Algemene discussie verkrachting/aanranding.

12-08-2017 23:29 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er nogal schaamteloos offtopic gegaan wordt in een serieus topic over een verkrachting, zou ik graag hier een algemene discussie houden over verkrachting/aanranding om zo andere topics over deze zeer serieuze aangelegenheden schoon te houden.

Definities van verkrachting.

Artikel 242 van het Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander. De precieze juridische definitie van de term verschilt per land.[1]

Bij dit seksueel binnendringen (seksuele penetratie) gaat het niet alleen om het gedwongen ondergaan van een geslachtsgemeenschap. Een verkrachting kan ook het ongewenst binnendringen zijn in anus of mond. De penetratie hoeft niet per se met de penis te worden uitgevoerd: binnendringen met vingers of voorwerpen kan verkrachting opleveren. Volgens de Hoge Raad valt tongzoenen niet onder verkrachting.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
consuelabananahammok schreef:
16-08-2017 11:32
En nee, een rechter zal op basis van deze info niet tot veroordeling over gaan, als dat is waar je de discussie over wil laten gaan.
Immers is er geen bewijslast te voeren dan enkel de verklaring van de vrouw, dus verzand het in haar woord tegen het zijne en dat is niet voldoende voor ons rechtssysteem.
Ik begrijp dat, maar dat is tevens ook de reden dat vele vrouwen afzien van aangifte en dat weinig zaken het tot de rechtbank halen of tot een veroordeling komen.
Verkrachting bewijzen, zeker binnen een relatie , is heel moeilijk. Het vindt plaats in privacy , meestal zonder geweld.
Wat niet betekent dat het geen verkrachting is, je hebt alleen als slachtoffer geen poot om op te staan met enkel je eigen verklaring.
Dus je vraag , zou je als rechter deze man op basis van deze info veroordelen? Dat gebeurd al niet in ons rechtssysteem.
Het zal dan niet ter discussie staan of de omschreven situatie een verkrachting is, maar of het zo heeft plaatsgevonden.
Bewijs het maar als vrouw, ze raden je het op het politiebureau al af om er mee verder te gaan omdat je geen poot hebt om op te staan.

Recentelijk in mijn naaste kring meegemaakt.
Meisje van 16 gaat uit, beland buiten met een " leuke" jongen voor een zoenpartijtje.
Dit eindigt in een verkrachting.
Politie is nog midden in de nacht gebeld, heeft een verklaring opgenomen, volgende dag bezoek huisarts.
Weet je wat er geadviseerd wordt? Geen aangifte omdat het geen nut heeft, niet voldoende bewijs.
Ik snap het advies, emotioneel gezien is het al zwaar genoeg en dit advies is puur om het slachtoffer te behoeden van nog meer kwetsende en pijnlijke gang.
Maar jee...
Meisje is stuk en dader fluit vrolijk verder. En dit is vaker realiteit dan dat iemand onterecht veroordeeld wordt.
Voor mij haal je hier iets heel belangrijks aan. Ik zie op dit forum heel regelmatig bij dergelijke topics dat de meerderheid direct roept dat het om een verkrachting gaat en de TO aangifte moet doen. Maar wat jij hier boven beschrijft is ook wat ik zie in mijn omgeving, aangifte doen (en al helemaal van verkrachting binnen een relatie) is niet zo gemakkelijk als dit forum voorspiegeld. Ik zie vaak dat een TO wordt "overgehaald" om iets als een verkrachting te zien terwijl zij dit niet zo ziet en dat er aangedrongen wordt op aangifte. Hierbij gaat het volgens mij helemaal niet om empathie voor de TO maar meer om het roepen van iemands eigen mening. Ik vind het ook kwalijk dat mensen die betwijfelen of iets een verkrachting is direct aangevallen worden. Ook in de "echte" wereld zullen mensen kritische vragen stellen en zolang dit niet kwetsend of beschuldigend gebeurd op dit forum vind ik het ook niet vervelend dat dat hier gebeurd. (En ja ik besef me ook dat dit mijn eigen mening is)
florence13 schreef:
16-08-2017 11:48
Dit vind ik dus heel erg kwalijk (niet de post van consuela, maar het punt wat ze maakt waar ik me bij aan wil sluiten)

Ik wil kadanz' punt niet afzwakken want ik ben van mening dat in een rechtstaat aan waarheidsvinding gedaan moet worden, maar het is inderdaad zo dat er makkelijk door de politie aangeraden wordt om af te zien van aangifte, zie bijvoobeeld ook de recentelijk ingestelde 'bedenktijd' van drie dagen met betrekking tot seksueel geweld.

Waar consuela zegt:

Meisje is stuk en dader fluit vrolijk verder,

zou ik daar graag aan willen toevoegen:

en doet het wellicht nog bij 8 meisjes die ook geen aangifte doen omdat het zinloos en/of te belastend is.
Hoe erg dit ook is, het is wel de werkelijkheid. Ik vind het goed dat een TO wordt gewezen op het doen van aangifte of het maken van een melding maar ik vind niet dat er zo aangedrongen moet worden als ik nu in sommige topics zie.
madamecannibale schreef:
16-08-2017 12:00
Hoe erg dit ook is, het is wel de werkelijkheid. Ik vind het goed dat een TO wordt gewezen op het doen van aangifte of het maken van een melding maar ik vind niet dat er zo aangedrongen moet worden als ik nu in sommige topics zie.
precies, het is de werkelijkheid en dat is erg. Iedereen (naar mijn mening) moet zelf beslissen of hij of zij aangifte wil doen en de voors- en tegens- afwegen. Die voors- en tegens- zijn wat mij betreft persoons- en situatiespecifiek. Of het slachtoffer het maatschappelijk argument (wellicht doet de dader het weer) wil meenemen vind ik ook persoonlijk en situatie afhankelijk en is naar mijn mening de keuze van het slachtoffer.
Echter, het stoort mij dat de politie in sommige gevallen zelf aangifte afraden, het is niet hun taak, de politie zijn niet degene die die afweging moeten maken. Dat is in eerste instantie het slachtoffer en daarna eventueel de officier van justitie die kan besluiten te seponeren.
Als ik de positie heb een luisterend oor te zijn, steun te bieden dan zal ik geen kritische vragen stellen die de inhoud van het verhaal in twijfel zou trekken.

Ik ben geen rechter, geen politieagent, niemand staat bij mij terecht.

Ik schreef ook in het andere topic.
Wat feitelijk een verkrachting is, betekent niet dat iedereen het zo beleeft. Dat is persoonlijk, aanpraten van verkrachting of een aangifte opdringen vind ik ook niet gepast.
Vraagt iemand aan mij of iets feitelijk een verkrachting is, dan geef ik antwoord en ja dat is een beoordeling, een mening.
Maar de waarde daarvan heeft niet dezelfde waarde als de uitspraak die een rechter zou doen.
Ik snap dan ook niet zo goed het punt, er is nu eenmaal een verschil tussen als mens tot mens praten of wanneer je in een rechterlijke positie zit.
Dat zijn toch gewoon niet dezelfde gesprekken ? Waarom zou ik deze dan wel op gelijk niveau moeten voeren?
16-08-2017 12:17

Ik snap dan ook niet zo goed het punt, er is nu eenmaal een verschil tussen als mens tot mens praten of wanneer je in een rechterlijke positie zit.
Dat was het punt (of in elk geval mijn punt) dat daar nu eenmaal een verschil tussen zit.
florence13 schreef:
16-08-2017 11:48
Meisje is stuk en dader fluit vrolijk verder,

zou ik daar graag aan willen toevoegen:

en doet het wellicht nog bij 8 meisjes die ook geen aangifte doen omdat het zinloos en/of te belastend is.
...en de dader komt daar zomaar mee weg (ook bij de andere 8 meisjes). :(
World of Warcraft: Legion
Dat is helaas de realiteit.
En ik blijf dan nog steeds van mening dat ieder slachtoffer het recht heeft zijn eigen keuzes te maken en die verantwoordelijkheid niet hoeft te dragen.
Je draagt al genoeg, en de enige verantwoordelijkheid die je hebt is voor jezelf , voor hoe je het verwerkt en draagt en vooral wat je aan kan.
Niemand mag en kan dat voor een ander bepalen.
16-08-2017 12:17
Als ik de positie heb een luisterend oor te zijn, steun te bieden dan zal ik geen kritische vragen stellen die de inhoud van het verhaal in twijfel zou trekken.

Ik ben geen rechter, geen politieagent, niemand staat bij mij terecht.

Ik schreef ook in het andere topic.
Wat feitelijk een verkrachting is, betekent niet dat iedereen het zo beleeft. Dat is persoonlijk, aanpraten van verkrachting of een aangifte opdringen vind ik ook niet gepast.
Vraagt iemand aan mij of iets feitelijk een verkrachting is, dan geef ik antwoord en ja dat is een beoordeling, een mening.
Maar de waarde daarvan heeft niet dezelfde waarde als de uitspraak die een rechter zou doen.
Dat zijn toch gewoon niet dezelfde gesprekken ? Waarom zou ik deze dan wel op gelijk niveau moeten voeren?
Dat zijn inderdaad twee hele verschillende gesprekken en alleen het eerste, een gesprek van mens tot mens is hier natuurlijk mogelijk. Hier op het forum kan iemand zijn hart luchten en wanneer gewenst om advies vragen. Ik vind het niet raar dat er dan soms verder doorgevraagd wordt. Ik ben het met je eens dat een luisterend oor zijn en steun bieden bij de meeste topics het hoofddoel moet zijn en niet het hele verhaal boven tafel krijgen of de TO een bepaalde mening op dringen.
16-08-2017 12:48
Dat is helaas de realiteit.
En ik blijf dan nog steeds van mening dat ieder slachtoffer het recht heeft zijn eigen keuzes te maken en die verantwoordelijkheid niet hoeft te dragen.
Je draagt al genoeg, en de enige verantwoordelijkheid die je hebt is voor jezelf , voor hoe je het verwerkt en draagt en vooral wat je aan kan.
Niemand mag en kan dat voor een ander bepalen.
volgens mij zei ik dat toch precies zo? of reageerde je niet op mij
florence13 schreef:
16-08-2017 13:10
volgens mij zei ik dat toch precies zo? of reageerde je niet op mij

Nee ik reageerde op hans :)
Maar het was ook meer een algemene hersenspinsel die ik ook wilde delen.

Wij zijn het idd eens wat betreft dat punt.
madamecannibale schreef:
16-08-2017 12:49
Dat zijn inderdaad twee hele verschillende gesprekken en alleen het eerste, een gesprek van mens tot mens is hier natuurlijk mogelijk. Hier op het forum kan iemand zijn hart luchten en wanneer gewenst om advies vragen. Ik vind het niet raar dat er dan soms verder doorgevraagd wordt. Ik ben het met je eens dat een luisterend oor zijn en steun bieden bij de meeste topics het hoofddoel moet zijn en niet het hele verhaal boven tafel krijgen of de TO een bepaalde mening op dringen.

Tuurlijk kan er ruimte zijn voor vragen.
Maar idd zoals jij het stelt, we hoeven hier niet de feitelijke totale waarheid boven tafel te krijgen.
Dan schiet je denk ik ook het doel voorbij waarvoor een to zich hier anoniem komt uiten.
Ik denk dat je daar best zorgvuldig in dit soort kwetsbare onderwerpen mee om mag gaan ( het in ieder geval proberen, we blijven tenslotte allemaal mens)
Vragen kunnen ook helpend zijn om iets voor iemand helder te krijgen, maar mijns inzien moet het geen afbreuk gaan doen aan de gevoelens en beleving van diegene waar het om gaat.
Dan begint het naar mijn mening eerder respectloos worden, en wat win je daar nu eigenlijk mee.
Dat begrijp ik dan niet.

Ook algemeen bedoelt deze post hoor, niet op jou persoonlijk gericht :)
er is een verschil tussen dingen vragen om meer info te krijgen en dingen vragen met een ondertoon van verwijt en beschuldiging en te vaak wordt de laatste manier gebruikt.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hans66 schreef:
16-08-2017 12:42
...en de dader komt daar zomaar mee weg (ook bij de andere 8 meisjes). :(
Maar als een prostitué gedwongen wordt is het geen verkrachting volgens jou. Niet door alle mannen die op haar kruipen iig. Hooguit door de pooier.

Dus Hans, ik neem jou in het geheel niet serieus in dit topic.
er is een verschil tussen dingen vragen om meer info te krijgen en dingen vragen met een ondertoon van verwijt en beschuldiging en te vaak wordt de laatste manier gebruikt.
ik ben het met je eens dat daar een verschil tussen zit, maar ik denk ook dat zeker op een forum (waar we toch alleen geschreven tekst gebruiken) het niet altijd meteen duidelijk is wat de vraagsteller daarmee wil zeggen. Wellicht was de bedoeling meer informatie krijgen, maar wordt het opgevat als beschuldigend (of andersom natuurlijk)
ik heb hem dat niet zien zeggen (schrijven) is dat een aanname van jou of staat dat in een ander topic?
kadanz schreef:
15-08-2017 10:40
Ik ben geen advocaat, maar aangezien het gros hier dat ook niet is maar wel keihard een juridische mening heeft, doe ik een poging.

De wet heeft het over dwang. Wat dwang inhoudt, daar heeft de Hoge Raad meerdere uitspraken over gedaan. Een opsomming vind je hier:

Dwang en dwangmiddelen
Van verkrachting is alleen sprake indien het lichaam van de ander seksueel is binnengedrongen met toepassing van geweld, of een andere feitelijkheid, of bedreiging daarmee. Het gaat erom dat er dwang is gebruikt om het lichaam van de ander seksueel binnen te dringen. Om van dwang in de zin van artikel 242 Sr. te kunnen spreken, moeten er aan bepaalde voorwaarden zijn voldaan:

De eerste noodzakelijke voorwaarde voor de dwang in de zin van artikel 242 Sr is de onvrijwilligheid. Daarbij gaat het om de ten tijde van de ontuchtige handelingen door het slachtoffer besefte onvrijwilligheid. Dwang moet als dwang worden ervaren en wel op het moment van handelen zelf. Hieruit volgt dat van onvrijwilligheid geen sprake kan zijn als het meisje de ontuchtige handelingen op dat moment niet heeft gemerkt. Wie niets heeft gemerkt, kan ook niet zijn gedwongen. Ook niet als het slachtoffer, pas achteraf kennis nemend van die ontuchtige handelingen, verklaart deze niet te hebben gewild. Daarnaast is vereist dat de onvrijwilligheid gericht was op de ontuchtige handelingen. Het slachtoffer moet de seksuele handelingen (de ontucht) niet gewild hebben.
Tweede voorwaarde om van dwang in de zin van artikel 242 Sr te kunnen spreken is de onvermijdelijkheid. Daarvan is sprake als het slachtoffer redelijkerwijs niets anders kon doen dan de handelingen te dulden en zij zich niet of alleen heel moeilijk aan de situatie kon onttrekken. Dwangmiddelen moeten van een voldoende kaliber zijn om van dwang te kunnen spreken.
Derde voorwaarde voor de dwang is de opzet van verdachte op de dwang. Van dwingen kan slechts sprake zijn als verdachte opzettelijk heeft veroorzaakt dat het slachtoffer de ontuchtige handelingen tegen haar wil heeft ondergaan. Ook bij voorwaardelijk opzet, waarbij verdachte bewust de aanmerkelijke kans heeft aanvaard dat het slachtoffer de handelingen tegen haar wil ondergaat, is er sprake van opzet op de dwang.
Het toegepaste geweld dient van voldoende kaliber te zijn om de weerstand van het slachtoffer te breken. Het enkel met kracht in de vagina brengen van het mannelijk geslachtsdeel, is daartoe onvoldoende (HR 9 april 2002, NJ 2002, 441), tenzij dit onverhoeds gebeurd (HR 16 november 2004, LJN: AR3040).Het enkel bestaan van een afhankelijkheidsrelatie is onvoldoende om van dwang te kunnen spreken (HR 2 december 2003, NJ NJ 2004, 78
Heel duidelijk lijkt me.

Ik heb het topic waar het hier blijkbaar over gaat (nog) niet gelezen maar wat me wel vaak opvalt is dat er bij het minste of geringste verkrachting geroepen word. Ik als verkrachtingsslachtoffer kan me daar echt niet in vinden.
Een topic wat ik wel heb gelezen gaat bv over iemand die toestemt met iets en halverwege nee zegt en de man niet meer stopt. Niet lief, niet leuk, misschien een relatiebreker maar in mijn ogen echt geen verkrachting.
Om het maar eens om te draaien.. Man; ff stoppen anders kom ik Vrouw gaat door met bewegen omdat ze op dat moment haar eigen genot voor laat gaan Verkrachting? Neee natuurlijk niet. Maar in het geval dat je de seksen omdraait ineens wel.
Echt des viva's dat.
nina1966 schreef:
16-08-2017 14:22
Heel duidelijk lijkt me.

Ik heb het topic waar het hier blijkbaar over gaat (nog) niet gelezen maar wat me wel vaak opvalt is dat er bij het minste of geringste verkrachting geroepen word. Ik als verkrachtingsslachtoffer kan me daar echt niet in vinden.
Een topic wat ik wel heb gelezen gaat bv over iemand die toestemt met iets en halverwege nee zegt en de man niet meer stopt. Niet lief, niet leuk, misschien een relatiebreker maar in mijn ogen echt geen verkrachting.
Om het maar eens om te draaien.. Man; ff stoppen anders kom ik Vrouw gaat door met bewegen omdat ze op dat moment haar eigen genot voor laat gaan Verkrachting? Neee natuurlijk niet. Maar in het geval dat je de seksen omdraait ineens wel.
Echt des viva's dat.
Ik denk dat weinig mensen het verschil zullen begrijpen tussen een opgewonden "even stoppen" of nee geroep of gillen van de pijn.
Verder zie ik hier zelden zomaar VERKRACHTING!!! gegild worden als hij toch nog even doorlikte en zij dat niet zo prettig vond.

Lees anders die topics even die nu lopen.
florence13 schreef:
16-08-2017 14:04
ik ben het met je eens dat daar een verschil tussen zit, maar ik denk ook dat zeker op een forum (waar we toch alleen geschreven tekst gebruiken) het niet altijd meteen duidelijk is wat de vraagsteller daarmee wil zeggen. Wellicht was de bedoeling meer informatie krijgen, maar wordt het opgevat als beschuldigend (of andersom natuurlijk)

ik heb hem dat niet zien zeggen (schrijven) is dat een aanname van jou of staat dat in een ander topic?
over wie heb je het?, Ik doel op niemand speciaal, het is wat ik steeds zie gebeuren in topics die hier over gaan door verschillende mensen
nina1966 schreef:
Heel duidelijk lijkt me.

Echt des viva's dat.
Sorry, ook niet persoonlijk bedoeld maar ik ben het niet met je eens.

Ik vind het stukje eigenlijk helemaal niet duidelijk. Zo lees ik:
" Daarbij gaat het om de ten tijde van de ontuchtige handelingen door het slachtoffer besefte onvrijwilligheid. Dwang moet als dwang worden ervaren en wel op het moment van handelen zelf. Hieruit volgt dat van onvrijwilligheid geen sprake kan zijn als het meisje de ontuchtige handelingen op dat moment niet heeft gemerkt. Wie niets heeft gemerkt, kan ook niet zijn gedwongen. Ook niet als het slachtoffer, pas achteraf kennis nemend van die ontuchtige handelingen, verklaart deze niet te hebben gewild."

En wat als ik GHB in iemands drankje doe en die dan verkracht? Of wat als ik iemand tegen kom die bewusteloos is of niet meer aanspreekbaar en ik heb daar seks mee, dan is het geen dwang? Ik vind het dwang ervaren op het moment zelf niet in alle situaties van toepassing.

Dan lees ik nog:
" Daarvan is sprake als het slachtoffer redelijkerwijs niets anders kon doen dan de handelingen te dulden en zij zich niet of alleen heel moeilijk aan de situatie kon onttrekken. Dwangmiddelen moeten van een voldoende kaliber zijn om van dwang te kunnen spreken."

Wie bepaald wanneer je je heel moeilijk uit een situatie kan onttrekken, is alleen vasthouden van het slachtoffer voldoende? Of moet er meer dwang zijn.

Ik vind daarnaast ook dat er vaak verkrachting wordt geroepen maar iemand kan zich wel degelijk halverwege bedenken. Als iets pijn doet of je voelt je niet prettig dan is het je goed recht daarmee te willen stoppen. De meeste situaties die hier beschreven worden gaan dan ook niet over een man die op het punt van klaarkomen staat en zijn vrouw die zegt "stop maar Jan, ik heb geen zin meer".
nina1966 schreef:
Heel duidelijk lijkt me.

Echt des viva's dat.
en het is echt des Nina's om vooral te roepen dat jij een echt slachtoffer bent en anderen zich niet zo moeten aanstellen. Niemand twijfelt aan jouw verhaal en wil dat bagatelliseren, maar jij laat geen enkele mogelijkheid voorbij gaan om dat wel bij een ander te doen.
En je vergelijking tussen je lul ergens inrammen en iemand pijn doen met bewegen zodat iemand sneller klaarkomt, slaat nergens op en dat weet je zelf ook
rosanna08 schreef:
16-08-2017 14:37
en het is echt des Nina's om vooral te roepen dat jij een echt slachtoffer bent en anderen zich niet zo moeten aanstellen. Niemand twijfelt aan jouw verhaal en wil dat bagatelliseren, maar jij laat geen enkele mogelijkheid voorbij gaan om dat wel bij een ander te doen.
En je vergelijking tussen je lul ergens inrammen en iemand pijn doen met bewegen zodat iemand sneller klaarkomt, slaat nergens op en dat weet je zelf ook
Ik zeg nergens dat een ander zich niet moet aanstellen. Maar als iemand schrijft dat ze bv zich laat vingeren op een achterbank met een vriend van die persoon erbij en het dan raar vind dat de vriend ook verwacht mee te doen , ze na nee zeggen gewoon naar huis word gebracht en dan tóch word er door sommigen verkrachting geroepen. En zo zijn er meer. Er word echt te pas en te onpas verkrachting geroepen en erger, de poster er van proberen te overtuigen dat ze ook echt verkracht is.
Daar ben ik het gewoon niet mee eens.
En bagatelliseren.... Er zijn anderen die vinden dat ik dat ook over mijn eigen situatie doe.
Maar dat is gewoon hoe ik er tegen aan kijk Een mes in mijn lijf had echt veel meer schade aangebracht dan dat stukje lul.
Dus tja, in mijn opinie is het stukje verkrachting dan zo erg niet, het had veel erger kunnen zijn namelijk.
nina1966 schreef:
16-08-2017 14:46
Ik zeg nergens dat een ander zich niet moet aanstellen. Maar als iemand schrijft dat ze bv zich laat vingeren op een achterbank met een vriend van die persoon erbij en het dan raar vind dat de vriend ook verwacht mee te doen , ze na nee zeggen gewoon naar huis word gebracht en dan tóch word er door sommigen verkrachting geroepen. En zo zijn er meer. Er word echt te pas en te onpas verkrachting geroepen en erger, de poster er van proberen te overtuigen dat ze ook echt verkracht is.
En bagatelliseren.... Er zijn anderen die vinden dat ik dat ook over mijn eigen situatie doe.
Maar dat is gewoon hoe ik er tegen aan kijk Een mes in mijn lijf had echt veel meer schade aangebracht dan dat stukje lul.
Dus tja, in mijn opinie is het stukje verkrachting dan zo erg niet, het had veel erger kunnen zijn namelijk.
Er wordt te pas en te onpas in overduidelijke verkrachtingstopics geroepen dat de TO het er zelf naar gemaakt heeft, dat ze nog 6x nee had moeten zeggen, zich niet zo aan moet stellen, want dat heb je voor je partner over, dat ze vooral geen aangifte moet doen.

Dat jij jouw verkrachting nou maar matigjes vond wat betreft invloed wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is.

Het is geen fucking Wie van de Drie "wil het echte verkrachtingsslachtoffer opstaan?".
madamecannibale schreef:
16-08-2017 14:35
En wat als ik GHB in iemands drankje doe en die dan verkracht? Of wat als ik iemand tegen kom die bewusteloos is of niet meer aanspreekbaar en ik heb daar seks mee, dan is het geen dwang? Ik vind het dwang ervaren op het moment zelf niet in alle situaties van toepassing.
Daarvoor gelden andere wetsartikelen, artikel 243 en 247 van Strafrecht:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2 ... Artikel243
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2 ... Artikel247

Iemand drogeren met seks als doel, is evengoed strafbaar, echter met lagere maximumstraffen. Dat verschil mag wat mij betreft afgeschaft worden.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
16-08-2017 14:57
Daarvoor gelden andere wetsartikelen, artikel 243 en 247 van Strafrecht:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2 ... Artikel243
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/2 ... Artikel247

Iemand drogeren met seks als doel, is evengoed strafbaar, echter met lagere maximumstraffen. Dat verschil mag wat mij betreft afgeschaft worden.
Dankje Hans, dit zijn duidelijke artikelen inderdaad.
rosanna08 schreef:
16-08-2017 14:31
over wie heb je het?, Ik doel op niemand speciaal, het is wat ik steeds zie gebeuren in topics die hier over gaan door verschillende mensen
Rosanna, sorry, ik bedoelde het niet naar jou, ik heb het fout gedaan met quoten.

Het was een vraag van mij naar de opmerking die gemaakt werd over Hans (niet door jou dus)
nina1966 schreef:
16-08-2017 14:46
er is altijd wel iets erger, atoombom op je hoofd was nog desastreuzer geweest, ook voor je omgeving, en de verwerkingstijd daarvan is langer dan een mensen leven (om het dan maar meteen in het absurde te trekken)
Dat jij weinig last ervaart van hetgeen je overkomen is ben ik blij voor, minder last is altijd beter dan meer last, maar dat is niet voor iedereen zo, dat is persoon en situatie specifiek. Ik ken jouw situatie overigens niet (dus ik oordeel ook niet over jouw specifieke situatie maar bedoel het algemeen) Waar jij het (in elk geval in je post) vooral op het fysieke lijkt te betrekken doen sommige anderen dat niet en beschouwen het als iets emotioneels. De wetgever doet dat overigens ook, seksueel geweld wordt anders gezien dan 'gewoon' geweld.
Ik heb (nu) ook minder last van mijn verleden dan sommigen met hetzelfde verleden, dat doet niets af aan hun pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven