Hulp bij schulden
zaterdag 8 juli 2017 om 09:46
Ik kan niet meer helemaal helder denken, dus hoop op wat begrip en goede tips.
Een jaar of 8 geleden ben ik in de problemen gekomen doordat ik psychische klachten kreeg. Komt in onze familie voor. Ik werkte op dat moment als freelancer en mijn administratie werd net zo'n chaos als mijn hoofd.
Ik heb toen hulp gezocht, er zijn betaalregelingen gestart en ik heb therapie gekregen. Elke keer als ik er bijna ben gebeurt er iets: een schuldeiser legt ineens tóch beslag, de cv-ketel gaat kapot, you name it, en de hele constructie dondert in elkaar en ik begin weer opnieuw.
Op dit moment gaat het best goed, ik heb een huis en een baan. Ik heb nog 2 grote schuldeisers, overheidsinstanties. De ene eist nu dat ik in 12 maanden betaal. Ik wil dat niet, want technisch gezien kan het, maar alle speling is er dan uit waardoor bovenstaande situatie weer kan ontstaan. Ik ben helemaal op, al 8 jaar dicht ik het ene gat met het andere. Ik leef op bijstandsniveau terwijl ik een goede baan heb. Spullen zijn aan vervanging toe, ik heb geen enkele buffer meer, ik durf het risico niet te nemen.
Als ik een afspraak maak voor 24 maanden hou ik wat ruimte en kan ik als er geen tegenvallers komen waarschijnlijk eerder een bedrag aflossen.
Schuldhulpverlening van de gemeente stuurt me weg omdat ik een goed inkomen heb, de schuld op te lossen is en geen huisuitzetting oid dreigt. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Een jaar of 8 geleden ben ik in de problemen gekomen doordat ik psychische klachten kreeg. Komt in onze familie voor. Ik werkte op dat moment als freelancer en mijn administratie werd net zo'n chaos als mijn hoofd.
Ik heb toen hulp gezocht, er zijn betaalregelingen gestart en ik heb therapie gekregen. Elke keer als ik er bijna ben gebeurt er iets: een schuldeiser legt ineens tóch beslag, de cv-ketel gaat kapot, you name it, en de hele constructie dondert in elkaar en ik begin weer opnieuw.
Op dit moment gaat het best goed, ik heb een huis en een baan. Ik heb nog 2 grote schuldeisers, overheidsinstanties. De ene eist nu dat ik in 12 maanden betaal. Ik wil dat niet, want technisch gezien kan het, maar alle speling is er dan uit waardoor bovenstaande situatie weer kan ontstaan. Ik ben helemaal op, al 8 jaar dicht ik het ene gat met het andere. Ik leef op bijstandsniveau terwijl ik een goede baan heb. Spullen zijn aan vervanging toe, ik heb geen enkele buffer meer, ik durf het risico niet te nemen.
Als ik een afspraak maak voor 24 maanden hou ik wat ruimte en kan ik als er geen tegenvallers komen waarschijnlijk eerder een bedrag aflossen.
Schuldhulpverlening van de gemeente stuurt me weg omdat ik een goed inkomen heb, de schuld op te lossen is en geen huisuitzetting oid dreigt. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:47
Ik had in mijn eerste aanvraag ook om een gesprek gegaan, daar word in de brief helemaal niet op ingegaan.
Ik realiseer me nu overigens dat dit nog geen reactie is op het tweede formulier waarin je kwijtschelding aanvraagt. In dat formulier heb ik nog een keer om die 24 maanden regeling gevraagd.
Ik ga in elk geval maar weer een brief sturen en om een gesprek vragen.
Ik realiseer me nu overigens dat dit nog geen reactie is op het tweede formulier waarin je kwijtschelding aanvraagt. In dat formulier heb ik nog een keer om die 24 maanden regeling gevraagd.
Ik ga in elk geval maar weer een brief sturen en om een gesprek vragen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 19:17
zaterdag 12 augustus 2017 om 20:23
Hoezo is loonbeslag een reden voor ontslag?
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:22
Dat kan als verrekenen niets oplost.
Wacht nu eerst hey antwoord op je verzoek af. En dan weer verder. Ondertussen gewoon maandelijks je deel betalen.
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:37
Is beleid. Ik werk met geld (oh ironie) en schuldenproblematiek is vaak aanleiding voor fraude etc.
zondag 13 augustus 2017 om 00:18
Hey lola ik werk voor humanitas thuisadministratie. En dit raad ik jou aan. Blijf doorgaan met afbetalen met wat je kunt missen. Maak een net overzicht met de vaste laste. Door welk kantoor is het beslag gelegd? Bel hen op. Zij kunnen ook veel voor je doen. Neem zelf het initiatief. Ga bellen blijf mailen en brieven schrijven. Houd verder bij met wat je aflost. En houd de andere helft op een spaarrekening achter de hand. Mochten ze dan alsnog loonbeslag willen leggen kunnen een groter bedrag aflossen en zijn ze weer even rustig. Lukt het je niet alleen regel iemand van humanitas of een schuldhulpmaatje. 0f loop eens langs het juridisch loket. Als je weet wat er kan gebeuren wordt je vast rustiger.
zondag 13 augustus 2017 om 00:59
Bij de belastingdienst moet je gewoon altijd even langsgaan op het kantoor. Over het algemeen werken er echt hele aardige mensen bij de belastingdienst die ook niet willen dat je je huis kwijt raakt (de belastingdienst krijgt namelijk altijd zijn geld wel, dus die zijn echt een stuk coulanter dan andere schuldeisers) maar daarvoor moet je meestal gewoon een echt iemand spreken. je kunt via de belastingtelefoon een afspraak maken met je regiokantoor maar mijn ervaring is dat dat meestal niet heel lekker lukt. Wat bij mij altijd heeft geholpen toen ik in ongeveer dezelfde situatie zat: gewoon langsgaan naar het inloopspreekuur. Die mensen kunnen dan namelijk ook direct intern met hun eigen collega's overleggen enzo.
Am Yisrael Chai!
maandag 14 augustus 2017 om 17:29
Ik heb bij de belastingsdienst gewerkt en toen zaten er daar bijna de hele dag mensen aan de balie, tijdens kantooruren.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nekantoren
In de link meer informatie. Je kunt het beste eerst even bellen en voet bij stuk houden voor een afspraak (categorie overige vragen). Als het niet lukt om telefonisch een afspraak te maken kun je zo langs gaan.
zaterdag 9 september 2017 om 17:08
Vandaag 2 brieven binnen, ze zijn een beetje vaag. Er staat in dat ik uitstel van betaling heb (en de aanslagnummers), maar niet tot wanneer. Ook staat er wel informatie over betalen, maar geen afgesproken maandelijkse termijn (dat is wel in mijn voordeel).
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet interpreteren maar... uitstel is uitstel! Geeft in elk geval even wat lucht.
Ik weet niet zo goed hoe ik het moet interpreteren maar... uitstel is uitstel! Geeft in elk geval even wat lucht.
dinsdag 31 oktober 2017 om 17:24
Als de schuldeiser commerciëel is, is goed dit te vertellen: als er loonbeslag komt, raak jij jouw baan kwijt, en kun je niet meer afbetalen.
Al vrees ik dat de overheid weinig uitmaakt of je een schuld afbetaalt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?