen.
Ik neem onze baby lekker mee op een lange vlucht. Zo kan hij tenminste opa en oma van vader's kant zien.

Jammer dan voor degene die zich eraan ergeren.

Niet dat er nu zoveel Nederlanders op de vlucht zitten. De meesten zijn kindvriendelijke Russen...
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 januari 2009 @ 01:39:

Ik vind alle kindvrije dagen prima . Mag er dan ook eens in de zoveel tijd een dag worden uitgeroepen waarop iedereen die een hekel heeft aan alles onder de 18 thuis moet blijven ?

Toevoeging: En de dagen dat ze wel naar buiten mogen een internetverbod graag.
quote:heejhallo schreef op 28 januari 2009 @ 13:28:

Een dierentuin of pretpark zonder kinderen lijkt me trouwens allegods saai.Mij ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven