Man en zijn zus, wat te denken?

30-07-2017 15:47 1648 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal. Na lang aan mezelf twijfelen, heb ik toch besloten om hier een topic te openen. Misschien dat een andere kijk op de situatie mij ook wat helderheid kan brengen.
Om met de deur in huis te vallen: mijn man is naar mijn idee veel te close/intiem met zijn zusje.
Dit is echt al jaren zo, en in het begin dacht ik dat het wel minder zou worden naarmate onze relatie serieuzer werd, na de komst van kinderen enz. Maar nee.

Ik heb al zo vaak een opmerking gemaakt en ben zelfs ronduit kwaad geworden, maar het wordt door iedereen gewoon wat weggewuifd of er wordt een grapje van gemaakt.

Wat voorbeelden:
-begroeten. Als ik mijn broer en zus lang niet gezien heb, krijgen ze hooguit een knuffel. Wij zijn niet zo klef. Mijn man en zijn zusje vliegen elkaar om de hals en zoenen elkaar gewoon op de mond!
Dat is toch niet normaal?!

-contact. Ik bel, app of mail mijn broer en zus zo af en toe en lees op facebook wat ze zoal beleven. Af en toe met verjaardagen zien we elkaar live.
Mijn man en zijn zusje zien elkaar wekelijks, appen dagelijks en zijn op verjaardagen niet bij elkaar weg te slaan.

-algemene omgang. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ze zijn gewoon niet nornaal met zn tweetjes! Er zijn bij mijn schoonouders 5 kinderen. 4 zoons, waarvan mijn man de jongste is, en dan het zusje. De overige broers hebben minder contact met zowel mijn man als het zusje. Volgens hen zijn (en ik citeer mijn oudste zwager:) "die twee al van kleins af aan zo klef als wat. Dat ze ooit nog allebei getrouwd zijn, mag een wonder heten."
Dit was bedoeld als grapje, maar is eigenlijk gewoon waar! Ook mijn schoonouders zeggen er niks van. Niemand kijkt raar op als ze weer zo'n klef-moment hebben, behalve ik en de man van mijn schoonzus. Hij vindt het ook niet normaal, maar weet ook jiet wat hij er mee moet.

Ben ik nou zo paranoïde, of is dit echt niet normaal?
Persoonlijk zou ik ook not amused zijn als mijn partner zo'n band met z'n zus heeft als TO's man met z'n zus.

Elkaar kussen, op de wang dat is tot daar aan toe, maar op de mond? Vind ik persoonlijk voor behouden aan mijn eigen partner en niemand anders. Doe het zelf ook niet bij mijn kinderen of eigen familie.

Toen TO's man nog studeerde woonde hij samen met zijn zus. Sliepen ze toen ook samen (dezelfde kamer of hetzelfde bed)? Vindt het nogal erg vreemd.
Dan (inmiddels) volwassen zus instoppen, er bij gaan liggen et cetera terwijl ze een partner heeft?
Ouders die dit gedrag 'normaal' vinden en zich met een lach en het motto 'dit hebben zij altijd al gedaan' er vanaf maken?
Nu is partner van zus niet thuis, man blijft slapen en TO zit alleen. Snap het niet dat zus niet zegt 'sorry broer, je weet dat je altijd welkom bent maar je hoort thuis te zijn bij je vrouw. Ga met haar praten. Je bent met haar getrouwd en niet met mij'.

Sorry, krijg er de kriebels van.

Je kunt een hele goede band en erg close met je siblings zijn maar toch niet op een intieme manier?

Lijkt op een concurrentie strijd waarbij TO de grote verliezer is. Goed dat ze een verwijzing vraagt voor een psycholoog en relatietherapie lijkt mij een goed idee. Wens TO veel sterkte toe en blijf meelezen. :hug:
Maxisas87 schreef:
30-07-2017 22:04
Ik heb heel kort een berichtje naar haar gestuurd, met de vraag of hij daar nu was (ook gezegd dat we ruzie hebben gehad).
Zij stuurt terug: "Yes, is hier. Blijft hier slapen want *haar man* heeft toch nachtdienst. Kunnen jullie allebei even nadenken. Trusten alvast."

Argh!!!! :swear: Ik wil niet nadenken! Ik wil dat hij verd*** gewoon weer hier komt en er met mij over praat!

Hij moet morgen toch zijn werkkleren komen ophalen, dus hoe dan ook komt hij weer hier. Maar dan zijn de kinderen er ook bij en kunnen we nog steeds niet praten.

Ik hang nu echt ergens in het midden tussen janken en dingen kapotslaan. :frusty:

Ik zou hem/haar een bericht sturen met daarin: Ik wil niet nadenken, ik wil er nu met man over in gesprek. Als partners die hun huwelijk weer op de rails willen krijgen.
Toekomstmuziek is muziek die nog gecomponeerd moet worden.
Een heftige dag voor je TO. Goed dat je wel hebt geuit hoe je je voelt. Keypoint is dat je je niet gehoord voelt natuurlijk. Het plan om bij de huisarts langs te gaan is erg verstandig.
Zelf zou ik hem niet zo makkelijk laten wegkomen. Ik zou hem bellen en zeggen dat je het nu wilt uitpraten. Want nu zit hij bij de "stoorzender" op de bank en jij zit thuis jezelf op te vreten...
Neuh, hij komt toch niet terug vanavond. Hij trekt de stekker uit het huwelijk. De vraag is of je het stopcontact nog wil zoeken. Bij mij zou die zin tot het nulpunt zijn gedaald.
Ze zijn gewoon verliefd op elkaar maar broers en zussen mogen dat niet dus ze kunnen niks.

Ik ken 3 van die broers-zus stellen in mijn leven en het is eigenlijk bijzonder vermoeiend om te moeten aanschouwen. En dan ben ik niet eens een partner van een van deze mensen... Ik kan het niet zeggen over jou man en zijn zusje.... maar de stellen die ik ken wordt je zowat jaloers van hoe een enorme goede kleffe match ze wel niet zijn... doen álles samen... en als partner sta je er maar altijd als een knuppel om de 2de plaats bij...

Ik vind jouw gevoelens terecht als het zo is dat als je er als buitenstaander naar zou kijken het eigenlijk twee hele verliefde mensen zijn.. op elkaar dus...

Aangezien jullie al zo ver zijn dat jullie al kinderen hebben kun je hem moeilijk de deur wijzen met de mededeling 'ga anders je zus neuken'. Opties zijn:
Accepteren dat jij niet de #1 vrouw die hij het allerliefste wil in zijn leven bent. Daar vrede mee hebben.
Uithuilen bij man van zus omdat hij je gevoelens herkent en per ongeluk/expres in elkaars armen belanden.
Eisen dat hij de keuze heeft om jou als #1 vrouw te behandelen, indien met hulp van hulpverleners en anders kan opzouten.
Balen waarom the fuck je nou verliefd bent geworden op een kerel die jou eigenlijk niet wil....
Zusje uitnodigen in bed.
etc.

Veel opties. Maar dergelijke broers en zussen zijn eigenlijk gewoon verliefd op elkaar... beeld je zelf in wat je zou vinden/voelen als dit nou gewoon een andere meid was en niet zijn zusje...

Ik geloof er iig niet in dat men dan 'gewoon' broer en zus is. Ik heb veel broers en zusjes stiefbroer en stiefzusjes, zowel een volle en 2 stiefs heb ik wel eens een seksuele aantrekking toe. Maar dit verliefde gedrag is mij dan zelfs nog vreemd. Want daar moet je toch echt eerst verliefd voor zijn....
Maxisas87 schreef:
30-07-2017 22:18

Over een dikke week gaan we op vakantie. 12 uur in de camper. Wat een feest zal het worden. |-)
Ben je zeker dat je daar wel zin in hebt?
Ik zou in mijn ééntje gaan, samen met de kinderen.
(En ben je zeker dat hij er wel zin in heeft? En stiekem niet liever met zijn zus zou gaan?)

En na een week of 2 weken fake gezellig doen - voor de kinderen - lijk je mij gesloopter dan voor je vertrok.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 30-07-2017 23:06
5.11% gewijzigd
Ik wil niet rot doen maar ik vraag me nog steeds af of er niet meer gaande is tussen broer en zus. Hij blijft nu bij haar slapen... hm.....
Enn schreef:
30-07-2017 21:46
En dan mogen hier alle zussen van de wereld roepen dat de partner van hun broer hen maar moet accepteren, zodra hun broer bewust zijn partner buitensluit dan mogen deze zussen wat mij betreft ook nadenken over hoe hun broer omgaat met andere vrouwen dan degene in zijn familie.

Ik proef in dit topic hier en daar dus echt concurrentiestrijd en niet alleen bij de partners van mannen die een goede relatie met hun zus hebben maar ook echt bij sommige zussen die in dit topic hebben gereageerd. Wat is de behoefte om nummer een van broer te blijven? Word zelf ook volwassen en accepteer dat die plek voor zijn partner is, net zoals jij die hopelijk ook voor jouw partner hebt gereserveerd.

En voor de zus die aangaf dat het onderdeel "seks" dan de afdeling van haar schoonzus was: Daar hoort, delen, samenzijn, en intimiteit (anders dan seks) dus ook bij. Mocht jij vaststellen dat jouw broer blijkbaar alle zaken met jou deelt behalve de seks, dan zou ik als zijn zus, hem maar eens bevragen over de plek van zijn partner in zijn leven.
Helemaal mee eens!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik gun je dit niet. Maar het is heel simpel. Kies er voor hoe het nu gaat. Of niet..
Bam!!!!
Ik vind het toch zo asociaal he.

'ja maar het is mijn zusje toch maar' is opeens een goed excuus maar 'ja maar het is mijn buurman toch maar' dan weer niet.

Het kan dat jij verliefd of seksueel aangetrokken bent tot een familielid. Dat gebeurd meer dan je denkt. Omdat ze vaak op jou lijken en jou exact begrijpen. Prima. Maakt me niks uit, is kennelijk menselijk dat dat gebeurd. Maar ga dan geen relaties aan met anderen en hun leven verneuken door ze geen aandacht te kunnen geven omdat jou #1 iemand anders is...
Idem met twee vrouwen daten waarvan minstens één aangeeft dat niet tof te vinden...dat is gewoon respectloos om daar dan tóch mee door te gaan...
Kies gewoon en betrek anderen niet bij jouw 'twijfels'. Hij moet gewoon voor zijn zusje kiezen en daar een relatie mee aangaan (kasthomo's....) of met jou en jij mag dat verwachten. Want zó werkt het in ieder geval niet voor jou.
Panfluit schreef:
30-07-2017 22:52
Ik zou hem/haar een bericht sturen met daarin: Ik wil niet nadenken, ik wil er nu met man over in gesprek. Als partners die hun huwelijk weer op de rails willen krijgen.
Ja of iets sturen van: als hij NU niet terugkomt om dit als een volwassen man uit te praten en mijn gevoelens serieus te nemen, dan mag ie bij jou blijven.
appelientjex schreef:
30-07-2017 23:24
Ja of iets sturen van: als hij NU niet terugkomt om dit als een volwassen man uit te praten en mijn gevoelens serieus te nemen, dan mag ie bij jou blijven.
Ik zou dit stukje niet typen.
Zeg niet wat je niet wilt dat er gebeurt. Schrijf/zeg in situaties als die van TO dus niet waar je niet voor 100 % achter staat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik loop een beetje vast op het steeds benoemen van een seksuele relatie tussen man en de zus.
Waarom zou dat zo zijn?

Die twee leven al meer dan 30 jaar samen met elkaar, kennen elkaar door en door. Delen knuffels en kleffe kusjes, maar dat is intimiteit die niet persé seksueel hoeft te zijn. Dat doen hartsvriendinnen ook. Ze zijn zo vertrouwd met elkaar dat ze samen in een bed slapen. Hoeft niet seksueel te zijn, maar grijpt terug op die geborgenheid uit de kindertijd. Ze hebben blijkbaar niet van hun ouders geleerd om niet zo belachelijk afhankelijk van elkaar te zijn. Maar dat ze dan ineens ook seks zouden hebben? Dat gaat er bij mij niet in.

Ben het wel helemaal eens dat het een ongezonde relatie is tussen man en zus. Maar dan op emotionele verbinding tussen man-zus. En het is ontzettend klote voor TO, want die lijkt de grote verliezer te zijn, samen met de kinderen.
Hips, hopsakee en pierlala.
appelientjex schreef:
30-07-2017 23:24
Daar blijven heeft hij wrsch geen probleem mee.
Close zijn oke, maar het kan ook té ver gaan. Ik vind knuffelen met elkaar in bed, en elkaar constant aanraken en klef doen wel ver gaan. TO, als jij het niet leuk vind ga dan op je strepen staan en dan kan hij kiezen of delen.
Ik vind elkaar veel zien, veel appen dan nog niet zorgwekkend maar lichamelijk contact, een lolly delen, knuffelen in bed ect dat doe je toch niet meer op volwassen leeftijd.
Ik snap je wel en vind het absoluut geen aanstellerij.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
In sommige gezinnen is zoenen op de mond heel normaal, zit zeker niets seksueels achter. Je man en zijn zus zijn heel erg close en dat waren ze al toen je hem pas leerde kennen. Ik zou woedend worden als mijn partner zou insinueren dat ik een seksuele relatie en/of verliefd zou zijn op mijn broer (hypothetisch, ik heb geen broer).

Dat jouw man geen energie meer steekt in jullie huwelijk zou ik veel erger vinden. Dan mocht hij bij zijn zus blijven.
Life is short. Eat dessert first.
Enn schreef:
30-07-2017 21:46
En dan mogen hier alle zussen van de wereld roepen dat de partner van hun broer hen maar moet accepteren, zodra hun broer bewust zijn partner buitensluit dan mogen deze zussen wat mij betreft ook nadenken over hoe hun broer omgaat met andere vrouwen dan degene in zijn familie.

Ik proef in dit topic hier en daar dus echt concurrentiestrijd en niet alleen bij de partners van mannen die een goede relatie met hun zus hebben maar ook echt bij sommige zussen die in dit topic hebben gereageerd. Wat is de behoefte om nummer een van broer te blijven? Word zelf ook volwassen en accepteer dat die plek voor zijn partner is, net zoals jij die hopelijk ook voor jouw partner hebt gereserveerd.

En voor de zus die aangaf dat het onderdeel "seks" dan de afdeling van haar schoonzus was: Daar hoort, delen, samenzijn, en intimiteit (anders dan seks) dus ook bij. Mocht jij vaststellen dat jouw broer blijkbaar alle zaken met jou deelt behalve de seks, dan zou ik als zijn zus, hem maar eens bevragen over de plek van zijn partner in zijn leven.

+1 heel veel sterkte ook TO! Dit is echt bizar waar je man mee bezig is! Hou je taai. :hug:
doornroosje9 schreef:
30-07-2017 23:50
Ik zou woedend worden als mijn partner zou insinueren dat ik een seksuele relatie en/of verliefd zou zijn op mijn broer (hypothetisch, ik heb geen broer).

Dat jouw man geen energie meer steekt in jullie huwelijk
Het zou mij niets verbazen dat het tweede (zijn interesseverlies) het gevolg is van het eerste (haar insinuaties).
volg je verstand, gebruik je gevoel
Merl0t schreef:
30-07-2017 23:30
Ik loop een beetje vast op het steeds benoemen van een seksuele relatie tussen man en de zus.
Waarom zou dat zo zijn?

Die twee leven al meer dan 30 jaar samen met elkaar, kennen elkaar door en door. Delen knuffels en kleffe kusjes, maar dat is intimiteit die niet persé seksueel hoeft te zijn. Dat doen hartsvriendinnen ook. Ze zijn zo vertrouwd met elkaar dat ze samen in een bed slapen. Hoeft niet seksueel te zijn, maar grijpt terug op die geborgenheid uit de kindertijd. Ze hebben blijkbaar niet van hun ouders geleerd om niet zo belachelijk afhankelijk van elkaar te zijn. Maar dat ze dan ineens ook seks zouden hebben? Dat gaat er bij mij niet in.

Ben het wel helemaal eens dat het een ongezonde relatie is tussen man en zus. Maar dan op emotionele verbinding tussen man-zus. En het is ontzettend klote voor TO, want die lijkt de grote verliezer te zijn, samen met de kinderen.
Ja daar heb je gelijk in, het klinkt ook wel logisch dat het zo kan liggen. Maarja dat zullen we nooit weten als buitenstaanders.
highlander schreef:
30-07-2017 23:55
Het zou mij niets verbazen dat het tweede (zijn interesseverlies) het gevolg is van het eerste (haar insinuaties).
Mij ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
Enn schreef:
30-07-2017 23:27
Ik zou dit stukje niet typen.
Zeg niet wat je niet wilt dat er gebeurt. Schrijf/zeg in situaties als die van TO dus niet waar je niet voor 100 % achter staat.
Is ook weer zo. Ze kan idd beter uit de strijd blijven omtrent wel of niet veel optrekken met zus. Maar zich meer richten op wat ze met haar man wil: intimiteit en geborgenheid, serieus worden genomen, een goed seksleven, samen leuke dingen doen etc etc.
Toen ik, kort naar het openen van dit topic, de OP las, heb ik (nog) niet gereageerd omdat ik vond dat TO overdreef. Na het lezen van de toevoegingen van TO aan dit topic denk ik daar opeens héél anders over. Of ze nu op seksuele manier het bed delen of niet, TO, je wordt gepasseerd: in zijn relatie met zijn zus wordt onevenredig veel meer moeite gestoken dat in zijn relatie met jou, en dat steekt. Aan jou of je daar nog mee door wil gaan of niet, maar ik vind de keuze op zoek te gaan naar een (relatie)therapeut geen slechte.

In ieder geval: veel sterkte :hug:
Ik zo hier zelf niet zo'n probleem van maken. Het is broer en zus he. Niet jouw man met een minnares. Als het een vrouw buiten de familie was dan zou ik al lang een goed gesprek zijn aangegaan, maar nu zou ik er niet teveel gezeik van maken.
Vind het erg rot voor je TO, sterkte :hug:
6gt schreef:
31-07-2017 00:42
Ik zo hier zelf niet zo'n probleem van maken. Het is broer en zus he. Niet jouw man met een minnares. Als het een vrouw buiten de familie was dan zou ik al lang een goed gesprek zijn aangegaan, maar nu zou ik er niet teveel gezeik van maken.
Lees eerst het topic eens door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven