Consuminderaars, knieperds en mustachians - deel 6

donderdag 9 maart 2017 om 08:06
Happy new topic!!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
Hier komt 'mustachian' vandaan:
Mr. Money Mustache
Links over besparen, consuminderen etc:
Moeders Minimalisme
Min of Meer
Positief Besparen
Lekker leven met minder
Zuinigaan
Bespaarbalans
Eenvoudig Leven
Van heel sober naar heerlijk simpel leven
In 10 jaar financiëel onafhankelijk
Verlossende aflossers
Annemieks Mijmeringen
Geld is tijd
Valhalla Vertelt
Overgeldzaken
Leven in het nu met oog op de toekomst
Meer geld minder stress
Geld voor nop (nieuwe bespaarblog met een persoonlijk tintje)
Consuminderen
Financiëel onafhankelijk blog
Stoppen voor mijn vijftigste
Aad Actief
PorteRenee
Impulsieve Nerd
Miss Happy Money
Deel 5
Als je een leuke blog hebt om hier te linken, stuur dan een pb!
anoniem_221685 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 12:12
50.97% gewijzigd
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:45
Oh ja.. niet echt een consuminderding. Meer een vrekkending, maar onlangs 2 abonnementen voor tijdschriften afgesloten en de geschenken verkocht op marktplaats.
Ofwel, ik heb gratis voor een half jaar en een jaar 2 tijdschriften, een gratis lunch twv 15 euro (gezonde groene salades) en 25 euro eraan verdiend. Jeuj!
Ofwel, ik heb gratis voor een half jaar en een jaar 2 tijdschriften, een gratis lunch twv 15 euro (gezonde groene salades) en 25 euro eraan verdiend. Jeuj!
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:43
gewiekst hoor!broodtrommel schreef: ↑18-08-2017 16:45Oh ja.. niet echt een consuminderding. Meer een vrekkending, maar onlangs 2 abonnementen voor tijdschriften afgesloten en de geschenken verkocht op marktplaats.
Hier kreeg ik een melding dat binnenkort mijn energiecontract afloopt. Ik moet bekennen dat ik nog nooit ben overgestapt, maar hoor her en der dat ik daarmee een dief van m'n eigen portemonnee zou zijn, dus ben eens rond aan het kijken. Ik vind het wel ingewikkeld, op elke vergelijkingssite komt een andere als gunstigste naar voren... Hoe doen jullie dat (als jullie overstappers zijn)?
En heeft iemand ervaring met Vandebron? Die overweeg ik nu (vind groene energie/duurzaamheid wel belangrijk namelijk)...

vrijdag 18 augustus 2017 om 18:39
Gemberpannekoek, als je twijfelt kan je je gebruik van afgelopen jaar gewoon in vullen op de sites van de energiemaatschappijen zelf en zo zou ik vergelijken.
Ik maak altijd gebruik van acties. Bepaalde tarieven zijn dan ietsje hoger of het vastrecht. Maar zelf gebruik ik zo weinig dat ik er eigenlijk altijd wel aan verdien, die sigaar uit eigen doos. Bij de IPAD actie van Oxxio. Inmiddels 4 jaar geleden, ding doet het nog steeds erg goed en uiteindelijk heb ik er qua meer tarief maar 100 euro meer voor betaald over drie jaar samen. Dus 100 euro voor een IPAD vond ik wel een koopje en ik had verder niets. Bespaarde me weer een laptop.
Nu dus na 1 jaar 200 euro cashback en heb niet meer moeten betalen dan bij de vorige leverancier. Ietsje minder.
Dus overstappen loont zeker hoor
Ik maak altijd gebruik van acties. Bepaalde tarieven zijn dan ietsje hoger of het vastrecht. Maar zelf gebruik ik zo weinig dat ik er eigenlijk altijd wel aan verdien, die sigaar uit eigen doos. Bij de IPAD actie van Oxxio. Inmiddels 4 jaar geleden, ding doet het nog steeds erg goed en uiteindelijk heb ik er qua meer tarief maar 100 euro meer voor betaald over drie jaar samen. Dus 100 euro voor een IPAD vond ik wel een koopje en ik had verder niets. Bespaarde me weer een laptop.
Nu dus na 1 jaar 200 euro cashback en heb niet meer moeten betalen dan bij de vorige leverancier. Ietsje minder.
Dus overstappen loont zeker hoor
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:13
Wij zitten bij Qurrent, deze was voor ons het goedkoopste en dan ook nog groene stroom (+ windkracht).
Wat soms ook nog wel wat op kan leveren (als je het toch eng vindt om over te stappen), is even bellen met je huidige leverancier en aangeven dat je eraan zit te denken om weg te gaan. Soms doen ze dan nog wel eens een leuk tegenaanbod.
Ik ben ook weer aan het solliciteren, (gelukkig) niet omdat ik mijn baan kwijt ben, maar omdat ik bij mijn huidige werkgever niet echt door kan groeien op relatief korte termijn en het werk wat ik nu doe geeft me niet heel veel uitdaging meer. Gisteren een tweede gesprek gehad, hopelijk weet ik volgende week waar ik sta, dan kan ik eind deze maand nog opzeggen.
Wat soms ook nog wel wat op kan leveren (als je het toch eng vindt om over te stappen), is even bellen met je huidige leverancier en aangeven dat je eraan zit te denken om weg te gaan. Soms doen ze dan nog wel eens een leuk tegenaanbod.
Ik ben ook weer aan het solliciteren, (gelukkig) niet omdat ik mijn baan kwijt ben, maar omdat ik bij mijn huidige werkgever niet echt door kan groeien op relatief korte termijn en het werk wat ik nu doe geeft me niet heel veel uitdaging meer. Gisteren een tweede gesprek gehad, hopelijk weet ik volgende week waar ik sta, dan kan ik eind deze maand nog opzeggen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:42
Ik lees altijd mee dames maar de laatste weken met baby waren nogal heftig. Wij stappen elk jaar over van energieleverancier, vaak ook nog via een cashback site. Fluitje van een cent en ik merk eigenlijk nooit verschil in service want daar heb je eigenlijk nooit mee te maken.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
maandag 21 augustus 2017 om 00:51
Wij zitten al 12 jaar bij greenchoice. Op een gegeven moment wilde ik overstappen en heb toen gebeld met dat bericht (dat ik aan het vergelijken was gegaan) en toen kreeg ik ineens een hoge korting. Sindsdien bel ik ieder jaar en nu staat het voor 3 jaar vast op 84 euro.
Wij zijn niet op vakantie geweest (was in mei al een midweekse weggeweest met vriendinnen en kinderen) maar hebben de vrije dagen wel goed benut met veel leuke uitjes die meestal niet en soms wel geld kostten. Inmiddels ben ik al weer een paar weken aan het werk.
Luna, ik hoop dat je man of jij snel wat vinden, zodat jullie niet de bijstand in hoeven.
Kijken jullie ook het nieuwe programma 'ons goeie geld'?
Wij zijn niet op vakantie geweest (was in mei al een midweekse weggeweest met vriendinnen en kinderen) maar hebben de vrije dagen wel goed benut met veel leuke uitjes die meestal niet en soms wel geld kostten. Inmiddels ben ik al weer een paar weken aan het werk.
Luna, ik hoop dat je man of jij snel wat vinden, zodat jullie niet de bijstand in hoeven.
Kijken jullie ook het nieuwe programma 'ons goeie geld'?
maandag 21 augustus 2017 om 10:07
Wij zitten ook bij Greenchoice. We willen een maatschappij die enkel groene energie en groen gas levert en een goede naam beeft / al een tijdje meedraait en tot nu toe kwamen zij daar het beste uit. Ons jaarcontract loopt weer af, dus ik zal weer eens vergelijken.
Dat programma ken ik niet, vrolijkenoot, ik zal eens kijken!
Succes met de baby Chocoladestukjes. Ik vond bij beide kinderen de eerste 3 maanden heel pittig (daarna werd het leuk) dus kan het me levendig voorstellen dat je wat minder tijd en puf hebt voor forummen en consuminderen.
Spannend Vlklng, die sollicitatie, ik duim voor je!
Luna, ik hoop dat je vriend en jij ook gauw een fijne nieuwe baan vinden, succes!
Dat programma ken ik niet, vrolijkenoot, ik zal eens kijken!
Succes met de baby Chocoladestukjes. Ik vond bij beide kinderen de eerste 3 maanden heel pittig (daarna werd het leuk) dus kan het me levendig voorstellen dat je wat minder tijd en puf hebt voor forummen en consuminderen.
Spannend Vlklng, die sollicitatie, ik duim voor je!
Luna, ik hoop dat je vriend en jij ook gauw een fijne nieuwe baan vinden, succes!
maandag 21 augustus 2017 om 10:17
Ik heb eindelijk 2 abonnementen opgezegd waar ik niks meer mee deed. Ik kwam er steeds achter als het weer voor een jaar verlengd werd en dan was ik dus weer te laat, maar nu ben ik er ruim op tijd bij voor ze weer zouden verlengen. Scheelt toch weer zo'n 100 euro per jaar. Aan de ene kant baal ik ervan dat ik dat nu dus jaren voor niks betaald heb, aan de andere kant zij het zo en is gewoon actie ondernemen beter dan gaan zitten te balen en het dan vervolgens niet oplossen (wat ik voorgaande jaren dus deed).
Verder ben ik lekker aan het verkopen op Marktplaats, wat me al meer dan 400 euro heeft opgeleverd de laatste tijd en een paar vierkante meters in de schuur en op zolder. Aangezien die vierkante meters in ons huis 2000 euro per stuk kosten als je het omrekent is het zonde om het vol met ongebruikte spullen te zetten! Sinds ik op die manier ertegenaan kijk kan ik veel beter spullen wegdoen die ik 'voor ooit' of 'voor de zekerheid' bewaard had.
Verder ben ik lekker aan het verkopen op Marktplaats, wat me al meer dan 400 euro heeft opgeleverd de laatste tijd en een paar vierkante meters in de schuur en op zolder. Aangezien die vierkante meters in ons huis 2000 euro per stuk kosten als je het omrekent is het zonde om het vol met ongebruikte spullen te zetten! Sinds ik op die manier ertegenaan kijk kan ik veel beter spullen wegdoen die ik 'voor ooit' of 'voor de zekerheid' bewaard had.
maandag 21 augustus 2017 om 10:27
Ik gebruik Shopkorting, ik vind het erg prettig werken. Ze hebben vaste kortingspercentages per winkel als je via hen naar de site van de winkel (of verzekering, reisorganisatie, etc) gaat en veel extra acties. Bijv. nu 7% (extra) korting op alle producten van de Hema. Per keer zijn het meestal kleine bedragen, maar in de tijd loopt het wel op.
Mocht iemand zich aan willen melden en mij extra punten gunnen, stuur me dan even een pb. Als je je via de link die ik je dan toestuur aanmeldt dan krijg ik bonuspunten.
Heeft iemand van jullie wel eens verschillende cashback sites vergeleken? Ik heb er destijds volgens mij wel verschillende bekeken maar weet het niet meer zo goed of er nou veel verschil zit in de kortingspercentages en acties.
nicole123 wijzigde dit bericht op 21-08-2017 11:35
0.11% gewijzigd
maandag 21 augustus 2017 om 10:52
maandag 21 augustus 2017 om 11:39
Je hebt een pb met de link!Chocoladestukjes schreef: ↑21-08-2017 10:55Shopkorting ziet er ook goed uit nicole, als je jouw link geeft zal ik me aanmelden.
maandag 21 augustus 2017 om 11:59
Ik heb een periode Qassa gebruikt maar vond dat het door nog best wel vaak mis ging met het bevestigen van de aankoop.
Ik zal je ook een pb sturen voor het linkje Nicole.
Ik heb consuminder probleem waar ik tegenaan loop en vroeg me af of jullie tips hebben.
Wij hebben nieuwe afvalbakken van de gemeente gekregen. Hier zit een chip in en en je gaat voor de grijze betalen per keer dat je hem laat legen. Groen, papier en plastic worden nog apart opgehaald.
De gemeente heeft ons in ieder geval overtuigd, we hebben extra goed gekeken of we ons afval nog beter konden gaan scheiden en waar we de grijze container hiervoor iedere twee weken aan de weg zetten vol of niet denken we nu toch zeker 6 weken met een container te kunnen doen. Bijkomend probleem is helaas dat hij nu 4 weken staat en ontzettend aan het stinken is. Melk en andere zuivelpakken gaan toch wel stinken en ik vrees dat een andere boosdoener maandverband is.
IK weet dat er meer gemeente zijn die dit soort regelingen aan het invoeren zijn, dus misschien is er iemand al tegen hetzelfde probleem aangelopen? Ik zou de container natuurlijk gewoon iedere 2 weken aan de straat kunnen zetten maar dat kost straks zo'n 20 euro en alles bij elkaar zou dat dan 300 euro per jaar extra gaan kosten, dat vind ik ook zonde.
Ik heb consuminder probleem waar ik tegenaan loop en vroeg me af of jullie tips hebben.
Wij hebben nieuwe afvalbakken van de gemeente gekregen. Hier zit een chip in en en je gaat voor de grijze betalen per keer dat je hem laat legen. Groen, papier en plastic worden nog apart opgehaald.
De gemeente heeft ons in ieder geval overtuigd, we hebben extra goed gekeken of we ons afval nog beter konden gaan scheiden en waar we de grijze container hiervoor iedere twee weken aan de weg zetten vol of niet denken we nu toch zeker 6 weken met een container te kunnen doen. Bijkomend probleem is helaas dat hij nu 4 weken staat en ontzettend aan het stinken is. Melk en andere zuivelpakken gaan toch wel stinken en ik vrees dat een andere boosdoener maandverband is.
IK weet dat er meer gemeente zijn die dit soort regelingen aan het invoeren zijn, dus misschien is er iemand al tegen hetzelfde probleem aangelopen? Ik zou de container natuurlijk gewoon iedere 2 weken aan de straat kunnen zetten maar dat kost straks zo'n 20 euro en alles bij elkaar zou dat dan 300 euro per jaar extra gaan kosten, dat vind ik ook zonde.
maandag 21 augustus 2017 om 12:11
Bij ons mogen zuivelpakken bij het plastic (wordt iedere 2 weken gehaald), dus dat scheelt veel gestink. Maar verder doe ik alleen droge dingen los in de grijze kliko. Al het overige gaat in vuilniszakken of andere plastic zakken, die ik goed dichtknoop. Dat stinkt niet. De zak van het wc-afvalemmertje direct na afloop van mijn menstruatie, dus eens per maand. En de keukenvuilniszak als hij vol is, meestal eens per week. Als je goed afval scheidt zitten daar vrijwel geen dingen in die binnen een week gaan stinken.
maandag 21 augustus 2017 om 12:44
Ik ben nog nooit geswitched van energieleverancier... Daar zou ik nog wel wat op kunnen besparen.
Wij hebben (eindelijk) een huis gekocht! Het lijkt geen consuminderige aankoop, maar het is een heel stuk goedkoper dan onze vrije sector huurwoning. En de verhuizing gaan we gewoon zelf doen, met geleende verhuisdozen
Wij hebben (eindelijk) een huis gekocht! Het lijkt geen consuminderige aankoop, maar het is een heel stuk goedkoper dan onze vrije sector huurwoning. En de verhuizing gaan we gewoon zelf doen, met geleende verhuisdozen

maandag 21 augustus 2017 om 13:29
Je hebt een pb terug.Zwartvlekje schreef: ↑21-08-2017 11:59Ik heb een periode Qassa gebruikt maar vond dat het door nog best wel vaak mis ging met het bevestigen van de aankoop.
Mogen zuivelpakken inderdaad niet bij het plastic? Dat mag hier wel en scheelt enorm. Wat je verder zou kunnen doen:
- eens per 4 weken aan de weg zetten en dan zo plannen dat het precies na je menstruatie is
- als de zuivelpakken niet bij het plastic mogen: ze omspoelen, zodat ze schoon de bak in gaan (kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, maar het is een optie)
- afspraak met 1 of 2 andere consuminderige huishoudens in de buurt maken, dat jullie in week 1 en 2 de container van buur 1 gebruiken, in week 3 en 4 die van buur 2 en (als je het met z'n drieën doet) in week 5 en 6 die van buur 3. Daarvoor moet je wel goed door een deur kunnen met ze, goede afspraken maken (bijv alleen afgesloten zakken erin gooien en je eigen container gebruiken als je een keer veel extra afval hebt). En je moet zeker weten dat jullie allemaal erg weinig en ongeveer evenveel afval produceren, zodat de container niet opeens al vol zit voor de leging.
- af laten hangen van de temperatuur: in de zomer elke 2 weken laten legen, in de herfst en lente elke 4 weken en in de winter elke 6 weken
maandag 21 augustus 2017 om 13:30
Gefeliciteerd Fiool!fiool schreef: ↑21-08-2017 12:44Ik ben nog nooit geswitched van energieleverancier... Daar zou ik nog wel wat op kunnen besparen.
Wij hebben (eindelijk) een huis gekocht! Het lijkt geen consuminderige aankoop, maar het is een heel stuk goedkoper dan onze vrije sector huurwoning. En de verhuizing gaan we gewoon zelf doen, met geleende verhuisdozen![]()
maandag 21 augustus 2017 om 13:40
Bij mij hetzelfde, plastic, blik en (zuivel)pakken mogen bij het plastic, dat we nu nog apart moeten inleveren maar dat binnenkort ook hier gaat worden opgehaald. Ik heb dus nog maar heel weinig restafval. Van stank merk ik weinig, menstruatieafval zit inderdaad in een dichtgeknoopte plastic zak. Vieze kattenbakvulling is het enige dat stinkt hier (maar vooral in de zomer...). Mijn kliko staat echter achterin de tuin en ik ruik de stank alleen als hij open gaat, dus ik heb er niet zoveel last van._Marana_ schreef: ↑21-08-2017 12:11Bij ons mogen zuivelpakken bij het plastic (wordt iedere 2 weken gehaald), dus dat scheelt veel gestink. Maar verder doe ik alleen droge dingen los in de grijze kliko. Al het overige gaat in vuilniszakken of andere plastic zakken, die ik goed dichtknoop. Dat stinkt niet. De zak van het wc-afvalemmertje direct na afloop van mijn menstruatie, dus eens per maand. En de keukenvuilniszak als hij vol is, meestal eens per week. Als je goed afval scheidt zitten daar vrijwel geen dingen in die binnen een week gaan stinken.

maandag 21 augustus 2017 om 13:52
maandag 21 augustus 2017 om 13:57
Gefeliciteerd fiool!
Bedankt voor de tips.
Blijkbaar verschilt het heel erg per gemeente wat met welk afval mee mag. Bij ons dus geen zuivelpakken bij het maar wel weer blik en ook lege chipszakken.
Achterin de tuin zetten gaat helaas niet want je kunt alleen door het huis heen naar de achtertuin. Daarom valt het ook zo op, de bakken staan vrij pontificaal naast de voordeur. Ik ga maar eens beginnen met alle zakken extra goed dicht te knopen voordat ze de bak ingaan. Met de buren gaan praten is misschien nog wel een optie. We hebben net een nieuwe buurman en hij is alleen en lijkt me wel een beetje een bio type.
Een cup ga ik even over nadenken. Ik weet dat je gelijk hebt trotter en ik heb er wel eens eerder over gedacht maar het voelt toch een beetje als een drempel. Aan de andere kant is dit misschien wel een goede reden om over te stappen.
Bedankt voor de tips.
Blijkbaar verschilt het heel erg per gemeente wat met welk afval mee mag. Bij ons dus geen zuivelpakken bij het maar wel weer blik en ook lege chipszakken.
Achterin de tuin zetten gaat helaas niet want je kunt alleen door het huis heen naar de achtertuin. Daarom valt het ook zo op, de bakken staan vrij pontificaal naast de voordeur. Ik ga maar eens beginnen met alle zakken extra goed dicht te knopen voordat ze de bak ingaan. Met de buren gaan praten is misschien nog wel een optie. We hebben net een nieuwe buurman en hij is alleen en lijkt me wel een beetje een bio type.
Een cup ga ik even over nadenken. Ik weet dat je gelijk hebt trotter en ik heb er wel eens eerder over gedacht maar het voelt toch een beetje als een drempel. Aan de andere kant is dit misschien wel een goede reden om over te stappen.