37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
20-05-2017 18:05
Ik ben nog steeds erg argwanend tegenover de vorige leidinggevende. Ik ga daar niet mee in discussie; ik heb niets van wat ik vind, tegen hem gezegd, maar ik denk dat hij mij in dezen wel doorheeft. Ik verwijt hem niet eerlijk te zijn geweest in functioneringsgesprekken. Ik schreef al eerder dat de hulpverlening mij niets wou leren, en alleen op geld uit was (van mij en van mijn Zorgverzekeraar).

Ik zag geen mogelijkheid om het versieren te leren. Dus de zin daarvan zag ik ook niet. Eerst moest het treiteren ophouden. Dat hield uiteindelijk op, en daarmee kregen de sociale vaardigheden meer kans. Het gedrag van meisjes en vrouwen heb ik nooit kunnen plaatsen. Ze leken mij aantrekkelijk te vinden, maar het kan ook Spielerei zijn. Dollen of ouwehoeren, zonder echte interesse. Dat bestond bij mij niet. Als ik het dan een paar keer serieus nam, was het inderdaad Spielerei. Ik vond - en ik vind nog steeds - dat flirten of leren flirten alleen zin heeft, en dat men daar alleen mee kan oefenen, als je redelijk in de relatiemarkt zit. Zolang ik daar ernstig aan twijfel, vraag ik me af, hoe je dat kunt leren. De situatie doet zich zelden voor. Het is wel grappig dat jonge onbekende vrouwen aanleiding zien om mij te groeten.

Bij de collega lijk ik erg goed te liggen; er is tussen hen en mij wel humor.

Maar al met al, heb ik toch wel een andere ontwikkeling willen hebben, maar veel mensen hebben vaak genoeg op de rem getrapt, omdat zij vermoedelijk vinden, dat ik te veel wil.
Ik ken die voorgeschiedenis met jouw leidinggevende niet maar ik weet niet of dat hier op zijn plaats is.

Die ervaringen hebben je een flinke vertraging opgeleverd. Jouw niet kunnen inschatten of het dollen is of toch interesse is natuurlijk een meer subtiel iets. Heeft dat toch niet met autisme te maken?

Je kunt altijd nog een flirt training volgen. Uit jouw opmerkingen lijk je niet duidelijk niet goed in de relatiemarkt te liggen. Je komt er pas achter als je het durft te proberen.

Wat is er mis met ambitie? Vreemd.
spell68 schreef:
20-05-2017 18:14
U zei?
Oh ja, jij zit in Amsterdam euh: :lightbulb:
ooitverlegen schreef:
20-05-2017 18:23
Oh ja, jij zit in Amsterdam euh: :lightbulb:

Huh? Ik moet er niet aan denken zeg. Ik heb niks met de grote stad. En ik ben toch echt unne broabo in hart en nieren hoor.
Ik zie dat ik ook ineens een vrouw geworden ben volgens viva. Het is goed dat ze me dat even vertellen, want ik had het zelf nog niet door...
Ik herken de problemen van Dina80 toch wel een beetje van vroeger. Daar heb ik toch wel heel veel kletsen en ouwehoeren tegenaan gegooid met drank en drugs om daar schwung in te krijgen. Met het gevolg dat ik mijn vrouw de oren van de kop lul :-D

Nu gebruik ik weer Duitse woorden, even overschakelen.
spell68 schreef:
20-05-2017 18:26
Huh? Ik moet er niet aan denken zeg. Ik heb niks met de grote stad. En ik ben toch echt unne broabo in hart en nieren hoor.
Beterrr!
spell68 schreef:
20-05-2017 18:21
Ik zou of een grap over mezelf gemaakt hebben of een insinuatie richting haar: iets in de zin van: "jezus, ga je me nu vertellen dat het nu ook al aan me te zien is dat ik alcoholist ben. Zou het feit dat mensen zeggen dat 6 flessen per dag toch niet zo goed is dan toch waar zijn?" of iets van: "dit meen je niet, spreek ik eens een vrouw aan, pik ik gelijk die alcoholist er weer uit. Nou ja kan ik er meteen maar gebruik van maken door van de expert een goed advies te krijgen".
Goede tip. Ik heb inderdaad wel vaker gemerkt dat humor werkt. Samen lachen verbindt ook.
Dat moet ik dus eigenlijk een manier vinden om op dat moment minder 'in mijn hoofd' te zitten waardoor ik ook de 'kracht' heb om op dat moment vlot met een grap te reageren.
spell68 schreef:
20-05-2017 18:27
Ik zie dat ik ook ineens een vrouw geworden ben volgens viva. Het is goed dat ze me dat even vertellen, want ik had het zelf nog niet door...
Goed dat je het zegt, anders had ik dadelijk nog mijn grappen op je uitgeprobeerd. :-o
ooitverlegen schreef:
20-05-2017 18:28
Ik herken de problemen van Dina80 toch wel een beetje van vroeger. Daar heb ik toch wel heel veel kletsen en ouwehoeren tegenaan gegooid met drank en drugs om daar schwung in te krijgen. Met het gevolg dat ik mijn vrouw de oren van de kop lul :-D

Nu gebruik ik weer Duitse woorden, even overschakelen.
Ik heb inderdaad wel gemerkt dat spitsvondigheid en assertiviteit, maar weinig voorkomt.

Jammer, want daar reageer ik erg sterk op bij mensen, maar dat is een zoektocht.
.
spell68 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 18:42
99.80% gewijzigd
spell68 schreef:
20-05-2017 18:41
Yep, en volgens mij was jij een INFJ, dus voor jou zou je moeten proberen om je comfortabel met jezelf te voelen, ongeacht je omgeving. Uiteindelijk moet je erna toe bewegen dat je jezelf niet meer afrekent op het eindresultaat, want dat heb je nooit in de hand. Iedereen is namelijk anders.

Je moet het doen om lol te hebben en erachter te komen of de ander voldoet aan jouw voorwaarden als persoon. Je zou moeten selecteren, niet geselecteerd worden, dat is passief- agressief.

En je mag al je grappen uitproberen hoor. Ik leg de grens bij opzettelijke beledigingen. Dan loop ik weg, want met dat soort mensen wens ik niet om te gaan, voor de rest ben ik niet boos te krijgen.
Wat ben ik???
tonkje schreef:
20-05-2017 16:02
En dit is een citaat van Margaret Atwood wat in het verhaal wordt aangehaald: "Men are afraid women will reject them, women are afraid men will kill them."

Dus, heren, maak je een vrouw op staat een complimentje, beschouw het dan gewoon zoals het bedoeld is: een complimentje, niet meer dan dat.
Ik ben voorzichtig met complimentjes naar vrouwen toe. Geen idee hoe ze reageren. In andere topics schrijven vrouwen dat ze daar niet op zitten te wachten. Dus, voordat ik een complimentje geef, moet ik haar wel enigszins kennen.
World of Warcraft: Legion
Dina80 schreef:
20-05-2017 18:44
Wat ben ik???
Jij hebt toch ook geschreven in dat topic van graag op jezelf zijn? Daar ging het over persoonlijkheidstypes, ik meende me te kunnen herinneren dat je een INFJ was (meijers briggs test), maar dan vergis ik me met iemand anders denk ik.
Ik heb inderdaad geschreven in dat topic, maar die test heb ik nooit gedaan...
Nee, ik reken mezelf niet af op het eindresultaat. Ik zie het ook al als een 'succes' als ik een redelijk vlot gesprek kan voeren met een vrouw. Ook als dat verder geen vervolg krijgt.
Als ik grappen maak, moet de lol inderdaad wel echt zijn, en echt samen kunnen beleven, als een verbinding. Dus niet grappen gaan maken puur om (romantisch) aantrekkelijk gevonden te worden.
Selecteren, niet geselecteerd worden... dat is een goede.
Dina80 schreef:
20-05-2017 18:53
Ik heb inderdaad geschreven in dat topic, maar die test heb ik nooit gedaan...
Dan denk ik dat je dat persoonlijkheidstype heb toegedicht, omdat je waarschijnlijk herkenning vond in de anderen die dat type wel hadden.
Wat is dat voor type dan?
spell68 schreef:
20-05-2017 18:01
Jij doet eigenlijk exact wat de meeste mannen doen als ze met een vrouw in gesprek zijn: ze houden het rationeel. Als vrouw zou jij toch moeten weten dat vrouwen emotionele wezens zijn en ze iets moeten voelen.

Voor mij is die dikgedrukte zin je openingskans om het gesprek de emotionele kant op te draaien.
Mwah de meeste mensen zijn gewoon emotioneel, man en vrouw. Ik heb als vrouw altijd een 'zeg je nu dat mijn kont dik lijkt in deze broek?' moment. Onlogische gevolgtrekkingen uit wat ik zeg, het persoonlijk maken en zo. Ik lok dat kennelijk uit want ik krijg altijd van die emo antwoorden echt op mij gericht terug, als ik het ergens over heb in het algemeen (bij voorbeeld over bijstand of zo, als ik mijn mening geef dan krijg ik meteen 'nou JIJ zou toch OOK hulp willen als er iets met JOU gebeurt, of stel dat JOUW moeder iets heeft, NOU DAN').

Story of my life. Ik word er enkel harder van.
ooitverlegen schreef:
20-05-2017 16:27
@Tonkje: Ik dacht dat jij onderhand wel zou weten dat sissen naar vrouwen zo'n beetje het allerlaatste is dat de heren in dit topic zullen doen. Ook een complimentje maken kan al een sociale uitdaging zijn. Het probleem is dus eerder zich niet kunnen uiten of misschien op een creepy manier. Dat citaat van Margaret Atwood is wel een goede.
Het gaat ook niet alleen om sissen, maar ook om foute complimentjes. En dat kom ik in dit, en in vergelijkbare topics, weleens tegen. Complimentjes of een gesprekje beginnen met allerlei verwachtingen.

Margaret Atwood is een van mijn favoriete schrijvers. :heart:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dina80 schreef:
20-05-2017 19:01
Wat is dat voor type dan?
16personalities.com/nl, daar staat de test en de beschrijvingen.
strikjemetstippels schreef:
20-05-2017 19:03
Mwah de meeste mensen zijn gewoon emotioneel, man en vrouw. Ik heb als vrouw altijd een 'zeg je nu dat mijn kont dik lijkt in deze broek?' moment. Onlogische gevolgtrekkingen uit wat ik zeg, het persoonlijk maken en zo. Ik lok dat kennelijk uit want ik krijg altijd van die emo antwoorden echt op mij gericht terug, als ik het ergens over heb in het algemeen (bij voorbeeld over bijstand of zo, als ik mijn mening geef dan krijg ik meteen 'nou JIJ zou toch OOK hulp willen als er iets met JOU gebeurt, of stel dat JOUW moeder iets heeft, NOU DAN').

Story of my life. Ik word er enkel harder van.
Als je een beetje zoals die vriend van me bent dan snap ik dat wel. Het gaat er niet zozeer om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Ik kom met de meest beledigende opmerkingen vaak makkelijk weg.

Als iemand al eens boos reageert dan zal ik dat nog niet op mezelf betrekken, maar de ander betichten van weinig humor of zichzelf te serieus nemen, dat lost de boel meestal wel op.

N E way, als mensen niet reageren zoals je zou willen dan moet je je aanpak veranderen, niet verwachten dat mensen anders op je gaan reageren, want dat is een utopie.
spell68 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 19:18
0.00% gewijzigd
spell68 schreef:
20-05-2017 18:27

;-D

Ik heb in mijn superkorte tondeuze coupe tijd weleens gehad dat iemand me vroeg "ben je nou een man of vrouw?" of dat ik voor een man werd aangezien. 1x een heel leuk gesprekje gehad met een wat oudere man (type misschien wel enigszins dakloze alcoholist). Hij wilde weten of ik het expres zo had om met rust gelaten te worden door mannen. Dat was niet mijn reden - ik vond het gewoon erg praktisch + het stond me goed - maar wel een neveneffect. Met een flinke bos krullen kreeg ik veel meer commentaar van mannen dan met hyperkort haar.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
20-05-2017 19:15
;-D

Ik heb in mijn superkorte tondeuze coupe tijd weleens gehad dat iemand me vroeg "ben je nou een man of vrouw?" of dat ik voor een man werd aangezien. 1x een heel leuk gesprekje gehad met een wat oudere man (type misschien wel enigszins dakloze alcoholist). Hij wilde weten of ik het expres zo had om met rust gelaten te worden door mannen. Dat was niet mijn reden - ik vond het gewoon erg praktisch + het stond me goed - maar wel een neveneffect. Met een flinke bos krullen kreeg ik veel meer commentaar van mannen dan met hyperkort haar.
Commentaar of bedoel je aanspraak? Ik behoor ook tot de groep mannen die het altijd erg jammerlijk vind dat vrouwen hun haar afknippen. Ik heb niet zoveel met het "pittige korte kapsel"., het maakt vrouwen in mijn beleving idd minder vrouwelijk.
spell68 schreef:
20-05-2017 19:11
Als je een beetje zoals die vriend van me bent dan snap ik dat wel. Het gaat er niet zozeer om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Ik kom met de meest beledigende opmerkingen vaak makkelijk weg.

Als iemand al eens boos reageert dan zal ik dat nog niet op mezelf betrekken, maar de ander betichten van weinig humor of zichzelf te serieus nemen, dat lost de boel meestal wel op.

N E way, als mensen niet reageren zoals je zou willen dan moet je je aanpak veranderen, niet verwachten dat mensen anders op je gaan reageren, want dat is een utopie.
Mwah nee ik denk echt niet dat het de manier is waar op ik het zeg. Ik ben alleen niet geïnteresseerd in persoonlijk leed van het individu, maar in processen. Zo ben ik al jaren van mening dat we helemaal niets aan ontwikkelingshulp moeten doen, en geven aan Afrika er alleen maar voor zorgt dat er meer mensen dood gaan (want dan volgt er toch weer tekort, intussen zijn er meer mensen in leven gehouden, en als telkens het zelfde percentage uiteindelijk sterft zijn in absolute getallen elke keer meer mensen gestorven aan honger).

En dan krijg je terug dat je harteloos bent, terwijl ik echt geen enkel belang heb maar het puur procesmatig bekijk. Beleid maken met je hart is niet slim. Als ik dat zou doen zou ik volgens mij een spoor achter laten van lijken.

Overigens heb ik geen illusies hoor en heb ik ook geen zin om mij zelf enorm veel anders voor te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven