Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
dinsdag 4 juli 2017 om 16:50
Eerste date zijn de drankjes zeker voor mij! Denk dat ik gewoon niet spannend genoeg ben, marriage material ipv mating material :pHarvey_Specter schreef: ↑04-07-2017 14:48Sjaak, dat zeggen mannen ook tegen mij. Geen actie, wel veel investeren in trant van tijd/drankjes/etentjes ed. Maar dat hebben er nu zo veel gezegd dat ik me afvraag of dat niet gewoon een smoes is. Van mij mogen mannen wel wat galanter zijn, en meer hun best doen. Je zou die strategie dus kunnen aanhouden, van tevoren duidelijk zijn over je intenties. Mannen die alleen voor de seks op Tinder zitten stellen binnen een aantal zinnen de vraag; waar ben je hier naar op zoek?
Een paar pagina's terug las ik over initiatief nemen van dames. Hoe doen de dames hier dat met nieuwe matches? Heb nu een hele reeks aan matches die niet uit zichzelf een gesprek beginnen. En mijn ervaring is dat het niet veel nut heeft dit zelf te doen, want dat loopt meestal toch dood. Dus mijn visie is; match begint geen gesprek? Dan is hij 'not that into you'. Ik probeer nu wat minder tijd erin te stoppen, omdat je er ook zo weinig uithaalt. Verder probeer ik nu ook wat meer afwachtend te zijn, omdat ik in het begin te enthousiast was geloof ik haha.
Ik heb mijn Tinder zo ingesteld dat vrouwen me pas kunnen zien wanneer ik hen leuk vind. Als zij mij dan ook leuk vinden, kan het even duren voor ik dat in de gaten heb. Geef een match dus even een paar dagen om het gesprek te openen, doet hij dat niet, dan kun je er vanuit gaan dat hij het druk heeft met (een) nóg leukere vrouw(en)!

dinsdag 4 juli 2017 om 18:34
Wat leuk trees! Hoelang had je gedate en hoe oud ben jeTreezebees schreef: ↑04-07-2017 15:04Ook niet vergeten dat het grootste deel van de Tinderaars helemaal niet van plan is om te daten maar enkel swipet uit nieuwsgierigheid, verveling, om te zien of ze nog goed in de markt liggen... en dan diegene niet vergeten die iedereen 'liken' en dan enkel wie hen interesseert aanspreken.
Maar de aanhouder wint! Zelf al enkele maanden Tinder-vrij want in verkering met een super Tindermatch![]()

dinsdag 4 juli 2017 om 18:57
Die appgroep heeft wel de vaart uit 't topic gehaald. Veel makkelijker bijbenen nu!
Ik ben nu al een half jaar head over heels verliefd op mijn perfecte Tindermatch. Daarvoor heb ik wel een stuk of 10 matige dates moeten uitzitten. Toen kwam hij langs met swipen. Ik alleen op zoek naar iemand om een avondje iets mee te drinken tijdens de kerstvakantie, hij op zoek naar een bootycall om 'de vloek van de ex' te verbreken. Dat liep even anders, duurde wel even voordat het booty aspect naar voren kwam. Vanaf de eerste paar dates nooit getwijfeld over zijn intenties, meteen een veilig gevoel en de overtuiging dat dit niet zomaar een date was.
Ik heb in het verleden lang nagedacht wat mij nou in de weg zat om leuke mannen tegen te komen en de conclusie is dat ik het zelf was. Te druk met werk en verplichtingen, te onafhankelijke houding en te snel met mijn oordeel. Een paar jaar geleden ben ik op pijnlijke wijze met m'n neus op de feiten gedrukt en daardoor meer plezier gaan hebben. Dit begon op te vallen bij mensen in mijn omgeving. Ik merk ook nu dat ik er veel gelukkiger bijloop en ik heb nog nooit zoveel aanspraak van mannen gehad als in dit laatste half jaar.
Ik ben nu al een half jaar head over heels verliefd op mijn perfecte Tindermatch. Daarvoor heb ik wel een stuk of 10 matige dates moeten uitzitten. Toen kwam hij langs met swipen. Ik alleen op zoek naar iemand om een avondje iets mee te drinken tijdens de kerstvakantie, hij op zoek naar een bootycall om 'de vloek van de ex' te verbreken. Dat liep even anders, duurde wel even voordat het booty aspect naar voren kwam. Vanaf de eerste paar dates nooit getwijfeld over zijn intenties, meteen een veilig gevoel en de overtuiging dat dit niet zomaar een date was.
Ik heb in het verleden lang nagedacht wat mij nou in de weg zat om leuke mannen tegen te komen en de conclusie is dat ik het zelf was. Te druk met werk en verplichtingen, te onafhankelijke houding en te snel met mijn oordeel. Een paar jaar geleden ben ik op pijnlijke wijze met m'n neus op de feiten gedrukt en daardoor meer plezier gaan hebben. Dit begon op te vallen bij mensen in mijn omgeving. Ik merk ook nu dat ik er veel gelukkiger bijloop en ik heb nog nooit zoveel aanspraak van mannen gehad als in dit laatste half jaar.
dinsdag 4 juli 2017 om 23:06
Thanks!Bucephela schreef: ↑04-07-2017 18:48Hoe werkt dat? Ik ken die optie niet.
Ik oordeel snel en hard bij het swipen. Elke kerel die niet een duidelijke eerste foto heeft gaat naar links. Soms bekijk ik het profiel eerst nog wel verder, uit nieuwsgierigheid al verandert het niks aan het eindoordeel. Als je jezelf al niet normaal kan presenteren via zo'n veilig en redelijk anoniem platform, dan heb ik er voor irl ook geen hoge verwachtingen van.
Je bent inderdaad wel van de eerste indruk!
Als je Tinder plus hebt kun je wat meer instellen

Ik heb een duidelijke eerste foto, met mijn mooie, stralende lach! Moet ik mijn lengte ook opnemen in mijn profiel of juist niet? Ik ben wel knap, verzorgd & sportief, maar slechts 1,72...

dinsdag 4 juli 2017 om 23:13
Helaas..
dinsdag 4 juli 2017 om 23:17
je kan ook lengte achterwegen latensjaaak schreef: ↑04-07-2017 23:06Thanks!
Als je Tinder plus hebt kun je wat meer instellenZoals in een andere plaats kijken. Omdat ik in een bescheiden stadje woon, maar makkelijk kan reizen vind ik het ook wel leuk om wat verder te kijken. Waar ik geen behoefte aan heb is dat elke willekeurige buurvrouw mijn profiel ziet. Daar betaal ik dus wat voor...
Ik heb een duidelijke eerste foto, met mijn mooie, stralende lach! Moet ik mijn lengte ook opnemen in mijn profiel of juist niet? Ik ben wel knap, verzorgd & sportief, maar slechts 1,72...![]()
dinsdag 4 juli 2017 om 23:22
Ben ik niet met je eens, ik stel de vraag zelf ook regelmatig aan vrouwen, puur om te ontdekken of we dezelfde intenties hebben.Harvey_Specter schreef: ↑04-07-2017 14:48Mannen die alleen voor de seks op Tinder zitten stellen binnen een aantal zinnen de vraag; waar ben je hier naar op zoek?
Misschien zitten die mannen er wel alleen voor de seks maar ze willen zo wel achterhalen wat de intenties van de vrouw zijn.
Persoonlijk ga ik niet teveel energie steken in iemand die vrijheid blijheid wil, lol wil hebben ( en dan weet jij vast ook wel genoeg ) omdat dát niet is waar ik naar op zoek ben.
dinsdag 4 juli 2017 om 23:24
Ja precies, je wil toch weten waar je aan toe bentmats schreef: ↑04-07-2017 23:22Ben ik niet met je eens, ik stel de vraag zelf ook regelmatig aan vrouwen, puur om te ontdekken of we dezelfde intenties hebben.
Misschien zitten die mannen er wel alleen voor de seks maar ze willen zo wel achterhalen wat de intenties van de vrouw zijn.
Persoonlijk ga ik niet teveel energie steken in iemand die vrijheid blijheid wil, lol wil hebben ( en dan weet jij vast ook wel genoeg ) omdat dát niet is waar ik naar op zoek ben.

dinsdag 4 juli 2017 om 23:25
Der is nog hoop met mijn net 30 jaar;-) geniet ervan! Tis je gegunt!
dinsdag 4 juli 2017 om 23:26
Ja precies, je wil toch weten waar je aan toe bentmats schreef: ↑04-07-2017 23:22Ben ik niet met je eens, ik stel de vraag zelf ook regelmatig aan vrouwen, puur om te ontdekken of we dezelfde intenties hebben.

woensdag 5 juli 2017 om 10:42

Ik vind het ook herkenbaar dat mannen minder moeite doen voor een date, trouwens ook vrouwen. Denk dat het komt omdat alles veel sneller gaat en een date krijgen makkelijk is. Dus als je continu eten, tripjes moet betalen als man, ben je snel bankroet

Als ik op Tinder met iemand match, dan zeg ik hoi. Maar ook hier een aantal matches/gesprekken waar niks gebeurd

Haha, ik ben niet zo ingewikkeld en vraag gewoon om nog een date oid, Of begin gewoon te kletsen en zie maar waar je op uit komt. Wel leuk om te horen dat de 1e date leuk was

Treezebees schreef: ↑04-07-2017 15:04Ook niet vergeten dat het grootste deel van de Tinderaars helemaal niet van plan is om te daten maar enkel swipet uit nieuwsgierigheid, verveling, om te zien of ze nog goed in de markt liggen... en dan diegene niet vergeten die iedereen 'liken' en dan enkel wie hen interesseert aanspreken.
Maar de aanhouder wint! Zelf al enkele maanden Tinder-vrij want in verkering met een super Tindermatch![]()
En zo is het maar net

@Noor
Haha, het klopt dat een deel van de activiteit verplaatst is, maar ik hoop dat mensen nog steeds hier blijven schrijven over het wel en wee. Al is het alleen maar omdat het hier beter te volgen is

Wat een mooie insight over wat er bij jou speelde wat in de weg stond. Heel herkenbaar voor mij ook. Dus fijn dat je het deelde

Hier een 2 dates gehad met dezelfde persoon (heel belangrijk haha). Het is nog allemaal erg aftasten

woensdag 5 juli 2017 om 11:23
Ja het gaat allemaal heel hard op de app groep!
Hier weinig nieuws.de huidige mannen in mijn leven zijn:
1: die Crossfitter van een paar weken geleden, we hebben al sinds Mei app contact maar geen date gepland. Hij is nu 3 weken op vakantie en we hebben wat contact, niet veel maar hier en daar een berichtje. Hij komt dit weekend terug en ik hoop dan dat hij met een voorstel komt want hij lijk me echt leuk en ik wil hem heel graag ontmoeten! Ik moet mezelf een beetje inhouden om niet te gaan pushen voor een date.
2: Sportschool man met die rode BMW. We zien elkaar nog regelmatig en er wordt naar elkaar gekeken met klein glimlachjes, maar verder niks.
3: Een paar Tinder, Mint en Happn matches maar met niemand staat een date gepland.
4: En deze zijn de beste mannen ooit : Ben& Jerry
Hier weinig nieuws.de huidige mannen in mijn leven zijn:
1: die Crossfitter van een paar weken geleden, we hebben al sinds Mei app contact maar geen date gepland. Hij is nu 3 weken op vakantie en we hebben wat contact, niet veel maar hier en daar een berichtje. Hij komt dit weekend terug en ik hoop dan dat hij met een voorstel komt want hij lijk me echt leuk en ik wil hem heel graag ontmoeten! Ik moet mezelf een beetje inhouden om niet te gaan pushen voor een date.
2: Sportschool man met die rode BMW. We zien elkaar nog regelmatig en er wordt naar elkaar gekeken met klein glimlachjes, maar verder niks.
3: Een paar Tinder, Mint en Happn matches maar met niemand staat een date gepland.
4: En deze zijn de beste mannen ooit : Ben& Jerry

woensdag 5 juli 2017 om 11:43
Ander vraagje aan de vrouwen onder ons: Als je na 1 tot x dates toe bent aan een stap verder, wat doe je het liefst, zijn huis of jouw huis*? Als beide een beetje in de buurt zijn. Ik kan me bij beide wel voor- en nadelen voorstellen.
Ik ga liever niet naar mijn huis: kan ik vertrekken wanneer ik wil en mijn huis is schoon en netjes, maar echt een gezinshuis. Dus ik kan me voorstellen dat mijn huis niet echt opwindend is.
Edit: wat ik ook bedoel is of je vanwege je veiligheid juist thuis afspreekt of liever juist nog even wacht voor een man weet waar je woont bijvoorbeeld.
* Uitgaande van man - vrouw setje, want bij homoseksuele stellen is het een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik ga liever niet naar mijn huis: kan ik vertrekken wanneer ik wil en mijn huis is schoon en netjes, maar echt een gezinshuis. Dus ik kan me voorstellen dat mijn huis niet echt opwindend is.
Edit: wat ik ook bedoel is of je vanwege je veiligheid juist thuis afspreekt of liever juist nog even wacht voor een man weet waar je woont bijvoorbeeld.
* Uitgaande van man - vrouw setje, want bij homoseksuele stellen is het een kwestie van persoonlijke voorkeur.
woensdag 5 juli 2017 om 12:42
@ Bucephela, ik ben ook heel kritisch. Twijfelgevallen swipe ik wel naar rechts, met het idee dat er wel een heel leuk karakter achter kan zitten. Voordeel van de twijfel, ook omdat ik nogal slechte smaak heb en dus echt op foute gasten val. Is er op innerlijk ook geen match dan weet ik genoeg.
@ Noor, ik herken ook wat je schrijft. Ik denk dat het een wisselwerking is, van zelf lekker in je vel zitten en de ander met zijn eigen rugzak + mindset. Dat is was voor mij ook een eye opener; daten als dertiger. Toen ik single was voor mijn vorige relatie was ik twintiger en kinderloos. Dat is nogal een verschil zeg. Al die negatieve verhalen van mannen over exen en hoe slecht vrouwen hun wel niet behandelen.
@ Treez, hoe heb je in godsnaam een paar jaar Tinder volgehouden? Ik heb in die paar maanden mijn profiel al 2x verwijderd en opnieuw gemaakt haha.
Vooral door slechte ervaringen, maar ben nu harder geworden en sta er dus makkelijker in.
@ Mats, ik heb echt moeten oefenen om goed antwoord te geven op die vraag, omdat ik het zelf in het begin nog niet wist. Maar eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op iemand die meteen heel serieus gaat. Het ligt bij mij ook heel gevoelig, omdat het echt van de persoon afhangt.
Wordt het niet heel snel, heel serieus als je er zo instaat? Ik zou het als te veel druk ervaren. Voor mij hoeft er dus vooraf niet van alles uitgesproken te worden, behalve dat ik niet op ONS zit te wachten of iemand die heel snel serieus wil. Ik heb al een gezinsleven en laat niet zomaar iedereen toe. En kan vrijheid, blijheid ook niet groeien tot iets serieus? Dat hoop ik ten minste. Hier ook een Matthew fan, en hij adviseert (vrouwen) dus om niet direct op de eerste date te zeggen dat je op zoek bent naar iets serieus. Ik heb gemerkt dat als ik te hard van stapel loop, mannen zich direct terugtrekken. Het liefst wil ik het natuurlijk laten verlopen, niet geforceerd.
@ Lovestar, dankjewel
Ik denk ook dat als je actief aan het daten bent als man zijnde, dat het heel duur is. Ik zag ergens een foto voorbij komen van twee mannen op kantoor met een pot met sticker erop; help ons onze Tinder dates te betalen/sponsoren oid.
Mannen hoeven van mij ook niet alles te betalen. Maar wel moeite doen. En ik heb nog maar 1 date gehad waarbij een man moeite deed. De rest laat het op zich afkomen. Ik investeer dus pas tijd/moeite/geld als een man dat ook doet. Anders is het eenzijdig en uit balans. En mijn ervaring is dus als ik wel dates voorstel en enthousiast ben, want ik ben ook zo nuchter, dat het mannen afschrikt. Een beetje die discussie over initiatief nemen. Dat doe ik nu dus minder. Soms kan ik het niet laten, en dus bij date aangegeven dat ik vrijdagavond tijd heb maar kreeg terug; ik niet. En dat was het, geen ander voorstel.
@ Femme, wat je ook kan doen om een gesprek aan te knopen in de sportschool is vragen of hij iets kan uitleggen omdat je niet precies weet hoe je de oefening uit moet voeren. Dat je het heel belangrijk vindt om een goede houding te hebben, en hij je vast kan helpen, etc. Of als het druk is, bij een apparaat waar hij bezig is te wachten. Ik moest vroeger regelmatig bij een apparaat wachten ivm drukte, misschien kan dat bij jou ook? En dan gesprekje aanknopen. Ik ben nogal extravert dus kan goed zwetsen tegen vreemden, (zoals in deze extreem lange post te zien is, sorry daarvoor
) misschien lukt het jou ook om praatjes te maken zonder meteen het gevoel te hebben dat er druk op ligt ivm daten. Wat voor werk doet hij, hoe lang woont hij al in de plaats waar jullie sporten, voeding voor en na sporten.
@ Sjaak, wanneer is een huis wel opwindend? Je maakt er een te groot ding van. Chemie zit tussen twee personen, niet een plaats oid. Ik laat overigens niemand in het begin in mijn huis. En als je zo graag van bil wil, wat maakt het jou dan uit waar het is?
@ Noor, ik herken ook wat je schrijft. Ik denk dat het een wisselwerking is, van zelf lekker in je vel zitten en de ander met zijn eigen rugzak + mindset. Dat is was voor mij ook een eye opener; daten als dertiger. Toen ik single was voor mijn vorige relatie was ik twintiger en kinderloos. Dat is nogal een verschil zeg. Al die negatieve verhalen van mannen over exen en hoe slecht vrouwen hun wel niet behandelen.

@ Treez, hoe heb je in godsnaam een paar jaar Tinder volgehouden? Ik heb in die paar maanden mijn profiel al 2x verwijderd en opnieuw gemaakt haha.

@ Mats, ik heb echt moeten oefenen om goed antwoord te geven op die vraag, omdat ik het zelf in het begin nog niet wist. Maar eerlijk gezegd zit ik ook niet te wachten op iemand die meteen heel serieus gaat. Het ligt bij mij ook heel gevoelig, omdat het echt van de persoon afhangt.
Wordt het niet heel snel, heel serieus als je er zo instaat? Ik zou het als te veel druk ervaren. Voor mij hoeft er dus vooraf niet van alles uitgesproken te worden, behalve dat ik niet op ONS zit te wachten of iemand die heel snel serieus wil. Ik heb al een gezinsleven en laat niet zomaar iedereen toe. En kan vrijheid, blijheid ook niet groeien tot iets serieus? Dat hoop ik ten minste. Hier ook een Matthew fan, en hij adviseert (vrouwen) dus om niet direct op de eerste date te zeggen dat je op zoek bent naar iets serieus. Ik heb gemerkt dat als ik te hard van stapel loop, mannen zich direct terugtrekken. Het liefst wil ik het natuurlijk laten verlopen, niet geforceerd.
@ Lovestar, dankjewel

Mannen hoeven van mij ook niet alles te betalen. Maar wel moeite doen. En ik heb nog maar 1 date gehad waarbij een man moeite deed. De rest laat het op zich afkomen. Ik investeer dus pas tijd/moeite/geld als een man dat ook doet. Anders is het eenzijdig en uit balans. En mijn ervaring is dus als ik wel dates voorstel en enthousiast ben, want ik ben ook zo nuchter, dat het mannen afschrikt. Een beetje die discussie over initiatief nemen. Dat doe ik nu dus minder. Soms kan ik het niet laten, en dus bij date aangegeven dat ik vrijdagavond tijd heb maar kreeg terug; ik niet. En dat was het, geen ander voorstel.
@ Femme, wat je ook kan doen om een gesprek aan te knopen in de sportschool is vragen of hij iets kan uitleggen omdat je niet precies weet hoe je de oefening uit moet voeren. Dat je het heel belangrijk vindt om een goede houding te hebben, en hij je vast kan helpen, etc. Of als het druk is, bij een apparaat waar hij bezig is te wachten. Ik moest vroeger regelmatig bij een apparaat wachten ivm drukte, misschien kan dat bij jou ook? En dan gesprekje aanknopen. Ik ben nogal extravert dus kan goed zwetsen tegen vreemden, (zoals in deze extreem lange post te zien is, sorry daarvoor

@ Sjaak, wanneer is een huis wel opwindend? Je maakt er een te groot ding van. Chemie zit tussen twee personen, niet een plaats oid. Ik laat overigens niemand in het begin in mijn huis. En als je zo graag van bil wil, wat maakt het jou dan uit waar het is?

Sorry, I can't hear you over the sound of how awesome I am

woensdag 5 juli 2017 om 15:14
Lengte maakt mij niet uit, zolang ik maar op hakken mag lopen als ik daar zin in heb.sjaaak schreef: ↑04-07-2017 23:06Thanks!
Als je Tinder plus hebt kun je wat meer instellenZoals in een andere plaats kijken. Omdat ik in een bescheiden stadje woon, maar makkelijk kan reizen vind ik het ook wel leuk om wat verder te kijken. Waar ik geen behoefte aan heb is dat elke willekeurige buurvrouw mijn profiel ziet. Daar betaal ik dus wat voor...
Ik heb een duidelijke eerste foto, met mijn mooie, stralende lach! Moet ik mijn lengte ook opnemen in mijn profiel of juist niet? Ik ben wel knap, verzorgd & sportief, maar slechts 1,72...![]()
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
woensdag 5 juli 2017 om 15:15
Ik heb liever een wasmachine

Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!