Man en zijn zus, wat te denken?
zondag 30 juli 2017 om 15:47
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.
Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.
Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!
-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.
-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.
Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
zondag 30 juli 2017 om 16:34
Jij baalt dat hij weigert aan jouw maatstaf te voldoen.
Dat hij anders met zijn familie omgaat dan jij met die van jou doet.
Jouw hyperfocus op zijn zus ondermijnt jouw huwelijk.
Persoonlijk zou (ook) ik langs iemand die zulke beschuldigingen uit als jij doet heen gaan leven.
Dat hij anders met zijn familie omgaat dan jij met die van jou doet.
Jouw hyperfocus op zijn zus ondermijnt jouw huwelijk.
Persoonlijk zou (ook) ik langs iemand die zulke beschuldigingen uit als jij doet heen gaan leven.
highlander wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:35
0.54% gewijzigd
volg je verstand, gebruik je gevoel
zondag 30 juli 2017 om 16:34

zondag 30 juli 2017 om 16:35
Mijn zusje is 48, maar ze is wel mijn zusje. Ik ben 50.
Flauw, maar ik begrijp wat je bedoelt

zondag 30 juli 2017 om 16:37
Ik heb weleens een (knappe) vriendin gehad wier broer tegen haar zei (waar ik bij was) dat ze echt heel "lekker" was, terwijl hij haar met een bepaalde blik aankeek. Toen trok ik ook inwendig mijn wenkbrauwen op. Zij waren ook best klef met elkaar.Kimberley87 schreef: ↑30-07-2017 16:27Mijn ex doet ook zo met zijn zusje. Haar vriend vond dat ook niet leuk

zondag 30 juli 2017 om 16:38
Dat is niet goed.
Maar heeft het ermee te maken dat hij zijn zusje leuker/aantrekkelijker vindt dan jou?
Ik denk dat het meer met jullie huwelijk/ relatie te maken heeft.
Probeer dat uit te zoeken met je man.
anoniem_207915 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 16:40
0.82% gewijzigd

zondag 30 juli 2017 om 16:38
Ik ben ook zo klef met mn zusje. Als we een weekendje weg zijn, dan knuffelen we ook wel. En ik spreek haar elke dag, de hele dag door.
Is het omdat ze een vrouw is, dat het dan "niet kan"? Alleen omdat ze van het andere geslacht zijn, kunnen ze elkaar niet op de mond zoenen?
Dat het slecht tussen jullie gaat, heeft mijns inziens niets met hun band te maken. Dáár zou ik het over gaan hebben en aan gaan werken, niet aan een zogenaamde gekke relatie met zus.
Is het omdat ze een vrouw is, dat het dan "niet kan"? Alleen omdat ze van het andere geslacht zijn, kunnen ze elkaar niet op de mond zoenen?
Dat het slecht tussen jullie gaat, heeft mijns inziens niets met hun band te maken. Dáár zou ik het over gaan hebben en aan gaan werken, niet aan een zogenaamde gekke relatie met zus.

zondag 30 juli 2017 om 16:42
Je kan nu 2 dingen doen in mijn optiek;
1. Vinden dat de relatie van hem met jou en je zus gerelateerd zijn en je maakt er een concurrentiestrijd van.
2. Je ziet deze relatie los van het jouwe en kijkt wat er precies mist in je relatie en hoe je dat kunt krijgen/ herstellen.

zondag 30 juli 2017 om 16:42
Voor mij is dat niet duidelijk. Waarom voor jou wel?
zondag 30 juli 2017 om 16:44
Dan zou ik DIT bespreekbaar maken. Ik snap heel goed dat dat niet leuk is. Hij geeft iemand anders (of het nou zijn zus, vriend of iemand anders is) meer aandacht dan jou en dat steekt.Maxisas87 schreef: ↑30-07-2017 16:29Dat probeer ik! Maar dat moet wel van 2 kanten komen...
Zoals ik al zei: het gaan niet super tussen ons de laatste tijd. En juist nu ging hij fijn een weekendje weg met zijn zus. Terwijl het voor ons ook niet verkeerd was geweest om even zonder de kinderen ergens heen te gaan.
Maar daar heeft hij dan weer geen tijd voor.![]()

zondag 30 juli 2017 om 16:49
Ik zou volgende keer je schoonbroer aanvliegen en op de mond kussen.
Onder het mom van "het is toch familie".
Recht onder de neus van je man en zijn zusje.
Ik vind het dus ook niet echt normaal gedrag.
Al helemaal niet voor volwassen mensen.
Dat ze dagelijks appen zou mij niet zo kunnen schelen.
Maar verplicht wekelijks afspreken, op de mond kussen, continu aan elkaars lijf hangen, ... Nope, not for me.
Dan trouwt hij er maar mee ...
Onder het mom van "het is toch familie".
Recht onder de neus van je man en zijn zusje.
Ik vind het dus ook niet echt normaal gedrag.
Al helemaal niet voor volwassen mensen.
Dat ze dagelijks appen zou mij niet zo kunnen schelen.
Maar verplicht wekelijks afspreken, op de mond kussen, continu aan elkaars lijf hangen, ... Nope, not for me.
Dan trouwt hij er maar mee ...

zondag 30 juli 2017 om 16:52

zondag 30 juli 2017 om 16:54
Nou, de laatste posts vind ik ook ver gaan. Ik ben ook heel close met mijn familie, wordt ook op de mond gezoend, we appen elke dag met elkaar, enzovoort.... maar een lolly delen, bij elkaar in bed kruipen om te knuffelen? Whut? Nee, dat vind ik ook wel wat ver gaan. En nogmaals, dat vind ik dus niet gauw
.
Maargoed, zo zie je maar, TO... zoveel mensen, zoveel grenzen. Iedereen heeft daar een eigen idee bij. Jouw grens mag er ook zijn. Het gaat erom dat het voor JOU nu niet prettig voelt en daar zullen man en jij samen iets mee moeten. Dat is mijn mening
.

Maargoed, zo zie je maar, TO... zoveel mensen, zoveel grenzen. Iedereen heeft daar een eigen idee bij. Jouw grens mag er ook zijn. Het gaat erom dat het voor JOU nu niet prettig voelt en daar zullen man en jij samen iets mee moeten. Dat is mijn mening

zondag 30 juli 2017 om 16:57
Is deze post voor mij bedoeld?
In dat geval, sorry dat ik het sarcasme niet door had

Toch zijn er wel mensen die zo denken, al kan ik me daar niet mee inleven.